ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Advertisements

CLASSE:ELS ÀNECS PARVULARI 5 ANYS CEIP BARÓ DE VIVER
Escola Orlandai 4t CURS.
PROJECTE FEM UN RESTAURANT
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
Alimenta el teu cos.
DECÀLEG D’HÀBITS SALUDABLES A L’ESCOLA
Tema 2. DIVISIBILITAT.
QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
APRENENTATGE MULTINIVELL
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
PETITS REPORTERS Títol.
Les fraccions Sisè B curs
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
DE LA GARROTXA A L’EMPORDÀ, VIU EL FLUVIÀ
EL JOC DELS PINS CAMP D’APRENENTATGE D’EMPÚRIES
Resolució de problemes algebraics
Fem de cuiners! Els nens i nenes de 2n. estem treballant els aliments per això hem anat al Nútrim a fer un taller de cuina per aprofundir en el tema.
Experimentam amb la ciència
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
Potències de nombres racionals
COM VIATJA EL SO? Nenes i nens de 4t de primària IEA Oriol Martorell
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
ESCOLA CERVANTES CURS r: CLASSE URPESDEFOC.
Aprenem a trasplantar Cicle Inicial.
EXPERIMENT SOBRE EL TABAC
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
FORA POLLS ! Estudi dels polls..
Treballem l’estadística
EL RATPENAT Fet per: Mario Pinto, Raúl García, Kevin Lopez, Coral Moya i Rebeca Lopez.
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
Projecte interdisciplinari:
6è ESCOLA CERVANTES. BARCELONA.
Classificarem la prova en 3 categories:
Situacions creades a partir dels materials naturals
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
TOTS ELS INDIVIDUS D’UNA MATEIXA ESPÈCIE SÓN IGUALS?
EL COLOR BLAU.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
COM NEIX UN PARADIGMA?.
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
Problemes que es poden resoldre amb equacions
Les diferents realitats del món
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Les fraccions Sisè B curs
La llum i el so.
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
MÀGIA POTÀGIA.
QUIN EFECTE TENEN ELS ÀCIDS SOBRE ELS ALIMENTS?
SISTEMA DUNAR.
ELS PRIMERS DIES A P3.
PERCENTATGES DESCOMPTES REBAIXES I OFERTES AUGMENTS
A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers el nostre cos… Després de molt pensar va sorgir la pregunta…
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
CAMPANYA DE CONSCIENCIACIÓ PER A LA RECOLLIDA DE RESIDUS D’APARELLS ELECTRÒNICS PROPOSTA PER ALS AMBAIXADORS DE LA CAMPANYA.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
EL QUADRAT LES MARIETES.
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
Transcripción de la presentación:

ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA PETITS TALENTS CIENTÍFICS CURS 2015-16 ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA

  CONCEPTE CIENTIFIC conèixer la propietat d’una materia... fer-se suc FACTORS QUE INTERVENEN Experimentar amb diferents materials i predir que passarà amb les taronges si les manipulem amb diferents instruments. Fer hipòtesis i comprovar. MATERIAL Taronges Instruments per fer suc: espremedor elèctric, espremedor manual, forquilla, mà de morter... Pots per mesurar líquids. MODALITAT Espai autònom d’experimentació. Recollida d’informació en una petita graella i gomets i/o retoladors conversa de grup per arribar a conclusions. TEMPORALITZACIÓ 5 sessions d’una hora.

1a. sessió: LA TARONJA. CONVERSA INTRODUCCIÓ DE L’EXPERIÈNCIA PRESENTACIÓ DE LA TARONJA CONVERSA: QUÈ ÉS? QUIN COLOR TÉ? QUINA OLOR? TEXTURA... QUÈ PODEM FER AMB ELLA? ENS LA PODEM MENJAR? I BEURE? ES POT FER SUC ? QUE NECESSITAREM?

2a. sessió: TOTS ELS ESTRIS PODEN FER SUC? PRESENTEM DIFERENTS ESTRIS I/O APARELLS PER VEURE SI PODEM FER SUC AMB ELLS PRESENTEM UN GOT MEDIDOR DE SUC PER A CADA ESTRI DISTRIBUIM ELS INFANTS EN 5 GRUPS AMB TOTS ELS ESTRIS I 1 TARONJA PER A CADA ESTRI

EXPERIMENTEM LLIUREMENT AMB ELLS INTENTANT FER SUC I EL SUC OBTINGUT L’ABOQUEM AL GOT MEDIDOR CORRESPONENT REGISTREM EN UNA GRAELLA L’ESTRI QUE JA HEM FET SERVIR

CADA VEGADA QUE FAN SERVIR UN ESTRI O APARELL HO ENREGISTREN A LA GRAELLA AMB UN GOMET

3a. sessió: AMB QUIN ESTRI HA SORTIT MÉS QUANTITAT DE SUC? OBSERVACIÓ DELS GOTS MEDIDORS ORDENACIÓ DE MÉS A MENYS QUANTITAT DE SUC ENREGISTRAMENT A UNA GRAELLA DELS ESTRIS QUE ENS HAN DONAT SUC I A UNA ALTRA LA QUANTITAT DE SUC OBTINGUT AMB CADA UN D’ELLS

CONCLUSIÓ: AMB L’ESPREMEDOR ELÈCTRIC S’OBTÉ MÈS SUC

4a. sessió: PODEM FER SUC AMB TOTES LES FRUITES FENT SERVIR L’ESPREMEDOR ELÈCTRIC? ELS NENS/ES PORTEN FRUITES DE CASA. LES CLASSIFIQUEM. INTENTEM FER SUC AMB CADA FRUITA. QUÈ PASSA? SURT SUC? VEIEM QUE NO QUE NECESSITEM? UN ALTRE APARELL... TREIEM LA LIQUADORA

FEM SUCS AMB LA LIQUADORA I ENS ELS BEBEM

5a.sessió: REPRESENTEM L’EXPERIMENT ELS NENS/ES FAN UN DIBUIX DE L’EXPERIÈNCIA

Després d’uns dies ... ha passat alguna cosa... Però potser això ja és motiu d’unes altres experiències.