Col·laboradors Col·laboradors 2013 Per què ACAD.CAT ? Empresaris emprenedors amb vocació pel servei a les persones i amb esperit mercantil.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

e-health i terciarisme
Per realitzar la inscripció de forma gratuïta
COHABITATGE ‘COHOUSING’*
El Programa de Prevenció i Atenció a la Cronicitat de Catalunya
Servei d’Urgències de l’Hospital de Sabadell i Centre Sociosanitari Albada Unitat de psicogeriatria Novembre 2013.
En la societat actual, i en un futur, tant les persones amb dèficit d’autonomia personal com la gent gran presenten necessitats diferents a l’hora d’optar.
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
Pla Director Sociosanitari
La Consolidació de la Infermera com a Gestora de Casos
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
ISABEL RABASSEDA FERRER Infermeres d’Enllaç SAP Muntanya
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Projecte de Diversificació Curricular
FORMACIÓ CONTINUADA · DAP CAMP DE TARRAGONA
Departament de Justícia
Encàrrec CSSS a la FUCH, en el marc d’aquestes Jornades
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
David Elvira Martínez Director General de Recursos Sanitaris
Objectius Disposar d’informació que ens aproximi a estimar el cost mitjà i la seva variabilitat en relació amb les diferents línies d’activitat i sobre.
(Avinguda Pearson, nº 21, Barcelona)
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
Jornada de portes obertes
Plantilles complexes i la gestió del temps de les persones.
Evolució de la complexitat assistencial en atenció sociosanitària d’internament
La Unitat d’Hospitalització d’Aguts de la UIPA (VH - Sant Rafael) es fa càrrec de la hospitalització de salut mental de la Barcelona Nord Anteriorment.
PROCÉS D’ALTA PRECOÇ.
PROMOCIÓ DE L’OCUPACIÓ I L’AUTOOCUPACIÓ
Pla de rehabilitació a Catalunya
SEGUINT EL CAMÍ Residència Creu Nova.
Model d’Acreditació i Qualitat en l’atenció
Jornades tècniques Novembre 2009
Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Avançant cap a un model social digne i centrat en la persona
Infermer Oscar Rochera
FUNDACIÓ DOMICÍLIA Ii Congrés de Treballadores Familiars de Catalunya
ATENCIO A LA CRONICITAT: CARTERA DE SERVEIS HOSPITAL COMARCAL
JORNADA DE TREBALL L’ATENCIÓ INTEGRADA SOCIAL I SANITARIA
Perspectives econòmiques i reptes del sector de la salut
Grups interactius a L’Esquitx
Reunió Plenària 13 de novembre de 2015
Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
SALUT MENTAL.
“Benchmarking en Innovació”
INSTRUCCIONS: Un cop elaborat, cal enviar el pòster a Delfí Cosialls
Model de Gestió Assistencial. Innovació i Integració.
ALIANCES ESTRATÈGIQUES
Anàlisi crítica de la transversalitat
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
L’ atenció domiciliaria dels equips d’atenció primària catalans
La proximitat en comunicació
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
la gestió hospitalària a través dels processos
CLUBS SOCIALS TAULA RODONA: SALUT MENTAL I ACCIÓ SOCIAL
Pla Integral de Salut Mental
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Jornades i sessions tècniques 2010
Consell tècnic assessor en comunicació i RSC de La Unió
eina de gestió de la qualitat i de la comunicació interna
ESTRATÈGIES I OBJECTIUS
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
6 Unitat Documentació clínica.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
II JORNADA de SALUT MENTAL
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
Transcripción de la presentación:

Col·laboradors 2013

Per què ACAD.CAT ? Empresaris emprenedors amb vocació pel servei a les persones i amb esperit mercantil Situació econòmica i falta de recursos Establir de ponts de diàleg Atenció personalitzada Residències grans i petites Centres de dia SAD i Sociosanitaris Habitatges tutelats

Transparència Formació: àmplia, innovadora i personalitzada

L’Equip President Vicepresident Relacions Institucionals Lluís Bou Vicepresident Relacions Institucionals Miguel Duran Vicepresident Residències Alejandro Cabedo Vicepresident Centres de Dia Albert Pereira

Vicepresidenta SAD i Sociosanitaris Vicepresident Habitatges Tutelats Gemma González Vicepresident Habitatges Tutelats Raúl Igual Secretària Mònica Fernández Tresorer Roberto Lorenzo Vocal Residències Grans Miguel Briones

Vocal Residències petites Vocal Centres de Dia Vocal Sociosanitari Joan Gràcia Vocal Centres de Dia Christian Oliete Vocal Sociosanitari Hector Duran

Secretària i Administrativa Director General Mario Luqui Assesor Jurídic Josep Morera Directora Formació Lola Cabrera Director Comunicació Ivan Martínez Secretària i Administrativa Leyre Alventosa

Evolució Socis de l’ACAD.CAT

Missatge del Vicepresident de Relacions Institucionals

Objectius de l’Associació PLENA OCUPACIÓ CALENDARIZATCIÓ I SEGURETAT COBRAMENT FORMACIÓ TRANSPARÈNCIA NEGOCIACIÓ CONVENIS

OBJECTIU: Plena ocupació - Agilitació de l'estudi i tramitació dels PIAS - Acreditació de centres PEVS - Reactivació dels PIAS de les PEVS - Reconversió de places col·laboradores en concertades

OBJECTIU: Seguretat en el cobrament - Calendari de recuperació del deute - Inclusió de tot el deute en la 3ª fase FLA - No generar més deute - Increment pressupostos Serveis Socials

