############################### FOLLOW THE HASTAG

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
Advertisements

Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
EL NOU CATÀLEG DE LA BIBLIOTECA de l’escola
EVOLUCIÓ DE LA SENSIBILITAT AL PREU DELS TURISTES ESPANYOLS
Impress 3... Posa-hi un fons!
MANUAL NOMINAPLUS.
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
Una experiència a sisè de Primària
Cerca, seguiment i anàlisi de tendències en Twitter
Ciències per al món contemporani
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
CUIDATGE.
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
Introducció de TEDIs (COACs) Versió 4.0
Usos i difussió per al nostre centre
iPediatric El consultori pediàtric mòbil per a
ENFISPO.
Library and Information Science Abstract
Creació d’un mapa personalitzat
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
Control de Retirada de Vehicles
PubMed i el gestor de revistes del CRAI de la UB (servei SFX)
COMENTARI DE GRÀFICS.
Tutorial TIMERIME.
Les Restriccions d’accés
Com enllaçar des de PubMed al gestor de
EL RATPENAT Fet per: Mario Pinto, Raúl García, Kevin Lopez, Coral Moya i Rebeca Lopez.
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
Intuïcions empíriques
Com introduir les Guies Docents
III Jornada de transport sanitari
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
XARXES SOCIALS VIRTUALS
Journal citation report
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Perfil dels enquestats
Títol: Un exemple de lliçó a Atenea: Teoria de la simetria
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
Tesis Doctorals en Xarxa
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
Com preparar una unitat per a l’avaluació
SCIENCE OF SYNTHESIS.
Twitter 1.
EL NOU REGLAMENT EUROPEU DE PROTECCIÓ DE DADES
ERIC Manual d’ús.
BEGINNER EV3 PROGRAMMING Lesson
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Introducció Al posicionament Web.
REAXYS.
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
SISTEMA DUNAR.
Amb la col.laboració de:
Marcos Escolano, Carles Casamiquela i Adrià Doménech
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
Propostes de millora en el GIR
Dialnet.
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
Llengua catalana i literatura
(Fes clic per entrar en el quadre i poder escriure) NOM DELS PERSONATGE (Per canviar la lletra i la mida ho pots fer des de FORMATO-FUENTE) Escriviu els.
Màster d’Aplicacions Multimèdia
Presentacions automàtiques amb FotoAngelo
El SEGUIMENT DE COMPLECIÓ
Catàleg de les biblioteques del CRAI de la Universitat de Barcelona
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
la ferramenta per a conéixer els trendings topics de twiter
SonarQube Quality Gates.
Mobappi, un nou canal de promoció i comunicació
Transcripción de la presentación:

############################### FOLLOW THE HASTAG “El Twitter Analytic” Xavier Rubert Moreno Xavier Rubert 23/12/2014

QUÈ ÉS FOLLOW THE HASTAG. 1 QUÈ ÉS FOLLOW THE HASTAG? 1.- Ferramenta d’anàlisi, monitorització i mesurament de Twitter: tendències, usuaris, localitzacions, dades demogràfiques i continguts. 2.- S’ha d’autoritzar el compte personal de Twitter. 3.- Cerca hastags i usuaris: 4000 tweets o 60 dies en versió gratuïta. 4.- Interfaz: anglés. Xavier Rubert 23/12/2014

Tauler Principal Barra superior: cercador de hastags, monitorització de lrastreig i cerques històriques. Barra esquerra: tauler general, influència i contingut gratuïts. No activades les funcions de pagament. Rastreig: hastags i usuaris, cerca històrica i creació document Excel. Estadístiques generals: nº tweets, impressions, audiència i mitjana. Contribuents, temps mesurat, mitjana i freqüència. Menú esquerra: xarxes socials per a compartir dades, periode de cerca i timeline del periode Xavier Rubert 23/12/2014

Opcions de la cerca avanvançada: Permet ajustar la cerca per: frase exacta, operador, exclusió de paraules clau, per pais (kilòmetres i milles), idioma, enviats per un usuari específic, enviats a un usuari específic i mencions. Xavier Rubert 23/12/2014

Rastreig i consulta històrica dels tweets Monitorització de rastreig: 15 dies. En versió gratuïta, 3 cerques (1 /24h) Limit per cerca: 50.000 tweets per setmana. Històric. Gratuït mostra de l’1 al 20% dels tweets. Total 4000 ( 1500 de la cerca normal + 2500) o 60 dies. Feta la petició, hi ha cua. S’ha d’esperar a la finalització de les recerques d’altres usuaris. Calcula temps estimat espera. d’espera. Pagament: Botó gris per a pressupostos ajustats a necessitats usuari i cerques fins el 2006. Xavier Rubert 23/12/2014

Condicions robot rastreig Xavier Rubert 23/12/2014

Condicions de la recerca històrica Xavier Rubert 23/12/2014

Document Excel Genera i permet exportar un document Excel amb tots els termes de la cerca Xavier Rubert 23/12/2014

Geolocalització Visió general mapa mundial des d’on s’han llançat tweets i l’abast que ha tingut un hastag. Permet ampliació per ciutats amb número de tweets. No informa dels usuaris. Xavier Rubert 23/12/2014

Període de cerca i Timeline de la cerca Període de cerca i Timeline de la cerca. Desplega menú per a introduir les dates de principi i final. Permet establir les hores. Buscant més enllà dels 60 dies, diu que la data està disponible. Timeline del periode buscat. Xavier Rubert 23/12/2014

