La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Art. 144 Estatut d’Autonomia Art. 149 Constitució Espanyola

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Art. 144 Estatut d’Autonomia Art. 149 Constitució Espanyola"— Transcripción de la presentación:

1 Decret 60/2015, de 28 d’abril, sobre les entitats col·laboradores de medi ambient

2 Art. 144 Estatut d’Autonomia Art. 149 Constitució Espanyola
FONAMENT JURÍDIC: I Competències Art. 144 Estatut d’Autonomia Art. 149 Constitució Espanyola Catalunya, en virtut de l’article 144 de l’Estatut d’Autonomia de Catalunya té assumida la competència en matèria de protecció de medi ambient, en concret, el desenvolupament legislatiu i l’execució de la legislació bàsica estatal en aquesta matèria

3 FONAMENT JURÍDIC: II Marc normatiu en què s’insereix
Normativa Europea Directiva 2006/123/CE del Parlament: del Consell, de 12 de desembre relativa als serveis de mercat interior. Reglament (CE) núm 1221/2009, del Parlament Europeu i del Consell, de 25 de novembre, relatiu a la participació voluntària d’organitzacions en un sistema comunitari de gestió. Reglament (UE) núm 66/2010, del Parlament Europeu i del Consell, de 25 de novembre de 2009, relatiu a l’etiqueta ecològica de la UE. Reglament (UE) núm 600/2012 de la Comissió, de 21 de juny de 2012, relatiu a la verificació dels informes de gasos amb efecte d’hivernacle. La Directiva 2006/123/CE del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de desembre de 2006, relativa als serveis en el mercat interior (Directiva de serveis) preveu la supressió de les restriccions a llibertat d’establiment i a la lliure circulació de serveis per tal de crear un autèntic mercat interior de serveis. El concepte de servei previst a la Directiva és molt ampli i, per tant, també ho és l’àmbit al qual es d’aplicació la Directiva. Tanmateix, la Directiva mateixa preveu activitats de serveis a les quals no s’aplica. En concret: L’article 2.2 enumera les activitats a les que no s’aplica la Directiva, entre les quals conté “les activitats vinculades a l’exercici de l’autoritat pública d’acord amb l’article 45 del Tractat”. L’article 3.1 de la Directiva estableix que quan hi hagi conflicte entre el previst en aquesta Directiva i una altra disposició comunitària en relació amb aspectes concrets relacionats amb l’accés a una activitat de serveis d’un determinat sector, preval aquesta altra disposició i, per tant, no s’aplica a aquesta activitat o sector concret la Directiva de serveis. Per a aquelles activitats de serveis que no es troben en cap dels supòsits d’exclusió, d’acord amb l’article 3.1 indicat, s’ha d’aplicar la Directiva de serveis, i només és possible establir un règim d’autorització quan es compleixin les condicions que la Directiva mateixa preveu. A més, cal tenir en compte que el concepte d’autorització que empra la Directiva és molt ampli[1]. L’article 9 de la Directiva estableix les condicions que s’han de complir perquè sigui possible sotmetre una activitat de serveis a un règim d’autorització. Les condicions són les següents: La necessitat d’un règim d’autorització ha d’estar motivada per una raó d’interès general. El règim d’autorització no ha de ser discriminatori per al prestador de què es tracta. L’objectiu que es persegueix no es pot aconseguir mitjançant una mesura menys restrictiva, en concret perquè un control a posteriori es produiria massa tard per ser realment eficaç. Tanmateix, d’acord amb el previst a l’article 9.3, les condicions establertes a l’article 9.1 i la resta de previsions de la secció relativa a les autoritzacions no és d’aplicació als règims d’autorització regits directament o indirectament per altres instruments comunitaris. Quan una activitat de servei no es troba en cap dels supòsits d’exclusió, i l’autorització no està regulada en altra norma de dret comunitari, es pot establir un règim d’autorització d’acord amb l’establert a la Directiva de serveis. En aquest cas, la regulació de la concessió de l’autorització s’ha d’ajustar a les condicions que estableix l’article 10 de la Directiva, i el procediment aplicable i la duració de l’autorització ha de complir l’establert als articles 11 i 12. Concretament, el capítol V del Reglament EMAS (art. 18 a 27) regula els verificadors ambientals i estableix que aquests verificadors han de tenir una acreditació o autorització. També regula els requisits que han de complir a aquest efecte. Referent als verificadors d’informes d’emissió de gasos amb efecte d’hivernacle, el capítol IV del Reglament (UE) núm 600/2012 també estableix la necessitat d’acreditar o autoritzar aquest tipus d’entitats i el Capítol III n’estableix els requisits. [1] D’acord amb l’article 4.6 de la Directiva es considera “règim d’autorització” qualsevol procediment en virtut del qual el prestador del servei o el destinatari estan obligats a fer un tràmit davant l’autoritat competent per obtenir un document oficial o una decisió implícita sobre l’accés a una activitat de serveis o el seu exercici.

