LA TRADICIÓ D’AMAGAR ELS OUS DE PASQUA? LA MONA TRADICIONAL DE PASQUA?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
!Alimentos que mejoran el rendimiento escolar de los más peques!
Advertisements

BÀSQUET.
BLANCANEU I ELS SET NANS 1.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
BAUHAUS, una escola d’art
Podeu posar una foto del vostre centre
Temps era temps, hi havia un pagès molt i molt alt i gros que semblava un gegant.
PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
PETITS REPORTERS Títol.
DE L´ESCOLA TRADICIONAL A L´ESCOLA NOVA
Ens visita el dentista a P3, P4 i P5!!!
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
La reproducció dels animals
ESCULTURA PALEOLÍTICA
1r TRIMESTRE 2n TRIMESTRE 3r TRIMESTRE
La família de les tortugues
SETMANA SANTA Catequesi infantil – Parròquia Catedral de Sant Llorenç 2016.
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
Descobrint un tresor amagat
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
CATALUNYA VA AUTOMATIC I AMB SO. (NO TOCAR EL RATOLI)
CATALUNYA VA AUTOMATIC I AMB SO. (NO TOCAR EL RATOLI)
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Grups interactius a L’Esquitx
EL CAVALLET DE MAR I ELS SEUS FILLS
La vida és un do de Déu i un servei als altres
DIADA DE LA PAU A SJO.
DONA I ET DONARAN Si tu reses i dones a la gent que pateix; Déu et donarà a tu. Resa i fes obres. Georgina Prat Marrasé.
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
Sortir fora de l’escola: Què ens plantegem?
La història de Sísif Mitologia Grega.
“El perfil de mestre i professor”
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
COM NEIX UN PARADIGMA?.
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Una historia a Castelldefels.
XIII a Setmana de la solidaritat
L’Aventura de l’Olinet
BIODIVERSITAT A L’HORT
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Interacció escola - entorn.
HAMBURGUESA DE BRÒQUIL
LA PANDILLA.
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
Per la PAU, en record de RACHEL CORRIE.
La Fugida.
BARRI SAGRADA FAMÍLIA.
CATALUNYA VA AUTOMATIC I AMB SO. (NO TOCAR EL RATOLI)
Llengua catalana i literatura
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
COM NEIX UN PARADIGMA?.
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
LA CARRERA DE COTXES.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Sobre l’esforç Anònim 2014 .
Per primera vegada, el diumenge 20 de febrer
Transcripción de la presentación:

LA TRADICIÓ D’AMAGAR ELS OUS DE PASQUA? LA MONA TRADICIONAL DE PASQUA? En alguns països com Alemanya, França i els Estats Units, existeix la tradició d’amagar ous als jardins per a que els nens els trobin. Antigament eren de gallina pintats, però actualment són de xocolata. L’origen tindria arrels germàniques i el Dia de Pasqua o de la Conilla simbolitzaria a Ostara, deesa de la fertilitat, a qui se li demanava que la primavera fos abundant. La paraula «Easter» anglesa per referir-se a la Pasqua derivaria d’«Ostara». TRADICIONS DE PASQUA LA MONA TRADICIONAL DE PASQUA? El terme mona ve del marroquí «obsequi» o «present». Del Marroc va passar a Roma, amb el terme «monus», i d’allà a casa nostra, tant el nom com el costum. És una coca feta de farina, ous i sucre amb ous durs de decoració, que poden ser pintats. Pot tenir forma d’anell o d’animal. És un regal dels padrins als fillols, conté tants ous com anys té l’infant i tradicionalment es feia fins que el nen o la nena feia la primera comunió. LA TRADICIÓ DE LES FIGURETES DE XOCOLATA? A mitjans del s. XIX, les mones van perdre la seva senzillesa inicial i la seva presentació es va fer cada cop més complicada. Inicialment es va substituir l’ou de gallina per un ou de xocolata, combinant la tradició local amb les europees. Més endavant, l’ou es va anar canviant per altres figures de xocolata, sent aquesta la base de la mona actual. Estem treballant conjuntament amb la consultoria nutricional CESNUT NUTRICIÓ per poder-vos oferir la màxima qualitat dietètica en totes les programacions dels nostres menús. Per a qualsevol dubte dietètic sobre el menú podeu contactar amb l’equip de dietistes-nutricionistes: info@cesnut.com