Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
curs Secretaria d’Estudiants i Docència (SED) Facultat de Biologia
Advertisements

MINORS Estudis de grau Àrea d’Afers Acadèmics
EDICIÓ DEL CERTIFICAT SUBSTITUTORI DEL TÍTOL
Campus Virtual.
Campus Virtual.
MANUAL D’AJUDA PROCÉS DE PREINSCRIPCIÓ EN CAMPS DE TREBALL 2017
PROGRAMES DE MOBILITAT INTERNACIONAL SESSIÓ INFORMATIVA DE MATRÍCULA
Mobilitat Internacional Dobles diploma França
CRITERIS PER AL DISSENY DELS TÍTOLS DE MÀSTER
ACCÉS A L’EDUCACIÓ: TAXES I BEQUES.
Mòdul d’Admissió i vacants
NORMATIVA D’AVALUACIÓ EN ELS ESTUDIS DE LA UAB
SELECTIVITAT 2013.
TNR. Presentació de Tesis Doctorals
Servei de Gestió Acadèmica
ESecretaria CB Montpedrós
Adaptació al Grau en Psicologia document informatiu curs
LA FASE DE SELECCIÓ (FS) A LA FIB
IX JORNADES D’ORIENTACIÓ UPV
LA NORMATIVA ACADÈMICA I DE MATRÍCULA
Protocol de canvi de nom legal a canvi de nom sentit
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
I ARA, QUÈ PUC FER?.
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
Circuit de gestió dels expedients del PROGRAMA DE CRÈDIT LOCAL 2018
PubMed i el gestor de revistes del CRAI de la UB (servei SFX)
Convocatòria SetOeOmObre del 2012 Ocubre 2017.
PREMATRÍCULA PROVES ACCÉS UNIVERSITAT
Servei de Gestió Acadèmica
Auto informació Servei d’assessorament Servei de reconeixement.
(per al curs 2017/2018, preinscripció de 2017)
REUNIÓ INFORMATIVA P. A. U Curs
Menú => Gestió d’expedients => Adaptació per extinció de pla d’estudis.
Itineraris curriculars simultanis Bellaterra, 20 de novembre 2015
BENVINGUTS I BENVINGUDES
Sessió Informativa Sicue Maig 2015
Circuit de gestió dels expedients de CAIXA DE CRÈDIT 2017
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
PAU 2010.
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Grau
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Doctorat
AUTOMATRÍCULA Tutorial d’automatrícula adreçat als/les estudiants de la Facultat de Psicologia (estudiants que van formalitzar una matrícula abans.
L’ajuda t’explica com connectar-te
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
Tesis Doctorals en Xarxa
Àrea d’Afers Acadèmics
Presentació BATXILLERAT
PRESTACIO PER ATENDRE NECESSITATS BÀSIQUES
PRESENTACIÓ MOBILITAT NACIONAL i INTERNACIONAL PER A REALITZAR ESTUDIS
Préstec Total Universitari
Sessió Informativa Sicue Maig 2017
Àrea de Docència / SGA IMPLANTACIÓ MILLORES CAMPANYA MÀSTER
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
Grau d’Estudis de l’Àsia Oriental
SELECTIVITAT 2011.
MARC LEGAL Reial decret 412/2014 de 6 de juny pel qual s’estableix la normativa bàsica dels procediments d’admissió als ensenyaments oficials de grau.
Matriculació Els estudis. Matriculació Els estudis.
RECONEIXEMENT I TRANSFERÈNCIA DE CRÈDITS
PROGRAMES DE MOBILITAT TRÀMITS ACADÈMICS i DOCUMENTACIÓ
Estem preparant una manifestació que marcarà una generació
curs Secretaria d’Estudiants i Docència (SED) Facultat de Biologia
El SEGUIMENT DE COMPLECIÓ
curs Secretaria d’Estudiants i Docència (SED) Facultat de Biologia
Reunió centres 25 juny 2019.
curs Secretaria d’Estudiants i Docència (SED) Facultat de Biologia i
Reunió Informativa Alumnes
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
CICLES FORMATIUS.
Estàs pensant en marxar d’intercanvi?
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Transcripción de la presentación:

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA Objecte del document El propòsit d’aquest document consisteix en proporcionar a l’estudiantat i futur estudiantat del Campus del Baix Llobregat, una guia de consulta ràpida per solucionar els dubtes principals o problemes que els hi puguin sorgir.

