Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL SISTEMA CATALÀ DE SERVEIS SOCIALS (SCSS)
Advertisements

CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Intercanvi terapèutic en atenció primària.
PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL QUALITAT DE VIDA
PRESSUPOST 2017.
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
En la societat actual, i en un futur, tant les persones amb dèficit d’autonomia personal com la gent gran presenten necessitats diferents a l’hora d’optar.
Montserrat Cervera Vicente Gil Esteban Carrillo Yolanda Rueda
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
Polítiques d’Ordenació Comercial
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Taula 1: «Més que una casa»
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Fons Estructurals.
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Què és Càritas Dijous, 29 de gener de 2015.
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Taula local d’infància de Santa Coloma de Gramenet Sessió de constitució Secretaria tècnica 11 de Desembre de 2015.
La teva contribució 1.
Autor: Samuel Lozano Alcodori
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
Plantilles complexes i la gestió del temps de les persones.
Gestió eficient dels recursos en els equipaments escènics i musicals
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Presentació de Kickoff
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Evolució dels perfils professionals a logística
Pla de rehabilitació a Catalunya
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Jornada Cloenda Esports
Premi Innovació Lear Propostes Projectes Final Carrera Juliol 2011
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
Avançant cap a un model social digne i centrat en la persona
CSMIJ Sarrià-Sant Gervasi
ELS MERCATS ESTRATÈGICS DE LES ARTS ESCÈNIQUES I LA MÚSICA A CATALUNYA
Quines necessitats i oportunitats es deriven de la nostra realitat social i laboral? DONES CUIDADORES Solsona,
Glòria Canals Sans Presidenta ACTAS
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
El màrqueting i els seus elements
ESTEM PREPARATS PER AFRONTAR L’ACP? Proposta d’itinerari d’Implantació
REPERCUSIONS DEL NOU MODEL EN ELS SERVEIS SOCIALS LOCALS
S.A.D.: SERVEI D’AJUDA DOMICILIÀRIA
Sectors culturals a la Comunitat Valenciana
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Serveis de Formació.
Treball i aprenentatge en xarxa
Som el primer grup tecnológic cooperatiu de Catalunya.
INSTRUCCIONS: Un cop elaborat, cal enviar el pòster a Delfí Cosialls
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
ALIANCES ESTRATÈGIQUES
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Anàlisi crítica de la transversalitat
Formació per als equips directius d’educació secundària
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Gestió participativa dels projectes de centre
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Pla Integral de Salut Mental
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Presentació de resultats
Avaluació de la funció directiva: experiència del mètode portafolis
ESTAT ACTUAL DELS SERVEIS SOCIALS BÀSICS A CATALUNYA
CICLES FORMATIUS.
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
Transcripción de la presentación:

Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera Barcelona, 19 de maig del 2010

Índex: Persones Necessitats – Atenció a les necessitats Prestació de serveis

“Estamos viviendo una auténtica revolución. 1. Les persones: “Estamos viviendo una auténtica revolución. Una revolución capaz de cambiar la naturaleza de la sociedad, la economía, la industria, las empresas, los puestos de trabajo y la vida personal. Lo abarca todo y está en pleno apogeo. No vemos barricadas en las calles ni se lanzan bombas lacrimógenas, pero está sucediendo: está en las mentes de todos.” Kjell A Nordström – Jonas Riddeerstrale. Funky bussiness forever. Pearson-Prentice Hall. 2007

1. Les persones: nou entorn, noves característiques El món de les TIC Innovació Globalització Eficiència Accesibilitat Contenció de la despesa Inmediatesa Transparència Noves situacions, noves necessitats Model d’atenció, Model de provisió Ciutadans (persones) informats, ciutadans exigents Capacitat d’elecció Nous drets Consum El paper social de la dóna Diversitat

Les persones: Qualitat de vida - multidimensionalitat

2. Necessitats de les persones – atenció a les necessitats Objectiu dels serveis socials: suplir, complementar o ajudar a mantenir les capacitats de les persones Serveis Capacitats Voluntats Multidimensionalitat - Qualitat de vida Projecte de vida Autodeterminació ... Atenció a necessitats Promoció de capacitats Suports per a ...

2. Evidencias (4) 2. Necessitats de les persones – atenció a les necessitats

¿pensar en persones o pensar en recursos? 2. Necessitats de les persones – atenció a les necessitats ¿pensar en persones o pensar en recursos? RECURSOS SERVEIS PERSONES RECURSOS SERVEIS PERSONES En la lògica de la personalització els serveis composen les carteres. Des dels recursos es presten els serveis.

El sistema de serveis socials (promoció i atenció a persones) 3. La prestació de serveis El sistema de serveis socials (promoció i atenció a persones) QUI: Les persones Els prestadors Els garants i “compradors” Persones Atenció / Promoció Sostenibilitat Prestadors Garants QUÈ: L’atenció/promoció La sostenibilitat L’ organització Organització

3. La prestació de serveis De l’ assistència a la promoció De la fragmentació a la globalitat De l’ estandarització a la personalització

3. La prestació de serveis : els perfils de les persones que els requereixen Multicausalitat + Multidimensioanlitat (individu – entorn) (necessitats bàsiques, benestar, desenvolupament personal, …)

Nous serveis i nova manera d’oeferir-los des dels diferents recursos 3. La prestació de serveis : les carteres de serveis Nous serveis i nova manera d’oeferir-los des dels diferents recursos

3. La prestació de serveis: les opcions d’atenció (plans individuals) A Consumidors actius informats De receptors passius de serveis EMPOWERING Accessibilitat : proximitat, transparència, informació. Resposta àgil: inmediatesa, rapidesa. Resposta personalitzada i integral: professional de referència, atenció a totes las necessitats, adaptació de respostes a cada situació. Continuïtat assistencial: l’adaptació del “venedor” al poder del “comprador” o el que necessita en cada moment que ho necessita. Flexibilitat: adaptació dels serveis, opcions d’atenció (no estructures) Excel·lència : qualitat del servei. La combinació de serveis en intensitat i freqüència dóna lloc a les opcions d’atenció que inclouen la possibilitat de fer servir més d’un recurs.

3. La prestació de serveis: el sistema Gestió assistencial: continuïtat assistencial, gestió del cas, coordinació (/ integració) dels qui intervenen (professionals – sistemes), protocolització. Organització: territorial, únic professional de referència (gestor del cas), coordinació / integració de sistemes (dependència: sociosanitari); porta d’entrada única, equips multidisciplinars... Finançament compartit entre sistemes, noves formes de finançar, nous finançadors. Provisió:Col·laboració i confiança públic - privat Models de compra: més eficiència (capitatiu amb risc compartit), preus de compra basats en costos, incentius a la gestió eficient. Eines: Sistemes d’informació.

Un sistema que deixi de ser analògic... ... a l’era digital !! Gràcies per la seva atenció. mcervera@antares-consulting.com www.antares-consulting.com