L’INFANT CAPAÇ 25 Aniversari CRP Vilafranca

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Biblioteca Rosa Sensat Bibliografia i recursos electrònics
Advertisements

6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Escola Montserrat Sant Just Desvern
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Alimenta el teu cos.
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
III. Jesús ve a salvar-nos
I transforma un llibre en un nou lector
El Pare Claret és un regal per a tots
Les bones pràctiques per a la educació en família
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
CLAUDE MONET Obres clàssiques de pintura acompanyades
PETITS REPORTERS Títol.
DE L´ESCOLA TRADICIONAL A L´ESCOLA NOVA
Coneixem el que estudien i ens hi impliquem
Recordem què vol dir ser adolescent
Projecte de P-3 4a Part Curs
EL VALOR DE LA FELICITAT
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
Estratègies educatives en la família
ESTRATÈGIES EDUCATIVES A LA FAMÍLIA
MIQUEL MARTÍ I POL ( ) EN HOMENATGE.
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
CRP Vallès Oriental I Granollers – 10/maig/07
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
Música: “Record per sempre”de Vangelis
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
DIADA DE La pau i la no violència.
EL QUE NECESSITO PER VIURE
2013.
Objectiu Educatiu Trienni
El Pare Claret és un regal per a tots
Hi havia una vegada una família de ratolins.
“El perfil de mestre i professor”
EL BAPTISME SAGRAMENT QUE ENS FA FILLS DE DÉU I MEMBRES DE L’ESGLÉSIA.
XIII a Setmana de la solidaritat
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
Saber Viure és no estar sol.   .
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Vulneració dels drets socials
Organització i creixement
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Assessorament de la Formació en Competències
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
LÍMITS: EDUCAR EN LLIBERTAT
Convivència i Mediació Escolar
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

L’INFANT CAPAÇ 25 Aniversari CRP Vilafranca Una mirada a la infància des de la perspectiva de la Pedagogia Sistèmica 25 Aniversari CRP Vilafranca Generalitat de Catalunya Departament d’Educació Servei Educatiu de l’Alt Penedès Vilafranca 24 de març de 2009 Carles Parellada Enrich (ICE UAB) Bellaterra

LA IMPORTÀNCIA, I EL VALOR, DE LES PERSONES, DEL TREBALL EN EQUIP, DE LA XARXA, D’UNA INTENCIÓ I D’UN PROJECTE COMPARTIT. TOT PLEGAT GENERA UN CAMP DE POSSIBILITATS INFINITES.

Els infants arriben al món amb dos regals sota el braç: POTENCIALITAT I PLASTICITAT CONFIANÇA EN EL CONTEXT SOCIAL QUE ELS CUIDARÀ Com passem de la imatge de fragilitat i indefensió (dependència) a la de possibilitats i recursos (autonomia)? Decàleg per L’INFANT CAPAÇ

1. EL DESENVOLUPAMENT HARMÒNIC DELS INFANTS, ÉS A DIR, DE TOTES LES SEVES POTENCIALITATS SOCIALS, EMOCIONALS I COGNITIVES, REQUEREIX D’UN AMBIENT RELAXAT, DINTRE I FORA DE LA FAMÍLIA

2. EL BINOMI BIOLOGIA-RELACIÓ. APRENDRE A DISTINGIR: Què forma part de la biologia? Les etapes de maduració i creixement. Què aporta el context social? Els pares, la família extensa, l’escola, ... QUINA ÉS LA CONVERSA QUE TÉ LA MARE AMB EL BEBÈ, DE QUI LI PARLA, DE QUÈ LI PARLA, COM LI PARLA, ...?

Les dificultats, els símptomes, com oportunitats. 3. CAP ON TENDIM A MIRAR: EN LA DIRECCIÓ DEL PROBLEMA, O EN LA DIRECCIÓ DE LA SOLUCIÓ? Les dificultats, els símptomes, com oportunitats. SEGUIM EL CURS DE LA VIDA, O ANEM A CONTRACORRENT?

