L’optimització de recursos com a estratègia de competitivitat.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Presentació de la Jornada La Cambra de Terrassa organitza aquesta jornada amb la finalitat de facilitar a les empreses del comerç diferents eines de gestió.
Advertisements

Via directe amb Europa a través de les Centrals de Compra i Serveis Dilluns, 29 de setembre de 2008.
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
e-health i terciarisme
5ª JORNADA PER A LES ASSOCIACIONS I GREMIS DE COMERCIANTS
Marta Damunt Meritxell Esquius Núria Puigivila Sonia Sánchez
Els models ESE i rènting: fent camí cap a una millor gestió local de l’energia
PROJECTE BANDA AMPLA RURAL - SATÈL·LIT
Què és la tecnologia?.
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
Com millorar el poder d’ atracció de les ciutats.
Tema 6: L’ENERGIA.
SISTEMES DE GESTIÓ ENERGÈTICA I AMBIENTAL: Àrea Medi Ambient i Eficiència Energètica
Xarxa Productes de la terra
Galetes Birba Josep Nadal Agell Ricard Pons de la Cruz
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
SIFARE - Sistema d’Informació Farmacèutica de Recepta Electrònica
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
El directiu del segle XXI
EL ROL DE LES EMPRESES INSTAL·LADORES EN L’EFICIÈNCIA ENERGÈTICA
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
Objectius Disposar d’informació que ens aproximi a estimar el cost mitjà i la seva variabilitat en relació amb les diferents línies d’activitat i sobre.
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi: 1.
GESTIÓ PER PROCESSOS.
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
Jornada de portes obertes
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
Jornada Consell Comarcal del Maresme:
Avaluació de preparació Agile <nom de la solució>
Federació Catalana d’ONGD
Campanya per fomentar l’ús del català en els establiments comercials
Margin Management Concept
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
Presentació de la Guia per a la identificació i
El màrqueting i els seus elements
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
1a JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA
SISTEMES DE GESTIÓ ENERGÈTICA I AMBIENTAL: Àrea Medi Ambient i Eficiència Energètica
L’empresa com a sistema organitzat
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
CLASSIFICACIÓ D'EMERGÈNCIES:
LA MODIFICACIÓ DE LA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ DE LA UNIÓ EUROPEA
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
L’ de presentació Literatura i comunicació Gemma Gómez.
Projecte d’Itineraris Formatius
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
Serveis de Consultoria
TEMA 7. COMPRES, VENDES I EXISTÈNCIES
EL SISTEMA ECONÒMIC.
Propostes de millora en el GIR
Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
Promoció de la salut i programació sanitària
TRES INICIATIVES PER OPTIMITZAR I ESTALVIAR RECURSOS PÚBLICS.
Màster d’Aplicacions Multimèdia
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
CAMPANYA PER A L’ESTALVI DE PAPER
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Transcripción de la presentación:

L’optimització de recursos com a estratègia de competitivitat. 25 de maig de 2009

Presentació La situació econòmica actual obliga a les empreses a millorar la seva gestió, estalviant costos, gestionant els recursos de forma més eficient i aprofitant totes les oportunitats per vendre al millor preu possible. És cert que les empreses estan obligades a aplicar aquestes mesures esmentades en qualsevol entorn econòmic si no es vol perdre competitivitat en el mercat però, també és cert que, en les circumstàncies actuals, aquestes pràctiques són del tot necessàries, sense excepció. En el sector del comerç al detall hi ha molts aspectes en els quals, els empresaris, poden controlar per estalviar costos. Des de la negociació de les condicions de compra amb els proveïdors, passant per la contractació de les tarifes de subministres i comunicacions que siguin més beneficioses per a l’empresa i, fins i tot, plantejant una política de retribucions relacionada amb els resultats, poden ajudar a optimitzar les despeses que ha d’afrontar qualsevol empresa. Altres aspectes que es poden millorar estan relacionats amb la gestió de la tresoreria de l’empresa. Els ajornaments en els pagaments poden donar un marge a l’empresa a l’hora d’afrontar els compromisos de pagament. Sovint, empreses amb resultats positius es veuen obligades a abandonar l’activitat degut a una deficient gestió dels cobraments i dels pagaments. Ajornar els pagaments al màxim pot ser vital per a les empreses i per als establiments comercials. En la jornada que es presenta es dóna èmfasi en la necessitat d’optimitzar la gestió dels recursos que, sempre, són escassos. La primera ponència marca el fil conductor de tota la jornada, donant els trets bàsics a tenir em compte a l’hora d’optimitzar l’ús dels recursos dels que disposa l’empresa. També donen eines i pautes concretes de com estalviar costos en l’ús de l’energia i en la gestió de les compres. Finalment es presenta una experiència d’èxit en l’àmbit de l’associacionisme comercial per facilitar l’estalvi de costos.

