APOSTA PEL CICLE FORMATIU DE GRAU SUPERIOR EN

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
NOMS: Bahaa Eldin Tobi Mohamed El Hajji Prof.: Albert Mestre Grup: 4.
Advertisements

Comissió d’estudi sobre l’Economia Col·laborativa
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
SERVEI D’ORIENTACIÓ I ACOMPANYAMENT A LATRANSICIÓ. ESCOLA-TREBALL
Valorem el que mengem! Disseny de projectes de comunicació, i educació ambiental.
Els reptes de la indústria a Sant Boi de Llobregat
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
IES Josep Maria Quadrado
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
3.- LES EIXIDES A LA CRISI (I): LA DOCTRINA DE KEYNES.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Programa de Transició Escola Treball
Jornada Cloenda Esports
1 u n i t a t L’educador infantil.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
ELS INDICADORS ECONÒMICS: OCUPACIÓ I PREUS
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Fons Estructurals.
Proposta EC: definició, objectius i pressupost
Quin futur volem per al Baridà?
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Autor: Samuel Lozano Alcodori
I ARA, QUÈ PUC FER?.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
ACORD PEL DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC I SOCIAL DE RUBÍ Metodologia
va aprovar la Llei de Millora de barris.
PROMOCIÓ DE L’OCUPACIÓ I L’AUTOOCUPACIÓ
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
Projecte d’Itineraris Formatius
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Jornada Cloenda Esports
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
El paper de les ciutats en el procés d’innovació empresarial
Aparcaments de rotació a Sabadell
La Cigarreta Electrònica: Què en sabem?
Biblioteca Patrimonial Digital de la Universitat de Barcelona
Préstecs participatius per a emprenedors digitals culturals
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
ELS MERCATS ESTRATÈGICS DE LES ARTS ESCÈNIQUES I LA MÚSICA A CATALUNYA
Dispositiu Local d’Inserció
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
PROGRAMA D’ACTUACIÓ MUNICIPAL I PRESSUPOST 2010
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
La formació professional, una opció de futur i amb futur
Sectors culturals a la Comunitat Valenciana
Com preparar una unitat per a l’avaluació
1.
Treball i aprenentatge en xarxa
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Projecte d’Itineraris Formatius
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
Els reptes de la indústria a Sant Boi de Llobregat
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
Dona Kolors, Innovació social en costura
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Màster de dinamització de la societat de la informació i el coneixement La Generalitat de Catalunya, per mitjà de la Secretaria de Telecomunicacions i.
UN ENTORN PRIVILEGIAT AL PEU DEL MONTNEGRE…
CICLES FORMATIUS.
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Transcripción de la presentación:

APOSTA PEL CICLE FORMATIU DE GRAU SUPERIOR EN DISSENY DE VIDEOJOCS Regidoria D’Educació, Escoles Municipals Regidoria de Desenvolupament local, Societat de la informació i Promoció de la ciutat

O P O R T U N I T A T de ciutat: ELS VIDEOJOCS Aposta pel DISSENY DE VIDEOJOCS Escenari Des de l’EMAiD hi ha la necessitat de reformular l´oferta educativa del centre ja que cicles com CFGS de Estilisme i Indumentària no responen a l´actualitat de la realitat local. Des de l’Ajuntament es vol adequar la necessitat del capital humà a la dinàmica socioeconòmica de Vilanova i la Geltrú O P O R T U N I T A T de ciutat: ELS VIDEOJOCS Actualment, a Catalunya no hi ha una oferta formativa de Cicle Formatiu de Grau Superior que doni resposta a aquesta indústria creixent. Des de Vilanova i la Geltrú volem impulsar el sector multimèdia i entorns virtuals

Objectius Objectiu focal: Aposta pel DISSENY DE VIDEOJOCS Objectius Objectiu focal: Impulsar la creació del Cicle Formatiu de Grau Superior dedicats a la creació de videojocs, multimèdia i entorns virtuals a l’EMAiD Objectius estratègics de ciutat: Generar noves oportunitats d’ocupació i d’activitat eco-nòmica que incentivin la dinàmica socioeconòmica local Adequar la formació al mercat de treball Impulsar un clúster digital

