¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El verbo ir Ir-to go. ¿Qué ya sabemos de ir? What do we already know about ir? Es un verbo ir. Es irregular. Quiere decir to go. Se usa (You use it) cona.
Advertisements

8 Es el 15 de septiembre. ir, dar, estar ¿Ser o estar?
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places; where we’re going to go & what we’re going to do express.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
The following slides introduce the new verb IR.
El verbo: IR. Yo voy Nosotros/as vamos Tú vas Él/ella/ud. va Ellos/ellas/uds van.
El verbo Ir “to go” When you want to talk about where someone is going, use the verb ir. yo tú él, ella/ usted nosotros(as) ellos(as)/ ustedes U2E2, p.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
Saying where you are going? The Verb Ir When you talk about where someone is going, use the verb IR YoVoy Túvas El/ella/ud.va Nosotrosvamos Vosotrosvais.
Discussion Voice Activity 1.05
Gramática- Repaso The verb ir And ir + a + infinitive 1A- p.11.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
El Verbo ‘Ir’ ¡Más información!. You already know: Ir – To go SingularPlural Yo voyNosotros vamos Tú vas Él/ella/Usted vaEllos(as)/Ustedes van.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
İBuenos días! Trabajo del timbre: Saquen tus paquetes del examen final: Get out your final exam review packets.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Examen 4A El mapa gráfico.
Saquen sus apuntes de la sala volteada.
Talkiing about where you and others go during free time.
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
IR – to go.
¡Buenos días! Hoy es el 25 de agosto.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
The irregular verb “ir”
Discussion Voice Activity 1.05
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
THE VERB IR.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Hola Unidad 3.
Ir Unit 2, Lesson 2.
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Ir – “to go” Irregular Verb # 4
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre: ¿Adónde vas tú? Trabajo del timbre: ¿Tienen los libros? ¡Los necesitamos! Do you guys have your books? We need them! ¿Qué haces en la biblioteca? LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express what we do in different places using correct verb conjugation We’ll know we’re successful when we can… recognize each new term and say each new term with correct pronunciation connect places to our activities/verbs understand and use the new sentence structure: ir + a la/al + a place correctly

¿Qué haces en….?

To express where you go to… yo voy nosotros vamos tú vas ellos/ellas/Uds.van ella/él/Ud. va Use the irregular verb: ir Use ‘a’ = to Use the full structure: ir + a + place Create the contraction ‘al’ when you’re going to a masculine place - ex. Yo voy al cine/gimnasio/parque. vs. Yo voy a la bibiloteca/casa/escuela.