A NOSA HISTORIA DE ONDE VIMOS?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PROGRAMA DE MINIMZACIÓN DE RESIDUOS
Advertisements

IMOS SOBRE RODAS EEI FINA CASALDERREY MARGARITA RODRIGUEZ VAZQUEZ
REUNIÓN DE PAIS E NAIS C.P.I. de Panxón.
A ORQUESTRA SINFÓNICA DE GALICIA
PROGRAMA DE PREVENCIÓN NO ÁMBITO FAMILIAR “MÁIS QUE UN TEITO”
O PORTFOLIO EUROPEO DAS LINGUAS
O efecto invernadoiro en Galiza
AS RELACIÓNS SEMÁNTICAS
COMO CONVERTER UN RELATO NUNHA FOTONOVELA
As claves dunha nova escola
Normas de aula Educación en valores
Licenciatura de MATEMÁTICAS
integración das TIC na práctica educativa en Galicia
Ricos países pobres Lidia Iglesias Vaamonde Helena García Muñoz
O barroco compostelán.
PROXECTO LOVA ELECTRICIDADE.
CURTA HISTORIA... Charles Plumb, era piloto dun bombardero na guerra de Vietnam. Despois de moitas misións de combate, o seu avión foi derribado por un.
PROGRAMA MUNICIPAL DE INTERVENCIÓN FAMILIAR
VINCENT VAN GOGH
Proxecto interdisciplinar
Grupo de traballo combas a-1
Proxecto interdisciplinar
Déixese sorprender….
CURSO E.D.A Galicia, Outubro – Decembro 2008.
As actividades non presenciais
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Aqueles mozos dos anos 20 Vicente Risco, Castelao, Otero Pedrayo, Cuevillas, Losada Diéguez Presentación de Noemí Pazó.
Ágora Actividades Actividades que podes facer dentro do Ágora
A intervención psicopedagóxica nunha escola de e para O ALUMNADO
O cambio climático. Traballo feito por Carolina Barros Moran, Cristina Barros .oran e Ana Mañas Hernández.
O PROXECTO XENOMA HUMANO E AS IMPLICACIÓNS
Erros máis comúns (2ª parte)
Especialidade de Orientación vocacional e Profesional.
Estereotipos e prexuízos lingüísticos: a súa repercusión nos usos.
Falando do pasado: COPRETÉRITO
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
O POR QUE DO CAMBIO.
Estamos en rede.
FUNDITEA Fundación Tutelar para a Promoción de Persoas con Discapacidade, particularmente Trastorno do Espectro Autista Xornadas sobre protección xurídica.
Falando do pasado: COPRETÉRITO
Coordinadora de barrio Plan Comunitario de Teis
INTRODUCCIÓN TAREFAS PROCESO AVALIACIÓN CONCLUSIÓN.
LECTOESCRITURA María José Pousa
COOPERANDO PARA APRENDER ESTRUTURA COMPLEXA
O PORTFOLIO EUROPEO DAS LINGUAS (2009/10)
ASESORAMENTO AO PROFESORADO DENDE A ORIENTACIÓN ESCOLAR
Atréveste a crear un book tráiler?
INGRESOS POR HEMORRAXIA ANO 2011
Alumnado 3º Eso DO I.E.S aquis celenis
TRANSICIÓN DA EDUCACIÓN INFANTIL Á PRIMARIA
EMPRENDEMOS UNHA NOVA ANDAINA XORNADA DE PORTAS ABERTAS PARA FAMILIAS
Avaliación de diagnóstico
FRACASO ESCOLAR By Claudia García Marcos Begoña Besada Romero
O DEPARTAMENTO DE ORIENTACIÓN
PROXECTO PARA O ESTABLECEMENTO DA XORNADA MIXTA
Lei Orgánica 2/2006 de 3 de maio, de Educación LOE
Facultade de Ciencias da Area de Didáctica das Ciencias Experimentais
A intervención psicopedagóxica nunha escola de todos e para todos OS ALUMNOS Pontevedra, 27 de abril do 2009.
RECOÑECEMENTO DE COMPETENCIAS POR EXPERIENCIA LABORAL (Real Decreto 1224/2009, de 17 de Xullo, de recoñecemento das competencias profesionais.
ENSINO PÚBLICO DE CALIDADE
O portfolio como recurso na avaliación do alumnado
Proxecto Pesquería de POLBO 2016
CEIP ISIDORA RIESTRA I ENCONTROS DE E.INFANTIL E DE E. PRIMARIA.
Historia dunha castaña
O matrimonio homosexual.
A MODELIZACIÓN NO ENSINO SECUNDARIO
Nunha xunta de pais de familia de certa escola, a directora resaltaba o apoio que os pais deben darlle aos fillos.
XXIV ENCONTRO ESTATAL DE ESCOLAS ASOCIADAS Á UNESCO. MELILLA-2011
TRATAMENTO INTEGRADO DE LINGUAS
A AVALIACIÓN NA EDUCACIÓN PRIMARIA
Transcripción de la presentación:

A NOSA HISTORIA DE ONDE VIMOS? Quen somos? A NOSA HISTORIA DE ONDE VIMOS?

