A la descoberta de matemàtiques amb un dibuix

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Institut Sunsi Móra Batxillerat STEM
Advertisements

Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
L’EDAT MITJANA: UN TRESOR DE MIL ANYS.
Escola Montserrat Sant Just Desvern
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Entrevistem a Joaquín Castel Mas
Sòcrates Treball realitzat per: Salvador Bosch Tania Gorri Ana Bellido
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Educació per la sostenibilitat. Agenda 21
LA TARDOR Cicle Inicial.
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
APRENENTATGE MULTINIVELL
Les bones pràctiques per a la educació en família
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
L’Expressió escrita.
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
PSICOMOTRICITAT.
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
CEIP PERE VILA BARCELONA 2006/07
L´entusiasMat ens entusiasma!!!.
ELABORACIÓ D’UN PERFIL DE L’ÀREA METROPOLITANA
INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES I ESTRÀTEGIES DOCENTS
EGIPTE I EL NIL Maria Turu Arnau Carbonell Juan Cambra Curs
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Jornada Cloenda Esports
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
Egipte i el Nil El riu Nil a part de ser molt llarg i gran, era la font de l’antic Egipte. És l’únic riu que neix en el Sud d’Egipte i finalitza al.
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
PORFOLI. Exemples Flors Moreno i Aguilar
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
COMISSIO PD DE CIÈNCIES DEL MAR CALENDARI DIPÒSIT TESIS CURS
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
LA PREGÀRIA AMB INFANTS (en 4 estacions)
Situacions creades a partir dels materials naturals
d'ensenyança-aprenentatge
Objectiu Educatiu Trienni
ENS TROBEM DE NOU.
TECNOLOGIA.
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
Les taules de multiplicar
Interacció escola - entorn.
Jessica, Gerard, Laura P, Alex
Les nostres fonts documentals per treballar a la classe són molt diverses: 1. Treball de camp (sortides, visites, entrevistes, enquestes…). 2. Monografies,
INFORMÀTICA I MATEMÀTIQUES
12a JORNADA D’ENSENYAMENT DE LES MATEMÀTIQUES 3 d’octubre de 2015
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
El currículum a l’educació primària
Xerrada ABEAM Breu descripció del curs “Internet i les matemàtiques a secundària” DSMA David Obrador Sala: 26 de novembre de 2005.
Les Avantguardes (principis segle XX)
Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
70º JORNADA DIM DE TARDOR –
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Vincent Van Gogh.
“Les Ciències de la naturalesa al Treball per Tasques”
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Transcripción de la presentación:

A la descoberta de matemàtiques amb un dibuix XVIII Jornada Didàctica Matemàtica ABEAM 7 de novembre de 2015 A la descoberta de matemàtiques amb un dibuix Grup de Treball del Concurs de Dibuixos Matemàtics d’ABEAM concursdibuixosabeam@gmail.com

Noa Márquez Valle (3r) - curs 2013-2014 XVIII Jornada Didàctica Matemàtica ABEAM 7 de novembre de 2015 Noa Márquez Valle (3r) - curs 2013-2014 The mathematician's patterns, like the painter's or the poet's must be beautiful; the ideas, like the colors or the words must fit together in a harmonious way. G.H. Hardy El quixot contra els molins triangulars Els patrons del matemàtic, com els del pintor o del poeta han de ser bells; les idees, com els colors o les paraules han d’encaixar de manera harmoniosa. G.H. Hardy

Júlia Ollé Coll (P4) - curs 2014-2015 XVIII Jornada Didàctica Matemàtica ABEAM 7 de novembre de 2015 Un tren llarg i un de curt! Júlia Ollé Coll (P4) - curs 2014-2015

Aniol Marsal i Quintana (3 anys) - octubre 2015 XVIII Jornada Didàctica Matemàtica ABEAM 7 de novembre de 2015 Aniol Marsal i Quintana (3 anys) - octubre 2015

