Federació Catalana d’ONGD

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

El Comentari de text històric
En aquest tema veurem els apartats següents:
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Quins són els principals reptes a l'hora d'avaluar polítiques d'àmbit local? Jordi Sanz Analista.
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Què és la tecnologia?.
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
i el que no es pot avaluar
ELS INDICADORS ECONÒMICS: OCUPACIÓ I PREUS
Fórmules per a ser feliç
El paper dels barris en les xarxes socials a Catalunya. Una aproximació. José Luis Molina (UAB) Projecte finançat pel MICINN (CSO /SOCI), Estudio.
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
Sector secundari a) Definició de sector secundari.
L’Expressió escrita.
(Avinguda Pearson, nº 21, Barcelona)
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi: 1.
Federació Catalana d’ONGD
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
TEMA 6 LLENGÜES EN CONTACTE
TIPUS D’ALUMNAT.
Unitat 1 La idea de negoci.
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
ACORD PEL DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC I SOCIAL DE RUBÍ Metodologia
RACO Revistes Catalanes amb Accés Obert.
SERVEIS SOCIALS BÀSICS
En aquest tema veurem els apartats següents:
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
El model EDC: De la inserció laboral a la gestió corporativa de la diversitat De les dificultats a les oportunitats empresarials.
SOCIOLINGÜÍSTICA COMUNICACIÓ Pàg
El viatge de Primària a Secundària
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Estat de benestar i drets socials
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
Introducció i objectius
Presentació de la Guia per a la identificació i
El sector terciari. Concepte de sector terciari
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
DONES CUIDADORES. Realitat social i laboral
Presentació de 1r d’ESO Curs
PODER I CULTURA. ALGUNES PARADOXES DE LES POLÍTIQUES CULTURALS
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
Com preparar una unitat per a l’avaluació
LES XARXES LOCALS i els seus components.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Taula sectorial de Diversitat funcional Avaluació i línies de treball
Formació per als equips directius d’educació secundària
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Vulneració dels drets socials
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Qui som? El Dr. Jordi Julvez, investigador principal del projecte, treballa al Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL, ubicat.
Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
Plantilla per realitzar un projecte
Promoció de la salut i programació sanitària
Àrea d’Atenció a les Persones
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
ZbMATH.
QUÈ ÉS LA LOMCE? LOMCE, és una llei que ha estat elaborada per persones alienes al món de l’educació, sense el consens o aprovació dels experts en la matèria.
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Transcripción de la presentación:

Federació Catalana d’ONGD Avaluació de projectes (2on taller)

Esquema del taller Crítica al model clàssic d’avaluació El Criteri de Cobertura Estimació de la Cobertura Bibliografía

Crítica al model clàssic Problemes del model clàsic d’avaluació Premisa 1:Avaluació indirecta de la població beneficiària Premisa 2: Població beneficiària com societat homogènia

Criteri de Cobertura Definició Jorge Gascón: Criteri de Cobertura Definició Criteri de Cobertura és el criteri que busca avaluar fins quin punt un projecte ha arribat a tota la població necessitada

Crítica al model clàssic Introdueix 3 factors nous a l’avaluació: Introdueix a la població beneficiària a l’anàlisi Analitza las conseqüències sobre població Tracta la població com a societat heterogènia

Criteri de Cobertura Població beneficiària Cobertura Objectiu General Específic Resultats Activitats Recursos Població beneficiària

Criteri de Cobertura Factors a tenir en compte: Àrea geogràfica Jorge Gascón: Criteri de Cobertura Factors a tenir en compte: Àrea geogràfica Àmbit d’activitat Sexe i edat Situació social: classe, etnia, estatus Situació econòmica Factor polític

Diagrama de Cohen i Franco (1988) Jorge Gascón: Criteri de Cobertura Diagrama de Cohen i Franco (1988) A B C PT

Diagrama de Cohen i Franco (1988) Jorge Gascón: Criteri de Cobertura Diagrama de Cohen i Franco (1988) 1 6 2 7 5 4 3 PT

Diagrama de Cohen i Franco (1988) Jorge Gascón: Criteri de Cobertura Diagrama de Cohen i Franco (1988) 7 PT

Estimació de la Cobertura Jorge Gascón: Estimació de la Cobertura Aspectes per avaluar la Cobertura Taxa de cobertura QUANTS? Biaix de cobertura QUINS? Accessibilitat COM?

Estimació de la Cobertura Jorge Gascón: Estimació de la Cobertura Definició de Taxa de Cobertura Taxa de Cobertura és el coeficient que permet establir quina part de la població necessitada ha rebut els serveis o beneficis del projecte

Estimació de la Cobertura Jorge Gascón: Estimació de la Cobertura Càlcul de la Taxa de Cobertura TC = Nº beneficiaris / Nº necessitats 0 > TC > 1

Estimació de la Cobertura Jorge Gascón: Estimació de la Cobertura Definició de Biaix de Cobertura Biaix de Cobertura és el factor que permet descobrir si hi han subgrups dins de la població i quin és l’impacte diferencial del projecte en ells

Estimació de la Cobertura Jorge Gascón: Estimació de la Cobertura Elements a tenir en compte a l’hora d’estimar el Biaix de Cobertura: És un factor qualitatiu La Taxa de Cobertura permet intuir si hi han variables estructurals que discriminen a la població

Estimació de la Cobertura Jorge Gascón: Estimació de la Cobertura Proposta de Ligero (2001) de detecció de biaixos Aspectes socials i culturals: Diferències ètniques i/o culturals Situació de gènere Adscripció política i/o ideològica

Estimació de la Cobertura Jorge Gascón: Estimació de la Cobertura Proposta de Ligero (2001) de detecció de biaixos Aspectes socio-econòmics: Capital econòmic Capital cultural - educatiu Capital social

Estimació de la Cobertura Jorge Gascón: Estimació de la Cobertura Proposta de Ligero (2001) de detecció de biaixos Aspectes descriptius: Localització Circumstàncies familiars Edat

Estimació de la Cobertura Jorge Gascón: Estimació de la Cobertura Definició de Accessibilitat Accessibilitat és el factor que descobreix els mecanismes que permeten a unes persones i/o grups accedir als beneficis del projecte i a altres no

Estimació de la Cobertura Jorge Gascón: Estimació de la Cobertura Elements a tenir en compte a l’hora d’estimar l’Accessibilitat: És un factor qualitatiu L’estimació de l’Accessibilitat consisteix en comparar els grups identificats pel Biaix de Cobertura amb els elements del projecte que poden dificultar o facilitar l’accés

Estimació de la Cobertura Jorge Gascón: Estimació de la Cobertura Elements que poden facilitar o dificultar l’accés: Elements econòmics Elements socio-polítics Elements físics Elements culturals