introducció i estratègia

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
Advertisements

AGENTS CÍVICS TORELLÓ GENER - JUNY 2012.
PRESSUPOST 2017.
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
LA PETJADA ECOLOGICA DE SANT BOI DE LLOBREGAT
Programa de Transició Escola Treball
i el que no es pot avaluar
Diputació de Barcelona
1 u n i t a t L’educador infantil.
Turisme de Lleida Pla Operatiu 2014
Polítiques d’Ordenació Comercial
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
I transforma un llibre en un nou lector
Estudi per a la identificació de
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
El Comerç Just com a model econòmic solidari
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
L’Expressió escrita.
Les marques de territori i la comunicació de proximitat
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
1r TRIMESTRE 2n TRIMESTRE 3r TRIMESTRE
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Projecte d’Itineraris Formatius
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
Jornada Cloenda Esports
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
La gestió per processos
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Un territori equilibrat i ben connectat Política territorial Un territori equilibrat i ben connectat La República Catalana és l’oportunitat per redissenyar.
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
Objectiu Educatiu Trienni
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
2. El materialisme històric de Marx
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Serveis de Formació.
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
BALANÇ DE LA LLEI DE BARRIS
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
ALIANCES ESTRATÈGIQUES
Introducció Al posicionament Web.
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
EXPERIÈNCIES EN UNA ASSIGNATURA OPTATIVA NO CONVENCIONAL: INTRODUCCIÓ ALS NOUS MATERIALS A L’ARQUITECTURA I Congrés UPC Sostenible i 13 de Juliol.
IV Espais d'experiències.:pràctiques comparades
Serveis de Consultoria
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
expansió internacional
Àrea d’Atenció a les Persones
II JORNADA de SALUT MENTAL
Àmbit 2: Compromís, cohesió social i dinamització econòmica Sant Boi de Llobregat, 30 de juny de 2016.
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
CAMPANYA PER A L’ESTALVI DE PAPER
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Transcripción de la presentación:

introducció i estratègia

introducció Les Falles són per tradició, cultura, art, cohesió… les festes més importants de la ciutat de València i de molts dels municipis de la província, el que ocasiona que en este àmbit geogràfic es generen importants impactes, uns que cal afavorir (impactes econòmics i socials) i altres que cal minimitzar i compensar (impactes ambientals). Per unes Falles Sostenibles pretén impulsar el triple vessant de la sostenibilitat (econòmica, ambiental i social) en tot el cicle de vida de la festa. Es tracta de dissenyar, planificar, organitzar, executar, avaluar i gaudir de la festa amb criteris sostenibles, sense renunciar a la seua finalitat lúdica i cultural. A més, la sostenibilitat de la festa és necessària per a la salvaguarda de la mateixa declaració de Patrimoni. En qualsevol cas, aconseguir-ho requereix la col·laboració de professionals de sectors diversos (proveïdors, artesans, patrocinadors, grups assistencials…), organitzadors, administracions, comissions falleres, visitants, turistes…

estratègia L’estudi abastarà una anualitat completa, encara que les dades vindran referenciades a més anualitats per veure‘n l'evolució. El primer pas en aquest estudi és recopilar la informació necessària pel que fa als aspectes econòmics, socials i ambientals. La informació ha de ser tant tècnica com qualitativa, informació aquesta última aportada mitjançant la participació dels diversos grups d’interés.

estratègia Per a aconseguir el detall suficient caldrà tindre informació de: Totes les activitats, productes i serveis associats a la festa fallera que interactuen amb l’economia, els aspectes socials i el medi ambient, valorant impactes, alternatives, disponibilitat, canals de distribució… Les diverses fases de la festa i els entorns on es desenvolupa (carrer, casals, museus...). Els diversos actors implicats: - L’entorn faller (comissions, juntes, agremiats...). - Professions vinculades de forma directa i indirecta. - Veïns. - Serveis logístics i assistencials. - Turistes, visitants… - Altres (administracions, instituts tecnològics, proveïdors…).

