(publicada en el DOGC 5524 de data 11 de desembre de 2009)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Seminari d’actualització jurídica CSITAL de Lleida
Advertisements

VERIFICACIÓ I INSPECCIÓ D’ACTIVITATS COMUNICADES
Servei de Contractacions i Subministraments
Normativa autonòmica Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats. Avantprojecte de Reglament Annex I. Avantprojecte.
Modificacions de la Llei 20/2009. (PCAA)
Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental
El marc normatiu que afecta els establiments d’espectacles
Sabadell, 4 de novembre de 2014
Llei de simplificació de l’activitat administrativa
PROTOCOL DE CRITERIS PER A LA REALITZACIÓ DE CONTROLS
Finestreta única empresarial: Llei de Simplificació administrativa ( part 1) Barcelona 17 i 18 d’octubre 2016 Aurora Baena.
Introducció i guia ràpida de l’aprovació de la despesa
LA GESTIÓ AMBIENTAL ALS PORTS DE CATALUNYA
Avantatges competitives
Diputació de Barcelona
Art. 144 Estatut d’Autonomia Art. 149 Constitució Espanyola
HABITATGES BUITS.
Les «Lleis òmnibus» i la seva influència en l’àmbit agroambiental
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
Polítiques d’Ordenació Comercial
Plans d’autoprotecció i ACTIVITATS ESPORTIVES
AJUNTAMENTS I SEGUIMENT DE L'ACTIVITAT COMERCIAL
Sostenibilitat Xavier Nicolau i Tarrats Cap de l’Oficina de Gestió Ambiental Unificada de Barcelona SEVESO III: REFORMA DE LA DIRECTIVA D’ACCIDENTS.
L’eina de tramitació electrònica pels ens locals
Novetats en l’accés a la universitat
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
GESTIÓ PER PROCESSOS.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Àrea d’Afers Acadèmics
Ordenança de soroll de la Xarxa de ciutats i pobles cap a la Sostenibilitat Control de soroll dels vehicles de motor Montesquiu, 27 de novembre 2008 Maria.
Ports Nets: Un model de gestió integrada
Jornada de portes obertes
Andreu Llanes Cap Servei de Prevenció i Medi Ambient Novembre 2003
II Jornada sobre el Joc Privat a les Illes Balears
Visió estratègica de la UPC
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
LA GESTIÓ AMBIENTAL DELS PORTS COMERCIALS I INDUSTRIALS
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
Llei 5/2003, de 22 d’abril, de mesures de prevenció dels incendis forestals en les urbanitzacions, els nuclis de població, les edificacions i les instal·lacions.
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
I CONGRÉS INTERNACIONAL DE RESPONSABLES DE RECURSOS HUMANS EMPRESA-ADMINISTRACIÓ PÚBLICA Girona, 3 de Febrer de 2011 MARC JURÍDIC LEGAL DE LES ADMINISTRACIONS.
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
Policia + Tecnologia Mataró, 1 de juliol de 2003.
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
INTRODUCCIÓ: LES REFORMES EN MARXA
Programa Centres Ecoambientals
PRESTACIO PER ATENDRE NECESSITATS BÀSIQUES
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
Illes de vianants.
RESIDUS INDUSTRIALS.
Els Plans Especials Urbanístics de Protecció del Subsòl Presentació de la figura d’ordenació urbanística Joan Solà i Jordi Montaner GEOSERVEI PROJECTES.
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Millores en la normativa relativa al programa d’ajuts i a la promoció de la implantació d’energies renovables Ministeri de Medi Ambient, Agricultura i.
Pere Antoni Mas Cladera
Reunió Gestions Acadèmiques
Badalona, 1 de desembre de 2005
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Salvador Samitier i Martí
AFITCME-SAP UGT PROGRAMA ELECTORAL
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
LA GESTIÓ AMBIENTAL ALS PORTS DE CATALUNYA
Verificació i control d’activitats comunicades
Dret processal Administratiu
El departament de Recursos Humans
SI SI SI SI Full 2 1A. Informació / coordinació amb les Institucions
Transcripción de la presentación:

(publicada en el DOGC 5524 de data 11 de desembre de 2009) Generalitat de Catalunya Departament de Medi Ambient i Habitatge Direcció General de Qualitat Ambiental LLEI 20/2009, DE 4 DE DESEMBRE, DE PREVENCIÓ I CONTROL AMBIENTAL DE LES ACTIVITATS (publicada en el DOGC 5524 de data 11 de desembre de 2009) NOVETATS EN RELACIÓ AMB LA LLEI 3/1998, DE LA INTERVENCIÓ INTEGRAL DE L’ADMINISTRACIÓ AMBIENTAL

LLEI 20/2009, DE PREVENCIÓ I CONTROL AMBIENTAL DE LES ACTIVITATS Objectius (I): Refondre en una sola legislació catalana el conjunt de legislació estatal bàsica que desenvolupa les directives europees de prevenció i control integrats de la contaminació, avaluació d’impacte ambiental i de garantia del dret d’informació i participació pública en matèria ambiental. Delimitar l’àmbit mediambiental de la llei per tal de modificar el model intervencionista de la Llei 3/1998, d’IIAA. Homogeneïtzar els règims d’intervenció i de control en relació a la legislació i a la incidència ambiental Simplificar els règims d’intervenció i control, i de la documentació. Ampliar les activitats del règim de comunicació i dels règims d’intervenció simplificats. Disminuir els costos de les autoritzacions o llicències i dels controls associats al medi ambient. Definir un model amb major responsabilitat dels titulars de les activitats i dels tècnics.

LLEI 20/2009, DE PREVENCIÓ I CONTROL AMBIENTAL DE LES ACTIVITATS Objectius (II): Estratègia del Consell d’Europa de Lisboa de l’any 2000, amb la necessitat de reducció de càrregues administratives. Entrada en vigor de la Directiva europea 2006/123/CE, de 12 de desembre, relativa al mercat interior, que obliga a adequar la legislació que afecta a les autoritzacions d’activitats econòmiques (28-12-2002). Compliment del Pla de mesures per a la facilitació de tràmits a l’activitat econòmica i empresarial i simplificació administrativa, aprovat pel Govern el mes de juliol de 2007, i en l’Acord Estratègic 2008-20011 per a la internacionalització. La simplificació administrativa en cap cas pot comportar la reducció dels requeriments mediambientals exigibles a les empreses. Garantir als interessats un equilibri dels drets de participació i informació en les activitats amb incidència ambiental i social, reconegut en el Conveni d’Aarhus de 1998 i, al mateix temps, implementar el principi de simplificació administrativa.

LLEI 20/2009, DE PREVENCIÓ I CONTROL AMBIENTAL DE LES ACTIVITATS 1.- REFUNDICIÓ LEGAL I INTEGRACIÓ DE PROCEDIMENTS Es refon en els procediments de l’Annex I la normativa estatal que afecta l’autorització de les activitats. Directiva de prevenció i control integrats de la contaminació –96/61 IPPC-. Legislació bàsica que transposa aquesta Directiva (Llei 16/2002, d’1 de juliol, de prevenció i control integrats de la contaminació). Directiva i legislació bàsica referent a l’avaluació d’impacte ambiental de determinades activitats (RDL 1/2008, d’11 de gener, text refós de la Llei d’impacte ambiental de projectes). Llei 27/2006, d’implementació del Conveni d’Aarhus, sobre l’accés del públic a la informació en matèria de medi ambient. Donar una major seguretat jurídica en unificar la legislació i facilitar la seva aplicació en un únic procediment. Facilitar i integrar el procediment de declaració d’impacte ambiental i el d’autorització ambiental.

LLEI 20/2009, DE PREVENCIÓ I CONTROL AMBIENTAL DE LES ACTIVITATS 2.- DELIMITACIÓ AMBIENTAL I SIMPLIFICACIÓ ADMINISTRATIVA Es configura com una llei ambiental, de forma que s’exclou la intervenció en matèria de prevenció d'incendis, seguretat i de salut pública, en sentit ampli, amb l’excepció de les activitats subjectes a accidents greus (seguretat industrial). Aquestes matèries deixen de condicionar els règims d’intervenció ambiental i permeten la simplificació i redueixen la intervenció. Es preveu la tramitació simultània i coordinada d’altres competències municipals amb la llicència ambiental (Finestreta única). Determina que les activitats de l’Annex III amb menor incidència ambiental són en règim simplificat de comunicació.

