Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
NOSALTRES, AVUI, COM CLARET
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
Amb un llenguatge de profund lirisme, el salmista expressa la seva admiració davant la insondable saviesa de Déu, que penetra totes les coses i.
III. Jesús ve a salvar-nos
Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v. 13), contra la calúmnia.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
+ Aquest salm resulta de la combinació de dos fragments, que es troben en els salms 56, 8-12; 59, En la primera part (vv. 2-7), el salmista.
Un profund anhel de Déu –bellament expressat amb la imatge de la terra assedegada (v. 2)– és el sentiment que domina tot aquest salm. El seu autor.
● Aquest salm és un himne de lloança al Senyor, que va establir el seu tron a Sió per revelar-se a Israel com a Rei just i poderós (vv. 1-4). ● La.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
Amb molta espontaneïtat, el salmista descriu la seva actitud humil i confiada davant de Déu, fundada en la renúncia a tota “aspiració desmesurada”
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
El perdó de Déu.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest magnífic cant d'acció de gràcies celebra una victòria d'Israel, en la qual es va manifestar una vegada més l'amor del Senyor envers el seu.
▬ El salm 115 resumeix perfectament el sentiment d'Israel en el sopar pasqual, o Seder, en la primera nit de la festa. ▬ Horriblement oprimit ("he.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Fins quan, Senyor...? ► L’autor es refereix a una experiència de la seva vida, sense un horitzó universal o escatològic. La intensitat, però, de la.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
Música: “Record per sempre”de Vangelis
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
Exaltació de les virtuts, les obres i la bondat del vertader just Exaltació de les virtuts, les obres i la bondat del vertader just. A qui observa.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Per aquesta raó Jesús ens diu als cristians:
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Enmig de la soledat i l’aflicció (v Enmig de la soledat i l’aflicció (v. 16), el salmista apel·la confiadament a la misericòrdia de Déu (v. 6). La.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
+ Aquest salm resulta de la combinació de dos fragments, que es troben en els salms 56, 8-12; 59, En la primera part (vv. 2-7), el salmista.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
La nota característica d’aquest salm és el “preludi” sapiencial que antecedeix l’acció de gràcies per la salut obtinguda (vv. 2-4). El salmista recorda.
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
+ Aquest poema és un sever retret contra els jutges inics, que amb les seves decisions arbitràries fomenten la violència i la injustícia en la societat.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Súplica col·lectiva, amb oracle de salvació En aquesta oració es reflecteix la situació espiritual dels qui ja han passat la prova de l'exili a Babilònia.
Ser u amb totes les coses, aquesta és la vida de la divinitat, aquest és el cel dels homes. El castell dels Pirineus (1959)
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv ● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv. 4-6), una persona acusada i perseguida.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU!"
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el Senyor, parla dels seus enemics i per aquest motiu demana protecció a Déu. També demana perdó per les faltes de la seva joventut. En la segona part podem veure un text d’ordre sapiencial, amb una reflexió sobre el sentit de la vida. L’arrel de tot és el temor del Senyor. No es tracta, però, de tenir-li “por”, sinó respecte i confiança. El Senyor dóna a conèixer el seu secret i la seva aliança als amics, a aquells que el temen. En la tercera part, el salmista reprèn el tema de la súplica i es troba de nou amb els seus difícils problemes i angoixes.

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS L’autor suplica bo i recolzant-se en l’amor i la bondat de Déu. Al mateix temps, reconeix el Déu de la veritat, de la justícia, del perdó. El Déu que tracta tots els homes amb un amor benvolent, amb un amor misericordiós; és a dir, el Déu que s’uneix tan estretament a nosaltres, que arriba a considerar-nos els seus amics íntims, ja que només a aquests els són revelats els secrets. El salmista, doncs, s’abandona confiadament en mans del Pare, té la certesa que l’alliberarà, que el rescatarà i el protegirà. En una paraula, se sent estimat per Déu. 2. AMB JESÚS Podem veure en la figura del salmista l’home que, absolutament i sense reserves, ha posat tota la seva confiança en mans de Déu: Jesucrist. Aquell que va dir al seu Pare abans de lliurar-se voluntàriament a la mort en Creu: “Pare, a les vostres mans encomano el meu esperit”. 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Per a nosaltres, aquest salm ha de ser, sens dubte, un recolzament en els moments foscos, per a poder cantar amb el salmista tota la nostra confiança en Déu, per a demanar-li el seu ajut i la seva salvació.

Feu-me justícia, Senyor, sóc innocent. Confio en el Senyor, no tinc por de caure.

Examineu-me, Senyor, i proveu-me, depureu al foc el meu cor. Tinc present davant dels ulls el vostre amor i visc d’acord amb la vostra veritat.

No m’assec amb la gent supersticiosa, ni tracto amb els amics de males arts; detesto les colles dels malèfics, no m’assec amb els impius.

Tinc les mans netes de culpa, Senyor, quan em rento i giro entorn del vostre altar, cantant ben alt l’acció de gràcies i anunciant les vostres meravelles.

Senyor, m’estimo la casa on habiteu, l’indret on resideix la vostra glòria.

No em compteu entre els pecadors, entre els homes que cometen crims de sang; les seves mans són malintencionades i plenes de favors per subornar.

La meva vida és més honrada. Allibereu-me, doncs, i compadiu-vos de mi. Els meus peus van pel camí dret; beneiré el Senyor enmig del poble reunit.

L’ORACIÓ DEL JUST Senyor! Jo no hauria gosat resar aquest salm. Però us agraeixo que me l’oferiu i em convideu a fer-me’l meu. Salm d’innocència i sinceritat; pregària d’un home just i sense màcula. Aquest no és pas el meu retrat. Conec les meves defallences i deploro els meus defectes. No puc pas pretendre ser just a la vostra presència... I, tanmateix, això és el que em convideu a fer. Quan rebo la vostra invitació i em disposo a acceptar-la, quasi contra la meva pròpia voluntat, en el meu interior sento una gran alegria. Sé que m’he portat malament, però, en el fons, estimo la veritat i desitjo el bé de tothom Vull sentir-me bo i accepto la vostra invitació a resar l’oració del just. “Sóc innocent. Confio en el Senyor, no tinc por de caure”. Aquest sóc jo en els meus millors moments, i em fa feliç poder aparèixer davant vostre d’aquesta manera, encara que només sigui algun cop. Vull sentir-me fill vostre, vull sentir-me bo; sé que ja ho sóc i he de ser-ho cada vegada més amb el vostre ajut. Aquesta és la santedat que desitjo, la justícia que espero de vós. “Feu-me justícia, Senyor, sóc innocent”.

Déu just, feu-nos justícia. Que caminem en la innocència, que confiem en vós; accepteu-nos en la comunitat de lloança, que és l’Església, i que els nostres peus vagin sempre pel camí dret.