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA Índex Àrea temàtica Breu descripció Pàg. 1. Accés Tot allò referent a l’accés als nostres estudis: •Preinscripció universitària •Accés per canvi d’universitat i/o estudis universitaris •Accés als màsters… 5 – 8 2. Matrícula Tot el que fa referència a: •La tramitació de la matrícula •Aspectes econòmics de la matrícula •Documentació per a la matrícula... 9-17 3.Reconeixement/Convali- dació d’estudis previs Informació referent a conceptes generals de l’avaluació d’estudis previs: •Com s’ha de sol·licitar 18-19 4. Obtenció d’usuari i password d’estudiant Problemes amb el password, correu institucional... 20-22

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA Índex Àrea temàtica Breu descripció Pàg. 5. Beques/Ajuts Dubtes que es puguin plantejar sobre la sol·licitud i l'obtenció de beques i ajuts. 23-24 6. Webs/intranets d’interès •Quines són? •Localització 25-26 7. Processos posteriors a la matrícula Modificació de matrícula, canvis de grup, renúncia a la matrícula, trasllat d’expedient, reconeixement de crèdits de lliure elecció... 27-29 8. Avaluació Revisió de qualificacions, normativa d’avaluació 30-34 9. Tràmits (Certificats i diplomes) Certificació acadèmica oficial, Faig Constar, Reconeixement de crèdits de lliure elecció... 35-37 10. Pràctiques en empresa/ Experiència professional Normativa, convenis, reconeixement... 38-41 11 . TFC/PFC/PFG/PFM Inscripció, matrícula, defensa, normativa... 42-44

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA Índex Àrea temàtica Breu descripció Pàg. 12. Tràmit del títol Obtenció del Resguard, recollida del títol 45-48 13. Normativa Acadèmica Normativa de permanència 49-51 14. Mobilitat Beca SICUE-SENECA 52-53 15. Altres Modificació de dades personals 54-56

Tens més dubtes sobre l’accés als estudis? Envia’ns un correu a: Preguntes freqüents inici OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 1. Accés als estudis Preguntes que trobaràs Pàg. Quins requisits he de complir per accedir per canvi d’universitat i/o estudis universitaris? 6 Quin procediment he de seguir per accedir a un Màster de l’EETAC o de l’ESAB? 7 Quin preu tenen els estudis? 8 Tens més dubtes sobre l’accés als estudis? Envia’ns un correu a: cbl.oficina.docencia@upc.edu

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA Quins requisits he de complir per accedir per canvi d’universitat i/o estudis universitaris? (Estudis de Grau) Pots sol·licitar l'admissió directament al centre on vols continuar els estudis i no has de demanar plaça pel procés de preinscripció. Trobaràs tota la informació al següent link: Portal CBL  https://cbl.upc.edu/  els serveis informació i tràmits acadèmics Accés als estudis/admission to the studies  Accés per canvi d’estudis i/o universitat EETAC: Accés per canvi d’universitat i/o d’estudis universitaris Portal CBL (ESAB)  https://cbl.upc.edu/  els serveis informació i tràmits acadèmics Accés als estudis/admission to the studies  Accés per canvi d’estudis i/o universitat ESAB: Accés per canvi d’universitat i/o d’estudis universitaris

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA Quin procediment he de seguir per accedir a un Màster de l’EETAC? Tens tota la informació relacionada amb l’accés als estudis a  Portal CBL  https://cbl.upc.edu/  els serveis informació i tràmits acadèmics Accés als estudis/admission to the studies

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA Quin preu tenen els estudis? Trobaràs el Decret de Preus al següent enllaç: Portal CBL  Informació i tràmits acadèmics  Tauler d’informació de l’oficina de suport a la docència Preus públics

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 2. Matrícula inici OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 2. Matrícula Preguntes que trobaràs Pàg. Tinc alguna reducció/bonificació sobre el preu dels estudis? 10 On, quan i com he de matricular-me? 11 Què he de fer per acollir-me a la dedicació als estudis temps complet o temps parcial? 12 Si he obtingut plaça a la UPC i no puc iniciar els meus estudis, què puc fer? 13 Quants crèdits puc suspendre com a màxim a la Fase Inicial per poder incloure a la matrícula assignatures de segon curs? 14 Qui fixa el preu dels estudis? 15 Si m’adono que m’he equivocat en les assignatures triades, puc modificar la matrícula? 16 Què he de fer per demanar prioritat en l’ordre de matrícula? 17 Tens més dubtes sobre la matrícula? Envia’ns un correu amb el teu dubte a: cbl.oficina.docencia@upc.edu

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 2. Matrícula índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 2. Matrícula Tinc alguna reducció/bonificació sobre el preu dels estudis? Sí, existeixen situacions personals que impliquen reduccions en el preu de la matrícula i que hauràs d'acreditar degudament d'acord amb la normativa aplicable, en el moment de formalitzar la matrícula a la secretaria del teu centre. Al següent enllaç podràs consultar, seguidament de la documentació necessària per poder fer la matrícula, totes aquelles condicions que suposen una reducció/bonificació sobre el preu dels estudis: Web SGA  http://www.upc.edu/sga/ MATRÍCULA pagament de la matrícula Reduccions de matrícula 10

