El PAC-plagi Definició, prevenció i detecció Francesc Nuñez i Mosteo

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El PEC-plagio Definición, prevención y detección Francesc Nuñez Mosteo Jordi Duran Cals.
Advertisements

El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
Sistema de gestió APPCC
Sistemes de mesura i control per a l'agricultura.
Informació i sensibilització
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
Eines digitals TIC © McGraw-Hill.
Com iniciar el treball de recerca
EL CURRÍCULUM A TRAVÉS DE LES TIC
Recursos Informàtics en Història
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
II SIMPOSI “COMERÇ I CIUTAT”
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
LA FASE DE SELECCIÓ (FS) A LA FIB
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
RACO Revistes Catalanes amb Accés Obert.
ES:E - Objectius Donar una visió inicial de l’Enginyeria del Software
Comunicació Audiovisual
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Desenvolupament d’aplicacions mòbils (HTML5 o Windows Phone)
ANÀLISI DE LES ARTS MENORS COM A MODEL DE FUTUR A LA PESCA
Integració europea i gènere Centre de Documentació Europea de la URV
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
UVic i Rosa Sensat Maig de 2013
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
La construcció del coneixement pels estudiants en entorns virtuals
Com introduir les Guies Docents
Víctor Ruiz Marquès Enginyeria en Informàtica   Juan Martínez Bolaños
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Formulació d’una Unitat Didàctica per estudiar la població d’Ontinyent
Introducció i objectius
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Portfoli Jordi Guim.
Projecte eTaller Disseny i implementació d’una aplicació de gestió web JEE per a petits tallers de reparació d’automòbils © Jaume López Diaz – Treball.
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Perfil dels enquestats
Tutora: Eloisa Lorente
Títol: Un exemple de lliçó a Atenea: Teoria de la simetria
ASPECTES ADMINISTRATIUS D’INTERÈS PEL TUTOR DEL CENTRE RECEPTOR:
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Seminari d’Educació Especial
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
Tesis Doctorals en Xarxa
Informació i sensibilització
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
Presentació BATXILLERAT
Com fer una presentació? Comunicació oral
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
Universitat Autònoma de Barcelona
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
Personalització del Procés d’Aprenentatge en Entorns Virtuals
Daniel Miró Pettican TFG Primer semestre/
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
Projecte Fi de Carrera - J2EE Alumne: Daniel Clemente Marcè
EL TRIANGLE EXERGÈTIC: REPRESENTACIÓ ACTUAL I PROPERS DESENVOLUPAMENTS
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Xarxa de lluita contra el maltractament i la violència de gènere
Materials: METALLS Tema 3.
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
L’AVALUACIÓ DE LA CARPETA DE LABORATORI EN UNA ASSIGNATURA DE SEGON CURS D’ENGINYERIA TÈCNICA DE TELECOMUNICACIÓ Josep Jordana, Francesc J. Sànchez Departament.
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

El PAC-plagi Definició, prevenció i detecció Francesc Nuñez i Mosteo Jordi Duran i Cals

Índex Introducció Projecte AntiCòpia Experiències pilot Treball futur i conclusions finals Eines Bibliografia i agraïments Debat i torn obert de paraules

1. Introducció Ubicació del tema Plagi-------------------- Ciberplagi Plagi acadèmic------ PACplagi

1. Introducció Doble dimensió del plagi Apropiació il·lícita Frau o engany “Robar a l’autor i enganyar al destinatari de l’obra plagiada” (aquest segon és el pricipal objectiu del PACplagi)

1. Introducció Triple dimensió del problema 1. Prevenció. Funció educativa (necessitat de noves metodologies educatives que facin difícil el plagi) Estratègies de prevenció Estratègies d’honestedat 2. Detecció (funció “policial”) 3. Reglamentació i sanció (funció “judicial”)

1. Introducció Problema de la definició Valoració socio-històrica de la definició de plagi Necessitat d’una definició uniforme (i una normativa clara que s’apliqui comunament –això evitarà la manca de coneixement per part de l’alumne i la no percepció de conseqüències en aquest comportament)

1. Introducció Pràctiques fraudulentes Plagi (intern i extern) Falsificació Autoplagi Col·lusió Còpia Comunicar-se durant un examen Suplantació.

1. Introducció Definició de plagi Prendre i utilitzar com si fossin pròpies reflexions, escrits o invencions d’una altra persona (Oxford English Dictionary) Nota: Tot això seria plagi si no advertíssim que bona part d’aquestes informacions provenen del dossier sobre el plagi del número 10 de la revista DIGITHUM (coordinat per R. Comas i J. Sureda)

1. Introducció Tipologies de plagi a la UOC Còpia entre entregues literal [text i codi font] paràfrasi [text i codi font] traducció [text] Còpia de recursos externs recursos d'Internet materials de l'assignatura

2. Projecte AntiCòpia Objectius Detectar la no originalitat dels treballs entregats. Fomentar l'ús correcte d'informació de tercers.

