La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

A programación de aula por competencias

Presentaciones similares


Presentación del tema: "A programación de aula por competencias"— Transcripción de la presentación:

1 A programación de aula por competencias
II Encontros de Educación Primaria Santiago – 24 de abril de 2.010 Pura Álvarez – Antonio Bello

2 Video esqueleto bailarín: http://www.youtube.com/watch?v=eFVNDcmTkno

3

4

5

6

7 Pura - Antonio

8 Un tempo antes … DVD internet Profesor Fichas programación
Bibliografía Textos Pura - Antonio

9 Pura - Antonio

10 Pura - Antonio

11 Pura - Antonio

12 Pura - Antonio

13 Pura - Antonio

14 Pura - Antonio

15

16 Presentación 2010

17 FASES DA CONCRECIÓN CURRICULAR Descritores de tarefas
Definición Operativa das CCBB Programación Avaliación Definición Contribución da área Niveis de avaliación Competencia Nº Conxunto de coñecementos, habilidades, destrezas…, facultades que ten unha persoa para comprender, producir, resolver… Ex: COMPETENCIA EN COMUNICACIÓN LINGÜÍSTICA Dimensión ou subcompetencia Partes da competencia (Subcompetencia) Ex: FALAR E ESCOITAR; LER; EXPRESARSE POR ESCRITO Elementos. Aspectos ou logros da dimensión/subcompetencia que xa se poden ir acadando Descritores de tarefas Tarefas, accións que se executan para adquirir o elemento da competencia. Relación dos elementos do currículo Acta de avaliación Pura - Antonio

18 CONTRIBUCIÓN DE CADA MATERIA AO LOGRO DAS COMPETENCIAS BÁSICAS
O currículo da educación primaria pax.41 E.Primaria Coñe. Do medio E. Física E. para a Cidadanía E. Artística Lingua Galega Lingua Castelá e L. Lingua estranxeira Matemáticas Música Comunicación lingüística Matemática Coñecemento e interación co mundo físico Tratamento da información. C. Dixital Social e cidadá Cultural e artística Aprender a aprender Autonomía e Iniciativa persoal Pura - Antonio

19 Ficha seguimento Pura - Antonio

20 COMPETENCIAS BÁSICAS Competencia en comunicación lingüística
*froito do acordo entre países dentro do marco europeo. Competencia en comunicación lingüística Competencia matemática Competencia no coñecemento e a interacción co mundo físico Tratamento da información e competencia dixital Competencia social e cidadá Competencia cultural e artística Competencia para aprender a aprender Autonomía e iniciativa persoal Pura - Antonio

21 Competente é quen “sabe”, “pode” e quere”
Que é unha Competencia A capacidade de poñer en práctica de forma integrada, en contextos e situacións diversas, os coñecementos, as habilidades e as actitudes persoais adquiridas. Logo trátase de capacidade ou potencial para poñer en práctica, é decir, actuar de modo eficaz nun contexto, non de meros contidos. Xúntanse tres formas do saber: - Saber teórico (coñecementos) - Saber práctico (habilidades e destrezas) - Saber ser (actitudes) Competente é quen “sabe”, “pode” e quere” Pura - Antonio

22 Precisamos distintos contextos e situacións de aprendizaxe
QUE FACULTEN PARA Coñecer. Comprender. Fundamentar. Decidir. Xulgar. Facer. Resolver. Emprender. Innovar. Crear. Formular Interpretar Utilizar (...) Actitudes Saberes Habilidades e destrezas Experiencias Precisamos distintos contextos e situacións de aprendizaxe Pura - Antonio

23 Descritores de tarefas
Definición operativa das Competencias Cada competencia defínese en función de: Dimensións (Subcompetencias) Elementos Descritores de tarefas Competencia Nº Conxunto de coñecementos, habilidades, destrezas…, facultades que ten unha persoa para comprender, producir, resolver… Ex: COMPETENCIA EN COMUNICACIÓN LINGÜÍSTICA Dimensión ou subcompetencia Partes da competencia (Subcompetencia) Ex: FALAR E ESCOITAR; LER; EXPRESARSE POR ESCRITO Elementos. Aspectos ou logros da dimensión/subcompetencia que xa se poden ir programando e acadando. Ex: comprender e expresar ideas, sentementos, emocións e necesidades. Descritores de tarefas Tarefas, accións que se executan para adquirir o elemento da competencia. Ex: Expoñer opinións con claridade e de forma organizada a través de exposicións, debates, coloquios. Pura - Antonio