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 2. Matrícula índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 2. Matrícula On, quan i com he de matricular-me? Si ets estudiant de l’EETAC  Trobaràs tota la informació al Portal CBL  https://cbl.upc.edu/  Els serveis  informació i tràmits acadèmics Estudiants NO NOUS ; Avaluació i matrícula  estudiants EETAC  5. Formalització de la matrícula Si ets estudiant de l’ESAB  Trobaràs tota la informació al Portal CBL  https://cbl.upc.edu/  Els serveis  informació i tràmits acadèmics Estudiants NO NOUS ; Avaluació i matrícula  estudiants ESAB 6. Formalització de la matrícula

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA Què he de fer per acollir-me a la dedicació a temps parcial? (primera matrícula) Nou estudiantat: Si vols sol·licitar la dedicació a temps parcial, hauràs de dir-ho el dia de la matrícula, al programa informàtic on la realitzes. No se t’aplicarà el límit temporal que estableix la Normativa de Permanència per superar la fase inicial (4 quadrimestres), però has d’obtenir la qualificació d’apte en aquesta fase, en un termini màxim de 4 anys acadèmics. No podràs matricular més de 18 crèdits per quadrimestre i has de matricular-te cada quadrimestre mentre estiguis a la fase inicial. Estaràs igualment sotmès a la resta d’articles de la Normativa de Permanència de la UPC, inclòs l’article 5.4, que estableix el rendiment mínim de 12 crèdits ECTS en el 1r any acadèmic, amb independència de les matrícules formalitzades.

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 2. Matrícula índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 2. Matrícula Si he obtingut plaça a la UPC i no puc iniciar els meus estudis, què puc fer? Pots sol·licitar la reserva de plaça al teu centre, dins del termini establert per a la formalització de la matrícula, quan tinguis la plaça assignada i per motius de caràcter excepcional no puguis iniciar els teus estudis. Aquest tràmit té un cost que pots consultar al Portal CBL  Catàleg de ServeisTauler d’informació de l’oficina de suport a la docència  Decret de Preus Públics Si la reserva de plaça és concedida, se’t farà una matrícula a efectes d’obertura d’expedient i seràs considerat estudiant de la UPC a tots els efectes. Es concedeixen per un màxim de 2 quadrimestres o 1 any acadèmic. Únicament en casos de malaltia o accident greu justificats es pot ampliar aquest termini. Si la reserva de plaça és denegada, o no l’has presentat dins del termini, perdràs la plaça assignada i hauràs de tornar a ser admès o admesa en el procés de preinscripció o d’acord amb les normes d’accés vigents per aquells estudis per poder matricular-te.

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA Quants crèdits puc suspendre com a màxim a la Fase Inicial per poder incloure a la matrícula assignatures de segon curs? Llegeix el punt 2.5.2: Matrícula d’un nou curs, de la Normativa Acadèmica dels Estudis de Grau Com a màxim pots suspendre 18 crèdits ECTS de Fase Inicial a efectes de permanència per tal de poder matricular assignatures de segon curs. Podràs matricular assignatures de segon curs fins a un màxim de 24 crèdits ECTS en total, que haurà d’incloure obligatòriament les assignatures suspeses amb nota igual o superior a 4. Consulta més informació a  EETAC https://cbl.upc.edu/ Els serveis  informació i tràmits acadèmics estudiants no nous; Avaluacio i matrícula estudiants EETAC Com planificar la meva matrícula ESAB https://cbl.upc.edu/ Els serveis  informació i tràmits acadèmics estudiants no nous; Avaluacio i matrícula estudiants ESAB Com planificar la meva matricula

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA Qui fixa el preu dels estudis? L’article 117.3 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya, estableix que correspon al Govern de la Generalitat aprovar els preus públics dels ensenyaments conduents a l’obtenció dels títols universitaris oficials i la resta de drets legalment establerts. L’article 81 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, tenint en compte la modificació introduïda per la disposició addicional cinquena de la Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril, estableix que els preus públics per als estudis que condueixen a l’obtenció d’un títol universitari els fixa la comunitat autònoma dins els límits que estableixi la Conferència General de Política Universitària que estaran relacionats amb els costos de prestació del servei. Per a més informació pots consultar el Decret de Preus Públics

