ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA PETITS TALENTS CIENTÍFICS CURS 2015-16 ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
CONCEPTE CIENTIFIC conèixer la propietat d’una materia... fer-se suc FACTORS QUE INTERVENEN Experimentar amb diferents materials i predir que passarà amb les taronges si les manipulem amb diferents instruments. Fer hipòtesis i comprovar. MATERIAL Taronges Instruments per fer suc: espremedor elèctric, espremedor manual, forquilla, mà de morter... Pots per mesurar líquids. MODALITAT Espai autònom d’experimentació. Recollida d’informació en una petita graella i gomets i/o retoladors conversa de grup per arribar a conclusions. TEMPORALITZACIÓ 5 sessions d’una hora.
1a. sessió: LA TARONJA. CONVERSA INTRODUCCIÓ DE L’EXPERIÈNCIA PRESENTACIÓ DE LA TARONJA CONVERSA: QUÈ ÉS? QUIN COLOR TÉ? QUINA OLOR? TEXTURA... QUÈ PODEM FER AMB ELLA? ENS LA PODEM MENJAR? I BEURE? ES POT FER SUC ? QUE NECESSITAREM?
2a. sessió: TOTS ELS ESTRIS PODEN FER SUC? PRESENTEM DIFERENTS ESTRIS I/O APARELLS PER VEURE SI PODEM FER SUC AMB ELLS PRESENTEM UN GOT MEDIDOR DE SUC PER A CADA ESTRI DISTRIBUIM ELS INFANTS EN 5 GRUPS AMB TOTS ELS ESTRIS I 1 TARONJA PER A CADA ESTRI
EXPERIMENTEM LLIUREMENT AMB ELLS INTENTANT FER SUC I EL SUC OBTINGUT L’ABOQUEM AL GOT MEDIDOR CORRESPONENT REGISTREM EN UNA GRAELLA L’ESTRI QUE JA HEM FET SERVIR
CADA VEGADA QUE FAN SERVIR UN ESTRI O APARELL HO ENREGISTREN A LA GRAELLA AMB UN GOMET
3a. sessió: AMB QUIN ESTRI HA SORTIT MÉS QUANTITAT DE SUC? OBSERVACIÓ DELS GOTS MEDIDORS ORDENACIÓ DE MÉS A MENYS QUANTITAT DE SUC ENREGISTRAMENT A UNA GRAELLA DELS ESTRIS QUE ENS HAN DONAT SUC I A UNA ALTRA LA QUANTITAT DE SUC OBTINGUT AMB CADA UN D’ELLS
CONCLUSIÓ: AMB L’ESPREMEDOR ELÈCTRIC S’OBTÉ MÈS SUC
4a. sessió: PODEM FER SUC AMB TOTES LES FRUITES FENT SERVIR L’ESPREMEDOR ELÈCTRIC? ELS NENS/ES PORTEN FRUITES DE CASA. LES CLASSIFIQUEM. INTENTEM FER SUC AMB CADA FRUITA. QUÈ PASSA? SURT SUC? VEIEM QUE NO QUE NECESSITEM? UN ALTRE APARELL... TREIEM LA LIQUADORA
FEM SUCS AMB LA LIQUADORA I ENS ELS BEBEM
5a.sessió: REPRESENTEM L’EXPERIMENT ELS NENS/ES FAN UN DIBUIX DE L’EXPERIÈNCIA
Després d’uns dies ... ha passat alguna cosa... Però potser això ja és motiu d’unes altres experiències.