IMPACTE FAMILIAR I COMUNITARI DEL BANC DEL TEMPS ESCOLAR Elvira Méndez Directora General. Associació Salut i Família Jornada: “EL BANC DEL TEMPS ESCOLAR” Barcelona, 6 d’Octubre 2012
EL BANC DEL TEMPS ESCOLAR L’Escola és una comunitat oberta de persones centrades a l’aprenentatge curricular i d’habilitats per a la vida que està compromesa amb les famílies dels alumnes i la comunitat més ampla que l’envolta.
EL BANC DEL TEMPS ESCOLAR El Banc del Temps Escolar mitjançant la pràctica de l’aprenentatge de la reciprocitat i el suport mutu a les aules estimula la participació activa de les famílies a la dinàmica escolar i a l’aprenentatge dels seus fills i les seves filles.
EL BANC DEL TEMPS ESCOLAR La pràctica de l’aprenentatge de la reciprocitat i el suport mutu entre els/les alumnes pot: Mobilitzar la implicació de les famílies en els coneixements i serveis que els seus/ves fills/es s’han compromès a intercanviar. Valoritzar la diversitat cultural de les famílies. Fer visible la contribució de les famílies al procés.
EL BANC DEL TEMPS ESCOLAR El Banc del Temps Escolar té la potencialitat de vincular activament l’escola a d’altres institucions de la comunitat que l’envolta produint efectes de cohesió social.
EL BANC DEL TEMPS ESCOLAR Les comunitats escolars que proven el Banc del Temps Escolar posen l’ènfasi al creixement entre els alumnes de: Habilitats socials Empoderament Generant així dintre i fora de les aules: Confiança Generositat Reconeixement Assolint per tothom: Dinàmiques de cohesió social
EL BANC DEL TEMPS ESCOLAR El Banc del Temps Escolar pot activar dinàmiques socials dintre i fora de les aules que facilitin canvis en els alumnes i les seves famílies per poder passar: Del sentiment d'aïllament al de pertinença. De no ser tingut en compte a la participació activa. De no ser tingut en consideració a sentir-se reconegut.
EL BANC DEL TEMPS ESCOLAR El Banc del Temps Escolar pot contribuir a generar cohesió social mitjançant: L’estímul del sentit de pertinença dels nens/es i les seves famílies a la comunitat escolar i al barri. La producció de sentiments de reconeixement i respecte en cada nen/a i en cada família com a membres de la comunitat escolar. La promoció de la reciprocitat en el tracte entre ciutadans/es molt diversos/es.
GRÀCIES! emendez@saludyfamilia.es www.saludyfamilia.es