Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
A programación de aula por competencias
II Encontros de Educación Primaria Santiago – 24 de abril de 2.010 Pura Álvarez – Antonio Bello
2
Video esqueleto bailarín: http://www.youtube.com/watch?v=eFVNDcmTkno
7
Pura - Antonio
8
Un tempo antes … DVD internet Profesor Fichas programación
Bibliografía Textos Pura - Antonio
9
Pura - Antonio
10
Pura - Antonio
11
Pura - Antonio
12
Pura - Antonio
13
Pura - Antonio
14
Pura - Antonio
16
Presentación 2010
17
FASES DA CONCRECIÓN CURRICULAR Descritores de tarefas
Definición Operativa das CCBB Programación Avaliación Definición Contribución da área Niveis de avaliación Competencia Nº Conxunto de coñecementos, habilidades, destrezas…, facultades que ten unha persoa para comprender, producir, resolver… Ex: COMPETENCIA EN COMUNICACIÓN LINGÜÍSTICA Dimensión ou subcompetencia Partes da competencia (Subcompetencia) Ex: FALAR E ESCOITAR; LER; EXPRESARSE POR ESCRITO Elementos. Aspectos ou logros da dimensión/subcompetencia que xa se poden ir acadando Descritores de tarefas Tarefas, accións que se executan para adquirir o elemento da competencia. Relación dos elementos do currículo Acta de avaliación Pura - Antonio
18
CONTRIBUCIÓN DE CADA MATERIA AO LOGRO DAS COMPETENCIAS BÁSICAS
O currículo da educación primaria pax.41 E.Primaria Coñe. Do medio E. Física E. para a Cidadanía E. Artística Lingua Galega Lingua Castelá e L. Lingua estranxeira Matemáticas Música Comunicación lingüística Matemática Coñecemento e interación co mundo físico Tratamento da información. C. Dixital Social e cidadá Cultural e artística Aprender a aprender Autonomía e Iniciativa persoal Pura - Antonio
19
Ficha seguimento Pura - Antonio
20
COMPETENCIAS BÁSICAS Competencia en comunicación lingüística
*froito do acordo entre países dentro do marco europeo. Competencia en comunicación lingüística Competencia matemática Competencia no coñecemento e a interacción co mundo físico Tratamento da información e competencia dixital Competencia social e cidadá Competencia cultural e artística Competencia para aprender a aprender Autonomía e iniciativa persoal Pura - Antonio
21
Competente é quen “sabe”, “pode” e quere”
Que é unha Competencia A capacidade de poñer en práctica de forma integrada, en contextos e situacións diversas, os coñecementos, as habilidades e as actitudes persoais adquiridas. Logo trátase de capacidade ou potencial para poñer en práctica, é decir, actuar de modo eficaz nun contexto, non de meros contidos. Xúntanse tres formas do saber: - Saber teórico (coñecementos) - Saber práctico (habilidades e destrezas) - Saber ser (actitudes) Competente é quen “sabe”, “pode” e quere” Pura - Antonio
22
Precisamos distintos contextos e situacións de aprendizaxe
QUE FACULTEN PARA Coñecer. Comprender. Fundamentar. Decidir. Xulgar. Facer. Resolver. Emprender. Innovar. Crear. Formular Interpretar Utilizar (...) Actitudes Saberes Habilidades e destrezas Experiencias Precisamos distintos contextos e situacións de aprendizaxe Pura - Antonio
23
Descritores de tarefas
Definición operativa das Competencias Cada competencia defínese en función de: Dimensións (Subcompetencias) Elementos Descritores de tarefas Competencia Nº Conxunto de coñecementos, habilidades, destrezas…, facultades que ten unha persoa para comprender, producir, resolver… Ex: COMPETENCIA EN COMUNICACIÓN LINGÜÍSTICA Dimensión ou subcompetencia Partes da competencia (Subcompetencia) Ex: FALAR E ESCOITAR; LER; EXPRESARSE POR ESCRITO Elementos. Aspectos ou logros da dimensión/subcompetencia que xa se poden ir programando e acadando. Ex: comprender e expresar ideas, sentementos, emocións e necesidades. Descritores de tarefas Tarefas, accións que se executan para adquirir o elemento da competencia. Ex: Expoñer opinións con claridade e de forma organizada a través de exposicións, debates, coloquios. Pura - Antonio
