va aprovar la Llei de Millora de barris.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Treball als barris Collblanc - La Torrassa
Advertisements

La qualitat, garantia de millora.
SERVEI D’ORIENTACIÓ I ACOMPANYAMENT A LATRANSICIÓ. ESCOLA-TREBALL
AGENTS CÍVICS TORELLÓ GENER - JUNY 2012.
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
PRESSUPOST 2017.
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
Programa de Transició Escola Treball
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
Turisme de Lleida Pla Operatiu 2014
Polítiques d’Ordenació Comercial
Proposta EC: definició, objectius i pressupost
Departament de Justícia
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
ESTRATÈGIA DE CONTRACTACIÓ TIC PER A LA TRANSFORMACIÓ DIGITAL DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA 28 d’agost de 2018.
Xarxa Transició Escola Treball del Maresme
APOSTA PEL CICLE FORMATIU DE GRAU SUPERIOR EN
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
POLÍTIQUES DE COORDINACIÓ DE CENTRES COMERCIALS URBANS
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Pla Integral de la Part Alta
Projecte d’Intervenció Integral del Nucli Antic
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Projecte d’Itineraris Formatius
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
Jornada Cloenda Esports
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
FUNDACIÓ DOMICÍLIA Ii Congrés de Treballadores Familiars de Catalunya
Reptes i oportunitats per a l'estalvi i l’eficiència energètica en els equipaments de Granollers Barcelona, 10 de març de 2015.
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
ELS MERCATS ESTRATÈGICS DE LES ARTS ESCÈNIQUES I LA MÚSICA A CATALUNYA
5 SERVEI PER LA SOCIETAT DE LA INFORMACIÓ PROJECTES ENDEGATS
Dispositiu Local d’Inserció
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
Serveis de Formació.
PROGRAMA EDUCATIU DE MEDI AMBIENT VIC
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
BALANÇ DE LA LLEI DE BARRIS
Línies mestres de la futura Llei del Sistema de Formació Professional
Què és el SAL?. Vint-i-cinc anys del Servei d'Assessorament Lingüístic del Consell Insular de Menorca.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Anàlisi crítica de la transversalitat
Organització Tècnica Octubre 2017 Ver. 4-SN.
Projecte d’Itineraris Formatius
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
IV Espais d'experiències.:pràctiques comparades
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Serveis de Consultoria
Electricitat Industrial
Màster de dinamització de la societat de la informació i el coneixement La Generalitat de Catalunya, per mitjà de la Secretaria de Telecomunicacions i.
CICLES FORMATIUS.
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
Transcripción de la presentación:

va aprovar la Llei de Millora de barris. El 10 de juny de 2004 la Generalitat de Catalunya va aprovar la Llei de Millora de barris. Amb l’aplicació d’aquesta llei es vol intervenir de forma integrada en aquells barris que per les seves característiques urbanístiques i socials requereixen una atenció especial, emprenent accions dirigides tant a la rehabilitació física com a la sostenibilitat ambiental, el benestar i la cohesió social i el desenvolupament econòmic. Com antecedent a la llei de barris, l’Ajuntament de l’Hospitalet va impulsar el Pla Integral de Collblanc - La Torrassa, amb l’objectiu de revitalitzar aquesta àrea urbana amb la programació de diferents intervencions coordinades en l’àmbit urbanístic, econòmic, laboral, social, educatiu, mediambiental i cultural.

El Pla d’Ocupació i Formació de Collblanc - La Torrassa, promogut per l’Àrea de Promoció Económica de l’Ajuntament de L’Hospitalet i subvencionat pel Servei d’Ocupació de Catalunya, permetrà el desenvolupament de diferents accions integrades que contribueixin a enfortir els objectius que la Llei de barris. OBJECTIU Desplegar un model de desenvolupament socioeconòmic al barri de Collblanc - La Torrassa donant respostes a les noves necessitats emergents: promovent la creació d’ocupació millorant la qualificació professional fomentant l’emprendiment enfortint la petita i mitjana empresa ajudant al desenvolupament del comerç local i els mercats municipals

EIXOS D’ACTUACIÓ Per aconseguir aquest objectiu, es treballarà en torn al desenvolupament d’actuacions en cinc eixos d’actuació: Accés i difusió de les noves tecnologies de la informació i la comunicació. Capacitació professional i millora de la qualitat del comerç i la petita indústria. Impuls a la sostenibilitat ambiental i les energies renovables. Integració social mitjançant el desplegament de serveis de proximitat i atenció a les persones. Coordinació i difusió del projecte.

ACCIONS A DESENVOLUPAR 41 Plans d’ocupació adreçats a la contractació de treballadors i treballadores per a realització d’obres i serveis d’interès general i social. 3 Cases d’ofici amb la finalitat de donar formació i treball a joves aturats. 14 cursos de formació ocupacional adreçats a persones a l’atur. 3 Programes de Garantía Social, per a joves sense el graduat de l’ESO. 1 Campanya de foment del desenvolupament local. 2 Agents d’ocupació i desenvolupament local (AODL)

41 persones contractades en 5 àmbits: PLANS D’OCUPACIÓ 41 persones contractades en 5 àmbits: Atenció a joves (6 experts d’oficis) Atenció a la gent gran (16 aturats) Civisme (10 aturats) Memòria i futur del barri (5 professionals) Gestió i coordinació (4 tècnics i administratius) 632.492,70 €

CASES D’OFICI 3 projectes, per a 48 joves Hospit@net Dissenyador/a web i multimèdia Tècnic/a en sistemes microinformàtics Ecollblanc-Torrassa Monitor/a d’educació ambiental Instal·lador/a d’energia solar Viure i Conviure al barri Muntatge d’expossicions Comunicació audiovisual 403.660,80 €

14 cursos, per a 213 persones a l’atur Iniciació a internet (2 cursos) FORMACIÓ OCUPACIONAL 14 cursos, per a 213 persones a l’atur Mecànic/a de motos Dependent/a de comerç Soldador/a Monitor/a sociocultural Auxiliar d’ajuda a domicili Cuiner/a Cambrer/a Informàtica d’usuari (5 cursos) Iniciació a internet (2 cursos) 209.112,48 €

PROGRAMES DE GARANTÍA SOCIAL 3 PGS per a 45 joves, sense graduat l’ESO Auxiliar en comerç i atenció al públic Auxiliar d’hosteleria: servei de restaurant i cuina Auxiliar de reparació i manteniment de l’automòbil 132.430,35 €

CAMPANYA AGENTS D’OCUPACIÓ I DESENVOLUPAMENT LOCAL Foment del desenvolupament local 12.801,43 € AGENTS D’OCUPACIÓ I DESENVOLUPAMENT LOCAL 1 AODL per a la dinamització comercial 1 AODL per a la participació ciutadana 67.629,84 €