NOVETATS INTRODUÏDES PER LA REFORMA DE LA L.O.E.X.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
POR MARIA NAVARRO RODRIGUEZ
Advertisements

EL CONVENIO HISPANO-PERUANO DE SEGURIDAD SOCIAL
LLEI 20/2007, de 11 de juliol ESTATUT DEL TREBALLADOR AUTÒNOM.
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Servei de Contractacions i Subministraments
Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental
Sabadell, 4 de novembre de 2014
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
12 u n i t a t Auditoria de comptes.
Jornada Cloenda Esports
1 u n i t a t Relació laboral i contracte de treball.
Proposta al RD 1000/2010 Què ens diu aquest R.D. 1000/2010?
Curs Seguiment documental i justificació econòmica en matèria de subvencions Barcelona 25, 27 de juny i 2 de juliol 2013 Aurora Baena Ruiz.
Plans d’autoprotecció i ACTIVITATS ESPORTIVES
FORMACIÓ CONTINUADA · DAP CAMP DE TARRAGONA
PROJECTE XARXA EMPRESES INCLUSIVES DEL GARRAF
Plataforma per la Llengua- 2006
Situació actual Nova eina de gestió – GESTOLI Quines avantatges tendrà? Com funcionarà? Què farà falta per emprar-lo? Quin cost tendrà? Què és la Fundació.
Sostenibilitat Xavier Nicolau i Tarrats Cap de l’Oficina de Gestió Ambiental Unificada de Barcelona SEVESO III: REFORMA DE LA DIRECTIVA D’ACCIDENTS.
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
Professor: Manuel Ortega Moreno
El Pla d’autropotecció
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
GESTIÓ PER PROCESSOS.
PROGRAMA PER L ‘ADOLESCENT DUME 12/24
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
MODIFICACIÓ DEL CONTRACTE DE TREBALL
Liquidació del Pressupost Exercici 2016
SERVEIS SOCIALS BÀSICS
Validació de l’experiència professional
Auto informació Servei d’assessorament Servei de reconeixement.
1 1.
INCORPORACIONS ROMANENTS GENÈRICS
NO A LA REFORMA LABORAL.
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
1 u n i t a t El Dret del Treball.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
ASPECTES ADMINISTRATIUS D’INTERÈS PEL TUTOR DEL CENTRE RECEPTOR:
2ª REUNIÓ 2017 CONSELL D’ENTITATS
Servei d’Assistència en RRHH Aspectes pràctics de la implementació en nòmina del R.D. Llei 8/2010 DOCUMENT INTERN DE TREBALL 3 juny 2010.
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
I CONGRÉS INTERNACIONAL DE RESPONSABLES DE RECURSOS HUMANS EMPRESA-ADMINISTRACIÓ PÚBLICA Girona, 3 de Febrer de 2011 MARC JURÍDIC LEGAL DE LES ADMINISTRACIONS.
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
Polítiques actives d’ocupació Sector privat
PRESTACIO PER ATENDRE NECESSITATS BÀSIQUES
L’empresa com a sistema organitzat
Nou reglament del Programa RENOVA
EL NOU REGLAMENT EUROPEU DE PROTECCIÓ DE DADES
EL CONTRACTE DE TREBALL
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
LA MODIFICACIÓ DE LA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ DE LA UNIÓ EUROPEA
Millores en la normativa relativa al programa d’ajuts i a la promoció de la implantació d’energies renovables Ministeri de Medi Ambient, Agricultura i.
EMPRENEDORS SOTA EL PARAIGUA
Pere Antoni Mas Cladera
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
Ajuts per a suport escolar Curs
Estem preparant una manifestació que marcarà una generació
Adopció 3% dels nens d’E.E.U.U són adoptats.
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
El departament de Recursos Humans
ESTAT ACTUAL DELS SERVEIS SOCIALS BÀSICS A CATALUNYA
EPJ 2010/2011 Postgrau Tarda Administratiu
Dret i informació jurídica
Transcripción de la presentación:

