Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
HABILITATS DE COMUNICACIÓ PER LA PREVENCIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS.
Advertisements

L’illa dels 5 Fars.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
Salut mental i prevenció
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Empatia i emocions al Cor de Maria
MARIA VIU AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Power point realitzat gràcies a la llicència d'estudis concedida pel
Les bones pràctiques per a la educació en família
L’Expressió escrita.
PETITS REPORTERS Títol.
Valors/virtuts per a créixer com a persones.
Comunicació assertiva
Coneixem el que estudien i ens hi impliquem
Recordem què vol dir ser adolescent
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
LA NEGOCIACIÓ 1 – Concepte. 2- Col.lectius de la negociació.
L'ILLA DELS 5 FARS (FERRAN RAMÓN CORTÉS)
MIQUEL MARTÍ I POL ( ) EN HOMENATGE.
Una aventura de dos (o més)
Tècniques teatrals APLICADES A L’AULA – What ROLE do YOU play?
VALORS I VITUTS PER CRÉIXER COM A PERSONA
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Teatre a INFANTIL.
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
DIADA DE La pau i la no violència.
PERFILS JO BÉ NI IDEA NO Luz Pérez
3. TOTS SOM DIFERENTS..
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
Què existeix i què no existeix.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d’un infant als seus pares.
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
La Bíblia, font de valors humans i socials
Objectiu Educatiu Trienni
valors humans i socials
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
L’AUTOESTIMA.
Pàgina El problema de realitat en l’empirisme modern 2.0 Límits del coneixement en Locke Distinció entre idees i qualitats Idees en la ment. Qualitats.
Tema 5: Nombres naturals i enters
I vosaltres, qui dieu que sóc jo?
Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
Alumnes de 4T de primària - s.j.o. Barcelona
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Escola H.J. Tarradellas. 25 de maig de 2015
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Continuació: el temps II
HABILITATS COMUNICATIVES
LA DIMENSIÓ RELACIONAL A L’ACP
LA TEORIA DEL SUPERHOME Friedrich Nietzsche
La satisfacció de ser docent Departament de Pedagogia de la UdG
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU!"
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
PREGÀRIA.
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
Convivència i Mediació Escolar
30 DE GENER: DIA INTERNACIONAL DE LA NO VIOLÈNCIA
COM FER UNA EXPOSICIÓ ORAL
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat L’Assertivitat és aquella conducta que permet a una persona actuar en base als seus interessos o necessitats Núria Alart, 2006-07

L’assertivitat és una manera d’entendre la vida i segueix uns principis lògics: Respectar-se a un mateix Respectar als altres Ser directe Ser honest Tenir control emocional Saber dir no Saber escoltar Ser positiu Manejar el llenguatge no verbal Núria Alart, 2006-07

ASSERTIVITAT Capacitat d’autoafirmar els propis drets, sense deixar-se manipular i sense manipular als demés. Cal tenir una sèrie d’habilitas per a respondre correctament i una sèrie de conviccions o esquemes mentals que ens facin sentir bé a nosaltres. Núria Alart, 2006-07

ASSERTIVITAT Assertivitat significa afirmació de la pròpia personalitat, confiança en si mateix, comunicació segura i eficient. Com millorar la nostra assertivitat: Valorant-nos suficientment, mantenint un bon concepte de nosaltres mateixos (bona autoestima) Identificant els nostres valors i qualitats. No demanar disculpes protocol·làriament, fer-ho només quan sigui necessari. No ignorar mai als altres. No dominar, per molta raó que creguem tenir i permetem que l’altre tingui sempre uns sortida digna, no tanquem portes al diàleg. Admetre els nostres errors i equivocacions. Núria Alart, 2006-07

Models predominants en la relació interpersonal: Assertiu o hàbil socialment Agressiu Passiu o no assertiu Núria Alart, 2006-07

TRES ESTILS DE COMUNICACIÓ PASSIVA: és aquella que el subjecte no expressa ni les seves necessitats, ni els seus desitjos, ni les opinions, ni tampoc no sap defensar els seus drets. No es tenen conflictes, però comporta insatisfacció i baixa autoestima. AGRESSIVA: implica la defensa dels drets personals i l’expressió de sentiments, pensaments i opinions de manera que sovint viola els drets de l’altra persona. ASSERTIVA: s’expressen els propis sentiments, les necessitats i els drets i alhora es respecten els drets de les altres persones. Núria Alart, 2006-07

Model Assertiu Què fa? Què pensa? Què sent? Parla fluïda Tranquil·litat Seguretat Relaxació del cos Expressió de sentiments, tant positius com negatius Defensa sense agressió Capacitat per discrepar obertament Saber acceptar errors Sap dir no. Les seves convincions acostumen a ser racionals i no distorcionades Saben expressar els seus sentiments Coneix i creu en uns drets per ell mateix i pels altres Bona autoestima No es senten superiors ni inferiors respecte als altres Satisfacció per les seves relacions Respecte cap a un mateix Sensació de control emocional Aclareix malentesos Núria Alart, 2006-07

Model passiu Què fa? Què pensa? Què sent? To de veu baix Poca fluïdesa en la parla Tartamudeig No mira als ulls Silencis Mans nervioses Incomoditat Postura tensa Inseguretat Mirada baixa Consideren que així no molesten als altres senten la necessitat de ser estimats i apreciats per tothom Són persones sacrificades Sensació constant de sentir-se incomprès, manipulat, de no ser tingut en compte Baixa autoestima Molta energia mental interna però poca externa Sentiment de culpa Sensació d’impotència Deshonestedat emocional Frustació Ansietat Núria Alart, 2006-07

Model agressiu Què fa? Què pensa? Què sent? To de veu alt Parla contant Interrupcions Utilització d’insults o amenaces Contacte ocular retardor Cara i mans tenses Postura que envaeix l’espai de l’altre Tendència al contratac Que només importa ell Si no es comporten d’aquella forma és perque són vulnerables Ho situen tot en termes de guanyar o perdre Pensen que la gent és dolenta i mereix ser castigada Autoestima baixa Ansietat creixent Soledat Sensació d’incomprensió Culpa Frustació Sensació de falta de control Ràbia constant Honestedat emocional Núria Alart, 2006-07

Estratègies per afrontar l’asseritivitat Tenir un bon concepte de si mateix Planificar els missatges Ser educat Guardar les disculpes per quan siguin necessàries No arraconar als altres No recórrer a les amenaces Acceptar la derrota quan sigui necessari Núria Alart, 2006-07

L’assertivitat ha de ser utilitzada sempre com a eïna de comunicació i relació interpersonal Permet: Frenar o desarmar a les persones que ens ataquen. Aclareixen equívocs. Els altres es senten respectats i valorats. Vol ser considerada persona bona però no tonta Núria Alart, 2006-07

ASSERTIVITAT ACTIVITATS: La comunicació assertiva.Role playing. Passiu-agressiu-assertiu. Estratègies de comunicació entre dos alumnes: raonament sobre una hipòtesi o pregunta. Núria Alart, 2006-07