24 Definición operativa das Competencias
Nº 1. COMPETENCIA EN COMUNICACIÓN LINGÜÍSTICA Dimensión 1: Falar e escoitar Elementos A. Comprender e expresar ideas, sentimentos e necesidades B. Adecuar a fala á variedade de situacións comunicativas C. Utilizar diversas formas de discursos na comunicación D. Aprender a falar e interactuar en diferentes linguas Dimensión 2: Ler A. Realizar unha correcta lectura expresiva B. Comprender o que se le C. Enriquecerse e gozar da lectura Dimensión 3. Expresarse por escrito A. Escribir correctamente B. Compoñer e presentar un texto correctamente escrito. C. Escribir diversos tipos de textos. Pura - Antonio

25 Orientacións metodolóxicas área lingua primaria Aprender lingua é aprender a usala con propiedade, é desenvolver as denominadas catro grandes habilidades lingüísticas: falar, escoitar, ler e escribir (é dicir, habilidades orais e habilidades escritas). Definición CCBB nº 1: Os coñecementos, destrezas e actitudes propios desta competencia permiten expresar pensamentos, emocións, vivencias e opinións, así como dialogar, formarse un xuízo crítico, xerar ideas, estruturar o coñecemento, darlle coherencia a un discurso e ás propias accións e tarefas, adoptar decisións e gozar escoitando, lendo ou expresándose de forma oral ou escrita, todo o cal contribuirá ademais ao desenvolvemento da autoestima e da autoconfianza. Pura - Antonio

26 Definición operativa das Competencias
CCBB Nº 1: COMPETENCIA EN COMUNICACIÓN LINGÜÍSTICA Dimensión 2. LER Elemento B Dispoñer de habilidades para comprender o que le. Descritores de tarefas: Extraer a información máis relevante de textos de uso habitual (literarios, escolares, formularios, gráficos, listados, instancias, mapas, certificados, recibos e facturas, invitacións, avisos …). Facer un pequeno resume do lido. Interpretar distintos recursos visuais: textos escritos que acompañan imaxes, viñetas, pictogramas... Habilidades para asociar palabra imaxe, título conto, nome foto de compañeiros, Asociar palabras á súa grafía en distintos tipos de letra. Comprender o texto escrito que ve no seu entorno: contos, revistas, xornais, carteis, televisión, ordenador..., como medio para comunicarse. Pura - Antonio

27 Tarefas adecuadas para a adquisición das competencias Básicas.
Compre: a) Definir e seleccionar aquelas tarefas que mellor contribúan á adquisición das competencias básicas. b) Ter claro por qué se propoñen unhas determinadas actividades e non outras. c) Interrelacionar as diferentes áreas. Potenciar a investigación, reflexión e pensamento crítico no alumnado 2. No caso de usar os libros de texto, complementar as actividades con propostas en contextos e situacións reais. Pura - Antonio

28 Que é o Currículo Un conxunto de : Competencias básicas Obxectivos
Segundo o Artigo 6.1 da LOE Un conxunto de : Competencias básicas Obxectivos Métodos pedagóxicos Criterios de avaliación Contidos Pura - Antonio

29 Relación dos elementos do Currículo
Pura - Antonio

30 RELACIÓN CON CCBB ESTUDIO DOS OBXECTIVOS DAS ÁREAS
ÁREA DE COÑECEMENTO DO MEDIO RELACIÓN CON CCBB Identificar e analizar as características, organización e interaccións de aspectos relevantes do contorno natural, progresando no dominio de ámbitos espaciais cada vez máis complexos. Dimensión 1, HABILIDADES PARA INTERACTUAR COS SERES VIVOS, OS SERES HUMANS E O MEDIO. Elementos: 1.A. Habilidades para interactuar co mundo físico.. 1.B.Comprender os seres vivos e como interactúan co medio. 1.C. Analizar e valorar as consecuencias da acción humana no medio, implicándose na resolución de problemas relacionados coa interacción co medio na vida cotiá Dimensión 3, COÑECER , COMPRENDER E APLICAR PROCESOS CIENTÍFICOS E TECNOLÓXICOS BÁSICOS. 3.A. Aplicar coñecementos científicos e tecnolóxicos básicos, utilizando os procedementos propios da investigación científica e tecnolóxica. Pura - Antonio