NOVETATS INTRODUÏDES PER LA REFORMA DE LA L.O.E.X.

novetats introduïdes en la L.O.E.X INTRODUÏDES EN LOEX AUTORITZACIÓ DE RESIDÈNCIA PER REAGRUPAMENT FAMILIAR (ART 19) ELS CÒNJUGES I ELS DESCENDENTS REAGRUPATS EN EDAT LABORAL ESTAN HABILITATS, PER APLICACIÓ DIRECTA DE LA LLEI A REALITZAR ACTIVITATS LUCRATIVES POR COMPTE PROPI O D’ ALTRI EN TOT EL TERRITORI ESPANYOL SENSE NECESITAT DE CAP ALTRE PRONUNCIAMENT ADMINISTRATIU. 2A) CÒNJUGES REAGRUPATS PODRAN OBTENIR UNA AUTORITZACIÓ DE RESIDÈNCIA INDEPENDENT DEL REAGRUPANT QUAN ACREDITIN DISPOSAR DE MITJANS ECONÒMICS SUFICIENTS PER FER FRONT A LES PRÒPIES NECESSITATS Tanto la concesión de la autorización de residencia temporal por reagrupación familiar como la de la autorización de residencia independiente se presentan ante la O.U.E ( resuelve la Subdelegación del Gobierno). 2B) FILLS REAGRUPATS PODRAN OBTENIR UNA AUTORITZACIÓ DE RESIDÈNCIA INDEPENDENT DEL REAGRUPANT QUAN ACREDITIN DISPOSAR DE MITJANS ECONÒMICS SUFICIENTS PER FER FRONT A LES PRÒPIES NECESSITATS I ARRIBIN A LA MAJORIA D’ EDAT 2

novetats introduïdes en la L.O.E.X INTRODUÏDES EN LOEX EFECTES DEL VISAT DE RESIDÈNCIA I TREBALL (ART 25 BIS) NORMA ACTUAL NORMA ANTERIOR EL VISAT HABILITA PER A : L’ ENTRADA B) L’ ESTADA C) INICI DE L’ACTIVITAT LABORAL UN COP PRODUÏDA L’ ALTA S.S. * L’ ALTA EN S.S. DOTA DE EFICÀCIA A LA AUT. DE RESIDÈNCIA I TREBALL *SI NO ES PRODUEIX L’ ALTA SS DURANT EL PERIODE DE VALIDESA DEL VISAT (3 MESOS MÀXIM) L’ ESTRANGER ESTÀ OBLIGAT A ABANDONAR EL TERRITORI ESPANYOL. L’ INCOMPLIMENT D’ AQUESTA OBLIGACIÓ FA INCÓRRER EN INFRACCIÓ LOEX DEL 53.1 2) EL VISAT HABILITAVA PER A : EXERCIR UNA ACTIVITAT LABORAL O PROFESSIONAL PER COMPTE PROPI O D’ ALTRI I PER RESIDIR. L’ ENTRADA A ESPANYA DOTA DE EFICÀCIA A L’AUTORITZACIÓ. DINS DEL TERMINI D’ UN MES DES DE L’ ENTRADA S’ HA DE PRODUÏR L’ ALTA SS. . LA INEXISTÈNCIA D’ ALTA EN AQUEST TERMINI PODIA DONAR LLOC A QUE L’ADMINISTRACIÓ INICIÉS UN PROCEDIMENT D’ EXTINCIÓ DE L’AUTORITZACIÓ PER HAVER DESAPAREGUT LES CAUSES QUE VAN DONAR LLOC A LA CONCESSIÓ DE L’ AUTORITZACIÓ. Antes de la entrada en vigor de la reforma de la Ley, los efectos de la autorización de trabajo se iniciaban En el momento de la entrada en España. En el caso de que no se produjeras el alta SS en el plazo de 1 mes desde la entrada, la Administración tenía que iniciar un procedimiento que podía dar como resultado a extinción de la autorización ( vigente desde la entrada en España). Ahora, por el contrario es el alta en SS la que dota de efectos a la autorización. Por tanto, en el caso de que el alta no se produzca, no es necesario poner en marcha un procedimiento de extinción ya que la autorización de residencia y trabajo no ha entrado en efectos. Por eso decimos que con la anterior Ley el visado incorporaba la autorización de residencia y trabajo ( el extranjero ya tenía la condición de residente desde la entrada en España) y en cambio, con la reforma legal, el visado solo autoriza la estancia en España durante el periodo de su validez. Sólo el alta en SS activará la autorización de residencia y trabajo correspondiente. 3

