IMPACTE FAMILIAR I COMUNITARI DEL BANC DEL TEMPS ESCOLAR

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Introducció a l’Index for Inclusion (Ainscow & Booth, 2000)
Advertisements

Centre concertat per la Generalitat de Catalunya
ASSOCIACIÓ DEMANOENMANO
Ponència Una educació per a un nou país.
Programa de Transició Escola Treball
CURS DE MONITORS 2010 ANNA TORT
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
APORTACIONS DEL MÈTODE ETNOGRÀFIC A LA INFERMERIA ESCOLAR
T8. EL COMPORTAMENT INDIVIDUAL I SOCIAL (elements de la Psicologia Social) ELS GRUPS.
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
El paper dels barris en les xarxes socials a Catalunya. Una aproximació. José Luis Molina (UAB) Projecte finançat pel MICINN (CSO /SOCI), Estudio.
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
ESCOLA MARE DE DÉU DEL ROSER - AMÍLCAR
PETITS REPORTERS Títol.
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
UN MÓN MILLOR ÉS POSSIBLE
Programa BIBE: perspectives de futur
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
Descobrint un tresor amagat
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
PERFILS JO BÉ NI IDEA NO Luz Pérez
Grups interactius a L’Esquitx
Seminari d’Educació Especial
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
TUTOR HABILITATS HABILITATS DE LIDERATGE D’OBSERVACIÓ HABILITATS
Escola Jacint Verdaguer Castelldefels
“EL PALIC, un model per a les illes”
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
La Presència Educadora
Coneixements i idees previs
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Interacció escola - entorn.
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Gestió participativa dels projectes de centre
EMBOLCALLS SOSTENIBLES
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
CLUBS SOCIALS TAULA RODONA: SALUT MENTAL I ACCIÓ SOCIAL
CRAI: definició i estructura
Introducció a l’Index for Inclusion (Ainscow & Booth, 2000)
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
La vulneració dels drets socials
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS
Àrea d’Atenció a les Persones
DINÀMICA DELS FACTORS SOCIOECONÒMICS
Adopció 3% dels nens d’E.E.U.U són adoptats.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
que necessites saber de la Biblioteca
BENVINGUTS !!!!.
ESQUEMA DE LA UNITAT DIDÀCTICA 1
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

IMPACTE FAMILIAR I COMUNITARI DEL BANC DEL TEMPS ESCOLAR Elvira Méndez Directora General. Associació Salut i Família Jornada: “EL BANC DEL TEMPS ESCOLAR” Barcelona, 6 d’Octubre 2012

EL BANC DEL TEMPS ESCOLAR L’Escola és una comunitat oberta de persones centrades a l’aprenentatge curricular i d’habilitats per a la vida que està compromesa amb les famílies dels alumnes i la comunitat més ampla que l’envolta.

EL BANC DEL TEMPS ESCOLAR El Banc del Temps Escolar mitjançant la pràctica de l’aprenentatge de la reciprocitat i el suport mutu a les aules estimula la participació activa de les famílies a la dinàmica escolar i a l’aprenentatge dels seus fills i les seves filles.

EL BANC DEL TEMPS ESCOLAR La pràctica de l’aprenentatge de la reciprocitat i el suport mutu entre els/les alumnes pot: Mobilitzar la implicació de les famílies en els coneixements i serveis que els seus/ves fills/es s’han compromès a intercanviar. Valoritzar la diversitat cultural de les famílies. Fer visible la contribució de les famílies al procés.

EL BANC DEL TEMPS ESCOLAR El Banc del Temps Escolar té la potencialitat de vincular activament l’escola a d’altres institucions de la comunitat que l’envolta produint efectes de cohesió social.

EL BANC DEL TEMPS ESCOLAR Les comunitats escolars que proven el Banc del Temps Escolar posen l’ènfasi al creixement entre els alumnes de: Habilitats socials Empoderament Generant així dintre i fora de les aules: Confiança Generositat Reconeixement Assolint per tothom: Dinàmiques de cohesió social

EL BANC DEL TEMPS ESCOLAR El Banc del Temps Escolar pot activar dinàmiques socials dintre i fora de les aules que facilitin canvis en els alumnes i les seves famílies per poder passar: Del sentiment d'aïllament al de pertinença. De no ser tingut en compte a la participació activa. De no ser tingut en consideració a sentir-se reconegut.

EL BANC DEL TEMPS ESCOLAR El Banc del Temps Escolar pot contribuir a generar cohesió social mitjançant: L’estímul del sentit de pertinença dels nens/es i les seves famílies a la comunitat escolar i al barri. La producció de sentiments de reconeixement i respecte en cada nen/a i en cada família com a membres de la comunitat escolar. La promoció de la reciprocitat en el tracte entre ciutadans/es molt diversos/es.

GRÀCIES! emendez@saludyfamilia.es www.saludyfamilia.es