PLA PFZ DE FORMACIÓ DE ZONA Criteris i instruccions Curs 2010-2011.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Advertisements

Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
Projecte de Diversificació Curricular
Estudi per a la identificació de
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
Decret d’autonomia dels centres educatius
Formació permanent del professorat
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi: 1.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
1 1.
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Decret d’autonomia dels centres educatius
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Dispositiu Local d’Inserció
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Seminari d’Educació Especial
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Presentació de 1r d’ESO Curs
Programa Centres Ecoambientals
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PLA PFZ DE FORMACIÓ DE ZONA Criteris i instruccions Curs
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
CRAI: definició i estructura
I Jornades de Mobilitat Internacional del PAS
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
Presentació de resultats
Àrea d’Atenció a les Persones
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
El Pla de formació del centre
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

PLA PFZ DE FORMACIÓ DE ZONA Criteris i instruccions Curs 2010-2011

PFZ LLEI D’EDUCACIÓ DE CATALUNYA Autonomia de centres Modernització DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2010-2011 LLEI D’EDUCACIÓ DE CATALUNYA Modernització Autonomia de centres Reforç de les direccions Cultura de l’avaluació Proximitat Mecanismes de correspon-sabilització de les adminis-tracions locals Zones educatives Formar per a l’escola inclusiva: atenció a la diversitat, tutoria i orientació, acollida de l’alumnat nouvingut, atenció a l’alumnat en situació de risc de marginació social i al que presenta necessitats educatives especials. Ajudar a implementar tots els nous currículums establerts pels decrets 142/2007 i 143/2007 derivats de la LOE als cursos d l’educació infantil, primària i secundària obligatòria corresponents; així com estimular la innovació en les àrees de llengua, matemàtiques, llengües estrangeres, ciències i tecnologia mitjançant la reflexió sobre la pràctica. Impulsar els aprenentatges amb l’ús didàctic de les tecnologies de la informació i la comunicació a l’aula. Contribuir a la formació per a la salut i el benestar del professorat. Formar els caps d’estudis i coordinadors i coordinadores pedagògics dels centres com a gestors de plans de formació de centre. Impulsar el coneixement i domini de les llengües estrangeres, especialment de l’anglès, per part de tot el professorat. Ajudar el professorat que inicia la docència a desenvolupar les seves tasques.

PFZ LLEI D’EDUCACIÓ DE CATALUNYA Article 110. Formació permanent DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2010-2011 LLEI D’EDUCACIÓ DE CATALUNYA Article 110. Formació permanent Actualitzar la qualificació professional, millorar pràctiques educatives, especialment amb relació al projecte educatiu de cada centre i millorar la gestió dels centres. Dret i deure del professorat. El Departament ha de garantir l’actualització, el perfeccionament i l’adequació de les seves tasques a l’evolució dels projectes científics i de la metodologia didàctica. La formació ha d’incloure en tots els casos l’avaluació de l’aprofitament dels assistents.

Aprenentatge competencial de l’alumnat DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2010-2011 PRIORITATS TEMÀTIQUES PFZ 2010-2011 Llengües estrangeres Aula digital Escola inclusiva Professorat novell Aprenentatge competencial de l’alumnat Formar per a l’escola inclusiva: atenció a la diversitat, tutoria i orientació, acollida de l’alumnat nouvingut, atenció a l’alumnat en situació de risc de marginació social i al que presenta necessitats educatives especials. Ajudar a implementar tots els nous currículums establerts pels decrets 142/2007 i 143/2007 derivats de la LOE als cursos d l’educació infantil, primària i secundària obligatòria corresponents; així com estimular la innovació en les àrees de llengua, matemàtiques, llengües estrangeres, ciències i tecnologia mitjançant la reflexió sobre la pràctica. Impulsar els aprenentatges amb l’ús didàctic de les tecnologies de la informació i la comunicació a l’aula. Contribuir a la formació per a la salut i el benestar del professorat. Formar els caps d’estudis i coordinadors i coordinadores pedagògics dels centres com a gestors de plans de formació de centre. Impulsar el coneixement i domini de les llengües estrangeres, especialment de l’anglès, per part de tot el professorat. Ajudar el professorat que inicia la docència a desenvolupar les seves tasques.

Pla de formació de territori Pla de formació de centre DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2010-2011 PLANIFICACIÓ DE LA FORMACIÓ Formació de sistema Pla de formació de territori Pla de formació de zona Pla de formació de centre

DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2010-2011 FORMACIÓ EN CENTRE Coherent amb el pla de formació de centre i prioritzant la formació relacionada amb objectius del pla de centre 60% dels recursos del PFZ destinats a la formació en centre Avaluació de l’aprofitament i la transferència per part de la persona formadora i de l’equip directiu, en col·laboració amb el SEZ i la inspecció Planificació per períodes de 3 anys Modalitat preferent: Assessorament Altres modalitats: Tallers en centre i grups de treball en centre Centre pot aportar recursos propis Respectar les propostes de persones formadores per part dels centres Formació centres EduCAT 1x1

DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2010-2011 AVALUACIÓ L’aprofitament de la formació fa referència al professorat La transferència fa referència al centre educatiu L’impacte fa referència a l’alumnat

PFZ AVALUACIÓ I CERTIFICACIÓ 80% de l’assistència DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2010-2011 AVALUACIÓ I CERTIFICACIÓ 80% de l’assistència Superació d’una avaluació: Presentació d’un projecte Realització d’activitats al llarg de l’activitat formativa Participació en fòrums telemàtics Proves específiques Altres accions avaluatives

PFZ LA ZONA EDUCATIVA I EL PFZ DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2010-2011 LA ZONA EDUCATIVA I EL PFZ Fer coherent la formació amb el projecte de la zona educativa Incorporació del director o directora de zona educativa a la comissió del PFZ

PFZ GESTIÓ DE LA FORMACIÓ DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2010-2011 GESTIÓ DE LA FORMACIÓ Fer més rendible la formació i atendre les prioritats Prioritzar la formació en centre (PFC) Limitar a 90 les hores d’inscripció d’activitats obertes Limitar a 60 les hores assignades Redistribució i equilibri en les assignacions Corresponsabilitat de la xarxa de persones gestores

PFZ RECURSOS DE LA FORMACIÓ Reserva 20% Formació en centre Formació DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2010-2011 RECURSOS DE LA FORMACIÓ Formació en centre 60% dels recursos Formació de zona Quantitat econòmica establerta pels ST conjuntament amb els SEZ Formació de territori Per encàrrec dels ST. Quantitat econòmica establerta Reserva 20%

PFZ CALENDARI Informació als centres i al professorat. DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2010-2011 CALENDARI Informació als centres i al professorat. Recollida de demandes, aprovació i introducció de la proposta al GTAF fins al 7-05-2010 Anàlisi i validació de la proposta a la Comissió d’Ordenació de cadascun dels ST del 10-05-2010 al 21-05-2010 Publicació d’activitats al web. 25-06-2010

PFZ CANVIS GTAF I APLICACIONS DE GESTIÓ DE FORMACIÓ Realitzats: DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2010-2011 CANVIS GTAF I APLICACIONS DE GESTIÓ DE FORMACIÓ Realitzats: Pregunta d’inscripció tancada Descàrrega directa a Excel, txt Més informació a la pantalla d’assignacions: FO CA ESP Incorporació càrrecs unipersonals de la concertada Graella de signatures en pdf Camp descripció de lloc Data d’inici provisional Calendari amb hores Seguretat d’accés a inscripcions per codi Xtec Comprovacions d’errors: correu, hores modalitat, persona formadora-modalitat Inscripcions direcció Qüestionaris de satisfacció telemàtics fase 1: tipus Parametrització pantalla principal E13_FOR_GAF Migració a http://aplitic.xtec.cat/pls/gtaf Gestió Consultes

PFZ CANVIS GTAF I APLICACIONS DE GESTIÓ DE FORMACIÓ Previstos 2010 DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2010-2011 CANVIS GTAF I APLICACIONS DE GESTIÓ DE FORMACIÓ Previstos 2010 Sistemes de depuració de dades NIE Qüestionaris de satisfacció telemàtics fase 2: no tipus Doble bloqueig de l'activitat i dades econòmiques (SEZ) Generació de minutes (SEZ) Facilitar l’assignació de grups nombrosos Comptar per separat hores i diners Proposades i Confirmades Mòdul estadístic

PFZ SÍNTESI DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2010-2011 SÍNTESI Gaf

PFZ REVISAR / ACTUALITZAR LES PRIORITATS FORMATIVES DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2010-2011 REVISAR / ACTUALITZAR LES PRIORITATS FORMATIVES Potenciar la formació perquè els canvis generalitzin i consolidin una metodologia d’ensenyament-aprenentatge i avaluació que asseguri l’aprenentatge competencial de l’alumnat Millorar la capacitació del professorat per al treball en l’entorn del centre i de l’aula digitals

PFZ ADAPTAR L’ORGANITZACIÓ DE LA FORMACIÓ ALS CANVIS DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2010-2011 ADAPTAR L’ORGANITZACIÓ DE LA FORMACIÓ ALS CANVIS Prioritzar la formació en centre coherent amb el pla de formació de centre Fer coherent la formació amb el projecte de la zona educativa

PFZ GENERALITZAR L’AVALUACIÓ DE L’APROFITAMENT I LA TRANSFERÈNCIA DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2010-2011 GENERALITZAR L’AVALUACIÓ DE L’APROFITAMENT I LA TRANSFERÈNCIA Vetllar per l’avaluació de l’aprofitament Avaluar la transferència de la formació en centre

PFZ MILLORAR LES EINES DE GESTIÓ DELS PFZ DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2010-2011 MILLORAR LES EINES DE GESTIÓ DELS PFZ Actualització i depuració de les dades Millora de les funcionalitats existents i implementació de noves utilitats

Bona feina ! i moltes gràcies ! Ja sabeu on trobar-nos .... PFZ DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2010-2011 Bona feina ! i moltes gràcies ! Ja sabeu on trobar-nos ....