◘ PUNTO DE PARTIDA

Ao inicio da nosa andaina profesional xa sentiamos, a nivel individual, unha necesidade de dar novas respostas/alternativas á realidade escolar na que estabamos inmersas.

Existía ademais un compromiso de buscar esas respostas en diferentes sitios (congresos, escolas de verán, cursos oficiais,..)

Partimos dunha alta valoración do traballo colectivo/en equipo Partimos dunha alta valoración do traballo colectivo/en equipo. En grupo é a mellor forma de abordar/transformar realidades. Por iso todas pertenciamos a un MRP co que coincidiamos ideoloxicamente: valoración da escola pública, democrática, galega e en galego,… unha escola plural e que contribúa á formación de personas críticas e participativas un currículo contextualizado onde o emocional teña cabida

◘ POR QUE NOS ORGANIZAMOS COMO GRUPO DE TRABALLO?

Fundamentalmente porque coincidiamos nas formulacións globais e, máis concretamente, a raíz dunhas xornadas formativas, con Marcelino Vaca, que nos permitiron compartir e explicitar, polo miúdo, o noso modelo de escola. Ademais traballabamos con idades similares, E.I. e 1º Ciclo de E.P. (3-8 anos) naquel momento.

Partimos dunha escola que quere: acoller a todas as individualidades, conectar co “neno real” recoller o seu “dicir” (intereses, sentimentos, necesidades,…) dar sentido ás relacións que nela se establezan (papel moi importante da profe: propoñendo, dinamizando, orientando,…) unha fonda comunicación –verbal e non verbal- cos nenos e nenas (favorecendo a integración, respectando ritmos, formas de ser,…) en definitiva, ofrecer un lugar para “ser”, para “estar” e para “facer”

A formación con Marcelino Vaca, no Tratamento Pedagóxico do Corporal, marcou un fito, tanto na nosa práctica educativa coma na dinámica do Seminario, polo que tivo de: + Información + investigación + confrontación, entre nós e con outros grupos de traballo similares noutras Comunidades Autónomas.

Nesta etapa descubrimos como achegarnos ao Neno Real a través das súas manifestacións corporais. Para iso necesitabamos: unha organización espacio-temporal da aula unhas normas claras e precisas unha reflexión constante sobre o papel da P. A.

unha organización espacio-temporal da aula lugares – encontro: que permiten a relación, abren a porta ao ser e ao estar (ficheiro, cesta merenda,..) lugares – acción: que invitan ao facer (xogo, biblioteca, plástica, mesas de traballo,…) Un vaivén entre # momentos do horario. Tempos para a P.A. que dirixe, organiza,… e para o alumnado que se relaciona, expresa,… Contemplamos tempos: de relación, entre iguais e coa P.A. - de expresión, para contaren as súas vivencias - de instrucción, para aprender cousas novas - de traballo corporal, unha sesión semanal ademais doutros momentos diarios.

(que sexan referenciais para o grupo, segurizantes, públicas,…) unhas normas claras e precisas (que sexan referenciais para o grupo, segurizantes, públicas,…) unha reflexión constante sobre o papel de la P. A. (encargada de marcar un nivel de esixencia adecuado, axudar a encontrar un sitio na aula, observar para deseñar intervencións,…)

Todo isto era contrastado e deseñado no seminario cada semana ao longo de todo o curso. Despois dun tempo (varios anos), con esta forma de traballo asentada no noso Seminario e coincidindo coa chegada da LOGSE (novos currículos, novas teorías e tendencias,…) vemos a necesidade de centrarnos na Didáctica doutras Áreas –Lingua e Matemáticas- desde unha perspectiva constructivista, que encaixaba plenamente coa nosa dinámica de traballo. Para iso, contactamos, estudamos e formámonos con Miriam Nemerosky ao longo de 2 anos; ademais de encontros con Ana Teberosky, Emilia Ferreiro,… profesionais e expertas que aportaron moito á nosa formación.

Case ao mesmo tempo, nestes últimos anos, descubrimos o A. T Case ao mesmo tempo, nestes últimos anos, descubrimos o A.T. Varias compañeiras fixemos o “Introductorio” coa psicoterapeuta Isabel López Arias e, algunhas, un curso “Avanzado”, dirixido por Concha de Diego Morales. Todas temos lido sobre A.T. e actualmente, no Seminario, a traballar con Isabel. Trátase dunha formación continua (un sábado ao mes aproximadamente) con teoría e práctica. Cada titora trae ao grupo algún caso complexo, que lle preocupa, para ser analizado e pensar, entre todas, intervencións axeitadas que logo poderán ser revisadas se non desen o éxito desexado. Canto máis sabemos de A.T., imos comprobando que non só encaixa perfectamente coa nosa maneira de traballar, senón que supón un avance moi importante.

Cambela está formado por: Rosa Mª Calvo Serantes Mª Lourdes Campoy de la Torre María Castro Calvo Mª Carmen Cons Pintos Mª Teresa Ferreiro Ferreiro Rosa Mª García Garrido Mª Encarnación Peiteado Blanco Mª Carmen Pérez de la Cruz Mª Esther Vázquez Otero