Aposta pel DISSENY DE VIDEOJOCS Per què de videojocs? Només a l’Estat espanyol el consum dels videojocs englo-ba un 40% dels ingressos del total de l’oci audiovisual Sector que no s’ha vist afectat per la crisi actual Actualment, no hi ha una oferta de cicle formatiu que doni res-posta a aquesta in- dústria creixent Estudi

Per què a Vilanova i la Geltrú? Aposta pel DISSENY DE VIDEOJOCS Per què a Vilanova i la Geltrú? Perquè la ciutat necessita adaptar-se als canvis i desen- volupar noves estratègies que generin oportunitats Des de desenvolupament local: Capital humà: 1/gener/2008. El 33% de la població té menys de 30 anys. La tendència és a l’alça La població > 10 anys té uns nivells formatius inferiors que Catalunya Mercat de treball: La taxa d’atur del 3r trimestre és de 12,7% enfront del 10% de Catalunya La taxa de temporalitat és del 90% enfront del 85% català. D’aquests, el 41% són menors de 30 anys No obstant, el nombre d’assalariats del sector s’ha incrementat en un 6% i a Catalunya un 11%

Des de la societat de la informació: Aposta pel DISSENY DE VIDEOJOCS Activitat econòmica: Els/les emprenedors/es amb activitats vinculades al camp de les arts gràfiques i audiovisuals només representen l’1% del total Des del 2005, els centres de cotització que realitzen activitats eco-nòmiques relacionades s’han incrementat en un 12%, i a Catalunya un 1% Des de la societat de la informació: A l’any 2007 la meitat de la població del Garraf major de 15 anys fan servir el correu electrònic, enfront el 48% de la mitja catalana. Pel mateix període, el 30% compra a través d’internet, a Catalunya només el 26% Sector amb tendència a l’alça Davant de la situació de crisi actual, que farà endarrerir l’entrada al mercat de treball del jovent, la ciutat ha d’estar preparada per oferir una oferta formativa adient a les necessitats i innovacions futures

Oportunitats per la ciutat Aposta pel DISSENY DE VIDEOJOCS Oportunitats per la ciutat En termes de capital humà Donar una sortida atractiva als/les joves que volen continuar estudiant Proporcionar una nova opció formativa ajustada a una realitat creixent Oferir una formació especialitzada, qualificada i transversal Facilitar una via d’entrada al món universitari En termes de mercat de treball Facilitar i motivar l’accés dels/de les joves al mercat de treball Incrementar l’oferta de llocs de treball en un sector creixent Cobrir la demanda d’especialistes de qualificacions intermitges ajustant el lloc de treball a la formació Generar noves sortides laborals

En termes d’activitat econòmica Aposta pel DISSENY DE VIDEOJOCS En termes d’activitat econòmica Dinamitzar l’empreneduria local Potenciar la implantació d’un cluster empresarial del sector de la multimèdia i de l’entorn virtual Cobrir noves demandes i necessitats empresarials Adaptabilitat als canvis generant noves oportunitats a través de la formació En termes de la societat de la informació Crear cultura i oci electrònic a Vilanova i la Geltrú Promoció dels nous usos i paràmetres socials del videojoc Suport a d’altres projectes relacionats: factoria del talent, anella cultural, catlab-living labs; futurmedia... Centralitzar les polítiques de recerca de nous interlocutors culturals, de noves vies expressió artístiques, nous creadors…

Dinamització territorial Aposta pel DISSENY DE VIDEOJOCS Dinamització territorial Paper dels agents: Administració local i EMAiD Impulsar mini-indústries de creació videojocs, realitats vir-tuals, multimèdia... Suport a la creació local Establir nous paràmetres de distribució i exhibició de videojocs Liderar processos tecnològics relacionats amb el videojoc Producció low cost

Circuit de la viabilitat del projecte Aposta pel DISSENY DE VIDEOJOCS Circuit de la viabilitat del projecte

Gràcies per la vostra atenció Regidoria d’Educació, Escoles Municipals Regidoria de Desenvolupament local, Societat de la informació i Promoció de la ciutat