4 FONAMENT JURÍDIC: III Marc normatiu en què s’insereix
Normativa Estatal (unitat de mercat) Llei 17/2009 de 23 de novembre, sobre el lliure accés a les activitats de serveis i el seu exercici (Llei paraigües que recull el contingut de la directiva de serveis) Llei 25/2009, de 22 desembre, de modificació de diverses lleis per a la seva adaptació a la Llei sobre lliure accés a les activitats de serveis i el seu exercici (llei òmnibus). RD 367/2010, de 26 de març, va modificar diferents reglaments en l’àmbit de medi ambient. Llei 20/2013, de 9 de desembre, de garantia de la unitat de mercat, es refereix al mercat interior de l’Estat espanyol i abasta activitats excloses de la Directiva de serveis. La Llei 20/2013, de 9 de desembre, de garantia de la unitat de mercat, es refereix al mercat interior de l’Estat espanyol i abasta activitats excloses de la Directiva de serveis. D’acord amb l’article 17 d’aquesta Llei, l’exigència d’una autorització per a l’exercici d’una activitat econòmica només es pot establir per llei i sempre que es motivin en la mateixa llei els requisits de necessitat i proporcionalitat. S’exclou el cas que l’autorització sigui exigida per una norma comunitària o per un tractat internacional, supòsit en el qual l’autorització es pot regular per reglament. L’article 17.1.a estableix que es considera que concorren els principis de necessitat i proporcionalitat per a l’exigència de l’autorització en relació amb els operadors econòmics quan estigui justificat per raons d’ordre públic, seguretat pública, salut pública o protecció del medi ambient en el lloc concret on es realitza l’activitat, i aquestes raons no es poden garantir mitjançant la presentació d’una declaració responsable o d’una comunicació. L’article 19 estableix que quan un operador econòmic està legalment establert en un lloc del territori espanyol pot exercir la seva activitat econòmica en tot el territori sempre que compleixi els requisits d’accés a l’activitat en el lloc d’origen, fins i tot si l’activitat econòmica no està sotmesa a requisits en el lloc d’origen. L’article 20 reconeix plena eficàcia a tot el territori espanyol a tots els mitjans d’intervenció de les autoritats competents que permetin l’accés a una activitat econòmica o al seu exercici, o que acreditin el compliment de determinades qualitats, qualificacions o circumstàncies. No es poden exigir a l’operador econòmic tràmits o requisits addicionals. L’article 20.2 estableix que els organismes d’avaluació, acreditació, certificació i similars legalment establerts en qualsevol lloc del territori espanyol tenen plena capacitat per realitzar les seves funcions en tot el territori. Aquesta previsió s’ha d’aplicar en particular, entre d’altres, a les “certificacions, reconeixements i acreditacions, a efectes de comprovar la concurrència d’un nivell determinat de qualitat o de professionalitat exigit per a l’accés o exercici d’una activitat econòmica determinada”. Respecte de la competència per a la supervisió dels operadors econòmics, l’article 21.2 estableix que les autoritats d’origen són les competents per a la supervisió i control del compliment dels requisits d’accés i les autoritats de destí són les competents per a la supervisió i control de l’exercici de l’activitat econòmica. Els articles 24 i 25 regulen l’intercanvi d’informació i la cooperació entre l’autoritat d’origen i la de destí. L’article 22 preveu la integració en una base de dades comuna la informació dels operadors econòmics, establiments i instal·lacions que sigui necessària per l’exercici de la supervisió i control.

