A intervención psicopedagóxica nunha escola de tod@s e para tod@s O ALUMNADO Pontevedra, 27 de abril do 2009
O traballo de atención psicopedagóxica é Unha demanda de maior presencia educativa no tecido social. Un proceso complexo, multidimensional e imprevisible. O ámbito é moi amplio, interdisciplinar e necesita de mediadores e profesionais diversos. Unha forma conxunta e coordinada de entendelos problemas. Fomentar a participación na resolución de problemas desde a propia perspectiva.
Incide en A educación dos individuos a través dos grupos ou colectivos. Trata de desenvolver aos individuos a través da relación social. Crear novas canles de comunicación e actitudes de compartir, cooperar…
Plantéxase Na escola e na comunidade. Na dinámica conxunta dos procesos educativos. No cambeo social froito das relacións entre individuos. No entorno e non no individuo. Involucra ós individuos.
O deseño dun programa É un dos aspectos mais importantes. Debe cumplir con: Unha programación adecuada e basada en obxectivos concretos. O coñecemento da realidade e os ámbitos determinados. As características diferenciais dos suxetos do grupo. As situacións sociais nas que viven os suxetos. O entramado social do que forman parte. A participación das organizacións e entidades. A participación dos individuos. O papel activo na aprendizaxe dos suxetos. A referencia medio-ambiental dos mesmos e seus recursos.
O deseño dun programa Ten cinco fases: Diagnóstico previo da situación (avaliación de necesidades, descripción das características, análise de recursos, identificación e organización de demandas…) Elaboración do programa (delimitación de obxectivos, elaboración de contidos, organización de actividades, desenvolvemento de estratexias, temporalización Execución do programa. Avaliación do programa e do grado de eficiencia Devolución da información (informe, persoal…)
Estratexias Dependen dos obxectivos e irán encamiñadas a modificar o comportamento dos colectivos para a aceptación e inclusión de tódolos membros. Deben posibilitar a aceptación. Deben promover a participación. Ser motivadoras e incentivadoras. Dous tipos: preventivas e correctivas.
As técnicas A nivel de planificación: estudio do contexto, traballo multidisciplinar, instrumentos tecnolóxicos… A nivel de actividade: individuais (entrevista, …) e grupais (dinámicas de grupo). A nivel de atención: Análise e solución de problemas, de formación, de grupo, de animación…
A atención psicopedagóxica exixe Calidade de vida como factor que se exporta. Contar cos demais e facelos partícipes das actividades propias (dar para recibir). Crear actividades, recursos e servicios de participación, aprendizaxe, respecto, axuda, compartir, dialogar, confianza… Implica mutua confianza, relación respetuosa coa outra persoa e apoio ilimitado