PRÀCTICA D’AULA 4 MEMÒRIA OPERATIVA. AFECTACIÓ DIFERENCIAL DE LA VARIABLE AGRUPAMENT RÍTMIC SOBRE DUES TASQUES DE MEMÒRIA A CURT TERMINI
El model modal Atkinson i Shiffring(1986) La MCT era un sistema general i unitari Capaç de retenir i manipular temporalment informació PERÒ... MAI NO VAN VERIFICAR AIXÒ CIENTIFICAMENT
BADDELEY (1974) Van verificar científicament el supòsit de la unitat de la MCT (vegeu temes 4, 5 i 6) Els resultats d’aquestes investigacions van mostrar que el sistema de MCT era de naturalesa no unitària, composat per diferents subsistemes
Component atencional. Ccomponent fonològic-verbal Component visuoespacial i visuoperceptiu
OBJECTIU DE LA PRÀCTICA Mostrar la dissociació entre dos d’aquests components: el de naturalesa atencional (manipulació d’informació mentre està essent mantinguda temporalment activa a la MCT) el de naturalesa fonològica-verbal (manteniment temporal d’informació verbal) Tot manipulant la variable: agrupament rítmic
PROCEDIMENT Participants agrupats en parelles (experimentador – subjecte experimental) Disseny intrasubjecte, mesures repetides 2 x 2 Dues tasques: dígit omès i record serial de dígits Dues condicions: amb i sense agrupament rítmic
TASQUES TASCA DEL DÍGIT OMÈS: es presenten 8 dígits en una seqüència aleatòria (1-9) i s’ha de dir quin dígit falta. TASCA DE RECORD SERIAL DE DÍGITS: es presenten 7 dígits en una seqüència aleatòria i s’han de repetir en el mateix ordre.
VARIABLES Variable independent: Agrupament rítmic (entonació i pauses en la presentació del material) Amb agrupament rítmic Dígit omès: 2719 – 5843 Record serial: 862 – 17 – 94 Sense agrupament rítmic Dígit omès: 27195843 Record serial: 8621794
RESULTATS TASCA/CONDICIÓ AMB AGRUPAMENT SENSE AGRUPAMENT DÍGIT OMÈS 17 16 RECORD SERIAL 21 14
INTERPRETACIÓ S’ajusten els teus resultats als de la taula anterior? L’agrupament rítmic, afecta per igual a les dues tasques? Perquè passa això? Com cal interpretar aquests resultats? Què demostren? Què ens permeten inferir?