L’escola, l’entorn i la línia pedagògica. ESCOLA ELS CASTANYERS L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
El privilegi de ser on som i ser qui som.
Tenim les eines, tenim l’oportunitat El món educatiu està en un moment de reflexió/transformació, el món actual demana unes competències que fan que les sistemàtiques educatives utilitzades durant segles hagin quedat obsoletes. Com a comunitat educativa el pas més important és reconèixer que es pot canviar i que hi ha molt per canviar. Partim en gran part d’una bona predisposició per reflexionar i canviar metodologies en el món educatiu. El canvi passa en bona part per la predisposició de tota la comunitat educativa ( per això estem avui aquí).
El canvi… On anem? Aprendre a conèixer, Aprendre a fer, Aprendre a conviure junts, a conviure Aprendre a ser . Jacques Delors «Els quatre pilars de l’educació»
(explicat a la següent diapositiva) L’organització Agrupacions cícliques Espais centre/entorn Amb la realització Autonomia, responsabilitat, confiança, esforç, reflexió, respecte i empatia cap als altres. Atenció a la diversitat (explicat a la següent diapositiva) Amb la realització Autonomia, responsabilitat, confiança, esforç, reflexió, respecte i empatia cap als altres. Projectes Treball específic Tallers Especialitats Amb la realització Autonomia, responsabilitat, confiança, esforç, reflexió, respecte i empatia cap als altres.
Atenció a la diversitat Escola Inclusiva DUA Avaluació formativa i formadora Docència compartida Avantatges a nivell d’alumne, aula i escola Innovació pedagògica a les aules Nivells de suport: Universal, addicional i intensiu
Llengües i matemàtiques?.... Sí també les seguirem treballant! Dins de cada projecte es treballen de manera explícita i implícita partint dels seus interessos. Hi ha unes franges horàries de treball específic en l’àmbit de llengua i matemàtiques. Es potencien els projectes relacionats amb l’àmbit lingüístic: ILEC GEP Erasmus El Noticiari
FAQ (Frequently Asked Questions) Els nens tindran deures? I quan vagin a l’institut...? Hi haurà proves/exàmens d’avaluació?
L’avaluació Avaluació contínua tant en projectes com en les franges de matèries específiques Avaluació Formativa i Formadora L’alumne ha de ser coneixedor del què s’avaluarà i què s’espera d’ell S’avaluarà molt i es qualificarà poc
Hem iniciat un recorregut, hi ha molt camí per fer, però és un camí profitós d’aprenentatge, que hem de fer entre tots. Claustre Els Castanyers