El vídeo sense barreres a la universitat

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La qualitat, garantia de millora.
Advertisements

ARCA (Arxiu de Revistes Catalanes Antigues)
POLIMÈDIA I ALTRES RECURSOS PER A L’ELABORACIÓ DE MATERIALS EN LÍNIA
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
“Food for thought”.
Disseny de la interfície d’un smartwatch i l’aplicació mòbil
Plans d’igualtat a les empreses de la ciutat de Barcelona
Diseny del power point: Violant Estreder
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
I transforma un llibre en un nou lector
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Fons Estructurals.
Proposta EC: definició, objectius i pressupost
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Biblioteca Rosa Sensat Butlletí de novetats. Maig 2012*
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
INFORMACIÓ PER A LES FAMÍLIES. 2n de BATX. Curs
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Biblioteca Rosa Sensat Butlletí de novetats. Maig 2012*
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
V Dia d’ATENEA 18 de Juny de 2013.
Recerca a l’Atenció Primària:
Pla Integral de la Part Alta
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Eduard Aibar Estudis d’Arts i Humanitats
Convocatòria SetOeOmObre del 2012 Ocubre 2017.
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Biblioteca Rosa Sensat Butlletí de novetats. Maig 2012*
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Glòria Canals Sans Presidenta ACTAS
Sociologia de l’Educació Intercultural
Tesis Doctorals en Xarxa
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Problemes medi ambientals de l’àrea de coneixements Construcció
Treball i aprenentatge en xarxa
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
ANTECEDENTS Time-Sheets eina pròpia UPC en productiu
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Formació per als equips directius d’educació secundària
MEMÒRIA CITE 2005 Dades estadístiques.
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
CRAI: definició i estructura
CONEIXEM EL NOSTRE POBLE:
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
CRAI: Unitat de Recerca
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
expansió internacional
Grup de Treball en el Portafoli de l’Estudiant
Convivència i Mediació Escolar
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
CAMPANYA PER A L’ESTALVI DE PAPER
No hi ha raó sense emoció
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Residencia estudiants
Estàs pensant en marxar d’intercanvi?
Transcripción de la presentación:

El vídeo sense barreres a la universitat Ho escolto, ho veig, ho entenc El vídeo sense barreres a la universitat

Perquè un vídeo sense barreres?

Informació i formats Informació audiovisual en creixement. Gran diversitat de formats i de dispositius de consulta. PERÒ... NO TOTHOM EN POT GAUDIR

Alguns problemes...

Discapacitats visuals Algunes persones no hi veuen amb suficient claredat.... O no poden accedir al contingut visual

Discapacitats auditives Algunes persones no hi senten amb suficient claredat... O no tenen accés al contingut sonor

La informació és a la base del coneixement

Recordem! Tothom hauria de poder accedir a la informació

... I solucions

Guies i bones pràctiques Entitats públiques i privades han fet declaracions i recomanacions per assegurar l’accés a la informació

Solucions a l’abast per un vídeo accessible Caifàs pulsa el mando del murciélago que ha construido. Reproductors de vídeo accessibles Agraïm la col.laboració de Belén Corona en la interpretació en llenguatge de signes Àudiodescripció Subtitulació

Col·lectius beneficiats Persones amb discapacitats visuals Persones amb discapacitats auditives Persones amb discapacitats cognitives Persones grans Persones nouvingudes sense domini de l’idioma del contingut audiovisual

El Projecte “Vídeo sense barreres com a suport a la docència en l’educació superior”

Objectius del projecte Donar pautes per a la creació D’audiodescripcions De subtítols Exemplificar-les en les plataformes més comuns Facilitar reproductors de vídeo accessibles

Comptem amb vosaltres!

Projecte de Millora de la Qualitat Docent 2010MQD00008 Projecte finançat per l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) dins la convocatòria MQD (Millora de la Qualitat Docent) 2010.

Equip de treball. Grups GRIHO : Grup de Recerca en Interacció Persona Ordinador i Integració de dades. Universitat de Lleida Grup ADAPTABIT. Universitat de Barcelona COMPETECS : Grup de Recerca en Competències, Tecnologia, Educació i Societat. Universitat de Lleida

Equip de treball. Persones Xavier Carrera Farran Miquel Centelles Velilla Jordi Coiduras Rodríguez Roberto García González Rosa M. Gil Iranzo Víctor Gil Lloret Juan Manuel Gimeno Illa Toni Granollers Saltiveri Marta Oliva Solé Afra Pascual Almenara Mireia Ribera Turró Josep M. Ribó Balust Marina Salse Rovira Montserrat Sendín Veloso Bruno Splendiani