La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

II XORNADAS DE DESENVOLVEMENTO DOS CONTRATOS-PROGRAMA

Presentaciones similares


Presentación del tema: "II XORNADAS DE DESENVOLVEMENTO DOS CONTRATOS-PROGRAMA"— Transcripción de la presentación:

1 II XORNADAS DE DESENVOLVEMENTO DOS CONTRATOS-PROGRAMA
A RELACIÓN FAMILIA-ESCOLA COMO ELEMENTO DE MELLORA DA CONVIVENCIA EXPERIENCIA: ESPAZOS FAMILIA Sabela Rodríguez García CPI A PICOTA-MAZARICOS

2 PROPÓSITO Amosar como a comunidade educativa do CPI A Picota entende os contratos-programa como unha oportunidade de mellora e optimización dos recursos existentes no marco da súa autonomía pedagóxica, de organización e xestión. Sensibilizar sobre a necesidade de entender a colaboración familia-escola como factor de calidade do sistema educativo público Divulgar a competencia do departamento de orientación nesta liña de traballo: PROGRAMA DE ORIENTACIÓN FAMILIAR E ESPAZOS FAMILIAS

3 CONTRATOS PROGRAMA CPI A PICOTA
LIÑAS DE ACTUACIÓN PROGRAMAS DESTINATARIOS HORARIO R. HUMANOS E MATERIAIS 1. Reforzo, orientación e apoio. PROA 2º e 3º Ciclo de Primaria 1º e 2º de ESO Tardes (fóra do horario lectivo) DOCENTE EXTERNO GASTOS TRANSPORTE 2. Mellora da lectura, escritura e cálculo Obradoiro de Radio Escolar: PICOTA NAS ONDAS Primaria 3º Ciclo Recreos RECURSOS MATERIAIS OBRADOIRO DE DRAMATIZACIÓN E TEATRO Secundaria Recreos e tardes OBRADOIRO DE LECTURAS DIVERTIDAS Primaria Recreos de comedor 3. Mellora da convivencia ESPAZO FAMILIAS As familias Mediodía 5. Mellora do nivel de coñecemento para acadar a excelencia Club de conversa: FRANCÉS/ INGLÉS

4 COMO RESPONSABILIDADE COMPARTIDA
A EDUCACIÓN COMO RESPONSABILIDADE COMPARTIDA ESTRATEXIAS DE COLABORACIÓN REDEFINIR OS CONTEXTOS DE COLABORACIÓN FAMILIA-ESCOLA CONTEXTO DE PARTICIPACIÓN INSTITUCIONAL (participación nos órganos de xestión) CONTEXTO DE PARTICIPACIÓN PERSONAL (colaboración directa profesor/a- pai/nai) CONTEXTO DE PARTICIPACIÓN COMUNITARIO (apertura e colaboración coa comunidade)

5 NOVO MODELO DE PARTICIPACIÓN ACTIVA HÁBITO/ ESTRUCTURA PARTICIPATIVA

6 PROGRAMA DE ORIENTACIÓN FAMILIAR
Os contextos de colaboración como necesidade para a intervención co Conveniencia de redefinir os modelos e criterios comúns de actuación educativa que favorezan a implicación e intervención coas familias. Necesidade dun plan de actuación coas familias, enmarcado no Proxecto Educativo. PROGRAMA DE ORIENTACIÓN FAMILIAR

7 FUNCIÓNS DO D.O COAS FAMILIAS
Cooperar na relación titores-familias. Contribuír a súa formación. Orientalos de forma individual ou colectiva. Demandarlles colaboración. Facilitar o acercamento das familias a outros servizos de apoio.

8 DO PLAN DE ORIENTACIÓN FAMILIAR
OBXECTIVOS DO PLAN DE ORIENTACIÓN FAMILIAR Facilitar a intervención familiar. Lograr unha coherencia educativa familia-centro. Proporcionar información. Recabar información. Asesorar e consultar. Solicitar a colaboración. Promover unha intervención interdisciplinar. Establecer canles de comunicación efectiva.