Programa de la jornada

L’optimització de recursos com a estratègia de competitivitat. El comerç tradicional que funciona, com optimitzar els recursos Estructura simplificada del compte de resultats: + Vendes Cost de les vendes (Compres) = Marge brut Despeses d’estructura = Resultat Amb l’import del marge brut, s’haurien de cobrir totes les despeses d’estructura: Personal, subministraments, lloguers, publicitat, subcontractació, despeses financeres, impostos, etc.

L’optimització de recursos com a estratègia de competitivitat. El comerç tradicional que funciona, com optimitzar els recursos Variables a tenir en compte a l’hora que incideixen en el compte de resultats: -Facturació. Superfície de venda. Import del lloguer. Sou empresari i personal contractat. Nombre de persones contractades. Superfície de la sala de vendes. Marge comercial. Vendes en temporada, en rebaixes i vendes especials La resta de despeses d’estructura.

L’optimització de recursos com a estratègia de competitivitat. El comerç tradicional que funciona, com optimitzar els recursos Es pot fer un anàlisi de sensibilitat per valorar l’ l’impacte sobre el resultat de la variació de: El marge comercial. Renegociació de les condicions de compra als proveïdors. Renegociació de l’import del lloguer del local. Canvis en les proporcions de les vendes de temporada i de les vendes en rebaixes. No sempre, un descens del preu tindrà com a conseqüència un augment del benefici. El possible augment de vendes pot ser no suficient per absorbir les despeses d’estructura.

L’optimització de recursos com a estratègia de competitivitat. El comerç tradicional que funciona, com optimitzar els recursos La facturació també pot augmentar si es fomenta la venda per impuls. Per aconseguir-ho, és necessari tenir ben distribuït el local, mobiliari, el producte, la il·luminació, els aparadors, etc. És important marcar un circuit comercial en el local, de forma que es faciliti al client el recorregut per tot ell. La presentació del producte també s’hauria de fer amb el criteri de conjunt, per facilitar la venta creuada. Exemple: Presentació de camises, corbates, americanes i pantalons de forma combinada.

L’optimització de recursos com a estratègia de competitivitat. Eficiència energètica en el punt de venda Ús de l’energia en el comerç: Il·luminació. Calefacció/Aire condicionat. Equips específics: Ordinador, caixa registradora, música, etc. Tipus d’il·luminació utilitzada: Fluorescent Halògen Baix Consum Incandescent

L’optimització de recursos com a estratègia de competitivitat. Eficiència energètica en el punt de venda Tipus d’il·luminació utilitzada: Fluorescent: És un tipus d’il·luminació molt eficient si són nous. S’haurien de fer servir en llocs on sigui necessari llargues estones d’il·luminació. Halògena: Llum molt càlida però molt poc eficient. Caldria substituir-ho per altre tipus d’il·luminació, ja que el consum és molt elevat. Baix Consum: La seva eficiència és molt elevada, però es fa servir molt poc en el comerç. Incandescent: L’ús de la bombeta tradicional és residual.

L’optimització de recursos com a estratègia de competitivitat. Eficiència energètica en el punt de venda Tecnologies eficients per a la il·luminació: Fluorescents tubulars. Fluorescents compactes / bombetes de baix consum. Làmpades de descàrrega d’halogenurs metàl·lics. Tecnologia LED. Balast electrònic. Sistemes de regulació de l’enllumenat. Detectors de presència. Sistemes de gestió i control de l’enllumenat. Tecnologies de conducció de llum natural a l’interior.

