Tècniques microfòniques

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ESTRATÈGIES PER DESESENVOLUPAR LLENGUATGE EN L’ INFANT SORD
Advertisements

L´energia.
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
Com fer una presentació de diapositives
Ciències per al món contemporani
Ciències per al món contemporani
La Càmera C A R L I È.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Tot el que ens envolta és matèria, però...
TALLERS D’EXPERIMENTACIÓ
Recordem què vol dir ser adolescent
CALES DE L’ESCALA.
2ª Qüestió: Quin tipus de mesures cal distingir
Creació d’un mapa personalitzat
ELS NOMBRES ENTERS.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
Superposició de senyals Ampla de banda
PONÈNCIA. Denuncies associades a PRL (psicosocials).
PubMed i el gestor de revistes del CRAI de la UB (servei SFX)
1 Gasos: conceptes bàsics La velocitat de difusió dels gasos
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
SOCIOLINGÜÍSTICA COMUNICACIÓ Pàg
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
DE LA DURADA AL RITME.
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Doctorat
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
DINÀMICA GENERAL DE LA POBLACIÓ
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
Trobadors Intercanviem opinions Formem els nostres grups
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Objectiu Educatiu Trienni
Gèneres Musicals.
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
Presentació BATXILLERAT
MP06 ANÀLISI ESTÈTICA CFGM ESTÈTICA I BELLESA
La música és l’ART d’organizar els SONS en el TEMPS.
Tema 5: Nombres naturals i enters
(posició d’equilibri)
SCIENCE OF SYNTHESIS.
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
PLA D’EVACUACIÓ Curs 2016/17 Generalitat de Catalunya
La llum i el so.
EL MARC CONCEPTUAL DE LA COMPTABILITAT
Els sistemes materials
HABILITATS COMUNICATIVES
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Quin canvi!!!!.
Funcions de la música en el cine
XERRADA PEL VOLUNTARIAT
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
TUTORIAL BÀSIC PER A LA GESTIÓ DE LA UBICACIÓ DE LES PERSONES EN L’APLICACIÓ DEL CATÀLEG D’ESPAIS SERVEI TÈCNIC I DE MANTENIMENT.
S’UTILITZEN EN LES OPERACIONS DE FINANÇAMENT DE L’EMPRESA A LL/T.
DESCRIPCIÓ DELS HORITZONS.
CAMPANYA PER A L’ESTALVI DE PAPER
Presentació assignatura
COM FER UNA EXPOSICIÓ ORAL
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Transcripción de la presentación:

Tècniques microfòniques Consideracions prèvies. Tècniques mono: Un micròfon. Múltiples micròfons. Tècniques estèreo (proper tema)

Consideracions prèvies Característiques micròfons. - Efecte proximitat - Sensibilitat - Resposta en freqüència - Directivitat Característiques de la veu - Rang freqüencial - Intel·ligibilitat - Rang dinàmic. - Silibancies. - Consonants oclusives. Acústica del lloc de gravació - Acústica d'estudi o plató ( TR<1s) - Recintes amb acústica per veu (1<TR<1.2s) - Recintes amb revereració excessiva per veu ( TR>1,5s) - Exteriors.

En general considerem que la veu parlada té un rang freqüencial entre 100 i 330Hz per les fonamentals i entre 300 i 15kHz pels harmònics. La veu cantada amplia el seu rang.

Intel·ligibilitat de la paraula La intel·ligibilitat de les vocals depenen de les fonamentals i de les formants. Els formants són les ressonàncies que es produeixen a les cavitats vocals. Les fonamentals es troben entre els 100Hz i els 330Hz. Les formants de les vocals es troben entre els 400 i els 3000 Hz. La intel·ligibilitat de les consonants es troba aproximadament entre els 500 i els 15kHz. El rang d'entre els 300 i els 3150 Hz aporta fins un 85% de la intel·ligibilitat de la paraula. (això mateix passa si parlem del rang entre 500 i 5000 Hz)

Rang dinàmic, oclusives , silibancies La comprensió del discurs es troba entre els 40 i els 90 dBSPL. La dinàmica del discurs pot tenir variacions de fins a 60 dB depenen de si es parla fort o fluix. Les freqüències que ens aporten més intensitat són les compreses entre els 500 i els 700 Hz corresponents a les consonants oclusives 'b', 'p' i 't'. A partir de 1 kHz la intensitat de la veu decreix, per tant és habitual compensar el rang de entre 2 i 6 kHz per tal de fer més “clara” la veu. Però compte entre els 6 i els 8kHz és on es troben els sons silibants 's'.