9 DO PLAN DE ORIENTACIÓN FAMILIAR
POSIBLES ACTUACIÓNS DO PLAN DE ORIENTACIÓN FAMILIAR Acollida inicial Entrevista orientadora Asesoramento individualizado Mediación familia-escola Colaboración e información Apoio nas titorías de nais/pais Espazos Familiares Coordinación cos servizos do entorno

10 PROXECTO ESPAZO FAMILIAS:
OBXECTIVOS PROGRAMAR ACTIVIDADES EN BASE A UNHAS NECESIDADES COMPARTIDAS COMUNICAR E INFORMAR DENTRO DUN PROCESO DE INTERACCIÓN PROMOVER A APRENDIZAXE FAMILIAR CON EXPERTOS

11 PROXECTO ESPAZO FAMILIAS:
FASES CONTEXTUALIZACIÓN DO PROGRAMA Detección de necesidades educativas nas familias. Diagnóstico familiar. Proposta de obxectivos. ESTUDIO DA VIABILIDADE DO PROGRAMA Apoio do equipo directivo. Participación da ANPA. Coordinación cos servizos do entorno, en especial os Servizos Sociais. Colaboración da Administración Educativa. SENSIBILIZACIÓN Provocar a necesidade do EF. Presentación da proposta. Creación do grupo, tomando nota dos pais interesados, condicións horarias, datas, etc)

12 4. DESENVOLVEMENTO DO PROGRAMA
Os centros de interese do EF refírense aos núcleos de desenvolvemento dos fillos e fillas, a saber: EU(a persoa e o seu desenvolvemento), VIVO EN FAMILIA (ambiente familiar e educación), ESTUDO (o mundo da escola) E RELACIONOME(as relacións sociais) DENTRO DO MEU AMBIENTE (o ambiente social) Brunet Gutiérrez, J.J. y Negro Failde J.L (1994, p.25). (continua)

13 (Continuación) Dende este enfoque e atendendo ás necesidades das familias, realizáronse os seguintes EF: A importancia dos hábitos de autonomía na educación infantil Cómo marcar límites firmes e razoables Hábitos e técnicas de estudo Primeiros auxilios Hábitos de alimentación saudables Saúde e educación física Acoso escolar e civeracoso. A oferta formativa e profesional o finalizar a ESO Xuventude, Alcohol e outras drogas Orientación para a selección de xogos e xoguetes A importancia dos pais para o desenvolvemento da linguaxe na educación infantil Estilos parentais e implicacións nos fillos Educación afectivo sexual. Curso de formación de 25 hs.

14 5. METODOLOXÍA AVALIACIÓN
Técnicas de presentación e de formación de grupos. Técnicas para a análise de temas: vídeo-foro, discusión de casos, mesa redonda, panel informativo, debate, charla-coloquio…. AVALIACIÓN 6. Avaliación do proceso e avaliación final. Criterios de avaliación: implicación e sastifación das familias, dos distintos sectores da comunidade educactiva e dos servicios do entorno. Instrumentos: cuestionarios, sondeos, entrevistas,….

15 HÁBITOS E TÉCNICAS DE ESTUDO

16 HÁBITOS E TÉCNICAS DE ESTUDO

17 SAÚDE E EDUCACIÓN FÍSICA

18 SAÚDE E EDUCACIÓN FÍSICA

19 HÁBITOS DE ALIMENTACIÓN SAUDABLES

20 HÁBITOS DE ALIMENTACIÓN SAUDABLES

21 PRIMEIROS AUXILIOS

22 ACOSO ESCOLAR E CIVERACOSO

23 PENSA GLOBALMENTE E ACTÚA LOCALMENTE
Grazas.


Descargar ppt "II XORNADAS DE DESENVOLVEMENTO DOS CONTRATOS-PROGRAMA"

Presentaciones similares


Anuncios Google