OBJECTIU: Formació - Oferir una formació específica, innovadora i de qualitat - Crear una comissió de formació oberta a la participació dels socis - Aconseguir l’acreditació de les competències professionals dels nostres treballadors/es

OBJECTIU: Transparència - Tret distintiu - En el nostre funcionament envers: - ASSOCIATS - SECTOR

Inspecció, bestretes i aspectes legals

Serveis socials a la comunitat: El nou perfil de pacients demana un canvi en l’atenció domiciliària Direcció de Serveis Integrats de Salut (DSIS) ESADE: curs 2011-2012 Gemma González i José

L’atenció domiciliària existeix “in ilo tempore”

Cronicitat i/o dependència a Catalunya Població: 7.560.000 74% Malaltia crònica 140.000 Dependència Enguany 7.000 pacients amb malalties cròniques avançades D’aquests 2.000 són crònics complexes

Situació actual

Hospitalització de curta durada D’AGUTS ALTA DOMICILIÀRIA  _____ RESIDÈNCIA GERIÀTRICA CONTROL DOMICILIARI   SOCIOSANITARI Hospitalització de curta durada ATDOM SAD (Control domiciliari a llarg termini) Hospitalització d’alta tecnologia (ventilació assistida, etc.) PADES CAP PRIVADA

Punts febles del sistema Crisi econòmica: Què volem-què podem? Dificultat de sinèrgies entre les diferents institucions: “por de perdre el lideratge”. Excessiva fragmentació del sistema sanitari. Poca col·laboració entre Sector Públic i Sector Privat. Dificultar en introduir les TICS. Sostenibilitat hospitalària. Dificultat a l’atenció domiciliària: SAD ATDOM PADES

Sostenibilitat del sistema de salut i benestar Integració serveis sanitaris i socials (millorar eficàcia, eficiència i efectivitat) Avaluació dels resultats en salut amb indicadors de qualitat assistencial: Nombre de reingressos. Visites reiterades a urgències.

UNITAT D’ASSISTÈNCIA BÀSICA Hospitalització de curta durada Propostes HOSPITAL D’AGUTS ALTA DOMICILIÀRIA  _____ RESIDÈNCIA GERIÀTRICA UNITAT D’ASSISTÈNCIA BÀSICA SOCIOSANITARI CONTROL DOMICILIARI   ATDOM SAD (Control domiciliari a llarg termini) Hospitalització de curta durada Hospitalització d’alta tecnologia (ventilació assistida, etc.) PADES CAP PRIVADA

Propostes: estratificació Disminució de la utilització de l’Hospital d’Aguts  Unitat d’Assistència Bàsica (Nivell 2-3)  Atenció Domiciliària. Malalties susceptibles d’atenció a aquesta unitat i d'atenció domiciliària si procedeix: Insuficiència cardíaca. Recuperació post-quirúrgica traumatologia. MPOC. Descompensacions metabòliques. AVC.

Propostes: criteris d’inclusió i no inclusió Processos crònics i aguts de baixa complexitat. Inestabilitat hemodinàmica severa. Exploracions complementàries complexes. Recuperació de processos quirúrgics. Negativa del pacient.

Propostes: desenvolupament Direcció per infermers. Dins la Unitat Bàsica de Salut: Formant equip multidisciplinari, amb metges de diferents especialitats, metges de guàrdia, assistents socials, fisioterapeutes i auxiliars de clínica. Al domicili: Coordinació amb metges del CAP o atencions sanitàries privades.

Propostes: beneficis Aproximadament el 27% dels ingressos dels majors de 65 anys als Hospitals d’Aguts són susceptibles d’ingrés a la Unitat d’Assistència Bàsica. Pacients diana: amb malalties agudes estabilitzades i reaguditzacions de malalties cròniques que actualment s’ingressen als Hospitals d’Aguts a partir del 3-5 dies d’ingrés. Estalvi 9-13 % del total d’estades a Unitats d’Aguts. Estalvi d’un 45% de les estades dels pacients pluricronificats a les unitats dels Hospitals d’Aguts. Alliberament de llits als Hospitals d’Aguts.

Conclusions Punts dèbils Punts Forts Crisi econòmica Afavoreix la reforma del sistema sanitari (Sostenibilitat) Afavoreix la possibilitat del copagament Ticket moderador? Diferenciar entre el que volem i el que podem pagar Reorganitza l’oferta dels serveis que son redundants. Cartera de serveis realista. Optimització dels recursos. Sistema sanitari excessivament fragmentat Lluny de la fragmentació la majoria de pacients necessiten atenció integral . Oportunitat de reordenar els serveis sota criteris de planificació i/o processos assistencials. Diferents models d’assistència als diferents escenaris La distribució territorial actual de les prestacions fa que no sempre les activitats s’estiguin realitzant en els centres o en els nivells assistencials més adequats.

Conclusions Punts dèbils Punts Forts Poca col·laboració sector públic/sector privat Establir aliances públic/privades dins dels hospitals. Dificultats per introduir història clínica compartida (Pluralitat de proveïdors de serveis) És important assolir sistemes integrats amb estàndards i eines d’ús fàcil que facin operatiu el sistema voluntat per posar-ho en pràctica. Necessitat de reconvertir l’oferta hospitalària Reconduir envers la sostenibilitat. Reconversió de plantes. Tancament d’alguns hospitals o reconversió amb sociosanitari. Dificultat en l’aplicació de l’atenció domiciliària en qualsevol dels seus models Modernització del sistema organitzatiu per un sistema sanitari més sòlid i sostenible.

Gràcies per la paciència infinita

Turisme sanitari

OPORTUNITAT PRODUCTE

Moltes gràcies!