LECTOESCRITURA María José Pousa mariapousa@edu.xunta.es.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿CÓMO APRENDEMOS A LEER Y ESCRIBIR? DEL GARABATEO A LA ESCRITURA CONVENCIONAL. Realizado por: Mª Luisa Paredes Moreno y Geni Santos Fernández.
Advertisements

Maria del Pilar Canales Rivas Los niveles de escritura.
CONCLUSIÓNS.
PROGRAMA DE MINIMZACIÓN DE RESIDUOS
Propuesta para el Aprendizaje de la Lengua Escrita
REUNIÓN DE PAIS E NAIS C.P.I. de Panxón.
PROGRAMA DE PREVENCIÓN NO ÁMBITO FAMILIAR “MÁIS QUE UN TEITO”
RELEVO, HIDROGRAFÍA E CLIMA DE ESPAÑA
O PORTFOLIO EUROPEO DAS LINGUAS
CONVOCATORIA REDETIC PLAN TIC CEIP CRUCEIRO.
AS RELACIÓNS SEMÁNTICAS
II XORNADAS DE DESENVOLVEMENTO DOS CONTRATOS-PROGRAMA
Juan Ramón Alonso García
O legado de Roma IES MONTE DAS MOAS 1º ES0 MAIO 2011.
Normas de aula Educación en valores
A PROGRAMACIÓN DA BIBLIOTECA ESCOLAR
O barroco compostelán.
Atención ao alumnado Nun centro de Primaria 12 unidades de Primaria
PROXECTO LOVA ELECTRICIDADE.
PROGRAMA MUNICIPAL DE INTERVENCIÓN FAMILIAR
O Proxecto de Dragal permite ao alumnado acceder, de xeito interdisciplinar, á historia e á cultura de Galicia a través do éxito das aventuras que agocha.
CONCILIACIÓN FLEXIBILIDADE TEMPORAL E ESPACIAL
Carlos Dosil Güeto 4º ESO
Grupo de traballo combas a-1
Proxecto interdisciplinar
Grao en Enxeñaría da Enerxía ou dos Recursos Mineiros e Enerxéticos
Plan de integración das tecnoloxías da información e a comunicación
CURSO E.D.A Galicia, Outubro – Decembro 2008.
¿COMO BUSCAMOS UN LIBRO DA NOSA BIBLIOTECA?
APRENDENDO A LER PUBLICIDADE
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
A intervención psicopedagóxica nunha escola de e para O ALUMNADO
CONQUISTA E ROMANIZACIÓN DE GALLAECIA
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Como localizar artigos especializados
O POR QUE DO CAMBIO.
GALICIA RELEVO, HIDROGRAFÍA, CLIMA e MEDIO NATURAL
Estamos en rede.
EMPRÉSTITOS E DEVOLUCIÓNS
INTRODUCCIÓN TAREFAS PROCESO AVALIACIÓN CONCLUSIÓN.
O DEPORTE FEMININO NA PRENSA GALEGA
COOPERANDO PARA APRENDER ESTRUTURA COMPLEXA
ELABORA UNHA PRESENTACIÓN DO TEMA:
O PORTFOLIO EUROPEO DAS LINGUAS (2009/10)
PROGRAMA SOCRATES Accións COMENIUS Educación Escolar ERASMUS Educación
A programación de aula por competencias
CONQUISTA E ROMANIZACIÓN DE GALLAECIA
ASESORAMENTO AO PROFESORADO DENDE A ORIENTACIÓN ESCOLAR
PROGRAMA SOCRATES Accións COMENIUS Educación Escolar ERASMUS Educación
Atréveste a crear un book tráiler?
“Discurso do Gran Xefe Seattle ao Presidente dos EEUU”
AVALIACIÓN DO BACHARELATO PARA O ACCESO Á UNIVERSIDADE (ABAU)
O DEPARTAMENTO DE ORIENTACIÓN
PROXECTO PARA O ESTABLECEMENTO DA XORNADA MIXTA
TÍTULO: AUTORES COMENTARIOS
Lei Orgánica 2/2006 de 3 de maio, de Educación LOE
RECOÑECEMENTO DE COMPETENCIAS POR EXPERIENCIA LABORAL (Real Decreto 1224/2009, de 17 de Xullo, de recoñecemento das competencias profesionais.
PARA QUÉ SERVE HOXE EN DÍA ESTUDAR LATÍN E GREGO?
Proyectos dTítulo do traballo de innovación e/ou nvestigación
ENSINO PÚBLICO DE CALIDADE
O portfolio como recurso na avaliación do alumnado
Proxecto Pesquería de POLBO 2016
CEIP ISIDORA RIESTRA I ENCONTROS DE E.INFANTIL E DE E. PRIMARIA.
A MODELIZACIÓN NO ENSINO SECUNDARIO
XXIV ENCONTRO ESTATAL DE ESCOLAS ASOCIADAS Á UNESCO. MELILLA-2011
Segue o esquema proposto
TRATAMENTO INTEGRADO DE LINGUAS
A AVALIACIÓN NA EDUCACIÓN PRIMARIA
NIVELES DE CONCEPTUALIZACIÓN DE LA ALAFABETIZACIÓN INICIAL.
ESTRATEXIAS DE LECTURA
Transcripción de la presentación:

LECTOESCRITURA María José Pousa mariapousa@edu.xunta.es

LECTOESCRITURA A lectura e a escritura son procesos interpretativos nos que construimos significados, son actividades coas que construimos o coñecemento do mundo que nos rodea. Son dous procesos que deben abordarse de forma global para garantir o seu significado. Este proceso precisa dunha participación activa do alumnado.

COÑECEMENTO DO ALUMNADO SOBRE O SISTEMA ALFABÉTICO (Teberosky-1989) ESCRITURA PRESILÁBICA Debuxo Escritura indiferenciada Escritura diferenciada ESCRITURA SILÁBICA ( Unha grafía por sílaba) Silábica Silábica vocálica Silábica consonante ESCRITURA SILABICOALFABÉTICA Máis dunha grafía por sílaba ESCRITURA ALFABÉTICA Correspondencia entre son e grafía

OBXECTIVOS MÍNIMOS POR NIVEIS 4º DE EDUCACIÓN INFANTIL ESCRITA: -Diferenciada -Escribir o nome LECTURA: -Recoñecer o seu nome entre os outros e o dun compañeiro GRAFÍA: -Uso das maiúsculas

5º DE EDUCACIÓN INFANTIL ESCRITA: -Silábica con valor sonoro convencional LECTURA: -Recoñecer o seu nome e o dos compañeiros -Recoñecer o nome dalgún conto, título, canción, logo … -Recoñecer os días da semana GRAFÍA: -Maiúsculas

6º DE EDUCACIÓN INFANTIL ESCRITA: -Silábicoalfabética -Escribir nome e primeiro apelido LECTURA: -Descifrar palabras e/ou o contido sinxelo dun texto GRAFÍA: -Introducción á letra manuscrita

PRIMEIRO DE PRIMARIA ESCRITA -Alfabética -Construir frases LECTURA -Adquirida ORTOGRAFÍA -Natural -Separación de palabras -Maiúsculas -Puntuación PRESENTACIÓN -Nome e data. Marxes GRAFÍA -Letra manuscrita

SEGUNDO DE PRIMARIA LECTURA E ESCRITA -Adquirida -Construir un pequeño texto por escrito -Copiar un texto corto correctamente -Poñer título -Boa presentación dos traballos GRAMÁTICA E ORTOGRAFÍA -Maiúsculas (Despois de punto , no título, nomes topográficos) -Puntuación (Interrogante, admiración, guión nos diálogos) -Grafías (z-c-qu /ll-y/ r-rr/ mp/mb)

OBXECTIVOS ESPECÍFICOS POR NIVEIS E MODALIDADES TEXTUAIS

4º de E.I. NOME PROPIO Recoñecer o seu nome Recoñecer a primeira letra do seu nome Recoñecer o nome dalgúns compañeiros Escribir o seu nome NOME COMÚN Escribir e ler, a mestra, na pizarra… Coñecer que as letras toman forma Coñecer a diferencia entre debuxo, grafía de letras e grafía de números. Iniciarse no uso da lista en distintas actividades. LISTAS Citar a lista dos compañeiros que teñen a mesma letra

