La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

LECTOESCRITURA María José Pousa mariapousa@edu.xunta.es.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "LECTOESCRITURA María José Pousa mariapousa@edu.xunta.es."— Transcripción de la presentación:

1 LECTOESCRITURA María José Pousa

2 LECTOESCRITURA A lectura e a escritura son procesos interpretativos nos que construimos significados, son actividades coas que construimos o coñecemento do mundo que nos rodea. Son dous procesos que deben abordarse de forma global para garantir o seu significado. Este proceso precisa dunha participación activa do alumnado.

3 COÑECEMENTO DO ALUMNADO SOBRE O SISTEMA ALFABÉTICO (Teberosky-1989)
ESCRITURA PRESILÁBICA Debuxo Escritura indiferenciada Escritura diferenciada ESCRITURA SILÁBICA ( Unha grafía por sílaba) Silábica Silábica vocálica Silábica consonante ESCRITURA SILABICOALFABÉTICA Máis dunha grafía por sílaba ESCRITURA ALFABÉTICA Correspondencia entre son e grafía

4 OBXECTIVOS MÍNIMOS POR NIVEIS
4º DE EDUCACIÓN INFANTIL ESCRITA: -Diferenciada -Escribir o nome LECTURA: -Recoñecer o seu nome entre os outros e o dun compañeiro GRAFÍA: -Uso das maiúsculas

5 5º DE EDUCACIÓN INFANTIL
ESCRITA: -Silábica con valor sonoro convencional LECTURA: -Recoñecer o seu nome e o dos compañeiros -Recoñecer o nome dalgún conto, título, canción, logo … -Recoñecer os días da semana GRAFÍA: -Maiúsculas

6 6º DE EDUCACIÓN INFANTIL
ESCRITA: -Silábicoalfabética -Escribir nome e primeiro apelido LECTURA: -Descifrar palabras e/ou o contido sinxelo dun texto GRAFÍA: -Introducción á letra manuscrita

7 PRIMEIRO DE PRIMARIA ESCRITA -Alfabética -Construir frases LECTURA -Adquirida ORTOGRAFÍA -Natural -Separación de palabras -Maiúsculas -Puntuación PRESENTACIÓN -Nome e data. Marxes GRAFÍA -Letra manuscrita

8 SEGUNDO DE PRIMARIA LECTURA E ESCRITA -Adquirida -Construir un pequeño texto por escrito -Copiar un texto corto correctamente -Poñer título -Boa presentación dos traballos GRAMÁTICA E ORTOGRAFÍA -Maiúsculas (Despois de punto , no título, nomes topográficos) -Puntuación (Interrogante, admiración, guión nos diálogos) -Grafías (z-c-qu /ll-y/ r-rr/ mp/mb)

9 OBXECTIVOS ESPECÍFICOS
POR NIVEIS E MODALIDADES TEXTUAIS

10 4º de E.I. NOME PROPIO Recoñecer o seu nome Recoñecer a primeira letra do seu nome Recoñecer o nome dalgúns compañeiros Escribir o seu nome NOME COMÚN Escribir e ler, a mestra, na pizarra… Coñecer que as letras toman forma Coñecer a diferencia entre debuxo, grafía de letras e grafía de números. Iniciarse no uso da lista en distintas actividades. LISTAS Citar a lista dos compañeiros que teñen a mesma letra

11 NOTAS Ler as notas envíadas a casa RECEITAS Ler e manexar receitas DATAS Achegar ao alumando aos días da seman mediante unha canción XORNAL Identificar a noticia , o titular e a foto CONTOS Contar, ler e comentar moitos contos Animalos a que reproduzcan unha parte

12 5º de E.I. NOME PROPIO Escribir o seu nome e o de outros coñecidos NOME COMÚN Reproducir nomes comúns que vaian aparecendo no traballo Diferenciar nomes curtos e longos Valorar a importancia das consoantes nas palabras LISTAS Copiar listas de 4 palabras NOTAS Vivir a necesidade das notas, lendoas e elaborandoas coxuntamente

13 RECEITAS Elaborar algunha receita Ler e facer énfase na lista dos ingredientes DATAS Copiar a data da pizarra XORNAL Identificar a cabeceira da páxina (sección, data , xornal) Identificar o pé de foto Identificar palabras clave Traballo co titular

14 CONTOS Contar, ler e comentar moitos contos. Escribir títulos e personaxes na pizarra Copiar os nome Descubrir as versións dun conto Reproducir oralmente contos que xa foron contados

15 6º de E.I. NOME PROPIO Recoñecer e escribir o seu nome e primeiro apelido e os nomes de personaxes coñecidos NOME COMÜN Recoñecer e reproducir nomes de obxectos cotiás Distinguir singular e plural LISTAS Copiar listas longas Elaborar listas por si sós, sen modelo

16 NOTAS Elaborar conxuntamente unha nota e copiala individualmente RECEITAS Copiar o título Copiar os ingredientesç Traballar o proceso de elaboración dunha receita. Escribir accións DATAS Copiar a data longa e a curta

17 CONTOS Contar , ler e comentar moitos contos Entre todos entender e reproducir un conto (principio, nó e desenlace) Dictar un conta á mestra Empregar frases feitas Escribir, libremente, títulos e personaxes Relacionar a imaxe co título Entre todos, escribir frases baseándonos nas viñetas Ilustrar un conto traballado XORNAL Identificación de palabras claves que permitan a busca de información Elaboración de noticias

18 1º de E.P. NOME PROPIO -Saber escribir nome e apelidos -Traballar a poboación e as direccións NOME COMÚN -Traballarémolo dentro doutras modalidades LISTAS -No traballo de receitas, menús, saídas… NOTAS -Deseñar colectivamente e escribir individualmente -Firmar RECEITAS -Elaborar recitas ,seguindo o esquema das mesmas

19 MENÚS -Traballar o menú do comedor escolar -Diferenciar os menús das distintas comidas do día DATA -Escribir sen modelo -Coñecer a data de nacemento XORNAL -Diferenciar xornais -Diferenciar as seccións -Escribir unha noticia -Participar no xornal escolar

20 CONTOS -Lectura polo mestre -Lectura polo alumnado -Colectivamente, inventar contos -Representar contos -Inventar o final dun conto -Recordar como empezan e como rematan -Traballar o título eos personaxes -Reconstruir o principio dun conto coñecido -Recoñecer as partes dun conto -Por parellas, reproducir un conto coñecido -Explicar unha historia partindo das viñetas.

21 2º de E.I. NOME PROPIO -Saber escribir nome e apelidos -Saber escribir apoboación e a dirección LISTAS -Seguímolas traballando cun nivel máis alto de exisencia NOTAS -Ter clara a estructura formal dunha nota RECEITAS -Redactar receitas a partir dunha fotografía, ingrdientes… MENÚS -Elaborar menús , según un modelo, a partir do comido na casa.

22 CONTOS -Todos contamos -Inventar contos colectivos -Ler textos breves de diferentes tipoloxías -Reconstruir un conto cortado en partes -Dramatizar textos breves -Producir textos breves de distintas tipoloxías (narración,descrición , diálogo) XORNAL -Traballar con diferentes xornais -Seguimento das noticias vencelladas ao proxecto de aula. -Participar no xornal escolar Fonte: Ascen Díez


Descargar ppt "LECTOESCRITURA María José Pousa mariapousa@edu.xunta.es."

Presentaciones similares


Anuncios Google