LLEI 20/2009, DE PREVENCIÓ I CONTROL AMBIENTAL DE LES ACTIVITATS 3.- HOMOGENEÏTZACIÓ I SIMPLIFICACIÓ Règim d’autorització ambiental de les activitats - l’Annex I.1. Activitats subjectes a la Directiva Europea 96/61 i legislació (IPPC) i a la Directiva Europea 97/11 i legislació d’avaluació d’impacte ambiental. Unificació del procediment amb l’autorització ambiental de la Generalitat. Règim d’autorització ambiental amb avaluació ambiental - l’Annex I.2 (Activitats no IPPC). Activitats subjectes a la Directiva i legislació d’avaluació d’impacte ambiental –determinen un tall de decisió– que simplifiquen la tramitació de l’autorització de la Generalitat. Es fa innecessària la consulta prèvia a la declaració d’impacte ambiental. Règim de declaració d’impacte ambiental amb autorització substantiva (No ambiental) - Annex I.3. Règim simplificat de declaració d’impacte ambiental – sense autorització ambiental de la Generalitat – que es tramita conjuntament amb el tràmit d’autorització substantiu per raó de la matèria objecte de l’activitat (extractives, eòliques...). Règim de llicència ambiental de competència municipal - Annex II. Activitats de mitjana incidència ambiental. Llicència ambiental municipal, simplificació de la intervenció de la Generalitat amb una major agilitat i menor temps.

LLEI 20/2009, DE PREVENCIÓ I CONTROL AMBIENTAL DE LES ACTIVITATS S’elimina al màxim la consulta prèvia per tal de determinar la necessitat de sotmetre una activitat de l’Annex II a l’avaluació d’impacte ambiental. Règim simplificat d’intervenció ambiental en les activitats de l’Annex II de titularitat municipal Règim de comunicació de l’Annex III. Un ampli nombre d’activitats d’escassa o moderada incidència ambiental –majoria de les petites i mitjanes empreses -, sense necessitat de llicència prèvia. Règim sense llicència ambiental de l’Annex IV per a les activitats subjectes a la regulació d'espectacles públics i activitats recreatives. Excepte per determinades activitats musicals de l’annex IV (Bars musicals, discoteques, etc.). Es preveu un procediment abreujat per a les activitats mòbils i temporals, així com per a les proves d’investigació i desenvolupament de determinades activitats.

LLEI 20/2009, DE PREVENCIÓ I CONTROL AMBIENTAL DE LES ACTIVITATS Conferir al desplegament normatiu de la llei, l’agilitat i l’extensió gradual de l’aplicació dels Annexos I, II i III, especialment pel que comporta l’aplicació del règim de comunicació. Es preveu un règim específic per a les activitats ramaderes. Es suprimeix la necessitat de renovació periòdica de les activitats de l’Annex II. Simplificació del procediment de les modificacions no substancials diferenciant entre incidència al medi ambient o sense incidència.

LLEI 20/2009, DE PREVENCIÓ I CONTROL AMBIENTAL DE LES ACTIVITATS Terminis: S’amplia el termini de les revisions de les autoritzacions ambientals de l’Annex I.2, de 8 a 12 anys Es flexibilitzen i s’amplien els terminis dels controls periòdics. Documentació: S’especifica i es concreta el contingut documental i la diferenciació entre l’estudi d’impacte ambiental – documentació ambiental que cal aportar - i el concepte de projecte bàsic de caràcter general. Altres continguts: Es desenvolupa el règim d’inspecció i sancionador. Es diferencien les activitats IPPC (Directiva Europea), les activitats subjectes a declaració d’impacte ambiental i la resta d’activitats, més simple i menys gravós. Es regula la caducitat de l’autorització o llicència. Es preveu el procediment per a la fase de finalització d’una activitat amb incidència ambiental.