novetats introduïdes en la L.O.E.X INTRODUÏDES EN LOEX NOVETATS DE L’AUTORITZACIÓ DE RESIDÈNCIA I TREBALL (ART 36 A 40 L.O.E.X) LA SOL·LICITUD DE L’ AUTORITZACIÓ DE RESIDÈNCIA TEMPORAL I TREBALL PER COMPTE D’ ALTRI S’ ANOMENA, “ SOLICITUD DE COBERTURA DE PUESTO VACANTE” 2) L’ OCUPADOR SOL·LICITANTE ESTÀ OBLIGAT A COMUNICAR EL DESISTIMENT DE LA SOL·LICITUD SI MENTRE ES RESOL L’AUTORITZACIÓ O EL VISAT : DESAPAREIX LA NECESSITAT DE CONTRACTACIÓ ES MODIFIQUEN LES CONDICIONS DEL CONTRACTE 3) L’ OCUPADOR ESTÀ OBLIGAT A REGISTRAR EN EL SERVEI PÚBLIC D’ OCUPACIÓ EL CONTRACTE DE TREBALL QUE VA DONAR LLOC A LA SOL·LICITUD ( EN ELS MATEIXOS TERMES) - ATENCIÓ AL CAS ESPECIAL DE CONTRACTES D’ ALTA DIRECCIÓ- 3) EN CAS QUE NO ES PUGUI INICIAR L’ ACTIVITAT, L’ OCUADOR ESTÀ OBLIGAT A COMUNICAR-HO A LES AUTORITATS COMPETENTS 4

novetats introduïdes en la L.O.E.X INTRODUÏDES EN LOEX NOVETATS DE L’AUTORITZACIÓ DE RESIDÈNCIA I TREBALL (ART 36 A 40 L.O.E.X) ART. 40 L.O.E.X ( NO ES TÉ EN COMPTE LA SITUACIÓ NACIONAL D’ OCUPACIÓ) TREBALLADORS EN PLANTILLA D’ UNA EMPRESA O GRUP D’ EMPRESES EN UN ALTRE PAÍS QUE PRETENGUIN DESENVOLUPAR LA SEVA ACTIVITAT LABORAL PARA LA MATEIXA EMPRESA EN ESPAÑA En els termes en els que es determini reglamentàriament AUTORITZACIONS COMPTE PROPI ES LIMITARAN A UN ÀMBIT GEOGRÀFIC ( MÁXIM DE COMUNITAT AUTÒNOMA) I A UN SECTOR D’ ACTIVITAT 5

