DE LA GARROTXA A L’EMPORDÀ, VIU EL FLUVIÀ

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PERQUÈ ELS RIUS HAN D’ARRIBAR AL MAR?
Advertisements

21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Treball de MÚsica les castanyoles
I transforma un llibre en un nou lector
OBSERVEM EL PAISATGE 3r Primària
ELS PAISATGES I ELS POBLES
RECICLAR PER MILLORAR EL NOSTRE ENTORN
REUNIÓ INFORMATIVA.
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
PETITS REPORTERS Títol.
EL JOC DELS PINS CAMP D’APRENENTATGE D’EMPÚRIES
SIGUEM SOSTENIBLES.
Estació Depuradora d’Aigües Residuals VALL DEL GES
Taller SOBRE l’aigua: L'inventor gota.
TROBA LA FRASE CORRECTA
Coneixement del Medi Social i Cultural
Éssers vius i éssers inerts
Potències de nombres racionals
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
Les costes i els rius de Catalunya
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
Un bocí de pastís...?.
QUAN EL RIU ARRIBA AL MAR: EL GALATXO D’EN SORRAPA
RIUS I RIEROLS 6è de primaria- juny 08 Carlos de Molina Carlota Delise
Música: “Record per sempre”de Vangelis
Coneixement del Medi Natural
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
L’interrigatiu ON serveix per demanar un lloc i és invariable:
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
GO PRO Martí Macià 5è A.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ASSUT DE L’EBRE.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
LA MUNTANYA.
L’AIGUA A LA NATURA.
Els corriols Piu i Piua.
PRIMAVERA GRUP III 01a.
Quina emoció! Què ens voldran dir?
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
TECNOLOGIA.
BIODIVERSITAT A L’HORT
I tu qui dius que sóc?.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
La llum i el so.
ESCOLA IGNASI MELÉ I FARRÉ
Un animal en perill d’extinció
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ
COLÒNIES A CA LA MARIA LA CASA DE COLÒNIES. LA FAGEDA. LA GRANJA.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
d’una xerrada de l’Eduard Sala que trobareu a
SISTEMA DUNAR.
L’AIGUA UN RECURS POC VALORAT?
PRIMAVERA GRUP IV 01a.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
La vulneració dels drets socials
CARTA AL LLOGATER.
ECOSISTEMES FORESTALS A LES SALINES
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Com contaminem l`aigua?
L’AIGUA ÉS VIDA.
L’EMPORDÀ A VISTA D’OCELL 
EXPERIMENTEM AMB L'AIGUA
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Transcripción de la presentación:

DE LA GARROTXA A L’EMPORDÀ, VIU EL FLUVIÀ Guia de les sortides

Per estudiar el riu Fluvià de ben a prop, farem tres sortides: Una al curs alt, al Gurn. Una altra al curs mitjà, a Besalú. I l’última al curs baix, a Sant Pere Pescador.

Sant Pere Pescador Besalú n n El Gurn n Tardor Hivern Primavera

ITINERARIS LLAGUT De St. Pere Pescador a PETIT PLANÇÓ D’Olot a 1.- St. Privat d’En Bas 1.- St. Privat d’En Bas 2.- Besalú 2.- Besalú 3.- St. Pere Pescador 3.- St. Pere Pescador

A cada sortida ens repartirem en grups i cadascun d’ells farà una recerca per observar un dels tres aspectes que volem estudiar del riu: A: La llera del riu B: L’aigua del riu C: La ribera del riu

Recerca A: LA LLERA És el lloc per on transcorre el riu. És el llit del riu. A la seva vora farem una prova amb taps de suro per saber la velocitat de l’aigua, i alguns càlculs per saber la quantitat d’aigua que hi passa.

Recerca A: LA LLERA També observarem el seu fons per conèixer els materials que la formen. fang sorra grava còdols roca

Recerca B: L’AIGUA Comprovarem si és veritat que l’aigua no té color ni fa cap olor. També es pot creure que l’aigua transparent sempre és pura i neta. I que la podem beure. Atenció: això no és del tot cert!

Recerca B: L’AIGUA En alguns rius l’aigua està bruta o contaminada amb substàncies invisibles, que fan impossible la vida d’animals i plantes. A més no és potable. Vosaltres l’analitzareu. Per saber si l’aigua del riu té un bon estat de salut o no, ens hem de fixar en els tipus d’invertebrats que hi ha. Els buscarem amb lupa!

Recerca C: LA RIBERA Als terrenys que es troben a banda i banda del riu en diem la ribera esquerra i la ribera dreta, sempre mirant en el sentit cap on va el riu. Hi estudiarem la vegetació.

Recerca C: LA RIBERA Inspeccionant la quantitat i localització de la vegetació sabrem si les riberes són naturals o si hi ha hagut accions humanes que les han canviat.

i els animals que viuen al riu. A part de la recerca que farà cada grup, hi ha alguns temes que estudiareu en cada sortida a tots els grups: la meteorologia, la vegetació i els animals que viuen al riu.

Cadascun de vosaltres portarà un quadern de camp per fer anotacions.

I cada grup portarà un parell de guies de camp per consultar. Al final de la caminada es farà una valoració amb les anotacions que s’han anat recollint.

Haureu de tenir els sentits ben desperts al costat del riu: mirar, olorar, escoltar i tocar us ajudaran a entendre’l més i conèixe’l millor.

A més gaudireu d’una jornada especial fent coneixença entre vosaltres, nois i noies d’Olot i de St. Pere Pescador, a la vora del vostre compartit riu Fluvià.

A més gaudireu d’una jornada especial fent coneixença entre vosaltres, nois i noies d’Olot i de St. Pere Pescador, a la vora del vostre compartit riu Fluvià. Us hi esperem aviat!