Inclusió Escolar  Escoles Inclusives

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Advertisements

ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Unitat de Suport a l’Educació Especial (U.S.E.E.)
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Programa de Transició Escola Treball
Compartim el que feim: conviure en positiu a l’escola
Què és un pla Individualitzat ?
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
Taula local d’infància de Santa Coloma de Gramenet Sessió de constitució Secretaria tècnica 11 de Desembre de 2015.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
Inclusió dins l’aula. Una experiència institucional
APRENENT JUNTS.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
Treball col·laboratiu
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Presentació 9: De la Introducció a la Generalització
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
Seminari d’Educació Especial
Presentació de 1r d’ESO Curs
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Treball i aprenentatge en xarxa
Coneixements i idees previs
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
El currículum a l’educació primària
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Curs 18/19: Sessió 1 25/10/2018 Seminari de coordinació
L’ESCOLA INCLUSIVA CENTRE DE RECURSOS PEDAGÒGICS VALLÈS OCCIDENTAL VI
“SALUT MENTAL I EDUCACIÓ”
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
CRAI: Unitat de Gestió de la Col·lecció
LES ESCOLES D’EDUCACIÓ ESPECIAL COM A CENTRES DE SUPORT PER A L’EDUCACIÓ INCLUSIVA Montserrat Montero 26 de novembre de 2009.
El Pla de formació del centre
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Inclusió Escolar  Escoles Inclusives Presentació. Mapa Marc normatiu Marc conceptual Funcions del mestre Recursos del sistema Comentaris finals

Elaborat per Bet Garriga i Lola Miró Postgrau E.E. UAB 2009 CONCEPTES CLAU MARC CONCEPTUAL MARC NORMATIU EAPS CREDA CREC AEE USSEE ... INCLUSIO SUPORTS RECURSOS TAC BARRERES ESCOLA INCLUSIVA FUNCIONS MESTRE D’EE: ASSESSORAMENT INTERVENCIÓ COORDINACIÓ DINS SUPORTS ESCOLARS ORGANITZACIÓ ESCOLAR RECURSOS DEL SISTEMA CEE CENTRE ORDINARI FORA ESC. COMPARTIDA CAD METODOLOGIES ÍNDEX PER A LA INCLUSIÓ PLA D’ATENCIO A LA DIVERSITAT CDIAP CSMIJ ... TREBALL COOPERATIU RELACIÓ AMB LES FAMÍLIES INTERCULTURALITAT COHESIO SOCIAL ... TUTORIA ENTRE IGUALS Elaborat per Bet Garriga i Lola Miró Postgrau E.E. UAB 2009

L’organització escolar en funció de l’atenció a la diversitat: ESCOLA INCLUSIVA MARC NORMATIU ONU ( 1975) Declaració dels drets dels Disminuïts. ONU (1982) Programa d’acció mundial per a les persones amb discapacitat. UNESCO (1994) Conferència Mundial sobre necessitats educatives especials. Declaració de Salamanca. OMS (2001) Classificació Internacional del funcionament de la discapacitat i de la salut. (CIF) ONU (2006) Convenció Internacional sobre els drets de les persones amb discapacitats. UNESCO (2008) Convenció sobre els drets de les persones amb discapacitat. LEC (2009) Pla d'acció de l'educació inclusiva en centres ordinaris juliol 09 http://www20.gencat.cat/docs/Educacio/Documents/ARXIUS/Aprendre_junts.pdf L’organització escolar en funció de l’atenció a la diversitat: Model segregador--> excloure certs alumnes Model integrador --> anivellar certs alumnes Model inclusiu: --> tractar a cadascú com a diferent

Suports : Els suports escolars adreçats a tothom. ESCOLA INCLUSIVA CONCEPTES CLAU MARC CONCEPTUAL INCLUSIO SUPORTS BARRERES Inclusió : Inclusió com a procés que ofereix a tots els alumnes sense distinció l’oportunitat de desenvolupar les seves capacitats en el centre ordinari. Barreres: Identificació i supressió de barreres a l’aprenentatge i a la participació. Partir del context i no del subjecte Suports : Els suports escolars adreçats a tothom. Conseqüència èxit de tots els alumnes

FUNCIONS DEL MESTRE D’E. ESPECIAL ESCOLA INCLUSIVA ORGANITZACIÓ ESCOLAR CAD PLA D’ATENCIO A LA DIVERSITAT RELACIÓ AMB LES FAMÍLIES INTERCULTURALITAT COHESIO SOCIAL ... CEE CENTRE ORDINARI ESC. COMPARTIDA FUNCIONS DEL MESTRE D’E. ESPECIAL Assessorament. Claustre - Tutors. Intervenció. *A l’aula: Tutoria compartida. Metodologies inclusives. *Individual o en petit grup. Coordinació. * A nivell intern. CAD * A nivell extern. EAP, CREDA …

LA CAD. Funcions - Dinamitzadora del model d'atenció i suports del Centre. - Organitza i gestiona, a partir de les necessitats educatives del centre, tota l'atenció a la diversitat. - Estableix els criteris generals d'atenció i principis que han de guiar la presa de decisions i la pròpia pràctica, a partir de la reflexió i l'avaluació, dels resultats i progressos de l'alumnat. - L'equip directiu del centre, conjuntament amb la CAD, ha d'afavorir i anar consolidant una cultura de centre inclusiva. PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Relació amb les famílies. Interculturalitat. Cohesió social.