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 2. Matrícula índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 2. Matrícula Si m’adono que m’he equivocat en les assignatures/grups triats, puc modificar la matrícula? Una vegada finalitzada la matrícula, tens un termini per sol·licitar una modificació de matrícula. Trobaràs tota la informació als següents enllaços: •Estudiants de l’EETAC  Tràmits posteriors al procés de matrícula •Estudiants de l’ESAB  Tràmits posteriors al procés de matrícula La sol·licitud es fa a través de l’e-secretaria, a l’apartat: Tràmits  Relacionats amb la matrícula  Modificació de matrícula

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA Què he de fer per demanar prioritat en l’ordre de matrícula? Abans del període de matrícula, s’obre un termini per demanar la sol·licitud de prioritat horària. Les dates surten en el calendari interquadrimestral que es publica un temps abans de la Matrícula. Aquest tràmit el gestiona Delegació d’estudiants EETAC Web: Delegació d’Alumnes del Baix Llobregat

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA inici OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 3. Reconeixement/Convalidació d’estudis previs Preguntes que trobaràs Pàg. Quin procediment he de seguir si tinc dret a reconèixer assignatures/crèdits 19 Tens més dubtes sobre la matrícula? Envia’ns un correu amb el teu dubte a: cbl.oficina.docencia@upc.edu

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA Quin procediment índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA Quin procediment he de seguir si tinc dret a reconèixer assignatures/crèdits? Informació per als estudiants que vulguin reconèixer assignatures per haver cursat altres estudis universitaris: Portal CBL Informació per als estudiants que hagin cursat un Cicle Formatiu de Grau Superior – CFGS- (inclou llistat dels CFGS que donen dret a convalidar crèdits): Portal CBL (EETAC) https://cbl.upc.edu/  Els serveis  Informació de Crèdits i tràmits /EETAC acadèmics  tràmits  Reconeixement/Convalidacions Convalidació per cicle formatiu de Grau Superior (CFGS) Portal CBL (ESAB)  https://cbl.upc.edu/ Els serveis  Informació i tràmits de Crèdits /ESAB acadèmics  tràmits  Reconeixement/Convalidacions Convalidació per cicle formatiu de Grau Superior (CFGS)

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA inici OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 4. Obtenció d’usuari i password d’estudiant Preguntes que trobaràs Pàg. Com puc obtenir el meu usuari i el password d’estudiant? 21 Com puc accedir al correu electrònic institucional? 22 Tens més dubtes sobre l’usuari i el password? Envia’ns un correu amb el teu dubte a: cbl.oficina.docencia@upc.edu 20

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA Com puc obtenir el meu usuari i el password d’estudiant? Consulta el següent enllaç SERVEIS TIC  https://upcnet.upc.edu/credencialsupc I el document Accés Bàsic TIC per a estudiants de nou accés. ACCÉS BÀSIC TIC  https://cbl.upc.edu/ Els serveis  Informació i tràmits acadèmics  estudiants de nou accés als graus; accés i matrícula  Informació general d’accés i matrícula Presentació per a estudiants de nou ingrés als Graus

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 4. Obtenció d’usuari i password d’estudiant Com puc accedir al correu electrònic institucional? Pots accedir al correu mitjançant el següent enllaç: https://ek2pim.upc.edu/horde/imp/login.php És altament recomanable canviar el password d'accés. Ho pots fer a la següent pàgina: https://gauss.upc.edu/gauss/canvicontrasenya/index.jsp

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 5. Beques i Ajuts inici OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 5. Beques i Ajuts Preguntes que trobaràs Pàg. On puc trobar informació dels requisits necessaris per a presentar la Beca del Ministeri (MEC)? 24 Tens més dubtes sobre les beques i ajuts? Envia’ns un correu amb el teu dubte a: cbl.oficina.docencia@upc.edu

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 5. Beques i Ajuts índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 5. Beques i Ajuts On puc trobar informació dels requisits necessaris per a presentar la Beca del Ministeri (MEC)? Trobaràs tota la informació als següents enllaços: Beques i ajuts per a estudis de Cicle i de Grau Beques i ajuts per a màster universitari

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA inici OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 6. Webs/Intranets d'interès Preguntes que trobaràs Pàg. Com puc saber quins webs són necessaris per estar al corrent de tota la informació acadèmica? 26 Tens més dubtes sobre les beques i ajuts? Envia’ns un correu amb el teu dubte a: cbl.oficina.docencia@upc.edu

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA Com puc saber quins webs són necessaris per estar al corrent de tota la informació acadèmica? Des de l’enllaç “Enllaços acadèmics”que tens situat al menú del teu Netàrea accediràs als webs d’informació bàsica.