Exemple de compensació de freqüències en micròfons Shure SM58 (fig. sup.) i AT815b.(fig. inf.)

Solucions en captació segons acústica. (explicarem a 2AV) Reverberació. Modes propis. Distancia micròfon Posició font sonora. Absorció acústica. Forma de parlar. IR (impulse response)

Tècniques Mono. Per tal d'evitar el so desagradable de les oclusives i de les 's' hem de col·locar el micròfon entre 45º i 90º respecte la sortida d'aire de la boca. Això és vàlid per micròfons de mà i de canó.

La distància entre micròfon i font sonora és determinant per: Tècniques Mono. En micròfons directius a menys de 10 cm es produeix efecte proximitat. Això en general no ens interessa per les veus. La distància entre micròfon i font sonora és determinant per: Nº de reflexions captades respecte el so directe. Captació del espai o no. (naturalitat vs veu off) Nivell de soroll captat respecte nivell directe. Nivell de so directe captat respecte nivell sonor de la font

Sensibilitat, reverb, soroll i preamplificació. Els micròfons més sensibles necessiten menys guany per captar el mateix nivell. Un micròfon més sensible ens permet captar el so a més distància però també ens captarà el soroll i la reverb que augmentarà al augmentar la distància respecte la font. Al augmentar la distància haurem de augmentar el guany per captar el mateix nivell que en preses properes Si augmentem el guany també augmenta el soroll i la reverb. Per augmentar la relació senyal soroll o la relació directe-reverberant hem de acostar el micròfon el màxim possible a la font sonora.

Ús de micròfon de mà

Reflexions i cancel·lacions de fase. Les reflexions poden provocar cancel·lacions de fase que es tradueixen en atenuacions de certes freqüències. Per evitar-ho hem d'usar micròfons directius i col·locar-los de forma que captem el mínim de reflexions.

Ús de la pértiga

Ús de la pértiga

Ús de la pértiga

Anivellar veus amb un sol micròfon

Nivells de gravació. El nivell nominal de gravació està entre els -4 i els 0 VU (-24 a -20 dBFS). Si només utilitzem un micròfon i preveiem canvis en la dinàmica podem gravar a dos canals el mateix micròfon amb ajustos de guany diferenciats per captar tant sons forts com fluixos.

Tècniques mono. Ús de més d'un micròfon L'us de més d'un micròfon pot provocar cancel·lacions de fase però ens facilitarà la feina quan hi hagi més duna font sonora o moviments de la font sonora. Per evitar les cancel·lacions de fase hem de seguir la llei del 3:1

Tècniques mono. Ús de més d'un micròfon.

Micròfons miniatura i de solapa. Per mantenir sempre la mateixa distància entre font i micròfon és habitual l'ús de micròfons de solapa vistos en TV i amagats en cinema. En cinema també s'usen minimicròfons per poder amagar entre el decorat i poder captar diàlegs en situacions complicades.

Ús de la pértiga i micròfons amagats

Ús de la pértiga

Ús de la pértiga dos micròfons

Ús de la pértiga dos micròfons

Procediments per proves de so. Comprovació de oclusives 'b', 'p' i 't' ; silibancies 's' i sons nasals o bocals 'n' i 'm'. Dient: si, pa, pe, pi, un, dos, provant, ma, mo, etc... Comprovació de nivells: Interpretant exactament el que es farà; o bé interpretar el tros més fluix i el tros més fort de dinàmica.

Wildtracks, silencis i so de referencia. A cada set de rodatge s'ha de gravar l'ambient de ‘silenci' per poder editar després en pospo. Gravarem 30'‘ a 1’ amb tota la gent en silenci,però amb focus engegats i tothom al seu lloc. No s'ha de comfondre amb la gravació d'ambient com 'efecte' que no cal que es gravi en el mateix rodatge (tot i que si es preveu es pot fer) El Wildtrack és qualsevol so gravat durant el rodatge sense gravar la corresponent imatge. El so de referència és el so gravat en preses que no està previst gravar so o que el so directe no anirà a la gravació final. S'aconsella sempre gravar.

Claqueta. La claqueta s'usa per sincronitzar imatge i so. També aporta informació visual sobre el projecte, Seqüència, Pla i Presa

Accessoris