24
Definición operativa das Competencias
Nº 1. COMPETENCIA EN COMUNICACIÓN LINGÜÍSTICA Dimensión 1: Falar e escoitar Elementos A. Comprender e expresar ideas, sentimentos e necesidades B. Adecuar a fala á variedade de situacións comunicativas C. Utilizar diversas formas de discursos na comunicación D. Aprender a falar e interactuar en diferentes linguas Dimensión 2: Ler A. Realizar unha correcta lectura expresiva B. Comprender o que se le C. Enriquecerse e gozar da lectura Dimensión 3. Expresarse por escrito A. Escribir correctamente B. Compoñer e presentar un texto correctamente escrito. C. Escribir diversos tipos de textos. Pura - Antonio
25
Orientacións metodolóxicas área lingua primaria Aprender lingua é aprender a usala con propiedade, é desenvolver as denominadas catro grandes habilidades lingüísticas: falar, escoitar, ler e escribir (é dicir, habilidades orais e habilidades escritas). Definición CCBB nº 1: Os coñecementos, destrezas e actitudes propios desta competencia permiten expresar pensamentos, emocións, vivencias e opinións, así como dialogar, formarse un xuízo crítico, xerar ideas, estruturar o coñecemento, darlle coherencia a un discurso e ás propias accións e tarefas, adoptar decisións e gozar escoitando, lendo ou expresándose de forma oral ou escrita, todo o cal contribuirá ademais ao desenvolvemento da autoestima e da autoconfianza. Pura - Antonio
26
Definición operativa das Competencias
CCBB Nº 1: COMPETENCIA EN COMUNICACIÓN LINGÜÍSTICA Dimensión 2. LER Elemento B Dispoñer de habilidades para comprender o que le. Descritores de tarefas: Extraer a información máis relevante de textos de uso habitual (literarios, escolares, formularios, gráficos, listados, instancias, mapas, certificados, recibos e facturas, invitacións, avisos …). Facer un pequeno resume do lido. Interpretar distintos recursos visuais: textos escritos que acompañan imaxes, viñetas, pictogramas... Habilidades para asociar palabra imaxe, título conto, nome foto de compañeiros, Asociar palabras á súa grafía en distintos tipos de letra. Comprender o texto escrito que ve no seu entorno: contos, revistas, xornais, carteis, televisión, ordenador..., como medio para comunicarse. Pura - Antonio
27
Tarefas adecuadas para a adquisición das competencias Básicas.
Compre: a) Definir e seleccionar aquelas tarefas que mellor contribúan á adquisición das competencias básicas. b) Ter claro por qué se propoñen unhas determinadas actividades e non outras. c) Interrelacionar as diferentes áreas. Potenciar a investigación, reflexión e pensamento crítico no alumnado 2. No caso de usar os libros de texto, complementar as actividades con propostas en contextos e situacións reais. Pura - Antonio
28
Que é o Currículo Un conxunto de : Competencias básicas Obxectivos
Segundo o Artigo 6.1 da LOE Un conxunto de : Competencias básicas Obxectivos Métodos pedagóxicos Criterios de avaliación Contidos Pura - Antonio
29
Relación dos elementos do Currículo
Pura - Antonio
30
RELACIÓN CON CCBB ESTUDIO DOS OBXECTIVOS DAS ÁREAS