Anem a veure com relacionem els dos dibuixos… XVIII Jornada Didàctica Matemàtica ABEAM 7 de novembre de 2015 Anem a veure com relacionem els dos dibuixos…

Aniol Marsal i Quintana (3 anys) - octubre 2015 XVIII Jornada Didàctica Matemàtica ABEAM 7 de novembre de 2015 Com els meus anys!!! Aniol Marsal i Quintana (3 anys) - octubre 2015

Per treballar-hi una mica més… XVIII Jornada Didàctica Matemàtica ABEAM 7 de novembre de 2015 Per treballar-hi una mica més…

Júlia Ollé Coll (P4) - curs 2014-2015 XVIII Jornada Didàctica Matemàtica ABEAM 7 de novembre de 2015 Un tren llarg i un de curt! Júlia Ollé Coll (P4) - curs 2014-2015

Gerard Segura Mur (5 anys) – octubre 2015 XVIII Jornada Didàctica Matemàtica ABEAM 7 de novembre de 2015 EL PLÀNOL DE LA CASA Gerard Segura Mur (5 anys) – octubre 2015

Gerard Segura Mur (5 anys) – octubre 2015 XVIII Jornada Didàctica Matemàtica ABEAM 7 de novembre de 2015 LA CASA Gerard Segura Mur (5 anys) – octubre 2015

XVIII Jornada Matemàtica Didàctica ABEAM XVIII Jornada Didàctica Matemàtica ABEAM 7 de novembre de 2015 7 nombre de 2015 FEM UN PASTÍS ? 1 / 4 Font: http://valerieward.ca/wp-content/uploads/2014/05/Food-Revolution-Day.jpg Grup de treball del Concurs Dibuixos Matemàtics ABEAM

XVIII Jornada Matemàtica Didàctica ABEAM XVIII Jornada Didàctica Matemàtica ABEAM 7 de novembre de 2015 7 nombre de 2015 FEM UN PASTÍS ? 2 / 4 Nil Figueras Palet (6 anys) – octubre 2015 Grup de treball del Concurs Dibuixos Matemàtics ABEAM

XVIII Jornada Matemàtica Didàctica ABEAM XVIII Jornada Didàctica Matemàtica ABEAM 7 de novembre de 2015 7 nombre de 2015 FEM UN PASTÍS ? 3 / 4 Font: https://cobnuts.files.wordpress.com/2012/07/img_02141.jpg Grup de treball del Concurs Dibuixos Matemàtics ABEAM

XVIII Jornada Matemàtica Didàctica ABEAM XVIII Jornada Didàctica Matemàtica ABEAM 7 de novembre de 2015 7 nombre de 2015 FEM UN PASTÍS ? 4 / 4 TÍTOL ? “EM MENJO LES SUMES” Nil Figueras Palet (6 anys) – octubre 2015 Grup de treball del Concurs Dibuixos Matemàtics ABEAM

XVIII Jornada Matemàtica Didàctica ABEAM XVIII Jornada Didàctica Matemàtica ABEAM 7 de novembre de 2015 7 nombre de 2015 TREBALL AMB FRUITES 1 / 4 Font: http://www.toasto.com/wp-content/uploads/2010/03/apple-and-a-half.jpg&w=800 Grup de treball del Concurs Dibuixos Matemàtics ABEAM

XVIII Jornada Matemàtica Didàctica ABEAM XVIII Jornada Didàctica Matemàtica ABEAM 7 de novembre de 2015 7 nombre de 2015 TREBALL AMB FRUITES 2 / 4 Grup de treball del Concurs Dibuixos Matemàtics ABEAM

XVIII Jornada Matemàtica Didàctica ABEAM XVIII Jornada Didàctica Matemàtica ABEAM 7 de novembre de 2015 7 nombre de 2015 TREBALL AMB FRUITES 3 / 4 Ona Figueras Palet (4 anys) – octubre 2015 Grup de treball del Concurs Dibuixos Matemàtics ABEAM

