L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
XERRADA PER A LES FAMÍLIES DE P5
Advertisements

El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Diapositiva de presentació
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Reflexions al fil de l’Euneos
Antecedents (el context) Centre IATIC
Decret d’autonomia dels centres educatius
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
APRENENT JUNTS.
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
Projecte de P-3 4a Part Curs
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
EUROMANIA A L’ESTEVE Generalitat de Catalunya
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
GRANJA ESCOLA.
l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
DIADA DE La pau i la no violència.
Decret d’autonomia dels centres educatius
La Direcció queda habilitada per:
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
La gestió curricular de competències
Objectiu Educatiu Trienni
ENS TROBEM DE NOU.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
TECNOLOGIA.
Treball i aprenentatge en xarxa
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Responsables del projecte Ferran Tolosa. Edicions Cort
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Interacció escola - entorn.
Formació per als equips directius d’educació secundària
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
El currículum a l’educació primària
SERVEIS CARTA DE SANTA COLOMA DE FARNERS
al nostre centre educatiu?
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Presentació assignatura
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

L’escola, l’entorn i la línia pedagògica. ESCOLA ELS CASTANYERS L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.

El privilegi de ser on som i ser qui som.

Tenim les eines, tenim l’oportunitat El món educatiu està en un moment de reflexió/transformació, el món actual demana unes competències que fan que les sistemàtiques educatives utilitzades durant segles hagin quedat obsoletes. Com a comunitat educativa el pas més important és reconèixer que es pot canviar i que hi ha molt per canviar. Partim en gran part d’una bona predisposició per reflexionar i canviar metodologies en el món educatiu. El canvi passa en bona part per la predisposició de tota la comunitat educativa ( per això estem avui aquí).

El canvi… On anem? Aprendre a conèixer, Aprendre a fer, Aprendre a conviure junts, a conviure Aprendre a ser . Jacques Delors «Els quatre pilars de l’educació»

(explicat a la següent diapositiva) L’organització Agrupacions cícliques Espais centre/entorn Amb la realització Autonomia, responsabilitat, confiança, esforç, reflexió, respecte i empatia cap als altres. Atenció a la diversitat (explicat a la següent diapositiva) Amb la realització Autonomia, responsabilitat, confiança, esforç, reflexió, respecte i empatia cap als altres. Projectes Treball específic Tallers Especialitats Amb la realització Autonomia, responsabilitat, confiança, esforç, reflexió, respecte i empatia cap als altres.

Atenció a la diversitat Escola Inclusiva DUA Avaluació formativa i formadora Docència compartida Avantatges a nivell d’alumne, aula i escola Innovació pedagògica a les aules Nivells de suport: Universal, addicional i intensiu

Llengües i matemàtiques?.... Sí també les seguirem treballant! Dins de cada projecte es treballen de manera explícita i implícita partint dels seus interessos. Hi ha unes franges horàries de treball específic en l’àmbit de llengua i matemàtiques. Es potencien els projectes relacionats amb l’àmbit lingüístic: ILEC GEP Erasmus El Noticiari

FAQ (Frequently Asked Questions) Els nens tindran deures? I quan vagin a l’institut...? Hi haurà proves/exàmens d’avaluació?

L’avaluació Avaluació contínua tant en projectes com en les franges de matèries específiques Avaluació Formativa i Formadora L’alumne ha de ser coneixedor del què s’avaluarà i què s’espera d’ell S’avaluarà molt i es qualificarà poc

Hem iniciat un recorregut, hi ha molt camí per fer, però és un camí profitós d’aprenentatge, que hem de fer entre tots. Claustre Els Castanyers