Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
Advertisements

Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
TNR. Metodologia del Focus Group Carles Roca
Programa de Transició Escola Treball
1 u n i t a t L’educador infantil.
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
Com iniciar el treball de recerca
Presentació de la base de dades
TNR. Presentació de Tesis Doctorals
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
ENFISPO.
Avinguda Sant Bernat Calbó, 8 – Vic – Tel
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
SCOPUSxxxxxxxxxxxxxxxx
L’Expressió escrita.
Elisabet - Abril – Rubén 6èB
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
L’informe de laboratori
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Experimentam amb la ciència
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
Programa BIBE: perspectives de futur
EL PLA INDIVIDUALITZAT
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
Presentació llibre: Com fer recerca
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
Treballem l’estadística
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
Projecte d’estalvi energètic
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
LES ONG: CAMINANT PEL MÓN
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Com fer una presentació? Comunicació oral
Pràctica 2.2: Cerca en bases de dades bibliogràfiques per a la investigació en treball social Objectius: Donar a conèixer els recursos bibliogràfics que.
Treball de Recerca de Batxillerat
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Sistema d’avaluació del Programa Democràcia Activa
OBSERVATORI DE LA MEDICINA FAMILIAR AL MARESME
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
VIII Trobada d'Estudiosos del Garraf i d’Olèrdola
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Disseny Investigació Educativa
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
CRAI: Unitat de Recerca
El Treball de Recerca.
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
Coneixement del medi natural
Avaluació de la funció directiva: experiència del mètode portafolis
Disseny Investigació Educativa
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Descobrint el Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
L’avaluació dins el marc de les intel·ligències múltiples
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca 8 de novembre de 2006 Josep Ma Zaragoza

- Elaboració i organització de la memòria del Treball de Recerca DESENVOLUPAMENT DEL TdR - Marc aplicat - Conclusions - Referències - Annexos - Introducció - Marc teòric i contextual de referència - Presentació i exposició oral del Treball de Recerca - Elaboració i organització de la memòria del Treball de Recerca Josep Ma Zaragoza

ELABORACIÓ DE LA MEMÒRIA: PLANIFICACIÓ DE LA RECERCA INTRODUCCIÓ (PROJECTE) Justificar el motiu i l’interès del treball. Exposar motius personals, interessos professionals Fer referències a altres investigacions, treballs sobre el tema Plantejar la pregunta, el problema investigat i la hipòtesis, si s’escau Concretar els objectius de la recerca i contextualitzar-la en un camp d’estudi Acompanyar un esquema o resum amb l’estructura del treball MARC TEÒRIC I CONTEXTUAL DE REFERÈNCIA Reelaborar i interpretar la informació recollida: referenciant correctament la informació obtinguda; utilitzant quadres, taules, esquemes, ideogrames, fotos, etc Consultar fonts documentals (suport paper, digitals, etc.) relacionades amb la temàtica per acotar el treball i fer-lo abastable ACOTACIÓ DE LA RECERCA Josep Ma Zaragoza

Identificar les variables, si s’escau, a relacionar ELABORACIÓ DE LA MEMÒRIA: DESENVOLUPAMENT DE LA RECERCA Especificar i justificar la metodologia de treball (quantitativa, qualitativa) Identificar les variables, si s’escau, a relacionar MARC APLICAT Especificar la mostra facilitadora d’informació, així com la tècnica de mostreig emprada. Recollir i enregistrar la informació: paper, fotografies, gravacions, etc. Instrumentalitzar la tècnica de recollida d’informació, d’acord amb la metodologia emprada: experiments, qüestionaris, entrevistes, observació, etc. Analitzar i interpretar la informació: presentar-la acuradament en forma de taules, gràfica, etc. Explicar de manera argumentada els resultats obtinguts Vinculades als objectius plantejats inicialment. Resumir les principals idees aportades i els arguments que les justifiquen Reflexionar sobre les limitacions del treball. Formular propostes de futures línees d’investigació CONCLUSIONS Josep Ma Zaragoza

ELABORACIÓ DE LA MEMÒRIA: REFERÈNCIES BIBLIOGRÀFIQUES I ANNEXOS Indicar les fonts documentals utilitzades durant la recerca: llibres, articles, pàgines webs Referenciar-les seguint les normes donades ANNEXOS Recollir la informació complementària no inclosa en el text de base com, per exemple, aspectes del marc contextual i de referència Aportar els processos no inclosos en el treball, però necessaris per validar la interpretació dels resultats Josep Ma Zaragoza

Presentació de la memòria Definir el marc teòric i contextual de referència Especificar les referències bibliogràfiques consultades Escollir un títol Redactar la introducció Redactar les conclusions Organitzar els annexos Elaborar el marc aplicat Elaborar l’esborrany Redacció, contingut, cites, enfocament, etc., correctes? No Sí Revisió final No Tot OK? Presentació de la memòria Sí Josep Ma Zaragoza

AVALUACIÓ DEL TREBALL DE RECERCA Avaluació formativa Què avaluem Els progressos i mancances en el procés de la recerca. Quan avaluem Durant el procés d’elaboració del Treball de Recerca mitjançant el seguiment. Com avaluem Mitjançant les entrevistes i amb l’observació sistemàtica del procés de la recerca. Josep Ma Zaragoza

AVALUACIÓ DEL TREBALL DE RECERCA Avaluació sumativa Què avaluem L’assoliment dels objectius generals de com fer una recerca i els específics formulats en la recerca feta per l’alumne. Quan avaluem Al final del Treball de Recerca, mitjançant la Memòria del TdR i l’exposició oral. Com avaluem A través de diferents instruments d’enregistrament del producte final (memòria del TdR). Josep Ma Zaragoza

AVALUACIÓ DEL TREBALL DE RECERCA L’avaluació del procés de seguiment –formativa– i la de la memòria del Treball de Recerca i la de l’exposició oral –sumativa– es poden quantificar. Segons sigui la preocupació pel procés del seguiment o pel producte (memòria i exposició oral) podem establir: Procés Puntuació Ponderació Seguiment 5 50% Memòria del TdR 3 30% Exposició Oral 2 20% Procés Puntuació Ponderació Seguiment 2 20% Memòria del TdR 6 60% Exposició Oral Josep Ma Zaragoza

Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca 8 de novembre de 2006 Josep Ma Zaragoza