novetats introduïdes en la L.O.E.X INTRODUÏDES EN LOEX INFRACCIONS (ART 52 A 54 LOEX) 3) INFRACCIONS LLEUS: TREBALLADOR: TROBAR-SE TREBALLANT EN OCUPACIÓ/SECTOR DE ACTIVITAT O ÀMBIT GEOGRÀFIC NO CONTEMPLAT PER LA SEVA AUTORITZACIÓ DE TREBALL OCUPADOR: LA CONTRACTACIÓ DELS TREBALLADORS RESSENYATS A L’ APARTAT ANTERIOR ( UNA INFRACCIÓ PER CADA TREBALLADOR OCUPAT) 3) INFRACCIONS GREUS: OCUPADOR: NO DONAR D’ ALTA EN RÈGIM CORRESPONENT SS O NO REGISTRAR EL CONTRACTE DE TREBALL EN EL S.P.O QUAN L’ OCUPADOR TINGUI CONSTÀNCIA DE QUE EL TREBALLADOR ES TROBA LEGALMENT A ESPANYA HABILITAT PER A L’ INICI DE LA RELACIÓ LABORAL. EXEMPT DE RESPONSABILITAT: SI COMUNICA A LES AUTORITATS COMPETENTS CONCURRÈNCIA DE CIRCUMSTÀNCIES SOBREVINGUDES QUE PUGUIN POSAR EN RISC OBJECTIU LA VIABILITAT DE LA EMPRESA O QUE, CONFORME A LA LEGISLACIÓ, IMPEDEIXIN L’INICI DE RELACIÓ LABORAL Antes de la entrada en vigor de la reforma de la Ley, los efectos de la autorización de trabajo se iniciaban En el momento de la entrada en España. En el caso de que no se produjeras el alta SS en el plazo de 1 mes desde la entrada, la Administración tenía que iniciar un procedimiento que podía dar como resultado a extinción de la autorización ( vigente desde la entrada en España). Ahora, por el contrario es el alta en SS la que dota de efectos a la autorización. Por tanto, en el caso de que el alta no se produzca, no es necesario poner en marcha un procedimiento de extinción ya que la autorización de residencia y trabajo no ha entrado en efectos. Por eso decimos que con la anterior Ley el visado incorporaba la autorización de residencia y trabajo ( el extranjero ya tenía la condición de residente desde la entrada en España) y en cambio, con la reforma legal, el visado solo autoriza la estancia en España durante el periodo de su validez. Sólo el alta en SS activará la autorización de residencia y trabajo correspondiente. 6

novetats introduïdes en la L.O.E.X INTRODUÏDES EN LOEX INFRACCIONS (ART 52 A 54 LOEX) 3) INFRACCIONS MOLT GREUS OCUPADOR: SIMULAR LA RELACIÓ LABORAL AMB UN ESTRANGER, QUAN DITA CONDUCTA ES REALITZI AMB ÀNIM DE LUCRE O AMB EL PROPÒSIT D’ OBTENIR DRETS RECONEGUTS PER LA LLEI, SEMPRE QUE AQUESTS FETS NO CONSTITUEIXIN DELICTE Antes de la entrada en vigor de la reforma de la Ley, los efectos de la autorización de trabajo se iniciaban En el momento de la entrada en España. En el caso de que no se produjeras el alta SS en el plazo de 1 mes desde la entrada, la Administración tenía que iniciar un procedimiento que podía dar como resultado a extinción de la autorización ( vigente desde la entrada en España). Ahora, por el contrario es el alta en SS la que dota de efectos a la autorización. Por tanto, en el caso de que el alta no se produzca, no es necesario poner en marcha un procedimiento de extinción ya que la autorización de residencia y trabajo no ha entrado en efectos. Por eso decimos que con la anterior Ley el visado incorporaba la autorización de residencia y trabajo ( el extranjero ya tenía la condición de residente desde la entrada en España) y en cambio, con la reforma legal, el visado solo autoriza la estancia en España durante el periodo de su validez. Sólo el alta en SS activará la autorización de residencia y trabajo correspondiente. 7

El règim de taxes de les autoritzacions de residència i treball L.O.E.X 2/2009 de reforma de la LLei O. 4/2000 Y Orden PRE 3/2010 LLei d´acompanyament dels pressupostos de la Generalitat 2010 reforma .Decret legislatiu 3/2008 L.O.E.X 4/2000 i Orden PRE 3657/2007 Entrada en vigor de la reforma de la LLei de Successions Generalitat 12/06/2010 (nova reforma Decret 3/2008 12/06/2010 13/12/2009 31/12/2009 Taxa d’ autorizació de residència per tramitació Merita en el moment de la sol·licitud Taxa d’ autorització de treball per concessió ( ja regulada por la Generalitat) Meriten en la concessió Taxes d’Autorització de residència i de treball per concessió Meriten en el moment de la concessió Taxes d’ Autorizació de residència i de treball per tramitació Meriten en el moment de la sol.licitud Taxes d’autorització de residència i de treball per tramitació Meriten en el moment de la sol·licitud