Gràfica de bombolles Paràmetres: número de tweets durant el període de temps de la cerca. Visió general de l’activitat. Les bombolles donen informació de: l’activitat de l’usuari, número de tweets, dia, nom i seguidors Xavier Rubert 23/12/2014

Estadístiques per gènere Número total de Tweets per gènere i el percentatge Xavier Rubert 23/12/2014

Estadístiques dels Tweets i el seu abast Número d’impressions dia a dia durant el període cercat dels tweets amb el hastag objecte d’estudi Abast diari dels tweets amb el hastag analitzat per impressions i durant el temps desitjat. Xavier Rubert 23/12/2014

Ranking de Tweets i usuaris Mostra un màxim de 10 en cada categoria (tweets i usuaris) Menú Top Tweets: menú amb RTs, Favs i les dos categories juntes (Rts+Favs) Menú Top Usuaris: Repeticions, per gent a la qual segueix l’usuari, per seguidors de l’usuari i el percentatge de les anteriors Xavier Rubert 23/12/2014

Anàlisi Menú d’influència Estadística general de influència: Total tweets, total audiència i els promedis de segudiors i de persones seguides que aporten els usuaris. Total de contribuents, temps mesurat, la mitjana de seguidors i persones seguides per cada usuari. Gràfics per: Usuaris per nombre de seguidors // promedi de repeticions per contribuent Xavier Rubert 23/12/2014

Top Contribuents Per a saber quins usuaris han sigut més actius amb el hastag cercat i quantes voltes durant el període analitzat. Menú: per a fer seguiment per: Influencia que té l’usuari, paraula clau, persones a les quals segueix, seguidors i la mitjana d’estes dos últimes Xavier Rubert 23/12/2014

Anàlisi de repeticions dels tweets Número de total de repeticions i percentatge. No informa del tweet que ho ha provocat. Xavier Rubert 23/12/2014

Marcador evolució d’influència Mostra l’evolució temporal del hastag i com d’influent es la gent que està emprant-lo. Es basa en un algoritme analític creat per esta ferramenta. Top de gent influent. Categories: influència,paraula clau, gent a la qual se segueix, seguidors i per la proporció d’aquests dos últims paràmetres. Xavier Rubert 23/12/2014

Anàlisi de contingut Estadístiques generals: Total de tweets, tweets originals, total d’audiència i respostes contribuents, temps mesurat, retweets i quantitat d’imatgesi links units al hastag Gràfic: Mostra l’activitat del hastag dia a dia durant el període d’anàlisi, segons siguen tweets originals, respostes o retweets o links i imatges. Si es punxa en les caselles de baix es destacaamb el mateix color el terme en qüestió. Xavier Rubert 23/12/2014

Núvol de hastags i tipus d’activitat Núvol: hastags que s’han relacionat al de la nostra cerca. Si es punxa en un hastag concret destaca la resta de hastags relacionats. Gràfic: número i percentatge de tweets originals, respostes, retweets i links i matges Xavier Rubert 23/12/2014

Paraules clau agregades al hastag Gràfic número de tweets/ dia de paraules clau. Mostra les paraules clau que més s’han relacionat al hastag que ha originat la cerca. Mostra dia, hora, paraula i número de tweets. Si el periode de cerca és gran el mostra en dos pàgines. Xavier Rubert 23/12/2014

Hora i dia Dos gràfiques per a saber a quines hores i quins dies s’han originats més tweets amb el hastag objecte d’anàlisi. No dóna més detalls. Xavier Rubert 23/12/2014

Imatges dels hastags Imatge esquerra: totes les imatges que s’han afegit al hastag analitzat. Scroll llarguíssim, abraça tot el període de la cerca. Imatge dreta: Punxant en una imatge mostra el tweet original amb la imatge. Xavier Rubert 23/12/2014

Links, hastags i symbols Imatge esquerra: Mostra per ordre de major a menor, i també a l’inversa si es punxa en “repeats”, de tots els links d’informacions de premsa a internet , webs i enllaços Youtube, que porten el hastag. Fins i tot suports com un tríptic d’unes jornades sobre una futura RTV amb el hastag. Imatge dreta: repetició dels hastags que relacionats amb el nostre o que l’inclouen. No apareixen, però també pot donar informació de simbols realcionats amb el hastag estudiat. Xavier Rubert 23/12/2014

Ajuda Imatges esquerra: Casella per a ajuda i consells i per a informar d’errors. Imatges dreta: Molt interessant l’ajuda que ofereix cada gràfica, que remet a l’explicació de cada una d’elles de manera específica. Xavier Rubert 23/12/2014

##Conclusions## 1- És pot definir com el “Twitter Analytics” 2.- La versió gratuïta té tres possibilitats d’anàlisi: general, influència i contingut. A més, permet refinar la cerca amb moltes variables (diapositiva 4) 3.- Cada sub-menú té moltes aplicacions i gràfiques, que permeten tindre a l’abast molta informació. 4.- Pot ser una ferramenta útil per a fer seguiments temporals o històrics, analitzar tendències, monitoritzacions, conéixer usuaris influents, quantitat de retweets i rèpliques, gèneres, geolocalitzacions, links que s’han fet ressó del hastag, paraules afegides, dies i hores de més activitat... 5.- Molt útil útil per a empreses, sobretot pel que fa al marketing, però també ho pot ser per al periodisme, ja que permet extraure molta informació i amb prou de detall. Més encara per a temes de llarg recorregut, bé per a localitzar-los, saber el seu grau d’influència i sobre qui, evolució... 6.- Esta ferramenta , a més, no sols se centra en els hastags, també es poden fer les mateixes funcions amb usuaris. ##################################################################### Xavier Rubert 23/12/2014