ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Lectura i família Montserrat Fons Incrustar logo.
Advertisements

6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
Toca fusta FENT DECORATS
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
El Pare Claret és un regal per a tots
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
Les bones pràctiques per a la educació en família
El dol i les petites pèrdues Reflexions i propostes per acostar-nos a l'experiència de la pèrdua, el sofriment i la mort amb infants i adolescents.
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
L’Expressió escrita.
Coneixem el que estudien i ens hi impliquem
Recordem què vol dir ser adolescent
MOTIUS AMBIENTALS I SOCIALS
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
Com a element simbòlic comptarem amb la figura de "l‘ atrapa-somnis":
EL VALOR DE LA FELICITAT
@sebastiani64.
L´entusiasMat ens entusiasma!!!.
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
L’Advent és el temps litúrgic de preparació del Nadal. Són 4 setmanes.
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
VALORS I VITUTS PER CRÉIXER COM A PERSONA
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
DIADA DE La pau i la no violència.
Projecte d’estalvi energètic
Writer Fora dels límits!
Grups interactius a L’Esquitx
LA PREGÀRIA AMB INFANTS (en 4 estacions)
Situacions creades a partir dels materials naturals
Carta d’un infant als seus pares.
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
Objectiu Educatiu Trienni
El Pare Claret és un regal per a tots
ENS TROBEM DE NOU.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
L’ ESPÒNSOR QUÍ QUÉ COM.
TEST DE L´EMPRENEDOR/A
Gestió participativa dels projectes de centre
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Continuació: el temps II
QUI SOM? SOM UNA ASSOCIACIÓ SENSE ÀNIM DE LUCRE, QUE PRETÉN ACOSTAR LA CULTURA MUSICAL A TOTHOM.
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Imatges d’abans: Dia Mundial Sense Tabac
Comunicació efectiva amb infants
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU!"
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
al nostre centre educatiu?
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
Coneixement del medi natural
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Tallers 2n. Trimestre
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER Escola MONTAGUT Curs 2018-2019 Departament d’Orientació Psicopedagògica

ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER OBJECTIUS DE LA TROBADA Prendre consciència de la importància de la família en la correcta evolució psicològica dels infants durant els primers anys de vida. Compartir propostes d’actuació que ens ajudin en el dia a dia amb els nostres fills.

ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER POSEM-NOS EN CONTEXT... Què significa ser pares? Una oportunitat: aprendre, riure, evolucionar... RECONSTRUIR. Un procés continu i compartit en el que som imprescindibles (de moment).

ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER G GUIAR: PARES = REFERENT (valors, pautes, límits…). HI HA ALTRES REFERENTS. APRENENTATGE (imitació, experimentació). QUINA IMATGE TÉ EL MEU FILL/A DE MI? GENERAR: OPORTUNITATS, MOMENTS, ESPAIS... I SER PARTÍCEPS D’ELLS. DESENVOLUPAR DIFERENTS ROLS. QUIN AMBIENT HI HA A CASA?

ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER RESPECTAR: A ELLS I A NOSALTRES (sentiments, ritmes, prioritats, diferències…). NO ENGANYAR (NOS). VIGILAR LES EXCUSES. QUÈ CONEC DEL MEU FILL/A? FAIG AUTOCRÍTICA? RESPONSABILITZAR-NOS: LÍMITS, RUTINES, VALORS... CONDICIONEN L’AUTOESTIMA. COHERÈNCIA I CONSTÀNCIA. ENS BASEM EN EXCUSES O EN MOTIUS?

ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER ATREVIR-SE: A TOT. VÀLID PER LÍMITS, HÀBITS, RELACIONS, JOCS, DECISIONS... EVITAR ELS “I SI...?”. INCIDÈNCIA EN LES PORS I LES INSEGURETATS. QUINES SÓN LES MEVES PORS? ATURAR-SE: OBSERVAR, ESCOLTAR, PENSAR... FER-NOS LES PREGUNTES ADEQUADES PER TROBAR RESPOSTES VÀLIDES. ARRIBAR A CONCLUSIONS.

ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER CONFIAR: EN ELLS I EN ELS SEUS RECURSOS. EN NOSALTRES COM A PARES. EN L’ESCOLA COM A COMPLEMENT. DEMOSTRAR-HO. QUÈ EM POT ENSENYAR EL MEU FILL/A? COMUNICAR: BIDIRECCIONALITAT, SINCERITAT, CLAREDAT, COHERÈNCIA. BUSCAR ALTERNATIVES (forma, moment, etc.). QUINA COMUNICACIÓ TINC AMB EL MEU FILL/A?

ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER INTEGRAR: ENTRE PENSAMENT – ACCIÓ - SENTIMENT. P S A IMAGINAR: MÚSICA, PSICOLOGIA INVERSA, COMPETITIVITAT, JOC SIMBÒLIC, INDIFERÈNCIA... MATEIXOS PROBLEMES, MATEIXES RESPOSTES?

ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER ESTIMAR: SENTIR-HO I DEMOSTRAR-HO. INFLUÈNCIA SOBRE EL CARÀCTER. IMPORTÀNCIA DEL CONTACTE FÍSIC. ENAMORAR-SE CADA DIA. QUINES MOSTRES D'ESTIMACIÓ DONO/REBO? ENTENDRE: COMPENDRE EL SEU MÓN (més simple, immediat, sincer, pràctic, previsible...). DE QUAN EN QUAN DEIXAR DE SER ADULTS.

ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER SENTIT COMÚ: PER OBTENIR RESPOSTES, PER AVANÇAR-NOS, PER VALORAR MILLOR TOT... PREVEURE O RESOLDRE? SENTIT DEL HUMOR: RIURE’NS DE NOSALTRES MATEIXOS, DESDRAMATITZAR. L’OPTIMISME COM A ACTITUD. HE RIGUT AVUI? HE FET RIURE A ALGÚ? SENTIMENTS: FONT D’INFORMACIÓ, DE MOTIVACIÓ, D’APRENENTATGE... DE PLAER. COM VULL ACABAR EL DIA?

UN FILL ÉS UNA PREGUNTA QUE LI FEM AL DESTÍ. José Mª Pemán

ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER G GUIAR, GENERAR R RESPECTAR, RESPONSABILITZAR-NOS A ATREVIR-SE, ATURAR-SE C CONFIAR, COMUNICAR I INTEGRAR, IMAGINAR E ESTIMAR, ENTENDRE S SENTIT COMÚ, SENTIT DEL HUMOR, SENTIMENTS