ART GREC.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Advertisements

LAOCOONT I ELS SEUS FILLS
Ciència, tècnica i societat
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Escola Montserrat Sant Just Desvern
 El fetge és l'òrgan que forma la sang.
L'EDAT MODERNA.
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Toca fusta FENT DECORATS
EL REALISME.
Joan Puig i Ferreter.
Scala era el nom que els romans donaven a una platja propera a Empúries.
Característiques i classificació.
Mataró, dimecres 27 d’abril de 2016
L'ART GREC.
TEMA 13.- DESCOLONITZACIÓ I TERCER MÓN.
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
LAOCOONT I ELS SEUS FILLS
Santa Victòria.
Presentació del curs acadèmic
EL PROFETA Pablo Gargallo Escultura segle XX.
Avinguda Sant Bernat Calbó, 8 – Vic – Tel
Història dels moviments socials
L’ART A L’EDAT MODERNA.
Religió i els déus romans
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
ELS ANELLS DE SATURN.
La teoria hilemòrfica d’Aristòtil
Autor: Samuel Lozano Alcodori
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
HISTÒRIA del MÓN CONTEMPORANI
Els sofistes i Sòcrates
L'ILLA DELS 5 FARS (FERRAN RAMÓN CORTÉS)
SEMINARIS PER A LA FORMACIÓ DEL PROFESSORAT DE LES AULES OBERTES
La filosofia d' Aristòtil i les escoles hel·lenístiques
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Orientació acadèmica als alumnes de 4t d’ESO-El Batxillerat LOMCE
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
ETAPA CLÀSSICA ES DESENVOLUPA DEL S.V a.C AL IV a.C
L´assaig de postguerra
BATXILLERAT ARTS ESCÈNIQUES
FET PER L’ÈRIC I L’ANASTASIA
ESCULTURA GREGA.
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
MUTACIÓ Eduardo Chillida Escultura segle XX.
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Enginyeria del software II
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Els primers en ser invadits i els últims en ser conquistats
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
2. El materialisme històric de Marx
4. El problema de la moral: eudemonisme
Treball de Recerca de Batxillerat
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
SALUT MENTAL.
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
El Renaixement Segles XV i XVI.
ROMANTICISME Finals del s.XVIII Canvis socials i econòmics
Les Avantguardes (principis segle XX)
XI MOSTRA DE RECERCA JOVE DE BARCELONA
El Modernisme Tradició I Modernitat a L’arquitectura Del Canvi De Segle Projecte Escolar Comènius 1
L'art grec.
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
ART MODERN.
Transcripción de la presentación:

ART GREC

La civilització de l’antiga Grècia va desenvolupar una intensa activitat artística. L’art de l’antiga Grècia es pot dividir en 3 grans etapes: Època arcaica Època clàssica Època hel·lenística

ÈPOCA ARCAICA (VIII – VI a.C.) ART I SOCIETAT L’art reflecteix un món en formació amb continus canvis polítics i socials Les formes de vida camperola es van transformant en formes de vida ciutadana Importància cada vegada més gran de l’economia comercial i monetària: predomini de la classe mercantil sobre la terratinent FORMES ARTÍSTIQUES Avanç en direcció al naturalisme, progrés tècnic i cultural constant Urbanisme irregular, adaptació al terreny Primers temples: formació dels ordres dòric i jònic Gran importància de l’escultura: Kuroi i Korai

L’ARTISTA Ja no depèn dels sacerdots, no està sota la seva tutela Arquitectes, escultors i pintors comencen a tenir per primera vegada a la història llibertat creativa i busquen constantment noves formes La música, la poesia, la filosofia eren les úniques arts nobles ESCULTURA Kuros (Kuroi en plural): Home jove Figura masculina, nua, dempeus, mirant cap endavant, el pes repartit entre les dues cames, una d’elles una mica més avançada

ÈPOCA CLÀSSICA (V - IV a.C.) ART I SOCIETAT Desenvolupament de la democràcia com a sistema d’equilibri social i polític entre les diferents classes socials i entre els valors individuals i col·lectius És una de les èpoques de la història de l’art en què maduren les més importants i fecundes formes naturalistes. Tota la història del classicisme es desenvolupa amb el predomini d’una de les dues tendències: naturalisme i idealització, encara que sempre enllaçats d’una manera inseparable.

2. ESCULTURA Materials principals: marbre i bronze Centrada en la figura humana Recerca de la bellesa entesa com a harmonia i proporció Combinació entre naturalisme i idealisme

ÈPOCA HEL.LENÍSTICA (III - I a.C.) ART I SOCIETAT Unió de Grècia sota Alexandre el Gran ( segle III a. C. ) Influències mútues entre les cultures orientals i grega Gust pel colossalisme i el luxe ornamental. S’acaba la sobrietat clàssica ARQUITECTURA En arquitectura es barregen els ordres, s’obliden els cànons

ESCULTURA El gust de l’època porta a l’acceptació de tots els estímuls i a la comprensió dels diferents ideals del passat que porten a un col·leccionisme precursor dels nostres museus, i al desenvolupament simultani de diferents estils i formes (Dinamisme i dramatisme: "Laocoont i els seus fills", "El gal moribund"), (Equilibri i sensualitat: "Venus de Melos") que reflecteixen una amplitud i una varietat simultània de gustos en les classes socials mitjanes molt més nombroses que en segles anteriors i que són els grans clients dels artistes d’aquesta època.

AUTOAVALUACIÓ L’art arcaic es va desenvolupar entre: II d.C. VIII – VI a.C. III a.C. 2. La democràcia es va desenvolupar a l’època: Època arcaica Època clàssica Època hel·lenística 3. L’obra anomenada “Laocoont i els seus fills" de l’època: Arcaica Clàssica Hel·lenística

CORRECTE !!!

INCORRECTE !!!

Un ordinador per cada 2 alumnes 3. METODOLOGIA NIVELL DE L’ALUMNAT 1r. d’ESO 2. REQUERIMENTS Un ordinador per cada 2 alumnes 3. METODOLOGIA L’activitat està plantejada com una activitat de reforç de continguts. Per tant després d’explicar la teoria a classe (amb el llibre de text) anem a l’aula d’informàtica per fer-la. 4. TEMPORITZACIÓ 30 minuts 5. AVALUACIÓ Seguiment a l’aula d’informàtica de l’autoavaluació