ÁREA DE COÑECEMENTO DO MEDIO RELACIÓN CON CCBB Identificar e analizar as características, organización e interaccións de aspectos relevantes do contorno natural, progresando no dominio de ámbitos espaciais cada vez máis complexos. Dimensión 1, HABILIDADES PARA INTERACTUAR COS SERES VIVOS, OS SERES HUMANS E O MEDIO. Elementos: 1.A. Habilidades para interactuar co mundo físico.. 1.B.Comprender os seres vivos e como interactúan co medio. 1.C. Analizar e valorar as consecuencias da acción humana no medio, implicándose na resolución de problemas relacionados coa interacción co medio na vida cotiá Dimensión 3, COÑECER , COMPRENDER E APLICAR PROCESOS CIENTÍFICOS E TECNOLÓXICOS BÁSICOS. 3.A. Aplicar coñecementos científicos e tecnolóxicos básicos, utilizando os procedementos propios da investigación científica e tecnolóxica. Pura - Antonio
31
Contribución da área ó logro das Competencias Básicas
E.Primaria Coñe. Do medio E. Física E. para a Cidadanía E. Artística Lingua Galega Lingua Castelá e L. Lingua estranxeira Matemáticas Música Comunicación lingüística Matemática Coñecemento e interación co mundo físico Tratamento da información. C. Dixital Social e cidadá Cultural e artística Aprender a aprender Autonomía e Iniciativa persoal Pura - Antonio
32
Explicación do criterio convertida en INDICADORES DE AVALIACIÓN
CRITERIOS DE AVALIACIÓN ÁREA DE AUTONOMÍA E INICIATIVA PERSOAL Bloque: “O corpo e a propia imaxe” CRITERIO Explicación do criterio convertida en INDICADORES DE AVALIACIÓN Concreción avaliable do obxectivo Concreta os aspectos ou rasgos que han de ser avaliables en cada criterio. En xeral a avaliación de cada criterio require da avaliación de varios indicadores Coñecer as partes externas do corpo e algúns órganos importantes para o seu funcionamento. Recoñece o funcionamento do corpo humano nun sentido global. Identifica as partes do corpo que permiten o movemento e a relación co medio. Pura - Antonio
33
INDICADORES DE AVALIACIÓN GRAO DE DESENVOLVEMENTO
CRITERIOS DE AVALIACIÓN EN RELACIÓN COS CONTIDOS E AS CCBB ÁREA DE COÑECEMENTO DO MEDIO NATURAL, SOCIAL E CULTURAL Bloque 1: “Os seres humanos e a saúde” CRITERIO INDICADORES DE AVALIACIÓN GRAO DE DESENVOLVEMENTO DAS CCBB Coñecer as partes externas do corpo e algúns órganos importantes para o seu funcionamento. Recoñece o funcionamento do corpo humano nun sentido global. Identifica as partes do corpo que permiten o movemento e a relación co medio. CCBB Nº 3: COÑECEMENTO E INTERACCIÓN CO MUNDO FÍSICO Dimensión 2, VALORAR A IMPORTANCIA DO EXERCICIO FÍSICO, A NUTRICIÓN E A SAÚDE. 2.A. Coñecerse a si mesmo e procurarse un estado de saúde física e mental óptima, adoptando hábitos de vida saudable. 2.B. Adoptar unha valoración crítica ante prácticas sociais non saudables. Dimensión 3, COÑECER , COMPRENDER E APLICAR PROCESOS CIEN 3.A. Aplicar coñecementos científicos e tecnolóxicos básicos, utilizando os procedementos propios da investigación científica e tecnolóxicaTÍFICOS E TECNOLÓXICOS BÁSICOS. CCBB Nº 6. SOCIAL E CIDADÁ Dimensión 1, ADQUIRIR HABILIDADES PARA COÑECERSE A SI MESMO 1.A. Adquirir habilidades para coñecerse e valorarse a sí mesmo. Dimensión 2, ADQUIRIR HABILIDADES SOCIAIS PARA CONVIVIR EN SOCIEDADE 2.A. Coñecer, valorar e respectar aos demais, fomentando as boas relacións sociais. OBXECTIVOS 1.- Comportarse de acordo cos hábitos de saúde e coidado persoal que derivan do coñecemento do corpo humano, amosando unha actitude de aceptación e respecto polas diferenzas individuais (idade, sexo, etnia, características físicas, personalidade). Pura - Antonio
34
EDUCACIÓN E COMPETENCIAS As competencias profesionais
Estamos tratando das nosas competencias profesionais, como: Coñecer e comprender as competencias básicas. Integralas no currículo Planificar e programar Actualizar metodoloxías Avaliar Reprogramar para mellorar Pura - Antonio
35
Pura Álvarez Álvarez puraalva@edu. xunta
Pura Álvarez Álvarez Antonio Bello González
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.