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA inici OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 7. Processos posteriors a la matrícula Preguntes que trobaràs Pàg. Què he de tenir en compte si vull renunciar a la matrícula? 28 Sóc estudiant de l’EETAC/ESAB i vull continuar els meus estudis en una altra Universitat, què he de fer? (Trasllat d’expedient) 29 Tens més dubtes sobre els processos posteriors a la matrícula? Envia’ns un correu amb el teu dubte a: cbl.oficina.docencia@upc.edu

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA Què he de tenir en compte si vull renunciar a la matrícula? Si ets estudiant nou de primer curs pots, en casos justificats degudament i per una sola vegada, sol·licitar la renúncia total de la matrícula, sempre que ho feu en el termini de dos mesos des de l’inici de les activitats docents del període lectiu corresponent, amb independència de la data en que hagueu formalitzar la matrícula. Si has renunciat a la matrícula i no has sol·licitat la reserva de plaça perds la plaça assignada i has de tornar a ser admès en el procés de preinscripció o d’acord amb les normes d’accés vigents per a aquells estudis per poder matricular-te una altra vegada. La renúncia a la matrícula només s’accepta si l’import d’aquesta ha estat abonat. La sol·licitud de renúncia de la matrícula has de presentar-la a l’Oficina Oberta perquè la resolgui el director/directora o el degà/degana del centre.

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 7. Processos posteriors a la matrícula Sóc estudiant de l’EETAC/ESAB i vull continuar els meus estudis en una altra Universitat, què he de fer? (Trasllat d’expedient) Hauràs de passar per l’Oficina Oberta i demanar el trasllat d’expedient. Et caldrà portar la carta d’admissió de la Universitat a la que et trasllades (imprès de la comunicació de l'Oficina de Preinscripció "accesnet“). Aquest tràmit té un cost que pots consultar al següent enllaç: Portal CBL  Informació i tràmits acadèmics  Tauler d’informació de l’oficina de suport a la docència Preus públics (Si el trasllat d’expedient és per una altra titulació dins de la UPC no té cap cost). El justificant de pagament de la taxa és el document que hauràs de presentar a la Universitat de destí. El pagament el podràs fer a l’Oficina Oberta amb targeta de crèdit o bé anar al banc o caixa a ingressar-ho amb la taxa que et lliurarem i portar-nos posteriorment el justificant de pagament

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 8. Avaluació inici OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 8. Avaluació Preguntes que trobaràs Pàg. Què suposa obtenir a la valoració del rendiment una qualificació de suspens amb nota numèrica igual o superior a 4, on puc trobar la Normativa d’Avaluació? 31 Com he de fer per sol·licitar una revisió de qualificacions? 32 On es publiquen les qualificacions? 33 He estat declarat NO APTE i vull sol·licitar un quadrimestre addicional. Què he de fer? 34 Tens més dubtes sobre l’avaluació? Envia’ns un correu amb el teu dubte a: cbl.oficina.docencia@upc.edu 30

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 8. Avaluació índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 8. Avaluació Què suposa obtenir a la valoració del rendiment una qualificació de suspens amb nota numèrica igual o superior a 4, on puc trobar la Normativa d’Avaluació? Depenent dels estudis que estiguis cursant hauràs de tenir en compte els següents criteris: Estudiants de l’ESAB  http://www.esab.upc.edu/  curs actual Normatives i avaluació Avaluació de Graus en Enginyeria de Biosistemes Graus en Enginyeria de Biosistemes (ESAB) Estudiants de l’EETAC  http://eetac.upc.edu/caL’escolaLegislació i Normatives Normativa del treball de Fi de Grau (TFG) a l’EETAC. Graus en Telecomunicació i Aeronàutica (EETAC)

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 8. Avaluació índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 8. Avaluació Com he de fer per sol·licitar una revisió de qualificacions? Si ets estudiant de l’EETAC, pots trobar tota la informació al següent enllaç: Portal CBL  https://cbl.upc.edu/  Els serveis  Informació i tràmits acadèmics  Estudiants no nous; Avaluació i matrícula  2. Consulta de les qualificacions. Tràmits relacionats amb el procés d'avaluació Si ets estudiant de l’ESAB, pots trobar tota la informació al següent enllaç:

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 8. Avaluació índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 8. Avaluació On es publiquen les qualificacions? Trobaràs les qualificacions al teu Netàrea

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA He estat declarat NO APTE i vull sol·licitar un quadrimestre addicional. Què he de fer? Si després de l’aplicació de la Normativa de Permanència de la UPC ets declarat NO APTE consulta la informació publicada al Portal CBL  EETAChttps://cbl.upc.edu/ Els serveis  Informació i tràmits acadèmics Estudiants no nous; Avaluació i matrícula  Estudiants EETAC  7. Sol·licitud de continuïtat d’estudis ESABhttps://cbl.upc.edu/ Els serveis  Informació i tràmits acadèmics Estudiants no nous; Avaluació i matrícula  Estudiants ESAB 8. Sol·licitud de continuïtat d’estudis

