serveis d´AGENTS CÍVICS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
SERVEI D’ORIENTACIÓ I ACOMPANYAMENT A LATRANSICIÓ. ESCOLA-TREBALL
Advertisements

AGENTS CÍVICS TORELLÓ GENER - JUNY 2012.
DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
Consell Municipal de la Discapacitat
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Programa de Transició Escola Treball
i el que no es pot avaluar
JUNTA LOCAL DE SEGURETAT DE MATARÓ
Què és un pla Individualitzat ?
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
1er FÒRUM DE LA XESVIC.
Programa Operatiu Específic Centres Educatius
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
II SIMPOSI “COMERÇ I CIUTAT”
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
COMISSIÓ DE MEDI AMBIENT IES FELANITX
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Com a element simbòlic comptarem amb la figura de "l‘ atrapa-somnis":
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
GESTIÓ PER PROCESSOS.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
XARXA D’HORTS SOCIALS programa
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
Ports Nets: Un model de gestió integrada
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Jornada Cloenda Esports
Pla de Gestió de la Diversitat de Manlleu (PGDM)
Taula sectorial de Voluntariat social Avaluació i línies de treball
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
La gestió per processos
2013.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Seminari d’Educació Especial
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Serveis de Formació.
Treball i aprenentatge en xarxa
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
BALANÇ DE LA LLEI DE BARRIS
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Taula sectorial de Diversitat funcional Avaluació i línies de treball
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Policia de Barri Les Corts #apeudebarri 2018.
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
Convivència i Mediació Escolar
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
CAMPANYA PER A L’ESTALVI DE PAPER
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
ACTUACIONS EN CAS DE QUEIXES SOBRE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

serveis d´AGENTS CÍVICS MEDYA SERVEIS SCCL serveis d´AGENTS CÍVICS

AGENTS CÍVICS. Objectius Generals Ajudem a l’Ajuntament a promoure el civisme, la convivència veïnal i el respecte a l’ordenament municipal. Sensibilitzar i conscienciar a la població. Informar i difondre les ordenances municipals. Educació per a la convivència. Objectius Específics Millorar la CONVIVÈNCIA i les relacions ciutadanes Incentivar i reforçar les relacions interpersonals a través de campanyes, activitats i espais de relació. Promoure la resolució pactada de situacions de conflicte o de xoc d’interessos. Fomentar una MOBILITAT mes segura Treballar el BON US DE L´ESPAI PÚBLIC amb la població així com vetllar per la conservació del bon ús del mobiliari urbà. Respectar l’espai col·lectiu Promoure l’ús responsable dels recursos naturals MEDI AMBIENT i FOMENT DEL RECICLATGE . Sensibilitzar i informar sobre la TINENÇA RESPONSABLE D´ANIMALS

QUÈ FEM? 1. SERVEIS ORDINARIS Actuacions amb el protocol acordat amb el departament que les sol·licita Rutes per zones mes conflictives o concorregures Entrades i sortides d´escoles... 2. CAMPANYES DE SENSIBILITZACIÓ Reciclatge, poda, trastos vells, oli usat... Convivència a places ,comunitats Tinença animals Comerç segur 3.INTERVENCIONS A PUNTS CONFLICTIUS Sensibilització i millora de la convivència a aquells punts de la ciutat on s’han detectat problemàtiques, sovint a petició d’altres 4.ACCIONS INFORMATIVES Informar la ciutadania i/o les entitats sobre aspectes de mobilitat, canvis d’ubicació d’elements o altres modificacions que afecten la vida de la població.

QUÈ FEM? 5.DERIVACIÓ D’INCIDÈNCIES Comunicació als departaments competents de l’existència de situacions problemàtiques o de risc que detectades- 6.COL·LABORACIÓ EN ACTES PUNTUALS Participació en esdeveniments organitzats pels diferents departaments de l’Ajuntament, seguint les seves indicacions, festes majors, esdeveniments esportius, festes locals, reis... 7.XERRADES/TALLERS Activitats educatives adreçades a l’alumnat en què es fomenten el coneixement del civisme i la convivència. 8.ACCIONS DE DIFUSIÓ Informació a la ciutadania sobre temes d’interès municipal, com ara esdeveniments o actuacions a la via pública.

DEPARTAMENT OBRES I SERVEIS Treball transversal amb departaments de l’ajuntament implicats, així com les diferents entitats i associacions del poble que tinguin algun possible vincle o lligam. AGENTS CÍVICS REGIDORIA CIVSME REGIDORIA SEGURETAT DEPARTAMENT OBRES I SERVEIS ASSOCIACIÓ GENT GRAN MEDI AMBIENT ASSOC. BOTIGUERS ASSOCIACIONS ANIMALS CASALS JOVES CENTRES EDUCATIUS

PARTES INCIDÈNCIA/ INSTANCIES ORGANITZACIÓ L’equip d’agents cívic depenen de la Regidoria de Civisme, en coordinació amb altres àrees i serveis implicats. L’equip d’agents cívics es reuneixen periòdicament, setmanalment o quinzenalment amb la regidora de civisme , per tal de fer un seguiment, intercanvi d’informacions i opinions, valorar la tasca dels agents, fer propostes, resoldre dubtes realitzar els ajustaments necessaris al projecte (reajustaments d’horari, noves rutes, orientacions especifiques segons la problemàtica detectada…) A mes de la coordinació amb els diferents serveis de l’ajuntament, els agents cívics també es coordinen amb les entitats implicades del municipi PLA OPERATIU INSTRUCCIONS DEL SERVEI COORDINACIO CONTROLS PARTES INCIDÈNCIA/ INSTANCIES METODOLOGIA Campanyes divulgatives, Xerrades, recull fotogràfic. PARTES INCIDÈNCIA Els agents cívics complimentant un comunicat diari on contempla l’actuació del servei, així com les incidències detectades a traves d´una aplicació mòbil o Tablet, aquest s’envia al departament oportú, per tal que en tingui constància permanent del seu desenvolupament i adopti les mesures adients. RECOLLIDA DE QUEIXES I SUGGERIMENTS Els agents cívic porten a sobre models d’instància genèric a traves de una aplicació per tablet o mobil I els ofereixen a les persones que els han expressat queixes o suggeriments per poder-la omplir en el mateix moment. Aquestes instàncies s’ha de fer arribar a l’ajuntament de forma diària. Sempre que no siguin queixes anònimes, es dona resposta al ciutadà. Eines i Tecnolgia. A través d´una aplicació al mobil , per tal de recollir la seva activitat diària, de les diferents acutacions així com la recollida de queixes i suggerències, en una sèrie de registres , que contindran camps com hora, lloc, tipus d´incidència,  acció ralitzada, o el resultat de l´actuació.  Amb aquesta informació es podràn confeccionar els informes de control i seguiment de l´activitat, i així poder controlar millor la seva tasca .

Control de la activitat. Registres, informes, objectius. Com ja s’ha indicat, cada anotació de cada Actuació genera serà UN REGISTRE. Els agents cívics recolliran la seva activitat diària, les diferents actuacions amb persones, en una sèrie de registres, que contindran camps com hora, lloc, tipus de conducta controlada, acció realitzada, o el resultat de la actuació. Amb aquesta informació es podrà confeccionar els informes i gràfics de control i seguiment de la activitat, combinant els diferents camps de forma personalitzada en funció de quina informació es vulgui i com es vulgui.