NOTAS Ler as notas envíadas a casa RECEITAS Ler e manexar receitas DATAS Achegar ao alumando aos días da seman mediante unha canción XORNAL Identificar a noticia , o titular e a foto CONTOS Contar, ler e comentar moitos contos Animalos a que reproduzcan unha parte

5º de E.I. NOME PROPIO Escribir o seu nome e o de outros coñecidos NOME COMÚN Reproducir nomes comúns que vaian aparecendo no traballo Diferenciar nomes curtos e longos Valorar a importancia das consoantes nas palabras LISTAS Copiar listas de 4 palabras NOTAS Vivir a necesidade das notas, lendoas e elaborandoas coxuntamente

RECEITAS Elaborar algunha receita Ler e facer énfase na lista dos ingredientes DATAS Copiar a data da pizarra XORNAL Identificar a cabeceira da páxina (sección, data , xornal) Identificar o pé de foto Identificar palabras clave Traballo co titular

CONTOS Contar, ler e comentar moitos contos. Escribir títulos e personaxes na pizarra Copiar os nome Descubrir as versións dun conto Reproducir oralmente contos que xa foron contados

6º de E.I. NOME PROPIO Recoñecer e escribir o seu nome e primeiro apelido e os nomes de personaxes coñecidos NOME COMÜN Recoñecer e reproducir nomes de obxectos cotiás Distinguir singular e plural LISTAS Copiar listas longas Elaborar listas por si sós, sen modelo

NOTAS Elaborar conxuntamente unha nota e copiala individualmente RECEITAS Copiar o título Copiar os ingredientesç Traballar o proceso de elaboración dunha receita. Escribir accións DATAS Copiar a data longa e a curta

CONTOS Contar , ler e comentar moitos contos Entre todos entender e reproducir un conto (principio, nó e desenlace) Dictar un conta á mestra Empregar frases feitas Escribir, libremente, títulos e personaxes Relacionar a imaxe co título Entre todos, escribir frases baseándonos nas viñetas Ilustrar un conto traballado XORNAL Identificación de palabras claves que permitan a busca de información Elaboración de noticias

1º de E.P. NOME PROPIO -Saber escribir nome e apelidos -Traballar a poboación e as direccións NOME COMÚN -Traballarémolo dentro doutras modalidades LISTAS -No traballo de receitas, menús, saídas… NOTAS -Deseñar colectivamente e escribir individualmente -Firmar RECEITAS -Elaborar recitas ,seguindo o esquema das mesmas

MENÚS -Traballar o menú do comedor escolar -Diferenciar os menús das distintas comidas do día DATA -Escribir sen modelo -Coñecer a data de nacemento XORNAL -Diferenciar xornais -Diferenciar as seccións -Escribir unha noticia -Participar no xornal escolar

CONTOS -Lectura polo mestre -Lectura polo alumnado -Colectivamente, inventar contos -Representar contos -Inventar o final dun conto -Recordar como empezan e como rematan -Traballar o título eos personaxes -Reconstruir o principio dun conto coñecido -Recoñecer as partes dun conto -Por parellas, reproducir un conto coñecido -Explicar unha historia partindo das viñetas.

2º de E.I. NOME PROPIO -Saber escribir nome e apelidos -Saber escribir apoboación e a dirección LISTAS -Seguímolas traballando cun nivel máis alto de exisencia NOTAS -Ter clara a estructura formal dunha nota RECEITAS -Redactar receitas a partir dunha fotografía, ingrdientes… MENÚS -Elaborar menús , según un modelo, a partir do comido na casa.

CONTOS -Todos contamos -Inventar contos colectivos -Ler textos breves de diferentes tipoloxías -Reconstruir un conto cortado en partes -Dramatizar textos breves -Producir textos breves de distintas tipoloxías (narración,descrición , diálogo) XORNAL -Traballar con diferentes xornais -Seguimento das noticias vencelladas ao proxecto de aula. -Participar no xornal escolar Fonte: Ascen Díez