Psicologia i cinema PRESENTACIÓ IES DOMÈNEC PERRAMON Arenys de Munt

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
RESUM.
Advertisements

Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
LABORATORI SERIGRAGIA
ELS LLENGUATGES VISUALS
SEGONA AVALUACIÓ Treball i energia. Potència. Calor.
Impress 3... Posa-hi un fons!
LECTURA D’IMATGES als Estanys de Sils
Superfícies.
II. La llum Lleis bàsiques L’òptica geomètrica: imatges i aberracions
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
BAUHAUS, una escola d’art
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
INSTITUT RONDA 1 ESO-Lleida
PER QUÈ LA FILOSOFIA VA AL CINEMA?
Ciències per al món contemporani
La Càmera C A R L I È.
CLAUDE MONET.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
UD: EXPRESSIÓ GRÀFICA: perspectives
Física 1 btx: òptica Què és la llum: Teories corpuscular i ondulatòria
LLUM I OMBRES.
ELS ANELLS DE SATURN.
ELS NOMBRES ENTERS.
GESTIÓ PER PROCESSOS.
Imatges en moviment. El llenguatge cinematogràfic
T E O R I A D E L C O L O R Que cal saber sobre el color?
FEM LA BOLA PETITA!.
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
LA LLUNA Mateo , Alejandro , Lluís , Alberto, Son els creadors, esperem que us agradi.
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
AVALUACIÓ FONETICA I FONOLOGICA
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
Què hi ha a l'Univers?.
DE LA DURADA AL RITME.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
La matèria.
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
Un test per pensar... Materials de
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
3. TOTS SOM DIFERENTS..
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
PROPIETATS DE LA LLUM La llum es propaga en línea recta.
PETITS TALENTS CIENTÍFICS
MP06 ANÀLISI ESTÈTICA CFGM ESTÈTICA I BELLESA
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Al camí de Sant Martí hi ha un pi. Que és a prop del mar, de la sorra, de les onades, de les roques...
(posició d’equilibri)
TECNOLOGIA.
PRIMERA LLEI DE NEWTON Si no actuen forces exteriors, la velocitat d’un cos no varia ni en mòdul ni en direcció.
Ciències socials, geografia i història Primer curs
Introducció Al posicionament Web.
La llum i el so.
HARDWARE.
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
Organització i creixement
No et deixis enlluernar i posa atenció
Als de la Bisbal tan els fots quedar bé com mal.
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
Sessió 3 Grup de treball SupTIC 12 de febrer del 2007.
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
La representació dels objectes
(Fes clic per entrar en el quadre i poder escriure) NOM DELS PERSONATGE (Per canviar la lletra i la mida ho pots fer des de FORMATO-FUENTE) Escriviu els.
Estils i Plantilles Ms Word.
COM FER UNA EXPOSICIÓ ORAL
El llenguatge de la imatge. Unes quantes regles d’or per a fer bones
Transcripción de la presentación:

Psicologia i cinema PRESENTACIÓ IES DOMÈNEC PERRAMON Arenys de Munt Octubre -2008

Equips, eines i llenguatge de la imatge fixa QUÈ SABEM FER? Conèixer el llenguatge de la imatge: Plans Punts de vista Enquadrament Fer fotos amb una càmera digital. Escanejar imatges. Veure les imatges d'un disquet a l'ordinador. Moure/Copiar imatges d'un directori a un altre.

Mòdul B: Equips, eines i llenguatge de la imatge fixa QUÈ FAREM? Modificar les dimensions, la brillantor i el contrast d'una imatge a l'ordinador. Retallar part d'una imatge i enganxar-la sobre una altra. Fer una presentació d'imatges Conèixer components d'una càmera: objectius, diafragma i velocitat.

Mòdul B: Equips, eines i llenguatge de la imatge fixa RECURSOS: Càmara digital. Escàner. Programes: ACDSee, FotoCanvas i FotoAngelo. Paint Shop Pro. Studio 8.

