COM VIATJA EL SO? Nenes i nens de 4t de primària IEA Oriol Martorell

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LA MATÈRIA.
Advertisements

Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix
Sabeu qui és Josep de Calassanç?
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
CLASSE:ELS ÀNECS PARVULARI 5 ANYS CEIP BARÓ DE VIVER
Què és un terratrèmol? Un terratrèmol és la manera natural que té la Terra d’alliberar tensions acumulades a la litosfera com a conseqüència dels moviments.
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
TESEU Y EL MINOTAURE Pablo José Blasco Mendoza 4ºB.
Els instruments musicals
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
Coneixement del Medi 4t. de Primària Les màquines.
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
Tema 6: L’ENERGIA.
Escola Orlandai 4t CURS.
PROJECTE FEM UN RESTAURANT
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
Podeu posar una foto del vostre centre
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
MARIA VIU AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
DECÀLEG D’HÀBITS SALUDABLES A L’ESCOLA
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia
Hi havia una vegada un lloc màgic, ple de color i aromes on vivia un drac panxa contenta. Era molt simpàtic, rialler i un enamorat del seu país, El Jardí.
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Ens visita el dentista a P3, P4 i P5!!!
SIGUEM SOSTENIBLES.
Coneixement del Medi 3r. de Primària Els sentits.
Saltamartí INVERTEBRAT insecte HERBÍVOR.
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
L’aparell respiratori
ESCOLA CERVANTES CURS r: CLASSE URPESDEFOC.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
DIADA DE La pau i la no violència.
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
FORA POLLS ! Estudi dels polls..
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
Descobrint un tresor amagat
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
DIADA DE LA PAU A SJO.
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
La música és l’ART d’organizar els SONS en el TEMPS.
Els corriols Piu i Piua.
BIODIVERSITAT A L’HORT
Les diferents realitats del món
Les taules de multiplicar
Una experiència lectora diferent a Cicle Mitjà
Alumnes de l’aula d’acollida.
L’eskamot verd ens demana ajuda!
CICLE INICIAL Visita a la Fundació CRAM
Cant espiritual Joan Maragall.
d’una xerrada de l’Eduard Sala que trobareu a
L’HANBOL.
LA CASTANYADA LITERÀRIA A LA BIBLIOTECA:
L’ ELEFANT.
LA TERRA SÒL, AIGUA i L’AIRE FORMEN LA TERRA ON VIUEN ELS ÉSSERS VIUS.
ELS 5 SENTITS Com ho sap el nostre cos?.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
EXPERIMENTEM AMB L'AIGUA
Transcripción de la presentación:

COM VIATJA EL SO? Nenes i nens de 4t de primària IEA Oriol Martorell Des de l’escola Oriol Martorell us explicarem el nostre treball: COM VIATJA EL SO

Com és que ens arriba el so del piano a través de la paret? Estem estudiant els sentits. De cop i volta sentim el so d’un piano... A la nostra escola estudiem música, dansa i primària dintre de l’horari escolar. La nostra aula de 4t està molt a prop de les aules d’instrument des d’on sovint ens arriben els sons de pianos, trompetes, fagots i clarinets. Un dia vam sentir el so d’un piano tan fort que vam sortir a comprovar si algú tocava amb la porta de l’aula oberta. Però no. Totes les portes estaven tancades. Com és que sentíem el piano amb tanta claredat? Per on ens arribava el so si tot era ben tancat?

Idees inicials El so ens arriba per uns petits forats que té la paret. El so surt per sota de la porta, passa pel passadís, torna a passar per sota de la porta. El so rebota per les parets i acaba sortint, travessant la paret. •Vam començar a pensar i a fer hipòtesis que ens donessin una explicació.

LA MESTRA ENS PROPOSA UN TALLER D’EXPERIMENTS

Què fa moure la sal? Piquem fort el pandero. Surt un so. La sal de l’altre pandero salta.   L’ona que es fa al picar arriba al 2n pandero Mou la seva membrana i fa saltar la sal EL SO VIATJA PER L’AIRE

Què passa quan posem un diapasó a l’aigua? Fem sonar diapasó a l’aire El posem dins l’aigua A l’aigua es dibuixen ones El moviment dels braços del diapasó fa moure l’aigua. A l’aire també passa però no ho veiem EL SO VIATJA PER L’AIGUA Amb un diapasó es poden fer molts experiments que ens ajuden a comprendre com es propaga el so. La vibració de les branques produeixen ones en diferents medis. Aquí observem que introduint les branques a l’agua a la superfície es veuen moltes ratlletes que s’escampen en totes direccions.

Per què sona més fort? Fem sonar diapasó i posem la bola sobre la taula El so per l’aire ens arriba fluix El so per la taula ens arriba fort Potser passa perquè les partícules dels sòlids estan molt juntes. Quan reben un so segueixen al seu lloc però cada partícula passa el so a la del cantó. EL SO VIATJA PER LA FUSTA

Què passa si posem el diapasó sobre la guitarra? Si posem diapasó sobre guitarra se sent més fort La guitarra té una caixa de ressonància. Amplifica el so

Construïm un telèfon La vibració de la nostra veu fa vibrar l’aire, el got, el fil i el so arriba a l’orella del nostre amic. Només amb dos gots i un fil ben tensat ja tens un telèfon.

Com es mouen les partícules de l’aire? L’aire està fet de partícules invisibles Quan fem un so → les partícules es mouen Les ones de l’aire no les veiem És un moviment ordenat i uniforme fem el buit sense partícules no ens arriba el so les ones d’un diapasó fan sonar l’altre

El so arriba a la nostra oïda Les ones sonores fan vibrar el timpà. La vibració es transmet fins a l’oïda interna on es transforma en estímuls nerviosos que arriben al cervell.

Les nostres idees han canviat El so del piano ens arriba perquè: vibren les cordes del piano les cordes fan moure l’aire les ones de l’aire passen el moviment a la paret la paret passa les ones a l’aire de la classe les ones de l’aire fan moure el nostre timpà