estudis

estudi econòmic L’estudi de l’impacte econòmic ens ha de permetre: Quantificar les despeses associades a l’organització de les festes falleres, tant les de l'entorn faller, com les de les institucions públiques i entitats privades organitzadores dels esdeveniments vinculats a la festa. Estimar quin és l’impacte econòmic sobre els diversos sectors que subministren béns i serveis per al desenvolupament de la festa, atés l'impacte directe, l’indirecte i l’induït al llarg del procés de producció. Proporcionar informació qualitativa i quantitativa sobre l’impacte de les falles respecte a despeses, inversió, producció i ocupació. L'estudi econòmic es treballa conjuntament amb un estudi turístic que busca informació sobre el comportament, el perfil dels visitants i les despeses que fan i com repercuteixen en termes de producció, renda i ocupació.

estudi social Conéixer l’impacte de la festa sobre els seus protagonistes principals. Analitzar la visió de futur d’aquests i estudiar les millors opcions per a la conciliació veïnal. Analitzar l’evolució i l'impacte sobre els artistes fallers i la formació reglada d’aquest col·lectiu, com també l’impuls i la promoció de la sostenibilitat de la festa que les diferents administracions, instituts tecnològics, mitjans de comunicació i altres, estan duent a terme a través de la sensibilització i la conscienciació socioambiental de l’entorn faller i dels visitants, el foment de la coresponsabilitat, l’atorgament de premis a la sostenibilitat... Respecte a l’estudi social cal:

estudi ambiental L’estudi ambiental, per la seua part, ha de permetre: Conéixer el consum d’energia, d’aigua i d’altres recursos i les afeccions que se’n deriven. Fomentar l’eficiència i el consum responsable i de proximitat. Conéixer la producció de residus, les seues tipologies i les afeccions ambientals que se’n deriven, com també la gestió que se’n fa. Quantificar i tipificar les emissions associades a la cremà en funció dels materials utilitzats en la construcció dels monuments fallers i les emissions associades als espectacles pirotècnics. Anàlisis de les afeccions que se’n deriven per al medi ambient i la salut. Estudi d’alternatives. Minimitzar la contaminació acústica i lumínica. Protegir l’hàbitat d’animals i plantes. Afavorir la mobilitat sostenible. Sensibilitzar, conscienciar i coresponsabilitzar.

informació i comunicació participació conscienciació

informació i comunicació participació conscienciació Paral·lelament a aquests estudis: S’informarà i comunicarà als sectors d’interés els avanços aconseguits. Es facilitarà la participació dels diferents sectors implicats i de la ciutadania mitjançant enquestes, entrevistes i grups de treball. Es faran campanyes de sensibilització i conscienciació dirigides a les comissions falleres i, en finalitzar l’estudi, s’elaborarà una guia de bones pràctiques en Falles per a gaudir d’unes falles sostenibles, d’utilitat per a tots els col·lectius, visitants, turistes...

conclusió

conclusió La interacció d‘aquests estudis i les aportacions des de la participació ens ha de donar la visió diagnòstica necessària per a elaborar un pla d’acció, amb el seguiment corresponent, que reculla propostes d’actuació concretes per a avançar cap a unes falles més sostenibles en les quals, a més de millorar ambientalment i socialment la nostra Comunitat: Es millore la repercussió econòmica i l’ocupació. Es desestacionalitze el turisme de falles (visita a museus...). S’impulse la innovació, la creativitat tecnològica i de gestió. Es concilien els distints interessos veïnals. Es millore el posicionament i la bona imatge de la festa. Es fomente el consum responsable i es revitalitze l’economia local. Es minimitzen les emissions i es compensen aquelles que no es puguen reduir, en sinergia també amb el Pacte de les Alcaldies. Es fomente la conscienciació dels ciutadans i també la dels sectors d’interés (des de la coresponsabilitat social i ambiental corporativa).