El llenguatge de la imatge: Els plans Pla general - Pla mitjà - Primer pla - Pla de detall   Pla descriptiu - Pla narratiu - Pla expressiu

El llenguatge de la imatge: Els punts de vista Picat Contrapicat   Picat. La càmera se situa per sobre del personatge El personatge es mostra petit Contrapicat. La càmera se situa per sota del personatge Tendeix a engrandir el personatge

Enquadrar: Regla dels terços El llenguatge de la imatge: Enquadrament Enquadrar: Regla dels terços                                                                                                                                    Les línies i els punts són centres d’atenció

Altres aspectes del llenguatge de la imatge: Situació Pes visual Els colors que componen una determinada imatge, la ubicació dels diferents elements que la formen, o les textures dels mateixos, tenen un paper important en la seva composició.   http://www.edu365.com/eso/muds/visual/composicio/index.htm   

Altres aspectes del llenguatge de la imatge: Les línies Les diagonals donen dinamisme i condueixen la visió fins a un determinat element. Les línies horitzontals produeixen sensació de pau, tranquil·litat. Les línies rectes, pel contrari, provoquen rigidesa, tensió, intranquil·litat. Les corbes també produeixen tranquil·litat, sobretot si són amples.

Altres aspectes del llenguatge de la imatge: Els colors Encertar una bona combinació en els colors serà encertar una bona fotografia. Serà més harmoniosa com menys colors utilitzeu. Serà un èxit segur si pertanyen a la mateixa família. Altres possibilitats d'èxit: una foto en què destaqui tan sols un o dos colors.

Altres aspectes del llenguatge de la imatge: Els colors

Els tons dels colors poden també, en funció de la llum, fer referència a punts de vista diferents, així, per exemple una imatge que inclogui una gran varietat i gradació de tons tindrà un aspecte suau i dolç, contràriament, una imatge amb poca gradació de tons tindrà una aspecte més aviat dur i agressiu.

La il·luminació L’altura, quantitat i direcció de la llum determinen l’aspecte, la textura i el volum d’un objecte. .Llum forta: llum solar d’un dia clar. Llums i ombres molt contrastades. .Llum suau: llum difusa. Ombres poc definides. Poc contrast. .Contrallum: fer la fotografia de cara a la llum. Es perden els colors de l’objecte al temps que es perfila i separa la silueta del fons.

L’ANGLE VISUAL pràctica b193 L’angle visual és la quantitat d'imatge que es pot veure des del visor de la càmera de fotografiar. Aquest angle varia en funció de l’objectiu que s'utilitza pràctica b193 Podreu practicar a: http://www.edu365.com/primaria/muds/visual/jugaimatges/enquad/index.htm

Altres aspectes del llenguatge de la imatge: Lectura d’imatges Llegir les imatges    Davant d'una imatge cadascú fa una interpretació diferent del seu possible significat. Ens deixem portar per la primera impressió, la primera sensació. La nostra experiència personal, la nostra relació amb la realitat ens condiciona a l'hora de fer interpretacions. Molt sovint mirem les imatges i no les llegim.

Llegir les imatges Les coses que veus a la fotografia. Des d'on s'ha tirat aquesta fotografia? És un pla sencer, mig o un pla de detall? És una imatge simètrica o asimètrica? És una imatge equilibrada? Quina part de la fotografia té més llum? Quins colors té la fotografia? INTERPRETACIÓ Qui pot ser la persona de la fotografia? Quina edat et sembla que té ? On és? Què fa? Què pensa? Què diu? Quina deu ser la seva professió? Què et crida més l'atenció d'aquesta fotografia? Posa-hi un títol Es tracta d'un reportatge, d’un suplement dominical, sobre Bora Milutinovic, el nou entrenador de futbol que ha fitxat la selecció nacional de Nigèria. És una persona experta que ha vist molt de món i en qui han posat moltes esperances amb vista a la participació de la selecció nigeriana en el proper mundial.