XVIII Jornada Matemàtica Didàctica ABEAM XVIII Jornada Didàctica Matemàtica ABEAM 7 de novembre de 2015 7 nombre de 2015 TREBALL AMB FRUITES 4 / 4 “¿ ?” TÍTOL ? Ona Figueras Palet (4 anys) – octubre 2015 Grup de treball del Concurs Dibuixos Matemàtics ABEAM

XVIII Jornada Matemàtica Didàctica ABEAM XVIII Jornada Didàctica Matemàtica ABEAM 7 de novembre de 2015 7 nombre de 2015 M’ENGALANO 1 / 3 Grup de treball del Concurs Dibuixos Matemàtics ABEAM

XVIII Jornada Matemàtica Didàctica ABEAM XVIII Jornada Didàctica Matemàtica ABEAM 7 de novembre de 2015 7 nombre de 2015 M’ENGALANO 2 / 3 Ona Figueras Palet (4 anys) – octubre 2015 Grup de treball del Concurs Dibuixos Matemàtics ABEAM

XVIII Jornada Matemàtica Didàctica ABEAM XVIII Jornada Didàctica Matemàtica ABEAM 7 de novembre de 2015 7 nombre de 2015 M’ENGALANO 3 / 3 “ONA” TÍTOL ? Ona Figueras Palet (4 anys) – octubre 2015 Grup de treball del Concurs Dibuixos Matemàtics ABEAM

Mar Romero i Escura (4t) – octubre 2015 XVIII Jornada Didàctica Matemàtica ABEAM 7 de novembre de 2015 Mar Romero i Escura (4t) – octubre 2015

XVIII Jornada Matemàtica Didàctica ABEAM XVIII Jornada Didàctica Matemàtica ABEAM 7 de novembre de 2015 7 nombre de 2015 REPARTIR Mar Romero i Escura (4t) – octubre 2015 Grup de treball del Concurs Dibuixos Matemàtics ABEAM

El dibuix… Permet Descobrir Matemàtiques! XVIII Jornada Didàctica Matemàtica ABEAM 7 de novembre de 2015 El dibuix… Permet Descobrir Matemàtiques! Permet crear un ambient de classe on s’afavoreix l’intercanvi d’idees i que anima a la reflexió, tant de l’alumnat com del professorat. Provoca curiositat i planteja reptes per a investigar i a reflexionar. Encoratja a l’alumnat a construir els seus aprenentatges i els ajuda a prendre consciència del seu progrés. Transmet plaer a l’hora de comprendre les matemàtiques, de considerar-les una construcció personal, de gaudir-les en si mateixes i d’aplicar-les en la seva vida quotidiana. Comporta a treballar amb contextos propers a l’alumnat i amb altres àrees de coneixement, a més de amb les pròpies matemàtiques Esdevé una eina encara més potent quan s’integra amb altres recursos, com els materials manipulatius, visuals i TIC. És una eina propera als mestres que permet observar, analitzar i potenciar el desenvolupament competencial (de les matemàtiques) de l’alumnat.

XVIII Jornada Matemàtica Didàctica ABEAM XVIII Jornada Didàctica Matemàtica ABEAM 7 de novembre de 2015 7 nombre de 2015 es imposible medir simultáneamente, y con precisión absoluta, el valor de la posición y la cantidad de movimiento de una partícula Font: http://ves.cat/mgsg El mateix acte d’observar canvia el que s’està observant (PRINCIPI D’INCERTESA de Heisenberg) Font: http://web.educastur.princast.es/proyectos/jimena/pj_franciscga/heisenberg.htm Grup de treball del Concurs Dibuixos Matemàtics ABEAM

A la descoberta de matemàtiques amb un dibuix XVIII Jornada Didàctica Matemàtica ABEAM. 7 de novembre de 2015 A la descoberta de matemàtiques amb un dibuix Grup de Treball del Concurs de Dibuixos Matemàtics d’ABEAM http://abeam.feemcat.org/course/view.php?id=25 concursdibuixosabeam@gmail.com