Model d’Acreditació i Qualitat en l’atenció

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

EL SISTEMA CATALÀ DE SERVEIS SOCIALS (SCSS)
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL QUALITAT DE VIDA
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
i compra pública ambientalment correcta
Ponència Una educació per a un nou país.
i el que no es pot avaluar
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
La Planificació estratègica Territorial. De l’estratègia a l’Acció
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
La planificació estratègica al Campus de la
David Elvira Martínez Director General de Recursos Sanitaris
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
El Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
Programa Us convidem al Debat :
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
Autor: Samuel Lozano Alcodori
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
El model EDC: De la inserció laboral a la gestió corporativa de la diversitat De les dificultats a les oportunitats empresarials.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
Visió estratègica de la UPC
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
Avançant cap a un model social digne i centrat en la persona
Taula de debat Model d’Acreditació i Qualitat en l’atenció a les persones amb dependència Jornada Qualitat dels serveis, un repte per la sostenibilitat.
FUNDACIÓ DOMICÍLIA Ii Congrés de Treballadores Familiars de Catalunya
Dispositiu Local d’Inserció
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Grups interactius a L’Esquitx
Quines necessitats i oportunitats es deriven de la nostra realitat social i laboral? DONES CUIDADORES Solsona,
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
“EL PALIC, un model per a les illes”
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Projecte d’Itineraris Formatius
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
la gestió hospitalària a través dels processos
CLUBS SOCIALS TAULA RODONA: SALUT MENTAL I ACCIÓ SOCIAL
Serveis de Consultoria
Pla Integral de Salut Mental
Jornades i sessions tècniques 2010
Consell tècnic assessor en comunicació i RSC de La Unió
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
Àrea d’Atenció a les Persones
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de: - Servei de Gestió de la Recerca, de la Oficina de Projectes Internacionals de Recerca,
ESTAT ACTUAL DELS SERVEIS SOCIALS BÀSICS A CATALUNYA
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Transcripción de la presentación:

Model d’Acreditació i Qualitat en l’atenció a les persones amb dependència II Jornada d’atenció a la dependència: qualitat dels serveis, un repte per a la sostenibilitat. Barcelona, 19 de maig de 2010.

CONTEXT: Objectius de l’acreditació Suposa una oportunitat per a la introducció d’un sistema de millora contínua de la qualitat dels serveis socials de la xarxa. Es construeix el sistema d’acreditació partint de l’experiència prèvia i una voluntat integradora. II Jornada d’atenció a la dependència: qualitat dels serveis, un repte per a la sostenibilitat. Barcelona, 19 de maig de 2010.

CONTEXT: Objectius de l’acreditació Millora de la qualitat de servei ofert a les persones usuàries de la xarxa de serveis socials Acreditació Autorització

CONTEXT: Marc normatiu Llei 39/2006, de 14 de desembre, de Promoció de l’Autonomia Personal i Atenció a les persones en situació de dependència. La Llei 12/2007, d’11 d’octubre, de serveis socials. II Jornada d’atenció a la dependència: qualitat dels serveis, un repte per a la sostenibilitat. Barcelona, 19 de maig de 2010.

CONTEXT: Sistema orientat a la millora autorització acreditació Pla estratègic del sistema de serveis socials Pla de qualitat del sistema Generem un sistema de serveis socials orientat a la millora de la qualitat

CONTEXT: Principis de l’acreditació del sistema de serveis socials Taules tècniques Construcció sistema acreditació Consens Implicació de tots els sectors Recollida sumatori experiències prèvies Progressiu Grups treball qualitat Construcció progressiva sistema acreditació

CONTEXT: Actors implicats en la definició de l’acreditació Actors del sistema de serveis socials Proveïdors públics i privats Ajuntaments Professionals DASIC

Model Català d’acreditació CONTEXT: Referències per a la construcció del model d’acreditació L’experiència del Departament Plans de qualitat (indicadors, bones pràctiques,...) ISO centres propis Model de qualitat de vida, etc. Model Català d’acreditació Experiència de les entitats prestadores de serveis, públiques i privades: ISO, Joint comission, etc. Altres elements del Departament Elements consolidats el sistema, establerts com a requeriments en la cartera de serveis, etc. Referències en el nostre entorn Acords Consejo Interterritorial Altres comunitats autònomes A nivell internacional