ESCOLA INCLUSIVA RECURSOS TAC SUPORTS RECURSOS DEL SISTEMA ESCOLARS EAPS CREDA CREC AEE USSEE ... RECURSOS TAC ESCOLA INCLUSIVA DINS SUPORTS ESCOLARS RECURSOS DEL SISTEMA FORA METODOLOGIES ÍNDEX PER A LA INCLUSIÓ CDIAP CSMIJ ... TREBALL COOPERATIU TUTORIA ENTRE IGUALS

L’ÍNDEX PER A LA INCLUSIÓ Què és? Col·lecció de materials per donar suport a les escoles que volen esdevenir inclusives. Autors Tonny Booth i Mel Ainscow. Traduït i adaptat al català pel grup de treball sobre escola inclusiva de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Barcelona. Com s’aplica? Compren un procés en el qual l’escola fa una revisió de si mateixa en tres dimensions. - Crear cultures inclusives. Desenvolupant valors inclusius. - Produir polítiques inclusives. Inculcant la inclusivitat. - Desenvolupar pràctiques inclusives. Aconseguint un aprenentatge actiu per a tothom. http://www.google.es/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=1&ved=0CAkQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.xtec.net%2Fserveis%2Feap%2Fa8900272%2FNEW%2520(G)%2Fhtml%2F1-1.html&ei=MY5AS_uqJpXNjAefmtmADg&usg=AFQjCNFarm55nHQu5nlGDBGKjjlz-7gyKA&sig2=fbroueoleNmmbRgXUYXB8w

POSADA EN PRÀCTICA DE L’ÍNDEX. FASES 1 i 2. GRUP COORDINADOR Investiga mitjançant Indicadors i preguntes Adreçat a Mestres Equip directiu Famílies Alumnes Reflexió profunda Identificació barreres a l’aprenentatge i la participació

Resultat Qüestionari. Dimensió A

Elaborat per Bet Garriga i Lola Miró Postgrau E.E. UAB 2009 CONCEPTES CLAU MARC CONCEPTUAL MARC NORMATIU EAPS CREDA CREC AEE USSEE ... INCLUSIO SUPORTS RECURSOS TAC BARRERES ESCOLA INCLUSIVA FUNCIONS MESTRE D’EE: ASSESSORAMENT INTERVENCIÓ COORDINACIÓ DINS SUPORTS ESCOLARS ORGANITZACIÓ ESCOLAR RECURSOS DEL SISTEMA CEE CENTRE ORDINARI FORA ESC. COMPARTIDA CAD METODOLOGIES ÍNDEX PER A LA INCLUSIÓ PLA D’ATENCIO A LA DIVERSITAT CDIAP CSMIJ ... TREBALL COOPERATIU RELACIÓ AMB LES FAMÍLIES INTERCULTURALITAT COHESIO SOCIAL ... TUTORIA ENTRE IGUALS Elaborat per Bet Garriga i Lola Miró Postgrau E.E. UAB 2009

Referències Bibliogràfiques i enllaços d'interès Pla d'acció de l'educació inclusiva en centres ordinaris juliol 09 http://www20.gencat.cat/docs/Educacio/Documents/ARXIUS/Aprendre_junts.pdf Índex per a la inclusió http://www.google.es/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=1&ved=0CAkQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.xtec.net%2Fserveis%2Feap%2Fa8900272%2FNEW%2520(G)%2Fhtml%2F1-1.html&ei=MY5AS_uqJpXNjAefmtmADg&usg=AFQjCNFarm55nHQu5nlGDBGKjjlz-7gyKA&sig2=fbroueoleNmmbRgXUYXB8w Llicència d’estudis de Julio Aviñoa http://phobos.xtec.es/sgfprp/resum.php?codi=1809 Aprenentage entre iguals. Equip David Duràn http://ice2t.uab.cat/grai/index.htm Teresa Huguet Aprendre junts a l’aula. Una proposta inclusiva - Arnaiz Sánchez, Pilar (1996) "Las escuelas son para todos" Siglo Cero 25-34 Document annex: Document del Pla d'atenció a la diversitat. Document a tall orientatiu i/o fotocopiable. Per revisar a fons i contrastar el contingut dels diferents apartats per confegir el de cada centre.

“ La utopia està a l’horitzó “ La utopia està a l’horitzó. Camines dues passes, ella s’allunya i l’horitzó corre dues passes més enllà. Aleshores per què serveix la utopia? - Doncs ens serveix per caminar. “ Eduardo Galeano

GRÀCIES Per la vostra atenció Bet i Lola