Recordem què vol dir ser adolescent

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
A D V E N T La corona d’Advent.
Advertisements

CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
TALLER DE JOCS Aquest any hem iniciat un nou taller a Primària ...
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
L’ENTRENAMENT ESPORTIU
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
MARIA VIU AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Alimenta el teu cos.
MÚLTIPLES I DIVISORS ESCOLA EL Cim- 6è de primària.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
El Pare Claret és un regal per a tots
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
PETITS REPORTERS Títol.
Coneixem el que estudien i ens hi impliquem
LA FAULA.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
¿No creus que seria bo fer un inventari dels béns que has rebut per així viure amb major alegria i optimisme? Amb So ¿Per què viure pensant en el 10 %
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
Taller de flotació 1.
L’hora dels indecisos L’hora de decidir.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
VALORS I VITUTS PER CRÉIXER COM A PERSONA
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
Un bocí de pastís...?.
La veu passiva Tema de present.
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
DIADA DE La pau i la no violència.
DE LA DURADA AL RITME.
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
Un test per pensar... Materials de
TALLER DE JOCS Aquest any hem iniciat un nou taller a Primària ...
La gestió per processos
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
I tu, com estudies?.
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
Objectiu Educatiu Trienni
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Els corriols Piu i Piua.
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Introducció Al posicionament Web.
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
BAIX EMPORDÀ.
L’ ESPÒNSOR QUÍ QUÉ COM.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
HABILITATS COMUNICATIVES
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Organització i creixement
Assessorament de la Formació en Competències
AMB DÉU TOT ÉS POSSIBLE Paula García Ruiz
EL QUADRAT LES MARIETES.
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
COM FER UNA EXPOSICIÓ ORAL
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Què fas a la universitat?
(del conte Momo, Michael Ende, 1973)
Transcripción de la presentación:

Recordem què vol dir ser adolescent L’adolescència és, per molts joves, una etapa complexa. És, d’alguna manera, una “tornada a néixer”. Els joves construeixen, poc a poc, la seva identitat: decideixen qui i com volen ser, i aquest no és un procés senzill. Suposa tensió i desorientació i, per tant, canvis d’humor freqüents i conductes poc reflexives, que afecten moltes vegades l’estudi. Ens toca recordar-ho i ajudar-los. fapaes@fapaes.cat www.fapaes.cat

Estudi actiu No fem la feina en lloc seu; ajudem-los a pensar, a trobar les respostes, a explicar les coses amb les seves paraules i a esforçar-se. Fem-los preguntes que hagin de respondre i ensenyem-los a repassar. L’estudi, perquè sigui eficaç, ha de ser actiu. Ha de permetre relacionar idees i, si és possible, repetir-les en veu alta o per escrit.

La gran importància de planificar Aprendre a estudiar de manera planificada és màgic. Els joves han de saber-ho fer, si volen evitar problemes en el resultats escolars. Planificar vol dir preveure les coses amb antelació, estudiar amb temps suficient (fent servir l’agenda) i evitar les presses del darrer moment. Si detectem que no ho fan bé, ensenyem-los a fer-ho.

L’activitat física no pot faltar mai Avui dia tenim plenament demostrada la relació entre l’activitat física i el rendiment intel·lectual. Hi ha estudis de tot tipus que en parlen. No cal exigir als fills que facin esport de competició, però sí que facin una activitat física de manera continuada No només funcionarà millor el seu cor, sinó també el seu cervell.

I el grup d’amics? Tots els pares i les mares sabem que el grup d’amics esdevé fonamental pels joves. És quelcom natural i està molt bé que sigui així. Cal, però, que els pares i mares coneguem aquests amics i procurem que no són influeixen negativament en una bona dedicació a l’estudi. Els joves han d’aprendre a fer compatibles els amics i l’estudi.