Com podem ser solidaris d’una manera pràctica?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ENERLOGY MONITORING Monitoritzar Gestionar Web Consums Aigua
Advertisements

CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
LA PETJADA ECOLOGICA DE SANT BOI DE LLOBREGAT
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Alimenta el teu cos.
Noms: Franco i Julio Grup i nivell: 5è B Escola: CEIP Anselm Clavé
15 de l’any B Regina “El viatge” d’Eleni Karaindrou ens evoca la vida missionera, sempre en camí.
I transforma un llibre en un nou lector
El Pare Claret és un regal per a tots
Famílies Solidàries Trobada de Llars Don Bosco
El Comerç Just com a model econòmic solidari
3a PART Els nens i nenes de P- 4
Com a element simbòlic comptarem amb la figura de "l‘ atrapa-somnis":
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
FEM LA BOLA PETITA!.
Éssers vius i éssers inerts
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
VALORS I VITUTS PER CRÉIXER COM A PERSONA
"La Bíblia, Font de valors Humans i Socials"
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
DIADA DE La pau i la no violència.
Una història de la tecnologia
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
Treballem l’estadística
“LA VIDA ÉS UN DO DE DÉU I UN SERVEI ALS ALTRES”
Les Ha que necessiteu per viure, els habitants del planeta terra, les Ha de terra en la terra i els planetes que necessitaríem si tothom visqués com tu.
GRUPS DE DEBAT “I al meu centre…”
L’ABRAÇADA ÈS SALVADORA DE VIDES
Somnis d'Infant.
ENFUNDA’T JOSEP MARIA RIERA NOA MARTÍN ROBERT TORRES ZOUBAIR GUETTAF
Temps de... ADSL.
Objectiu Educatiu Trienni
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
ENS TROBEM DE NOU.
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
4. El problema de la moral: eudemonisme
Sòlids Líquids Gasos Plasma
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Per la retina o el timpà de qualsevol persona que visqui a un entorn més o menys urbà passen diàriament una mitjana de 3000 impactes publicitaris de manera.
XIII a Setmana de la solidaritat
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Alumnes de 4T de primària - s.j.o. Barcelona
Treball efectuat per GUILLEM BIRBA i MARIA JORDANA
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
CONCURS BÍBLIC Laia Garrit Mª del Mar Puigferrat.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
6.5.- La magnitud del deute al Tercer Món.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Grup 3: Polítiques públiques i desigualtat social.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
Carta de compromís Manifest 3r ESO B 1.
Sant Feliu de Llobregat
La vulneració dels drets socials
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Plantilla per realitzar un projecte
Temps de Quaresma.
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Com podem ser solidaris d’una manera pràctica? En una societat global, rica, malbaratadora i desigual. Girona, 9 de juny del 2006 Presentació de l’Anuari de Comerç Just Josep Vicenç i Eres. Economista

POBLACIÓ RIQUESA (PIB) 78% 22% CONSUM DE GRANS 62% (16%H, 46%B) 38% Dades de la desigualtat Vivim en una societat global, rica, malbaratadora i desigual. POBLACIÓ PAÏSOS DESENVOLUPATS (25%) PAÏSOS DESENVOLUPATS (75%) RIQUESA (PIB) 78% 22% CONSUM DE GRANS 62% (16%H, 46%B) 38% (30%H, 8%B) CONSUM DE PROTEÏNES 80% 20% CONSUM NO RENOVABLES PETROLI 83% GAS 92% PETROLI 17% GAS 8%

Com funciona el món ? NECESSITATS I DESITJOS. LES NECESSITATS I ELS DESITJOS SÓN IL·LIMITATS I ELS RECURSOS SÓN LIMITATS. LA LÒGICA DE LA SOLIDARITAT ACTIVA. TOT S’HA D’APROFITAR.

ACCIONS DE SOLIDARITAT

El 90% del que consumim és superflu El 90% del que consumim és superflu. Nosaltres no necessitem el mercat, el mercat té necesitat de nosaltres (…) el sistema de mercat pot portar-nos al pitjor, al gran col·lapse ecològic, la Terra no aguanta la voracitat dels consumistes… s’ha de refer la lectura del món… l’únic camí és escoltar la llei més universal, que no és la victòria del més fort per la competitivitat, com pensava Darwin sinó que la llei més universal és la solidaritat, perquè tots els éssers de l’univers viuen els uns per als altres, a través dels altres, amb els altres”. Leonard Boff, transcripció de la conferència feta a Arbúcies el 25 d’octubre del 1997.

1.CONSUM I ESTALVIS RESPONSABLES “Som el que consumim”. No es tracte només de reduir sinó de modificar les pautes (compres generals, habitatge, transport, aigua, energia…) Viure a llarg termini. “el preu d’una cosa és la quantitat de temps que hem de donar a canvi”. Simplicitat voluntària. “l’article més barat és el que no es compra” Aprofitar el temps. “de tots els recursos el temps és el més valuós ja que no es pot renovar”. Creació d’una mentalitat social Conversió personal (programar i controlar, trencar la cadena del consumisme, atenció crítica a la publicitat, resistència a la seducció, paper de la comunitat -família, grup, parròquia, ONG, barri, poble…-, mentalitat ecologista, tenir experiència d’autodomini, consums alternatius i de comerç just, pregària o reflexió, contacte amb els pobres, viure tres mesos amb el salari mínim…

1.CONSUM RESPONSABLE (consum conscient, responsable, ètic, ecològic, solidari, crític…) Resum 1r. Necessitat o desig. 2n. Maneres de satisfer-la/lo. 3r. Si anem al mercat, quina de les opcions que ens ofereix és la més encertada. 4t. El consum responsable és un procés d’experimentació (observació, identificació d’opcions, deixar de comprar coses ens aporta molts avantatges...)

1.CONSUM RESPONSABLE (consum conscient, just, ecològic, proper,responsable, ètic, crític) Preguntes prèvies Per què vull aquest producte? L’he de comprar, o hi ha altres maneres d’aconseguir-la? (reutilitzar, reconvertir..) Quins efectes té sobre el medi ambient? Si la compro, a quina empresa dono el meu diners escollint aquesta marca (o botiga)? Com és aquesta marca? Com interactua amb la societat i el medi ambient? Coneixent la resposta a aquestes preguntes podem aconseguir que el que potenciem amb el nostre consum no sigui contradictori amb el volem potenciar a nivell social

2.GESTIÓ DELS NOSTRES RECURSOS Hem de saber a qui i a què dediquem el temps de la nostra vida i quanta energia vital es desprèn de cada acció TEMPS. RECURSOS. DINERS. HABILITATS. INFORMACIÓ…

3. ACCIONS POSITIVES I NEGATIVES DE SUPORT A CAUSES JUSTES APORTACIÓ FIXA DE SOLIDARITAT. SUPORT A ACCIONS SOLIDÀRIES. ACOLLIDA DEL POBRE, L’ESTRANGER. COMPROMÍS AMB ELS MÉS FEBLES (DONA, PERSONES GRANS, NENS…) MILITÀNCIA SÒCIO-POLÍTICA. BOICOTS SOLIDARIS. COMPROMÍS AMB LA NO-VIOLÈNCIA. “com més armes menys segurs…”