A intervención psicopedagóxica nunha escola de todos e para todos OS ALUMNOS Pontevedra, 27 de abril do 2009.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
COHESIÓN DEL GRUPO DE PROFESORES Y PROFESORAS
Advertisements

Hacia una nueva concepción de la Discapacidad LA DIVERSIDAD FUNCIONAL.
PERFIL DEL PERSONAL DIRECTIVO DE LA EDUCACIÓN BASICA.
Contribuir al desarrollo e incremento del bienestar social y la calidad de vida de las personas colaborando de manera critica y constructiva al logro.
¿CÓMO SE FORMA AL ALUMNO PARA APRENDER? LA FORMACIÓN Y LA ACCIÓN DE APRENDER GRISELDA QUIROZ CALDERÓN III CICLO FACULTADO DE EDUCACIÓN.
Andragogía Principios Básicos.
PROGRAMA DE MINIMZACIÓN DE RESIDUOS
Estudio de la comunidad
El egresado de bachillerato que aspire a cursar el Plan de Estudios para la Formación de Maestros de Educación Preescolar deberá poseer:
Autodeterminación Brian Abery 2003.
APRENDIZAJE COLABORATIVO
CALIDAD DE VIDA EXPOSITORA: ANDREA M. JAIMES GONZALES.
Emociones Tema..
PROGRAMA DE PREVENCIÓN NO ÁMBITO FAMILIAR “MÁIS QUE UN TEITO”
Los puntos de encuentro entre las Competencias ciudadanas y las hse
AS RELACIÓNS SEMÁNTICAS
APRENDIZAJE EN AULAS DIVERSAS. Atender la diversidad en el aula significa ocuparse de todos los estudiantes, generar ambientes de aprendizaje enriquecedores.
As claves dunha nova escola
PROGRAMA CAIXAPROINFANCIA PONTEVEDRA
1. OS RISCOS ELÉCTRICOS 2. O ESTRÉS 3. O BURN-OUT 4. O MOBBING
PROXECTO LOVA ELECTRICIDADE.
Traballo de bioloxía alumnas de 4º da ESO.
Obradoiro do portal educativo do Instituto Galego de Estatística (IGE)
A ALIMENTACIÓN NAS DIFERENTES ETAPAS DA NOSA VIDA
CURTA HISTORIA... Charles Plumb, era piloto dun bombardero na guerra de Vietnam. Despois de moitas misións de combate, o seu avión foi derribado por un.
CONCILIACIÓN LIDERAZGO E ESTILOS DE DIRECCIÓN:
A forza do local: dimensións técnica e política
PROGRAMA MUNICIPAL DE INTERVENCIÓN FAMILIAR
SITUACIÓN LABORAL DOS AXENTES DE EMPREGO E DESENVOLVEMENTO LOCAL
VINCENT VAN GOGH
Proxecto interdisciplinar
Plan de integración das tecnoloxías da información e a comunicación
APRENDENDO A LER PUBLICIDADE
As actividades non presenciais
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
A intervención psicopedagóxica nunha escola de e para O ALUMNADO
Tema 1.- El desafío de ser persona
CAIXA VIRTUAL DE CRÉDITO MUTUO
Inclusión Educativa.
Estereotipos e prexuízos lingüísticos: a súa repercusión nos usos.
Tertulia para NAIS E PAIS
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Coordinadora de barrio Plan Comunitario de Teis
INTRODUCCIÓN TAREFAS PROCESO AVALIACIÓN CONCLUSIÓN.
COOPERANDO PARA APRENDER ESTRUTURA COMPLEXA
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
A programación de aula por competencias
ASESORAMENTO AO PROFESORADO DENDE A ORIENTACIÓN ESCOLAR
O DEPARTAMENTO DE ORIENTACIÓN
CORTEXO ANIMAL.
Un docente que conoce a sus alumnos, sabe cómo aprenden y lo que deben aprender Un docente de Educación Secundaria que se desempeña eficazmente requiere,
NORMATIVA E MARCO LEGAL
TAREA 4 ACLARANDO LAS DIFERENCIAS NOMBRES Y APELLIDOS: ESTEBAN PATRICIO OLMEDO PROFESIÓN: PROFESOR DE EDUCACIÓN GENERAL BÁSICA.
. LA EDUCACIÓN SOCIOEMOCIONAL EN LA EDUCACIÓN BÁSICA.
CONECTANDO MUNDOS: Cando se torcen os dereitos.
DEPARTAMENTO DE ORIENTACIÓN
SEMINARIO. 1. INTRODUCCIÓN Es necesario que desde la Educación eduquemos en valores básicos para la convivencia TRANSMITIR CONOCIMIENTOS ENSEÑAR VALORES.
Os elementos e o sistema periódico
FUNCIONAMENTO DO PROGRAMA DE MEDIACIÓN NO CENTRO
DÍA DOS DEREITOS HUMANOS
FRACTAIS, LITERATURA FRACTAL, FRACTALISMO
Proxecto Pesquería de POLBO 2016
OS PLANS DE CONVIVENCIA ESCOLAR
A MODELIZACIÓN NO ENSINO SECUNDARIO
Traballo do anteproxecto: Asamblea de Huesca decembro
XXIV ENCONTRO ESTATAL DE ESCOLAS ASOCIADAS Á UNESCO. MELILLA-2011
TRATAMENTO INTEGRADO DE LINGUAS
A AVALIACIÓN NA EDUCACIÓN PRIMARIA
VOLUNTARIADO Lluvia de ideas ¿Qué actitudes debe tener un voluntario? Las actitudes tienen que ver con la disposición general de la persona para el servicio.
Transcripción de la presentación:

A intervención psicopedagóxica nunha escola de todos e para todos OS ALUMNOS Pontevedra, 27 de abril do 2009

Coñecer os alumnos significa describir os pontos fortes e débiles en cinco dimensións Capacidades intelectuais. Conducta adaptativa. Participación, interacción social e roles sociais Saúde física, mental e etioloxía Contexto ambiental e cultural. Con elo débese decribir un perfil de necesidades de apoios para millorar o seu funcionamento

Atención psicopedagóxica procurará: Desenvolvemento persoal. Benestar emocional, físico e material. Autodeterminación. Inclusión social. Dereitos e deberes (respecto) Trátase de procurar os apoios que necesita a persoa e desea no ambienta mais productivo, inclusivo e favorecedor posible

Atención en canto Os alumnos son, ante todo, persoas. Necesitan sentirse útiles, aceptadas, ter unha visión de futuro e posibilidades para elo. Necesitan desenvolver valores de pertenencia, de grupo, de solidaridade, de independencia, de autosatisfacción e control… Non son as suas dificultades as que lle impiden vivir en sociedade se non as que lle plantexa esta para vivir nela.

O cambeo de visión Pasa a ser positivo de capacidade, de dignidade, de posibilidade, de creer… Facilita o establecemento de encontros entre os potencialmente “capaces e os non” (partir do que se sabe e non do que se carece). Facilitala calidade de vida para fomentar a calidade de vida individual. Asume que cada persoa sabe o que é importante para ela, tomar decisións e controlar a propia vida.

Controlar a propia vida Significa desenvolver o autocontrol: Tomar conciencia de ser controlado polo outro Tomar conciencia de que se pode controlar ao outro Tomar conciencia de que se pode controlar a sí mesmo e actuar en consecuencia Dar o poder ás persoas para participar nas suas decisións e consecuencias (Autodeterminación)

Autodeterminación Supón actuar como axente da propia vida, facer eleccións e tomar decisións. Refírese a catro características: Autonomía: actuar por preferencias propias. Autorregulación: ser capaces de analizar as consecuencias dos nosos actos. Percibirse capacitado intelectualmente. Actuar de forma autorrealizadora.

Autodeterminación e calidade de vida Está en función dos entornos que a favorezan e as posibilidades de realizala. Depende do contexto social de apoio: Aceptación da persoa Confianza e apoio emocional. Apoios naturais e accesibles. Vivir con calidade necesita de contextos de calidade de vida.

A calidade de vida individual Empeza pola calidade de vida dos outros, da familia, dos amigos, da comunidade, da sociedade… Para elo, é necesario afrontar o inevitable. Necesita de trato cálido. De aprender a vivir cos demais. Contar con apoios (pais-nais-amigos/as-…) Supón empezar por un mesmo na sua consecución

Calidade de vida escolar A calidade de vida é un factor que se exporta. Significa contar cos demais e facelos partícipes das actividades propias (dar para recibir). Supón crear actividades, recursos e servicios de participación, aprendizaxe, respecto, axuda, compartir, dialogar, confianza… Implica mutua confianza, relación respetuosa coa outra persoa e apoio ilimitado

A nivel profesional, calidade É un puzzle de tres pezas Calidade de vida Calidade de servicios Ética persoal e profesional Significa a nivel profesional flexibilidades, creatividade, compromiso e por por encima de todo á persoa. Obriga a separar as propias creencias e preferencias e as das persoas.

Moitas gracias