5 FONAMENT JURÍDIC: IV Marc normatiu en què s’insereix
Normativa Estatal específica que encomana funcions a les Entitats Col·laboradores Llei 16/2002, de Control i Prevenció integral de la contaminació. Modificada per la Llei 5/2013, d’11 de juny. Reial Decret 815/2013, Reglament d’emissions industrials Lleis sectorials: atmosfera, aigües, residus, contaminació de sòls, Kyoto...

6 FONAMENT JURÍDIC: III Marc normatiu en què s’insereix
Normativa de la Generalitat de Catalunya Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats Llei 16/2002, de 28 de juny, de protecció contra la contaminació acústica Altre normativa sectorial (residus, Kyoto...) El capítol II del títol VII de la Llei 26/2010 regula les entitats col·laboradores (articles 91 al 101). Preveu que són entitats tècniques especialitzades, públiques o privades, amb personalitat jurídica pròpia, que han de disposar dels mitjans materials i personals, i també complir els requisits de solvència tècnica i financera establerts per reglament. La valoració del compliment d’aquests requisits es duu a terme mitjançant un sistema d’habilitació de les entitats col·laboradores, la qual s’atorga mitjançant una resolució administrativa que declara l’aptitud i la capacitat de l’entitat col·laboradora i del seu personal tècnic per exercir les funcions d’inspecció i control en un àmbit material que la legislació aplicable reserva a l’administració pública. Es preveu que els òrgans competents per a l’habilitació siguin designats per la normativa sectorial. A aquests òrgans els correspon també la supervisió de l’actuació de les entitats col·laboradores, que pot donar lloc a la suspensió o la retirada de l’habilitació. Així mateix, es preveu la possibilitat de crear registres de les entitats col·laboradores habilitades. La Llei estableix també les obligacions de les entitats col·laboradores i en regula el règim sancionador. La Llei 26/2010 és la primera norma amb rang de llei de la Generalitat que regula les entitats col·laboradores. Tanmateix, en l’àmbit de medi ambient existeix regulació reglamentària de les entitats col·laboradores des de fa molts anys i és un dels àmbits en què aquest tipus d’entitats tenen una actuació molt consolidada, com ho demostren les diferents lleis sectorials que atribueixen l’exercici de funcions d’inspecció, control i verificació a les entitats col·laboradores.

7 Unificar criteris d’habilitació
OBJECTIUS PRINCIPALS Unificar tota la normativa en habilitació d’entitats col·laboradores, actualment dispersa en les diferents unitats i agències del Departament Unificar criteris d’habilitació Actualitzar la normativa d’habilitació a normativa d’unitat de mercat Simplificar tràmits administratius Actualment tenim la següent normativa vigent en habilitació d’EC: DGQA: Decret 170/1999, de 29 de juny, EAC Decret 50/2005, de 29 de març, verificadors ambientals Decret 397/2006, de 17 d’octubre, VEGEH Decret 176/2009, de 10 de novembre, EPCA Decret 230/93, 13 de juliol, EC medi ambient en general etiquetatge ecològic Ordre de 17 d’agost de 1993, etiquetatge ecològic ACA: Ordre de 19 de maig de 1995, establiments tècnics auxiliars de l’ACA ARC: Ordre d’1 de juny de 1995 Laboratoris per a la determinació de les característiques dels residus Els criteris actuals d’habilitació no guarden uniformitat quant: No sempre s’exigeixen els mateixos requisits a entitats que a priori fan tasques equivalents No sempre els requisits exigits són equiparables als requisits exigits a entitats d’altres territoris de la UE No sempre es té en compte la legislació i competències atribuïdes a la Generalitat de Catalunya Els òrgans de decisió no són els mateixos per les diferents entitats (en alguns casos resol el conseller, en d’altres la directora general) Normativa aplicable en matèria d’unitat de mercat, en base a la qual s’ha redactat el projecte de Decret: Directiva 2006/123/CE, de 12 de desembre, relativa al serveis de mercat interior (Directiva de serveis) Llei 17/2009, de 23 de novembre, sobre el lliure accés a les activitats de serveis i el seu exercici (transposició directiva de serveis a l’ordenament jurídic de l’Estat espanyol) Llei 20/2013, de 9 de desembre, de garantia de la unitat de mercat Simplificació de tràmits: Tramitació presencial o telemàtica (art. 8) Renovació automàtica (si manteniment requisits) (art. 13) Reducció de requisits administratius (tota documentació que no serveix per garantir criteris d’independència i imparcialitat o criteris tècnics via declaració responsable (art. 8) No exigència de dependències a Catalunya Reconeixement d’altres acreditacions i/o autoritzacions per organismes d’acreditació o administracions públiques (art. 5)

