SESSIÓ OBERTURA (KICK-OFF)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TFG – Àrea Enginyeria del programari
Advertisements

Sistema de gestió APPCC
Direcció per projectes (Organizació Sanitària Integral)
Què és la tecnologia?.
Introducció i guia ràpida de l’aprovació de la despesa
Xarxa Productes de la terra
Informació i sensibilització
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
JUAN ORBEGOZO Cap gestió i avaluació de RRHH
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Taula de continguts
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
SERVEI ATENEA CETIC suport a la docència abril 2016.
Departament de Justícia
ESTRATÈGIA DE CONTRACTACIÓ TIC PER A LA TRANSFORMACIÓ DIGITAL DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA 28 d’agost de 2018.
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi: 1.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
GESTIÓ PER PROCESSOS.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Pla de rehabilitació a Catalunya
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
Sistema de gestió SAP - SPA CETIC
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
Visió estratègica de la UPC
Víctor Ruiz Marquès Enginyeria en Informàtica   Juan Martínez Bolaños
La gestió per processos
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
Projecte eTaller Disseny i implementació d’una aplicació de gestió web JEE per a petits tallers de reparació d’automòbils © Jaume López Diaz – Treball.
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
SERVEI DE BIBLIOTECA I DOCUMENTACIÓ DE LA UIB
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Informació i sensibilització
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
1a JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
L’empresa com a sistema organitzat
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
ANTECEDENTS Time-Sheets eina pròpia UPC en productiu
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Projecte d’Itineraris Formatius
Gestió de comandes, clients i comissions
Projecte Fi de Carrera - J2EE Alumne: Daniel Clemente Marcè
CRAI: Unitat de Serveis a Usuaris
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
la gestió hospitalària a través dels processos
CRAI: definició i estructura
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Catàleg de llocs de treball del CPNL
CRAI: Unitat de Docència
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
Albert Barceló Masdéu Grau d’Enginyeria Informàtica
Projecte: Videojocs.cat
Presentació de resultats
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de: - Servei de Gestió de la Recerca, de la Oficina de Projectes Internacionals de Recerca,
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Gestió del coneixement
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
El departament de Recursos Humans
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
Transcripción de la presentación:

SESSIÓ OBERTURA (KICK-OFF) Barcelona, 29 d’Abril de 2010

CONTINGUT DEL DOCUMENT ESCENARI DEL PROJECTE OBJECTIUS I PUNTS CLAU DEL PROJECTE VISIÓ TECNOLÒGICA SITUACIÓ ACTUAL DEL PROJECTE. PLANIFICACIÓ GLOBAL DEL PROJECTE. FACTORS CLAUS PER ASSEGURAR L’ÈXIT DEL PROJECTE EQUIPS DE TREBALL (Núria Font) GESTIÓ DEL CANVI

Estratègia de gerència 1. ESCENARI DEL PROJECTE Pla Director UB Estratègia de gerència Revisió de Processos Projectes Organització Eines Persones

1. ESCENARI DEL PROJECTE Pla director UB Entorn TIC Sistema Universitari Català Situació TIC’s UB Projecte Atenea

2. OBJECTIUS I PUNTS CLAUS DEL PROJECTE Model de gestió econòmica modern i eficaç, d’acord amb la normativa actual. Simplificació de processos: Processos administratius estandarditzats i òptims (processos senzills, desaparació de paper, ...) Disposar d’un sistema d’informació integrat i homogeni: Comptabilitat pressupostaria, financera i analítica alineada i actualitzada al mateix moment Informació disponible en qualsevol moment que millori la presa de decisions. Plataforma tecnològica alineada amb les últimes tecnologies, escalable i de fàcil usabilitat.

