PRÀCTICA D’AULA 4 MEMÒRIA OPERATIVA. AFECTACIÓ DIFERENCIAL DE LA VARIABLE AGRUPAMENT RÍTMIC SOBRE DUES TASQUES DE MEMÒRIA A CURT TERMINI.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Advertisements

SEGONA AVALUACIÓ Treball i energia. Potència. Calor.
AGENTS CÍVICS TORELLÓ GENER - JUNY 2012.
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
ORIENTACIÓ I COORDENADES GEOGRÀFIQUES
L’ordinador i els Sistemes Operatius(S.O)
EL DINER, ELS BANCS I LA POLÍTICA MONETÀRIA
Ciències per al món contemporani
CONCEPTES BÀSICS DE GENÈTICA.
3. Els presocràtics 3.3. Heràclit d’Efes
APRENENTATGE MULTINIVELL
TNR. Presentació de Tesis Doctorals
MAPES CONCEPTUALS.
Recordem què vol dir ser adolescent
2ª Qüestió: Quin tipus de mesures cal distingir
LA FAULA.
L’informe de laboratori
GESTIÓ PER PROCESSOS.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
Les cadires i les butaques
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
H. EBBINGHAUS. ELS PRIMERS ESTUDIS SISTEMÀTICS SOBRE MEMÒRIA
Les Restriccions d’accés
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
DIADA DE La pau i la no violència.
DE LA DURADA AL RITME.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Immobiliària 2.0, adequació als estàndards actuals
6è ESCOLA CERVANTES. BARCELONA.
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
Matemàtiques 3er E.S.O..
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
DISC DUR Dispositiu encarregat d’emmagatzemar informació de forma permanent al nostre ordinador.
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Publicació de la recerca al Dipòsit Digital de la UB
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Repàs control matemàtiques
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Projecte final de carrera Què és?
TECNOLOGIA.
Sistema d’avaluació del Programa Democràcia Activa
Introducció a l’experimentació
Us convidem a la Sessió tècnica:
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
CONCURS INVENTEM-REPTE REAL
PROTOCOLS DE XARXA Regles i especificacions tècniques que han de seguir els dispositius connectats a la xarxa per poder comunicar-se El protocol més utilitzat.
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
1r. BLOC. INTRODUCCIÓ ALS CONCEPTES COMPTABLES BÀSICS.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Plantilla per realitzar un projecte
Coneixement del medi natural
ORGANIGRAMA MIGRACIONS Nivells didàctics diferents
COM NEIX UN PARADIGMA?.
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
COM MOTIVAR L’EQUIP Jordi Reviriego.
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

PRÀCTICA D’AULA 4 MEMÒRIA OPERATIVA. AFECTACIÓ DIFERENCIAL DE LA VARIABLE AGRUPAMENT RÍTMIC SOBRE DUES TASQUES DE MEMÒRIA A CURT TERMINI

El model modal Atkinson i Shiffring(1986) La MCT era un sistema general i unitari Capaç de retenir i manipular temporalment informació PERÒ... MAI NO VAN VERIFICAR AIXÒ CIENTIFICAMENT

BADDELEY (1974) Van verificar científicament el supòsit de la unitat de la MCT (vegeu temes 4, 5 i 6) Els resultats d’aquestes investigacions van mostrar que el sistema de MCT era de naturalesa no unitària, composat per diferents subsistemes

Component atencional. Ccomponent fonològic-verbal Component visuoespacial i visuoperceptiu

OBJECTIU DE LA PRÀCTICA Mostrar la dissociació entre dos d’aquests components: el de naturalesa atencional (manipulació d’informació mentre està essent mantinguda temporalment activa a la MCT) el de naturalesa fonològica-verbal (manteniment temporal d’informació verbal) Tot manipulant la variable: agrupament rítmic

PROCEDIMENT Participants agrupats en parelles (experimentador – subjecte experimental) Disseny intrasubjecte, mesures repetides 2 x 2 Dues tasques: dígit omès i record serial de dígits Dues condicions: amb i sense agrupament rítmic

TASQUES TASCA DEL DÍGIT OMÈS: es presenten 8 dígits en una seqüència aleatòria (1-9) i s’ha de dir quin dígit falta. TASCA DE RECORD SERIAL DE DÍGITS: es presenten 7 dígits en una seqüència aleatòria i s’han de repetir en el mateix ordre.

VARIABLES Variable independent: Agrupament rítmic (entonació i pauses en la presentació del material) Amb agrupament rítmic Dígit omès: 2719 – 5843 Record serial: 862 – 17 – 94 Sense agrupament rítmic Dígit omès: 27195843 Record serial: 8621794

RESULTATS TASCA/CONDICIÓ AMB AGRUPAMENT SENSE AGRUPAMENT DÍGIT OMÈS 17 16 RECORD SERIAL 21 14

INTERPRETACIÓ S’ajusten els teus resultats als de la taula anterior? L’agrupament rítmic, afecta per igual a les dues tasques? Perquè passa això? Com cal interpretar aquests resultats? Què demostren? Què ens permeten inferir?