8 RELACIÓ DE DISPOSICIONS AFECTADES

9 PARTICULARITATS DEL SISTEMA D’HABILITACIÓ DEL DECRET
Habilitació com a entitat Habilitació tècnics Supervisió exhaustiva Règim sancionador

10 ESTRUCTURA DEL DECRET 5 capítols: - Capítol 1: Disposicions generals
- Capítol 2: Habilitació de les EC - Capítol 3: Supervisió i obligacions de les EC - Capítol 4: Suspensió, pèrdua i retirada de l’habilitació - Capítol 5: Règim sancionador Disposició addicional (1) Disposicions transitòries (3) Disposició derogatòria (1) Disposicions finals (3) 3 annexes: - Tipus d’entitats, camps d’actuació, requisits de qualitat, organització i independència - Requisits addicionals d’independència i imparcialitat - Quantia de la pòlissa de responsabilitat

11 ATRIBUCIONS DE LES ENTITATS COL·LABORADORES (art. 3)
Exercir funcions d’inspecció, control, verificació i avaluació en nom de l’Administració - La normativa ambiental estableix l’obligatorietat de sotmetre els establiments a controls i inspeccions ambientals Llei 20/2009, prevenció i control ambiental, Directiva Emissions Industrials (DEI); Llei 16/2002, protecció contaminació acústica, normativa sobre emissió de gasos amb efecte d’hivernacle, normativa sobre emissions atmosfèriques, normativa sobre aigües, etc. - Al mateix temps, aquesta normativa estableix que aquestes funcions d’inspecció i control es poden delegar totalment o parcialment en entitats col·laboradores que reuneixin requisits de capacitat tècnica adequada.

12 VALIDESA I OBJECTE DE LES FUNCIONS EXERCIDES PER
LES ENTITATS COL·LABORADORES Mateixa validesa que si fos exercida per la mateixa administració (funcionaris) (Llei 26/2010, de 3 d’agost) Les actes, els informes i les certificacions tècniques emeses per les EC serveixen perquè l’Administració prengui decisions clau en l’exercici de les activitats econòmiques del país i en la protecció del medi ambient i en la salut i seguretat de les persones

13 a) Prevenció i control ambiental de les activitats.
ÀMBITS SECTORIALS D’HABILITACIÓ REGULATS (art 1) a) Prevenció i control ambiental de les activitats. b) Prevenció de la contaminació atmosfèrica. c) Prevenció de la contaminació acústica. d) Comerç d’emissió de gasos amb efecte d’hivernacle. e) Sistemes comunitaris de gestió i auditoria ambiental (EMAS). f) Etiquetatge ecològic de productes i serveis. g) Prevenció de la contaminació del sòl h) Caracterització dels residus i dels lixiviats i) Control i vigilància de l’estat de les masses d’aigua i gestió dels abocaments. j) Qualsevol altre àmbit material de medi ambient en què la legislació aplicable prevegi funcions d’inspecció i control.