2. OBJECTIUS I PUNTS CLAUS DEL PROJECTE PUNTS CLAU DEL PROJECTE: Reorganització de la càrrega de treball en tota la organització. Degut al nou sistema, moltes de les operacions que actualment es realitzen manualment i repetides vegades, es faran automàticament. Manteniment de la funció de compra descentralitzada. Gestió del compromès previ (previsió de despesa, reserves, comandes, autoritzacions, ....). Per a cada tipus de compra es definirà un procés específic. Ha d’incloure totes les dades comptables per posterior identificació automàtica de la despesa. Centralització de les recepcions de factures en una unitat central. Es disposarà d’un registre central que a més, digitalitzarà totes aquestes factures. Responsabilitat del crèdit pressupostari en els Departaments: gestió del compromès i conformitat de la despesa (recepció del bé o servei, conformitat d’import). Centralització de la gestió comptable dels departaments en les administracions de centre. Registre de la despesa en el sistema (revisió i autorització final comptable, verificació del tercer, alta d’inventari ). Disposició de la informació real en tot moment, normalitzada i comú per tota l’organització (dada única).

TRANSCENDÈNCIA DEL PROJECTE: 3. VISIÓ TECNOLÒGICA TRANSCENDÈNCIA DEL PROJECTE: Atenea-EcoFin és un component significatiu del Pla de Sistemes d’Informació, que desplega les bones pràctiques de la realització de projectes de renovació amb base informàtica. Basat en un nucli de programari estàndard, amb garantia de suport correctiu i evolutiu, obert a la integració i el desenvolupament. Interoperable amb sistemes d’informació relacionats, tal com: Personal, Serveis científico-tècnics(StarLims), Projectes de recerca (GREC-GPR), etc. Usable (interfície de navegador), flexible (personalitzable), accessible (informació on line), amb digitalització de documents. Dinamitzador de la renovació organitzativa i metodològica de l'Àrea TIC.

4. SITUACIÓ ACTUAL DEL PROJECTE La Universitat ha realitzat les següents accions: Estudi previ per la determinació dels requeriments funcionals per la implantació de la nova eina (SAP). Preparació de la organització per tal d’afrontar l’inici del projecte. Contractació dels serveis de disseny, desenvolupament i implantació del nou sistema d’informació econòmic-financera de la UB. Eina escollida: SAP Adjudicació a: Informática El Corte Inglés, S.A. Contractació dels serveis de l’Oficina de Gestió de Projecte (OGP) per al seguiment del projecte de disseny, desenvolupament i implantació del nou sistema d’informació per la gestió econòmic-financera de la UB. Adjudicació a: PricewaterhouseCoopers Asesores de Negocios, S.L.

5. PLANIFICACIÓ GLOBAL DEL PROJECTE El pla de treball, des del punt de vista de l’organització, tindrà 2 fases d’execució: Fase 1: Desenvolupament del nous sistema que donarà cobertura a les actuals funcionalitats que té SICUB. Posada en marxa: 1 de gener de 2011 Fase 2: Desenvolupament de millores addicionals del nou sistema. Posada en marxa al llarg del 2011.

6. FACTORS CLAUS PER ASSEGURA L’ÈXIT DEL PROJECTE Enfocament i visions alineades amb l’estratègia futura de la UB. 1 Participació del projecte per part de la Direcció. Tant en el llançament del projecte com en el seguiment. 2 Participació de totes les persones referents i rols clau de l’organització en la definició i implementació del nou model. 3 Gestió de Comunicació entre tots els agents 4 Promoure l’homogeneïtzació i l’estandardització dels processos, i del nou model gestió de la UB. 5 Anticipar els possibles riscos que puguin afectar a l’execució del projecte i controlar la presa de decisions que puguin generar endarreriments. 6

7. EQUIPS DE TREBALL OFICINA DE GESTIÓ DEL PROJECTE (OGP) UNIVERSITAT DE BARCELONA OFICINA DE GESTIÓ DEL PROJECTE (OGP) EQUIP IMPLANTACIÓ DIRECTOR DE PROJECTE DIRECTOR DE PROJECTE GERENT GERENT DE PROJECTE GERENT DE PROJECTE DIRECTORS DE PROJECTE RESPONSABLE D’EQUIP CONSULTOR SÈNIOR CAP DE PROJECTE CONSULTORS EXPERTS CONSULTOR CAP TÈCNIC CAP USUARIS CLAUS CONSULTORS RESPONSABLES TÈCNICS DE L’ÀREA TIC USUARIS CLAU CONSULTORS TÈCNICS EXPERTS USUARIS FINALS

FI DEL DOCUMENT Fi del document.