31 Contribución da área ó logro das Competencias Básicas
E.Primaria Coñe. Do medio E. Física E. para a Cidadanía E. Artística Lingua Galega Lingua Castelá e L. Lingua estranxeira Matemáticas Música Comunicación lingüística Matemática Coñecemento e interación co mundo físico Tratamento da información. C. Dixital Social e cidadá Cultural e artística Aprender a aprender Autonomía e Iniciativa persoal Pura - Antonio

32 Explicación do criterio convertida en INDICADORES DE AVALIACIÓN
CRITERIOS DE AVALIACIÓN ÁREA DE AUTONOMÍA E INICIATIVA PERSOAL Bloque: “O corpo e a propia imaxe” CRITERIO Explicación do criterio convertida en INDICADORES DE AVALIACIÓN Concreción avaliable do obxectivo Concreta os aspectos ou rasgos que han de ser avaliables en cada criterio. En xeral a avaliación de cada criterio require da avaliación de varios indicadores Coñecer as partes externas do corpo e algúns órganos importantes para o seu funcionamento. Recoñece o funcionamento do corpo humano nun sentido global. Identifica as partes do corpo que permiten o movemento e a relación co medio. Pura - Antonio

33 INDICADORES DE AVALIACIÓN GRAO DE DESENVOLVEMENTO
CRITERIOS DE AVALIACIÓN EN RELACIÓN COS CONTIDOS E AS CCBB ÁREA DE COÑECEMENTO DO MEDIO NATURAL, SOCIAL E CULTURAL Bloque 1: “Os seres humanos e a saúde” CRITERIO INDICADORES DE AVALIACIÓN GRAO DE DESENVOLVEMENTO DAS CCBB Coñecer as partes externas do corpo e algúns órganos importantes para o seu funcionamento. Recoñece o funcionamento do corpo humano nun sentido global. Identifica as partes do corpo que permiten o movemento e a relación co medio. CCBB Nº 3: COÑECEMENTO E INTERACCIÓN CO MUNDO FÍSICO Dimensión 2, VALORAR A IMPORTANCIA DO EXERCICIO FÍSICO, A NUTRICIÓN E A SAÚDE. 2.A. Coñecerse a si mesmo e procurarse un estado de saúde física e mental óptima, adoptando hábitos de vida saudable. 2.B. Adoptar unha valoración crítica ante prácticas sociais non saudables. Dimensión 3, COÑECER , COMPRENDER E APLICAR PROCESOS CIEN 3.A. Aplicar coñecementos científicos e tecnolóxicos básicos, utilizando os procedementos propios da investigación científica e tecnolóxicaTÍFICOS E TECNOLÓXICOS BÁSICOS. CCBB Nº 6. SOCIAL E CIDADÁ Dimensión 1, ADQUIRIR HABILIDADES PARA COÑECERSE A SI MESMO 1.A. Adquirir habilidades para coñecerse e valorarse a sí mesmo. Dimensión 2, ADQUIRIR HABILIDADES SOCIAIS PARA CONVIVIR EN SOCIEDADE 2.A. Coñecer, valorar e respectar aos demais, fomentando as boas relacións sociais. OBXECTIVOS 1.- Comportarse de acordo cos hábitos de saúde e coidado persoal que derivan do coñecemento do corpo humano, amosando unha actitude de aceptación e respecto polas diferenzas individuais (idade, sexo, etnia, características físicas, personalidade). Pura - Antonio

34 EDUCACIÓN E COMPETENCIAS As competencias profesionais
Estamos tratando das nosas competencias profesionais, como: Coñecer e comprender as competencias básicas. Integralas no currículo Planificar e programar Actualizar metodoloxías Avaliar Reprogramar para mellorar Pura - Antonio

35 Pura Álvarez Álvarez puraalva@edu. xunta
Pura Álvarez Álvarez Antonio Bello González


Descargar ppt "A programación de aula por competencias"

Presentaciones similares


Anuncios Google