14 Gestionades actualment per l’Oficina d’Acreditació
TIPUS D’ENTITATS (art. 3 i annex 1) I Gestionades actualment per l’Oficina d’Acreditació Àmbit Tipus d'entitat Sigles Entitats habilitades (1) Personal tècnic habilitat (1) Actuacions comunicades en un any (2014) Prevenció i control ambiental d'activitats Entitat de control EAC 10 106 3.832 Entitat de verificació UTVA Prevenció de la contaminació acústica EPCA 22 46 534 Entitat d'avaluació Comerç d'emissió de gasos amb efecte d'hivernacle Verificadors VEGEH 39 104 Etiquetatge ecològic de productes i serveis VEDQA i VEUE 4 21 (1) Dades actualitzades a 10 de febrer de 2015 El personal tècnic habilitat fa referència al número de tècnics que poden dur a terme actuacions, molts d’ells, estan habilitats per a més d’un camp (per exemple, poden fer activitats industrials i de gestió de residus). A aquest personal, cal sumar-hi el personal de suport que és necessari quan es realitzen actuacions de mostreig de contaminants atmosfèrics, per exemple, i l’administratiu que també realitzen tasques dins de l’entitat col·laboradora.

15 Gestionades per altres organismes
TIPUS D’ENTITATS (art 3 i annex 1) II Gestionades per altres organismes Àmbit Tipus d'entitat Sigles Entitats habilitades (1) Personal tècnic habilitat Actuacions realitzades Organisme Sistema comunitari de gestió i auditoria EMAS Verificadors 10 --- 108 Servei Qualificació Ambiental Caracterització de residus i lixiviats Laboratoris 6 100 ARC Control i vigilància de les masses d'aigua i gestió dels abocaments Entitat de control i presa de mostres 79 ACA laboratoris Verificadors de la gestió dels abocaments 1.000 (1) Dades actualitzades a 10 de febrer de 2015 Les dades corresponents a les actuacions realitzades pels laboratoris de l’ACA i ARC ens les van proporcionar ells mateixos quan vam fer la memòria d'impacte del Decret. Cal tenir present que tota activitat que té abocament haurà de tenir una presa de mostres per poder fer la declaració de càrrega contaminant

16 TIPUS D’ENTITATS (art 3 i annex 1) III
Noves entitats Àmbit Tipus d'entitat Sigles Entitats habilitades Personal tècnic habilitat Actuacions comunicades Prevenció de la contaminació atmosfèrica Entitat de control --- Laboratoris d'assaig Prevenció de la contaminació del sòl Entitats de Control Amb l’aprovació del Decret, totes les entitats passaran a ser gestionades per l’Oficina d’Acreditació

17 1. En funció del marc normatiu que encomana funcions
TIPUS D’ENTITATS IV 1. En funció del marc normatiu que encomana funcions 1.1 Funcions regulades per una normativa europea (Directives / Reglaments) que regula règims d’autorització o acreditació específics - EMAS - VEGEH - Etiqueta ecològica de la UE 1.2 Funcions regulades per a la resta de normativa Els és d’aplicació la Directiva de Serveis per raó imperiosa de preservar l’interès general que és el medi ambient i la salut i qualitat de vida de les persones s’aplica intervenció prèvia de l’Administració per a la seva habilitació (és a dir, règim d’autorització prèvia)

18 2. En funció del tipus de funcions a desenvolupar:
TIPUS D’ENTITATS (V) 2. En funció del tipus de funcions a desenvolupar: Tipus d’entitats Normativa a aplicar, a més de l’específica Entitats d’inspecció ISO i assajos in situ Entitats de control ISO i assajos in situ Entitats de verificació Reglaments UE Entitats d’avaluació ISO i 17025 Laboratoris ISO 17025

19 Procés d’habilitació de les entitats col·laboradores d’acord amb el Decret 60/2015 (art. 5)
Art. 5.2 a Art 5.3 (EMAS, Kyoto) Art 5.1 b Art 5.2 b