La residència de larga duración ART 32 LOEX RESIDENCIA LLARGA DURADA ACCÉS A LA RESIDÈNCIA EN ESPANYA D’ ESTRANGERS TITULARS D’ UNA AUTORITZACIÓ DE RESIDÈNCIA DE LLARGA DURACIÓN EN OTRO ESTADO MIEMBRO A) SOLICITUD DE AUTORIZACIÓN DE RESIDENCIA DE LARGA DURACIÓN EN ESPAÑA (RESIDENCIA INDEFINIDA Y TRABAJO EN ESPAÑA EN LAS MISMAS CONDICIONES QUE LOS ESPAÑOLES) -LA PUEDEN SOLICITAR POR SÍ MISMOS -PARA DESARROLLAR ACTIVIDADES: - POR CUENTA PROPIA - POR CUENTA AJENA - PARA OTROS FINES B) SOLICITUD DE AUTORIZACIÓN DE RESIDENCIA TEMPORAL EN ESPAÑA : PUEDEN SOLICITAR POR SÍ MISMOS -- ACCESO A UNA AUTORIZACIÓN DE RESIDENCIA Y TRABAJO INICIAL ( 1 AÑO) (NO LUCRATIVA,POR C.AJENA O POR C.PROPIA) -RENOVABLE- EN SU CASO, SE TIENE EN CUENTA EL S.N.E. - SE CONSERVA LA CONDICIÓN DE RESIDENTE DE LARGA DURACIÓN EN EL ANTERIOR ESTADO UE DE RESIDENCIA Como decíamos, el supuesto “a” no está recogido en las hojas informativas de la OUE. EN LAS CONDICIONES QUE SE ESTABLEZCAN REGLAMENTARIAMENTE SE SOLICITA EN EL DEPARTAMENT DE TREBALL SE SOLICITARÁ ANTE A.G.E. 9

La residencia de larga duración ART 32 LOEX RESIDENCIA TEMPORAL POR PARTE DE EXTRANJEROS TITULARES DE UNA AUTORIZACIÓN DE RESIDENCIA DE LLARGA DURADA EN ALTRES ESTATS MEMBRES UE SOL·LICITUD D’ AUTORITZACIÓ DE RESIDÈNCIA TEMPORAL I TREBALL SI ACTIVTAT POR C. D’ ALTRI: SOL·LICITUD POT SER PRESENTADA INDISTINTAMENT PER OCUPADOR O TREBALLADOR. ES TÉ EN COMPTE LA SITUACIÓ NACIONAL D’ OCUPACIÓ ES NECESSARI APORTAR, A MÉS DE LA DOCUMENTACIÓ GENERAL PER A L’ OBTENCIÓ DE L’ AUTORIZACIÓ DE RESIDÈNCIA I/O TREBALL, CERTIFICAT D’ INEXISTÈNCIA D’ ANTECEDENTS PENALS EN EL PAIS DE RESIDÈNCIA EN ELS DARRERS 5 AÑOS. - L’ AUTORITZACIÓ NO ESTÀ CONDICIONADA A L’OBTENCIÓ DE VISAT Para los que se encuentren en situación regular ( residentes, estancia por estudios) veremos otros procedimientos específicos para obtener esta autorización. EFICÀCIA DE L’AUTORITZACIÓ DE RESIDÈNCIA TEMPORAL I TREBALL: CONDICIONADA A L’ ALTA EN SS PERIODE DE 3 MESOS PER A L’ ALTA ( ES COMPUTA DES DE LA DATA DE CONCESSIÓ DE L’ AUTORITZACIÓ) 10