Història de la música en el cinema

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Quan anàvem a l’estraperlo
Advertisements

Impress 3... Posa-hi un fons!
L’ERA DEL MAQUINISME Àlex Mogena.
i les seves observacions fa 400 anys
Això vol ser un homenatge a la sardana
Els bebes Tothom diu que son molt bufons però quant es fan grans son molt pesats.
LA PRIMERA GUERRA MUNDIAL
INSTRUMENTS DEL ROMANTICISME
L'EDAT MODERNA.
BAUHAUS, una escola d’art
Entrevistem a Joaquín Castel Mas
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
Scala era el nom que els romans donaven a una platja propera a Empúries.
Alimenta el teu cos.
JESÚS DE NATZARET.
ELS TEATRES D’ESPARREGUERA ABANS I ARA
Us proposem no tocar el ratolí i gaudir-ne
La Càmera C A R L I È.
CLAUDE MONET.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
IN MEMORIAM - 65 YEARS LATER Irena Sendler
LA FAULA.
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
LA MÀQUINA DE VAPOR.
L'EDAT MODERNA Gerard Guitart Raúl Valle Hamza Lemsidi.
Laia Martín Calderón Gerard Redondo Huelín Quique Talabán Martínez
La família de les tortugues
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
BERNAT METGE.
Aquí tens alguns consells que Bill Gates recentment va fer durant una conferència en un IES sobre les 11 coses que els estudiants no aprenen a l’escola.
Ludwing van Beethoven
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
SORTIM A EXPLICAR MITES
NOVETATS ESPAI MARGALEF
Mite d’Orfeu Paula Ribes Ivars.
FET PER L’ÈRIC I L’ANASTASIA
3. TOTS SOM DIFERENTS..
PARC DEL LABERINT D’HORTA
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
La història de la conservació dels aliments comença amb l'aparició dels primers éssers humans.
Gèneres Musicals.
El petit príncep
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Els nyama i el camperol Conte de Mali.
Sortir és un fet havitual
La Cèl·lula Unitat Fonamental de la vida
L’electricitat i el circuit elèctric
COM NEIX UN PARADIGMA?.
TECNOLOGIA.
Excursió:Museu d’Arqueologia de Catalunya
BIODIVERSITAT A L’HORT
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Problemes que es poden resoldre amb equacions
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Cavall de Troia Marta Poveda 4rtB 6 juny de 2013.
Un animal en perill d’extinció
Això vol ser un homenatge a la sardana
Consum per substàncies per any (últim mes)
Power Point de la meva vida!!!
BARRI SAGRADA FAMÍLIA.
Funcions de la música en el cine
COM NEIX UN PARADIGMA?.
Aquesta és la llegenda de la vella de sant hilari
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
LA CARRERA DE COTXES.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Transcripción de la presentación:

Història de la música en el cinema

La Música en el cinema mut La música en el cinema ja existia, en el cinema mut, la idea d’acompanyar amb música les pel·licules havia estat posada en pràctica, per això a principis del segle XX, havia un piano, un gramofon i fins i tot una petita banda o orquestra. Més endavant sorgeix la idea d’escollir la música en funció del que s’està veient.

Així comença a escoltar-se música dels grans clàssics, Mendelshonn, Beethoven o Chopin, tot i que no poden anomenar-ho com a banda sonora, es ja un gran pas. Al 1908 va ser creada la primera banda sonora original de la història. Durant aquest any ,dos compositors Camile Saint-Saens i Mihail Ivanov, van ser encarregats de fer les bandes sonores per les pel·licules L’assassinat del duc de Guisa,

i Stenka Razin, això va ser acceptat com un fet original, les altres pel·licules continuaven sent acompanyades per la música dels compositors coneguts. Al 1914 comença a agafar força, ja que van ser quatre les pel·licules amb música de fons, la més emblemàtica va ser “La cabina”, amb música de J.K Briel, considerat un dels primers professionals de bandes sonores.

Al 1914 l’autor Briel va crear una altre banda per la pel·licula “El naixement d’una nació”. Cap els anys 20 arriva el cinema sonor, tot i que hi va haver opositors com Charles Chaplin, podem dir que hi arriva .Durant els anys 30 la música en el cinema va patir alguns canvis, passa a ser més selectiva per remarcar certs moments de la pel·licula.

La música creada per ilustrar una imatge cinematogràfica en la que hi ha una font visible d’emissió de sons ( tocadiscos, orquestra de ball, clarinetista) se la coneix com Música diegètica. Primer la música s’ajustava a l’acció de manera no gaire precisa.Després cap a l’any 1933 Steiner va demostrar que es podien sincronitzar les imatges, la pel·licula que va plasmar això va ser “King Kong”.

En els quaranta no hi va haver canvis En els quaranta no hi va haver canvis. Als cinquanta hi ha un domini absolut d’Alfred Newman, també amb Bernard Hermann que començava a crèixer amb Orson Welles. La majoria procedien del món del jazz , Berstein, Delerue,Gold, M. Jarre i el conegut Henri Mancini. Mentrestant havia d’altres que esperaven la seva oportunitat, com John Barry,Jerry Golsmith , Jonh Williams havien començat a fer música per la televisió, la gran amenaça del món del cinema.

L’any 1946 comença la comercialització de la televisió, hi havia 11 L’any 1946 comença la comercialització de la televisió, hi havia 11.000 receptors en funcionament. Tans aparells de televisió va fer que baixesin en picat la venda a les taquilles, però cap el 1948 el cinema comença a pendre mesures i va establir un bloqueix de lloger de pel·licules a la televisió.

Les dècades seguents va haver-hi una renovació important de compositors, cap d’ells va poder resoldre la crisi en que havia caigut la música del cinema, tot això va ser arrel de la televisió, Va ser John Williams qui posa remei , amb les seves orquestracions revolucionaries que juntament amb S. Spielberg van rescatar la música orquestral.

Cap els 70 torna a trontollar amb l’arrivada del sintetitzador, molts compositors el van utilitzar, com Maurice Jarre , Vangelis, Sakamoto, les instrumentacions de Williams no decauen i s’afageixen nous compositors, J. Horner,Hans Zimmer, James Newton Howard.