2. Projecte AntiCòpia Integració i arquitectura Aula RAC Registre de Plagi ... Detector de Plagi SIM Jplag

2. Projecte AntiCòpia Característiques llenguatge natural (MS-Word) i codi font (Java) Percentatge de similitud entre parelles de documents Flexibilitat per la selecció de conjunts de documents a comparar: assignatura, semestre, any i número de PAC Cross-aula i cross-estudis

2. Projecte AntiCòpia Ús

3. Experiències pilot Curs set. 2010 – feb. 2011 Sistema constitucional espanyol 5 aules CAT i 1 IB 4 PACS/PECS Franges: [70% - 80%] [80% - 90%] [90% – 100%] 46 Entregues revisades => 18 casos de còpia Nota: font provident dels estudis de Dret, prof. Marcel Mateu -- Informe sobre el Pla Pilot AntiCòpia --

3. Experiències pilot Curs set. 2010 – feb. 2011 Taller de Java 2 aules Cat i 1 IB 7 PACS/PECS 9 casos de còpia detectats (5 casos no detectats) Nota: font provident dels estudis d'Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació, Prof. David Masip

3. Experiències pilot Conclusions Es fa evident la còpia entre aules Existeix la còpia parcial Còpies detectades amb llindars >80% Similituds elevades per contenir de l'enunciat No processa PDF Dependència del tipus d'enunciat

4. Treball futur i conclusions finals Extracció de l'enunciat de les entregues Visualització de la similitud entre parelles de documents Comparació amb materials interns (proporcionats pels responsables de l’assignatura) Comparació amb la web Integració amb el RAC ?

4. Treball futur i conclusions finals Necessitat d’instaurar protocols d'actuació en cas de còpia (normativa) Canvi de perspectiva: educar vs. penalitzar Eines pels estudiants: ajuda en l'edició: citació, ús de recursos externs, … Volem fer un especial incís en recordar que les eines classificades com a “detectores de plagi” són realment eines per l’extracció d’indicis de plagi

5. Eines Serveis online Copionic http://en.citilab.eu/ Plagium : http://www.plagium.com/ eTBLAST : http://etest.vbi.vt.edu/etblast3/ SeeSources: http://www.plagscan.com/seesources/ Plagiarism Detect : http://plagiarism-detect.com/ JPlag : https://www.ipd.uni-karlsruhe.de/jplag/ (codi) SID : http://genome.math.uwaterloo.ca/SID/ (codi)

5. Eines Programari lliure (text) Crot : http://www.siberiasoft.info/index.php/about-crot.html YAP : http://www.pam1.bcs.uwa.edu.au/~michaelw/YAP.html JPlag : https://www.ipd.uni-karlsruhe.de/jplag/ (codi)

5. Eines Programari lliure (codi font) AC : http://tangow.ii.uam.es/ac/ MOSS : http://theory.stanford.edu/~aiken/moss/ SCAM : http://www.dlib.org/dlib/november95/scam/11shivakumar.html JPlag : https://www.ipd.uni-karlsruhe.de/jplag/ (codi)

5. Eines Programari propietari / Serveis de pagament Turnitint : http://www.turnitin.com/ DotCop : http://www.doccop.com/ PlagiarismDetect : http://www.plagiarismdetect.com/ PlagiarismDetector : http://www.plagiarism-detector.com/ ScanMyEssay : http://www.scanmyessay.com/

5. Eines Exercici pràctic http://cv.uoc.edu/~jdurancal/ExerciciPAC.zip

6. Bibliografia i agraïments Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Plagiarism_detection The Language Technologies Blog - http://cookingattheuoc.wordpress.com/2010/11/16/com-es-tracten-els-indicis-de-plagi/ El ciberplagi acadèmic, dossier de la revista Digithum, Nº 10 http://www.uoc.edu/digithum/10/dt/cat/comas_sureda.pdf

6. Bibliografia i agraïments Estudis d'Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació Robert Clarisó Mª Jesús Marco David Masip Estudis de Dret Marcel Mateu Jordi Garcia

7. Debat i torn obert de paraules Explica'ns la teva experiència Si t'has trobat algun tipus de plagi ... què has detectat (tipologia, ... )? com? quina mesura has aplicat per resoldre-ho? utilitzes alguna mesura de dissuasió? tallerpacplagi@googlegroups.com

Moltes gràcies per la seva atenció