Estàndards específics: Accions en que es concreta el procés Elaboració Decret: Model acreditació Aprovació Decret Millora progressiva qualitat xarxa Aprovació Ordre Estàndards Funcionals concreció estàndards Ordre acreditació: Estàndards específics: Rec. tècnics, humans i materials

DECRET: Característiques del model d’acreditació Es tractarà d’un model català propi integrat en el marc legal i normatiu actual Es proposa un únic nivell d’acreditació. L’objecte d’acreditació seran els serveis descrits a la Cartera de serveis. La progressió futura de l’acreditació es consensuarà amb els sectors. L’acreditació tindrà caràcter obligatori per a totes les entitats prestadores de serveis que vulguin formar part de la Xarxa de Serveis Socials d’Atenció Pública. L’administració emetrà el certificat d’acreditació.

DECRET: Característiques del model d’acreditació S’establirà un termini de temps màxim per corregir les deficiències que hagin impedit l’acreditació. Els que no superin el procés d’acreditació podran presentar-se per una nova acreditació en el moment en el què es considerin preparats. L’acreditació tindrà una durada determinada a comptar des del moment en què es rebi el certificat d’acreditació. La informació sobre els serveis acreditats serà pública.

Avaluació especifica Correccions Als 3 anys Informe favorable o No Informe favorable o desfav. Sol·licitud centre Procés avaluació Autoavaluació als 18 mesos Si Acreditació valida per 3 anys Decisió acredit. por comissió Informació pública Emissió resol. i certificat

ORDRE: Estàndards acreditació específics Estàndards funcionals Acreditació L’Ordre definirà els estàndards concrets d’acreditació Unitat acreditació En el futur es desenvoluparan a través del consens

ORDRE: Estàndards específics Fan referència a recursos d’estructura de caràcter tècnic, humà i material. Recullen els temes que suposen una millora de la qualitat i que tenen un estatus exigible en l’actualitat. Fonts per a la seva elaboració: Cartera de serveis Ordres corresponents Condicions contracte estàndards actuals

ORDRE: Estàndards funcionals Centrats en el funcionament dels serveis, en com s’atén a les persones i les pràctiques professionals, orientats a millorar els resultats de l’atenció. Valoren els aspectes següents: Lideratge: com es dirigeix l’entitat? Política i estratègia: quina és l’estratègia de l’entitat? Persones: com es gestionen els RH? Aliances i recursos: Com es relaciona amb la comunitat? Processos: Com funciona / com treballa l’organització? (1) Resultats en els clients: Quins resultats obté en relació als usuaris? Resultats en les persones: quins resultats obté en relació als Rh? Resultats en la societat: quins resultats obté en relació a la comunitat? Resultats clau: quins resultats globals obté? (1) Els processos s’ordenen tenint en compte les dimensions de qualitat de vida: benestar emocional, relacions interpersonals, benestar material, desenvolupament personal, benestar físic, autodeterminació, inclusió social i drets.

ORDRE: Marc de desenvolupament dels estàndards acreditació Col·lectius Infància, adolescència i joventut Gent gran Discap. física i intel.lectual Malaltia mental Estàndards específics: recursos d’estructura de caràcter tècnic, humà i material Estàndards funcionals Drogodepend. i Vih/Sida Atenció i suport a fam. i ref. socials Tots els ciutadans amb dret

Construcció comuna progressiva Reptes / oportunitats: Dependència Per a tots els actors (públics i privats) Incidència en un sector amb graus d’experiència diferents respecte la qualitat Principi de realitat i sostenibilitat Gestionar els canvis (resistències, pors...) Incentivar la millora contínua Construcció comuna progressiva

Estàndards comparables Incentius per a la millora contínua Focus: persona SISTEMA CENTRES Equitat / igualtat Estàndards comparables Incentius per a la millora contínua Repensar el que es fa i com Metodologia Millora dels serveis Sistema Català d’Atenció de Qualitat a les Persones Grans