L’optimització de recursos com a estratègia de competitivitat. Eficiència energètica en el punt de venda Tecnologies eficients per a l’aire condicionat: El principal factor d’eficiència és l’antiguitat de l’aparell. Quan més modern, més estalvi energètic es poden aconseguir.

L’optimització de recursos com a estratègia de competitivitat. Eficiència energètica en el punt de venda Subvencions a l’estalvi i l’eficiència energètica: L’INCAEN publica periòdicament diferents línies d’ajut per renovar instal·lacions d’il·luminació, aire condicionat, millora de les instal·lacions dels edificis, etc. Més informació: www.icaen.net

L’optimització de recursos com a estratègia de competitivitat. Es pot comprar millor per vendre millor? Recerca de proveïdors: millor si estan disposats a corre el risc associat al sector d’activitat que es tracti. El proveïdor no és un adversari. És un aliat. Els proveïdors haurien d’estar disposats ajudar a les empreses clients. Sovint poden ser una font d’idees. La relació proveïdor-empresa ha de ser Guanyar-Guanyar.

L’optimització de recursos com a estratègia de competitivitat. Es pot comprar millor per vendre millor? Procés de compra: Avaluació dels proveïdors. Establir les condicions requerides: preu, qualitat, termini de lliurament, termini de pagament, etc. Establir previsions de compra, per negociar aquestes condicions. Iniciar les negociacions i arribar a un acord. (o no...)

L’optimització de recursos com a estratègia de competitivitat. Es pot comprar millor per vendre millor? Procés de compra: Centrals de compra: Instrument important per negociar condicions de compra. Actualment ofereixen múltiples serveis complementaris a la gestió de les compres: pagament centralitzat, formació, magatzem, etc.

L’optimització de recursos com a estratègia de competitivitat. Es pot comprar millor per vendre millor? Recomanacions finals: Dedicar temps suficient a la recerca d’informació sobre proveïdors: Internet. Fires Sectorials. Saber què fa la competència. Tenir alternatives vàlides als proveïdors actuals. Conèixer les condicions de venda d’altres canals alternatius: mercat d’ocasió, subhastes, etc. Millorar les condicions de compra farà, necessariament, millorar les condicions de venda.

L’optimització de recursos com a estratègia de competitivitat. L’estalvi de costos a través de l’èxit associatiu Les associacions i les federacions de comerciants són un instrument vàlid per aconseguir negociar condicions preferents per als associats en diferents àmbits, amb la finalitat de que aquests puguin reduir els costos de gestió de les empreses.

L’optimització de recursos com a estratègia de competitivitat. L’estalvi de costos a través de l’èxit associatiu Factors que poden afavorir la signatura d’acords: 1- Acord de tot el teixit empresarial que es representa. 2- Professionalització de tota l’estructura de gestió. 3- Definir com a objectiu principal l’autofinançament de l’associació/federació. 4- Definir les línies estratègiques de treball a desenvolupar per aconseguir l’autofinançament. 5- Definir el pla estratègic de gestió, centrant-se en la promoció de les empreses, la organitizació d’accions formatives, la informació de les accions desenvolupades i en la definició d’aliances estratègiques.

L’optimització de recursos com a estratègia de competitivitat. L’estalvi de costos a través de l’èxit associatiu Promoció de les empreses: Disseny de campanyes i fires de promoció de l’activitat comercial, fugint d’altres accions similars. Formació: Accions formatives segons les necessitats de les empreses. Informació i assessorament: Informació sobre ajuts i subvencions per a les empreses. Definició d’aliances estratègiques: Signatura d’acords amb empreses per oferir serveis a preus més econòmics: Serveis financers, comunicació i telefonia, assegurances mèdiques, combustible, informàtica, formació, material d’oficina, hostaleria i l’SGAE.

L’optimització de recursos com a estratègia de competitivitat. L’estalvi de costos a través de l’èxit associatiu Més informació: www.fecimo.es