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA inici OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 9. Tràmits (Certificats i Diplomes) Preguntes que trobaràs Pàg. Com puc demanar el Certificat Acadèmic? 36 I si no puc anar personalment a recollir el certificat de notes? 37 Tens més dubtes sobre els tràmits acadèmics? Envia’ns un correu amb el teu dubte a: cbl.oficina.docencia@upc.edu

Preguntes freqüents Com puc demanar el Certificat Acadèmic? índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA Com puc demanar el Certificat Acadèmic? Al següent enllaç t’explica com pots sol·licitar-lo: Portal CBL https://cbl.upc.edu/ els serveis informació i tràmits acadèmics Tràmits  certificació acadèmica personal Si no recordes la teva contrasenya posa't en contacte amb el Centre d’Atenció TIC (Tel.: 93.401.62.13. Correu electrònic: atic@upcnet.es) Si no tens accés (estudiant antic) envia’ns un correu a cbl.oficina.docencia@upc.edu

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA I si no puc anar personalment a recollir el certificat de notes? Tens 3 opcions: Autoritzar a una altra persona perquè vingui a recollir-lo en el teu nom (ha de portar l’autorització juntament amb la còpia del teu DNI). Trobaràs un model d’autorització al Portal CBL Pots seleccionar com a forma de pagament “Efectiu”, enviar-nos el resguard de pagament del banc primer per correu electrònic (cbl.oficina.docencia@upc.edu) i després per correu ordinari i t’enviarem el Certificat a l’adreça que ens concretis. Adreça on has d’enviar el justificant de pagament segellat: Edifici de Campus (D7), Planta baixa Carrer Esteve Terradas, 10 08860 CASTELLDEFELS CAMPUS DEL BAIX LLOBREGAT Seleccionar com a forma de pagament “Efectiu”, i fer el pagament online desde l’e- secretaria. Que pagui amb targeta la tercera persona

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA inici OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 10. Pràctiques en empresa/Experiència professional Preguntes que trobaràs Pàg. Quins requisits he de complir per poder realitzar les Pràctiques en Empresa? 39 Quants crèdits puc reconèixer per Pràctiques en Empresa si soc estudiant de l’ESAB? 40 Quants crèdits puc reconèixer per Pràctiques en Empresa si soc estudiant de l’EETAC? 41 Tens més dubtes sobre les pràctiques en empresa i l’experiència professional? Envia’ns un correu amb el teu dubte a: cbl.oficina.docencia@upc.edu

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 10. Pràctiques en empresa Quins requisits he de complir per poder realitzar les Pràctiques en Empresa? Tenir la meitat dels crèdits de la carrera superats (120 crèdits ECTS) Als següents enllaços pots consultar la informació relacionada amb les pràctiques en empresa de les dues Escoles Universitat-Empresa https://cbl.upc.edu/--> Vine Universitat-Empresa

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA Quants crèdits puc reconèixer per Pràctiques en Empresa si sóc estudiant de l’ESAB? Pots reconèixer els 12 crèdits optatius de pràctiques,realitzant un mínim de 360 hores. (A raó d’un crèdit per cada 30 hores de treball). 40

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA Quants crèdits puc reconèixer per Pràctiques en Empresa si sóc estudiant de l’EETAC? Grau en Enginyeria Telemàtica – 12 crèdits ECTS obligatoris. Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació- 12 crèdits ECTS obligatoris. Grau en Enginyeria d’Aeronavegació- 12 crèdits ECTS optatius. Grau en Enginyeria d’Aeroports- 12 crèdits ECTS optatius. Els 12 ECTS ( pràctiques curriculars) equivalen a 360 hores de treball ( 30 hores/crèdit). Per poder reconèixer posteriorment aquests crèdits el conveni de cooperació haurà de ser com a mínim de 360 hores, i es podrà establir en qualsevol moment de l'any acadèmic.