LLEI 20/2009, DE PREVENCIÓ I CONTROL AMBIENTAL DE LES ACTIVITATS 4.- DISMINUCIÓ DE LA INTERVENCIÓ EN LES AUTORITZACIONS O LLICÈNCIES I DELS CONTROLS ASSOCIATS AL MEDI AMBIENT Aquest Avantprojecte comporta una reducció important de la intervenció administrativa, evitant intervencions complexes i redundants no associades al medi ambient ni a competències estrictament assignades a l’Administració local per la legislació sectorial. 5. RESPONSABILITATS Es concreta un major grau de definició de les responsabilitats, especialment pel que fa a la posada en marxa de les activitats i del règim de comunicació.

LLEI 20/2009, DE PREVENCIÓ I CONTROL AMBIENTAL DE LES ACTIVITATS En conclusió: CANVI DEL MODEL D’INTERVENCIÓ. ÚNICAMENT AMBIENTAL. ES POT ESTIMAR QUE MÉS DEL 80% DE LES TIPOLOGIES D’ACTIVITATS NO NECESSITARAN LLICÈNCIA O AUTORITZACIÓ AMBIENTAL. S’AMPLIEN ELS TERMINIS DELS CONTROLS I ES REDUEIX EL SEU CONTINGUT. ES REDUEIXEN LES ACTIVITATS SUBJECTES A RENOVACIÓ DE LES AUTORITZACIONS I LES LLICÈNCIES. MENYS INTERVENCIONS I MENYS COSTOS DE LES EMPRESES ASSOCIADES AL MEDI AMBIENT.

AUTORITZACIÓ AMBIENTAL PREVISIÓ DE L’APLICACIÓ DE LA LLEI 3/1998 D’INTERVENCIÓ INTEGRAL DE L’ADMINISTRACIÓ AMBIENTAL Annex I AUTORITZACIÓ AMBIENTAL 18% 1600 80% 7200 expedients per any 200 2% LLICÈNCIA OBERTURA Annex I I .1 LLICÈNCIA AMBIENTAL Annex I I .2 Annex III RÈGIM DE COMUNICACIÓ

AUTORITZACIÓ AMBIENTAL APLICACIÓ PRÀCTICA DE LA LLEI 3/1998, D’INTERVENCIÓ INTEGRAL DE L’ADMINISTRACIÓ AMBIENTAL AUTORITZACIÓ AMBIENTAL Annex I Directiva IPPC + extractives + ramaderes LLICÈNCIA OBERTURA Annex I I .2 LLICÈNCIA AMBIENTAL Annex I I .1 Annex III + ORDENANCES MUNICIPALS RÈGIM DE COMUNICACIÓ

LLEI 20/2009, DE PREVENCIÓ I CONTROL AMBIENTAL DE LES ACTIVITATS AUTORITZACIÓ AMBIENTAL Annex I.2 Fabricació de ciment amb una capacitat d’entre 200 i 500 t/d Instal·lacions de valorització de residus no perillosos amb una capacitat superior a 100.000 t/a Granges de mes de 300 vaques de llet Etc... AUTORITZACIÓ AMBIENTAL Annex I.1 Petroquímiques Instal·lacions per al tractament de superfícies Granges de porcs d’engreix de més de 2000 places (+30Kg) o 2500 places (+20kg) Etc.... AUTORITZACIÓ AMBIENTAL Annex I.3 Activitats extractives Parcs eòlics

LLEI 20/2009, DE PREVENCIÓ I CONTROL AMBIENTAL DE LES ACTIVITATS LLICÈNCIA AMBIENTAL Annex II Instal·lacions de combustió amb una potència d’entre 2 i 50MW Instal·lacions de tractament de la pedra amb una capacitat superior a 50 t/d Fabricació de pintures Adoberies fins a 12 t/d Etc ... RÈGIM DE COMUNICACIÓ Annex III Hotels fins a 400 habitacions Tallers mecànics sense pintura Centres d’assistència primària fins a 750 m2 Garatges i aparcaments de més de 100 m2 Etc ... RÈGIM SIMPLIFICAT Annex IV Totes les activitats subjectes a la legislació d’espectacles i activitats recreatives. Excepte activitats Musicals = Annex IV.