4. LA IMPORTÀNCIA DE L’ORDRE: . Pertinença – Exclusió . Lloc i funció . Equilibri entre el donar i el rebre

5. CONGRUÈNCIA EN LA RELACIÓ DELS PARES AMB ELS FILLS 5. CONGRUÈNCIA EN LA RELACIÓ DELS PARES AMB ELS FILLS. DE LA RELACIÓ ENTRE L’ESCOLA I LA FAMÍLIA. GESTIÓ DE LA MALA CONSCIÈNCIA

6. LA CONFIANÇA, CONDICIÓ BÀSICA PER TENIR UNA MIRADA VERS EL NEN QUE ENS PERMETI VEURE’L COM A CAPAÇ: . Confiar en els seus recursos . Confiar en els nostres recursos com a pares i mares, com a educadors/es . Confiar en els recursos del context UN INFANT ESDEVÉ CAPAÇ, ACTUALITZA LES SEVES CAPACITATS, SI CONVIU AMB UNA FAMÍLIA CAPAÇ, EN UNA ESCOLA CAPAÇ, I EN UNA SOCIETAT CAPAÇ

7. EL PES DE LES EXPECTATIVES O LA FORÇA DE L’AUTONOMIA, LA CREATIVITAT, ..., LES POSSIBILITATS?

ESCOLTAR RECONÈIXER AGRAIR ASSENTIR 8. LES ACTITUDS QUE ACOMPANYEN LA CONFIANÇA ESCOLTAR RECONÈIXER AGRAIR ASSENTIR

9. LA FAMÍLIA APORTA LA SEGURETAT I EL BENESTAR PERSONAL DE L’INFANT 9. LA FAMÍLIA APORTA LA SEGURETAT I EL BENESTAR PERSONAL DE L’INFANT. A L’ESCOLA, A L’AULA, ELS/LES MESTRES APORTEN L’ALEGRIA PER VIURE.

10. TOTS ELS PARES I MARES ESTIMEN ELS SEUS FILLS I FILLES 10. TOTS ELS PARES I MARES ESTIMEN ELS SEUS FILLS I FILLES. PER ELLS FAN TOT EL MILLOR I POSSIBLE. TANMATEIX, TOTS ELS MESTRES APRECIEN ALS SEUS ALUMNES, I PER ELLS FAN TOT EL MILLOR I POSSIBLE TAN SOLS UN COR AGRAIT POT APRENDRE. PERQUÈ UN FILL, UNA FILLA ESDEVINGUI AGRAIT HA DE REBRE DELS SEUS PARES, DELS MESTRES. EL QUE ÉS NECESSARI, NI MÉS NI MENYS. SI REP MÉS, ESDEVÉ ARROGANT, I ES TORNA EXIGENT, SI REP POC, ESDEVÉ INESTABLE I ES TORNA COMPULSIU, A LA RECERCA DEL QUE LI MANCA. TAN SOLS UNA PERSONA AGRAIDA ESTÀ DISPONIBLE A UNA CONVIVÈNCIA FLUIDA L’AMOR ÉS LA MIDA JUSTA DE TOTES LES COSES, ALLÒ QUE ENS CONNECTA ALS ALTRES I A LA VIDA. PER TANT, ELS ENTORNS AMOROSOS SÓN LA MILLOR CONDICIÓ PER AFAVORIR L’ÈXIT DE L’INFANT CAPAÇ

BIBLIOGRAFIA LOS SIETE SABERES NECESARIOS PARA LA EDUCACIÓN DEL FUTURO Edgar Morin, Paidós EDUCAR PARA SER CALIDAD DE VIDA LIBERTAD Y LÍMITES Rebeca Wild, Herder LOS PATITOS FEOS Boris Cyrulnik, Gedisa SABER DIR NO Asha Phillips, Empúries MODELOS DE FAMILIA Andrea Fiorenza y Giorgio Nardone, Herder NIÑOS Y ADOLESCENTES DIFÍCILES Andrea Fiorenza, RBA-Integral EL REGAL DE LA COMUNICACIÓ Sebastià Serrano, Ara Llibres PEDAGOGIA SISTÈMICA Mercè Traveset, Graó ERES UNO DE NOSOTROS Marianne Franke, Alma Lepik SIN RAÍCES NO HAY ALAS Bertold Ulsamer, Herder