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 11. TFC/PFC/PFM inici OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 11. TFC/PFC/PFM Preguntes que trobaràs Pàg. On puc trobar informació del Procediment d’assignació i matricula del TFG dels Graus de l’EETAC? 43 On puc trobar informació del Procediment d’assignació i matricula del TFG dels Graus de l’ESAB?Diapositiva 46 44 Tens més dubtes sobre el TFC/PFC/PFM? Envia’ns un correu amb el teu dubte a: cbl.oficina.docencia@upc.edu

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 11. TFC/PFC/PFM índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 11. TFC/PFC/PFM On puc trobar informació del Procediment d’inscripció i matricula del TFG als Graus de l’EETAC? En el següent enllaç trobaràs informació sobre els requisits per poder matricular un TFG, com fer l’assignació i la matricula, terminis. A la web de l’EETAC Els estudis  Informació acadèmica Normativa i d’Avaluació/Legislació i Normativa/Normativa del treball de fi de grau Al portal cbl https://cbl.upc.edu/  Els serveis  Informació i tràmits acadèmics  EETAC: Treball de fi de Grau

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 11. TFC/PFC/PFM índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 11. TFC/PFC/PFM On puc trobar informació del Procediment d’inscripció i matricula del TFG als Graus de l’ESAB? En el següent enllaç trobaràs informació sobre els requisits per poder matricular un TFC, com fer l’assignació i la matricula, terminis. A la web de l’ESAB http://www.esab.upc.edu/ Curs actual  Treball final de grau Al Portal CBL https://cbl.upc.edu/ Els serveis  Informació i tràmits acadèmics ESAB: Treball de fi de grau

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA inici OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 12. Tràmit del Títol Preguntes que trobaràs Pàg. Ja he finalitzat els meus estudis universitaris, com he de fer per tramitar el títol? 46 No puc recollir personalment el meu Títol perquè el meu lloc de residència es troba lluny de la Universitat. Puc sol·licitar que m’enviïn el títol a l’adreça que jo especifiqui? 47 He perdut el meu títol, com he de fer per demanar un duplicat? 48 Tens més dubtes sobre el tràmit del títol? Envia’ns un correu amb el teu dubte a: cbl.oficina.docencia@upc.edu

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA Ja he finalitzat els meus estudis universitaris, com he de fer per tramitar el meu títol? Has de venir a l’Oficina Oberta una vegada el teu expedient consti com a tancat/titulat amb l’original i una fotocòpia del teu DNI o passaport ,si no tens la nacionalitat espanyola, vigent. Aquest tràmit té un cost que pots consultar al següent enllaç: Portal CBL  Informació i tràmits acadèmics  Tauler d’informació de l’oficina de suport a la docència Preus públics El pagament es pot realitzar de les següents maneres: Targeta  el resguard te’l podràs endur en el mateix moment. Efectiu a les entitats bancàries col·laboradores  hauràs d’anar al banc o al caixer automàtic per pagar-lo. Posteriorment hauràs de portar-nos el comprovant de pagament per poder finalitzar el tràmit i generar el resguard. També pots fer el pagament amb VISA des de l’e-secretaria (https://esecretaria.upc.edu/) o amb la Línia Oberta de la Caixa El resguard del Títol només es pot entregar a la persona interessada o a una tercera amb una autorització per escrit.

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA No puc recollir personalment el meu Títol perquè el meu lloc de residència es troba lluny de la Universitat. Puc sol·licitar que m’enviïn el títol a l’adreça que jo especifiqui? No. Pots demanar al centre la tramesa del teu títol a la dependència oficial autoritzada pel Ministeri més propera al teu domicili, si no resideixes a la província de Barcelona, o a l’ambaixada o consolat espanyol més proper o del país del qual s’acredita la nacionalitat, si resideixes a l’estranger, però mai a una adreça particular.

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 12. Tràmit del Títol He perdut el meu títol, com he de fer per demanar un duplicat? Primer ens hauràs de fer la petició formal de duplicat del títol, (pots fer-la via e-mail per estalviar-te un viatge a l‘Oficina Oberta). Elaborem un esborrany que enviem a l’interessat per que ell pugui fer la publicació al BOE. Una vegada publicat, hauràs d'esperar 30 dies. Passat aquest temps ja podràs venir a la nostra Oficina a sol·licitar el duplicat del títol, juntament amb la còpia de l’anunci publicat al BOE . El cost del duplicat el pots consultar-lo al següent enllaç: Portal CBL  Informació i tràmits acadèmics  Tauler d’informació de l’oficina de suport a la docència Preus públics

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA inici OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 13. Normativa Acadèmica Preguntes que trobaràs Pàg. Com sabré si compleixo o no la normativa de permanència? 50 Què passa si vull tornar a cursar els mateixos estudis o altres de diferents i he estat declarada o declarat “No apte” anteriorment? 51 Tens més dubtes sobre la Normativa Acadèmica? Envia’ns un correu amb el teu dubte a: cbl.oficina.docencia@upc.edu