Llegir les imatges Les coses que veus a la fotografia. Des d'on s'ha tirat aquesta fotografia? És un pla sencer, mig o un pla de detall? És una imatge simètrica o asimètrica? És una imatge equilibrada? Quina part de la fotografia té més llum? Quins colors té la fotografia? INTERPRETACIÓ Qui pot ser la persona de la fotografia? Quina edat et sembla que té ? On és? Què fa? Què pensa? Què diu? Quina deu ser la seva professió? Què et crida més l'atenció d'aquesta fotografia? Posa-hi un títol

Llegir les imatges Les coses que veus a la fotografia. Des d'on s'ha tirat aquesta fotografia? És un pla sencer, mig o un pla de detall? És una imatge simètrica o asimètrica? És una imatge equilibrada? Quina part de la fotografia té més llum? Quins colors té la fotografia? INTERPRETACIÓ Què et crida més l'atenció? Posa-hi un títol

Llegir les imatges Segur que diu el que sembla? Evidentment, hi ha un repetició de paraula, però pel 90 % dels que heu llegit això us ha passat per alt.

Llegir les imatges Què tenim aquí ? Es tracta d'una imatge composta per dues cares que es miren oposadament o d'una que ens mira fixament trencada pel mig per un canelobre ?

Fotografia informativa Quan es parla de la premsa es diferencien dos gèneres: els informatius i els d’opinió.

PRÀCTIQUES: Problemes i consells                                                         PRÀCTIQUES: Problemes i consells Contrallum exagerat No ha respectat la distància mínima. No ha usat el macro. Falla el contrallum i l'enquadrament.

PRÀCTIQUES: Problemes i consells El sol i l'ombra dificulten la mesura correcta de la llum. Enquadrament defectuós Programa de la càmera inadequat

No ha respectat els temps d'enfocar. Ha disparat precipitadament.                                                                                                                 La velocitat és difícil de copsar amb les digitals. No ha usat el programa apropiat. Efecte dimoni No ha respectat els temps d'enfocar. Ha disparat precipitadament. PRÀCTIQUES: Problemes i consells

Càmeres analògiques En les càmeres reflex - que, com el seu nom indica, vénen proveïdes d’unvisor de reflexió - el que veiem a través d’elles coincideix, exactament, amb la imatge que s’impressionarà en el negatiu. A les compactes, en canvi, la imatge del visor i la que entra per l’objectiu no és coincident. Hi ha un petit desplaçament com podem comprovar en els dibuixos.

Diferència càmeres reflex i compactes

Càmeres compactes

Sensibilitat d’una pel·lícula L’índex de sensibilitat d’una pel·lícula ve expressada en graus ISO. • Per a dies assolellats: ISO 100 (gra molt fi) • Per dies nuvolats d’hivern o fotos a interiors: ISO 400 (gra mitjà) o ISO 800 / 30º (gra més gruixut) • Com a pel·lícula estàndard: ISO 200 (gra fi)

Lents: els objectius 1. Normal (50mm) 2. Teleobjectius (per sobre de 50mm) 3. Angulars (per sota de 50mm)

Diafragma

Obsturador La durada de l’obertura s’anomena velocitat d’obturació.

Obsturador El comandament de velocitat abasta – segons la càmera - temps des d’1/1000 de segon (és el més normal) fins a 1 segon. .

La càmera fotogràfica

Proposta de les pràctiques Cercar imatges a l’ordinador. Explorar imatges des del Paint Shop Pro. L’obtenció d’imatges: L’escàner Captura d’imatges. Recerca per internet.

La captura d’imatges en la pantalla. Inicieu una nova sessió del Paint Shop Pro. Obriu el menú Capturar-Configuración de la captura Seleccioneu els mateixos paràmetres que a la imatge inferior: Feu clic a   Obriu ara el menú Capturar-Iniciar. Comproveu que el Paint Shop Pro es minimitza

La recerca d’imatges per internet Cerqueu una imatge concreta amb el cercador. Deseu a la vostra carpeta de treball la imatge. Hi ha nombroses pàgines WEB que s'han especialitzat en oferir imatges als visitants. Com a exemples navegueu per les galeries en línia:   Microsoft Design Gallery  321clipart

Proposta de les pràctiques - 2 Presentació d’imatges amb el FotoAngelo.