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA Com sabré si compleixo o no la normativa de permanència? El centre t’informarà abans del següent període de matrícula si incompleixes la Normativa de Permanència que pots consultar als següents enllaços depenent de quins siguin els teus estudis: Normativa Permanència ESAB Graus Normativa Permanència EETAC Graus Un cop superat el rendiment mínim de la fase inicial, el centre t’informarà si obtens un paràmetre de resultats acadèmics inferior a 0,5 en dos períodes lectius consecutius com a màxim (això significa que no has aprovat el 50% dels crèdits matriculats en aquell període lectiu), i també et comunicarà les mesures que se t’aplicaran, si escau, per a la següent matrícula. Hi ha la possibilitat de fer una desvinculació automàtica dels estudis quan el paràmetre de resultats acadèmics siguin inferior a 0,3 en tres períodes lectius consecutius. Per a més informació, consulta l'article 5.8. "Rendiment mínim un cop superats els crèdits de la fase inicial establerts pel centre docent“ de la Normativa Acadèmica dels estudis de grau 50

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA Què passa si vull tornar a cursar els mateixos estudis o altres de diferents i he estat declarada o declarat “No apte” anteriorment? Si ets declarada o declarat “No apte” de la fase inicial dels estudis, no pots continuar en aquest estudi al mateix centre. Pots tornar-te a matricular del mateix estudi en un altre centre de la UPC o un altre estudi de la UPC que no tingui la fase inicial comuna amb l’estudi del qual hagis estat exclosa o exclòs. Per accedir al nou estudi has de tenir plaça assignada per preinscripció a través de l'Oficina d’Orientació per a l’Accés a la Universitat o segons les normes d'accés vigents per a aquells estudis. Si vols reiniciar uns estudis dels quals has estat exclosa o exclòs o iniciar estudis diferents però amb una fase inicial comuna amb l’estudi en qüestió, pots fer-ho al cap de 2 anys des del moment de la desvinculació. Necessites obtenir l'autorització prèvia del rector/a, a part de tenir plaça assignada per preinscripció a través de l'Oficina d’Orientació per a l’Accés a la Universitat o segons les normes d'accés vigents per a aquells estudis.

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 14. Mobilitat inici OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 14. Mobilitat Preguntes que trobaràs Pàg. Què és un programa de mobilitat? 53 Tens més dubtes sobre Mobilitat? Envia’ns un correu amb el teu dubte a: cbl.oficina.docencia@upc.edu

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 14. Mobilitat índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 14. Mobilitat Què és un programa de mobilitat? Un programa de mobilitat consisteix en la realització d’un període d’estudis en una institució superior nacional o estrangera amb la qual la vostra Escola (EETAC/ESAB) tingui signat un acord bilateral. L’estudiant obté reconeixement acadèmic i la durada de la mobilitat és d’entre 3 i 12 mesos segons estableixi el conveni. Durant l’estada de mobilitat, l’estudiant està exempt de pagar taxes acadèmiques a la universitat d’acollida. Les places a què poden optar els estudiants resulten dels convenis i es recullen en la convocatòria. Podeu trobar la informació relacionada amb la mobilitat a  PORTAL CBL-EETAC/ESAB portal cbl Els serveis Informació i tràmits acadèmics Mobilitat d’estudiants Plana web EETAC Mobilitat EETAC  web EETAC  Mobilitat i pràctiques externes/Mobilitat internacional i pràctiques acadèmiques externes. Plana web ESAB  Mobilitat ESAB  web ESAB  Vine !!  Programes de mobilitat

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 15. Altres inici OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 15. Altres Preguntes que trobaràs Pàg. He de modificar les meves dades personals, com puc fer-ho? 55 On puc trobar informació sobre el professorat (e-mail, despatx, horaris de consulta...)? 56

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 15. Altres índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 15. Altres He de modificar les meves dades personals, com puc fer-ho? L'estudiant que s'identifica amb el certificat digital de la UPC o DNI electrònic, pot modificar les seves dades personals com ara el telèfon mòbil, el número de compte, el domicili familiar i el domicili durant el curs. Des de l’e-secretaria i sense certificat digital pot modificar certes dades: a l’apartat: Expedient  Dades personals a l’apartat: Expedient  Adreça electrònica. (Si el que vol modificar és l’adreça de correu electrònic) Si hi ha dades incorrectes que no siguin modificables des de l’e-secretaria, vine a l’Oficina Oberta o envia’ns un correu electrònic a cbl.oficina.docencia@upc.edu, per tal de canviar-les.

Preguntes freqüents OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 15. Altres índex OFICINA DE SUPORT A LA DOCÈNCIA 15. Altres On puc trobar informació sobre el professorat (e-mail, despatx, horaris de consulta...)? Trobaràs la informació a l’ATENEA  Cursos UPC  Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels  2. Informació acadèmica  Informació sobre el professorat