20 REQUISITS GENERALS D’HABILITACIÓ (art 6, annex 1, 2 i 3)
Entitats que s’habiliten d’acord amb l’article: 5.1b i 5.2b) Capacitat i competència tècnica: - Personalitat jurídica - Estructura organitzativa i de funcionament i sistema de gestió que garanteix la seva competència (annex 1) - Personal amb formació i experiència - Mitjans i equips Assegurança o altre garantia que cobreixi responsabilitat civil de caràcter general i danys al medi, així com despeses causades per mala praxis (annex 3) Independència i imparcialitat (annex 2)

21 REQUISITS ESPECÍFICS D’HABILITACIÓ (art 7 i annex 2)
Tipus d'entitats Norma de referència addicional Independència i imparcialitat Requisits mínims personal habilitat Requisits de capacitació del personal EC (en general) - Annex 2 Tècnics per mesurament i mostreig: 1 acústica 1 aire (excepte AGRI) 1 prevenció contaminació lluminosa 1 aigua (excepte AGRI) EC-PCA IND+ENE-N.1(4)+DT GRE-N.1(2)+DT La resta DT +1 Tècnics amb formació i experiència: 1 Eficiència i estalvi energètic 1 Gestió de residus 1 aigües residuals 1 determinació de contaminants atmosfèrics V-PCA EC que facin mostreig i/o anàlisi Mostreig i anàlisi segons o el que es fixi l’òrgan competent LA Especificitats Entitats de control i vigilància de la qualitat de les masses d’aigua i abocaments (ACA)

22 Garantir que les EC mantenen els requisits d’habilitació
SEGUIMENT DE L’HABILITACIÓ DE LES EC (Art. 12) (Únicament les entitats habilitades per avaluació directa o parcial per l’OA). Articles 5.1 i 5.2 b) Objectiu: Garantir que les EC mantenen els requisits d’habilitació Actuacions de seguiment: - Auditories periòdiques d’entitat (anuals) - Auditories periòdiques de camp

23 PROCEDIMENT D’HABILITACIÓ (art. 8, 9, 10 i 11)
Són les actuacions a realitzar per l’Administració (OA) per garantir que les EC tindran la competència tècnica necessària i que les actuacions que realitzen en nom de l’administració es fan amb independència i imparcialitat i sense conflictes d’interès. - Sol·licitud - Verificació sol·licitud i documentació - Informe documental - Planificació auditories - Auditoria d’entitat - Auditories de camp - Informe d’avaluació de tot el procés - Proposta d’atorgament / denegació - Audiència - Resolució - Inscripció en el registre

24 OBLIGACIONS DE TOTES LES EC (art. 15, 16, 17 i 18)
1. Obligacions funcionament Subjecte a requeriments tècnics de l’Administració No tenir deutes contrets Correcte execució de les seves funcions (planificació, equips correctes i personal habilitat, actuacions en condicions representatives, registres de les actualitzacions Comunicació prèvia a l’OA / Administració competent Comunicació incidències i situacions que afecten negativament al medi Participar en exercicis d’intercomparació Registre de les seves actuacions Contractes detallats i amb garanties amb les persones físiques o jurídiques a les que presten els seus serveis 2. Informes, actes i certificacions Respectar contingut format i suport Redacció clara i entenedora Contingut precís i real Compliment de terminis Expedient traçable i reproduïble 3. Disposar d’un sistema procedimentat per tractar les reclamacions

25 VIGÈNCIA I RENOVACIÓ DE L’HABILITACIÓ (art. 13)
5 anys, amb renovació automàtica si es mantenen els requisits (entitats article 5.1.b, 5.2.b) Mateixa que l’acreditació o autorització que permet adquirir condició d’entitat habilitada (entitats article 5.2.a i 5.3)

26 SUPERVISIÓ DE LES ENTITATS COL·LABORADORES (art. 19)
Objectiu: Garantir que les EC fan les seves actuacions de forma correcta tècnicament i actuen amb independència i imparcialitat Com: - Per mitjà de les supervisions (intervencions) · A posteriori (d’ofici i derivades de reclamació) · Documentals · A l’establiment · In situ - Per investigació de les reclamacions

27 SUSPENSIÓ, PÈRDUA I RETIRADA DE L’HABILITACIÓ (art. 20-23) I
Criteris aplicables, tant a l’entitat com al seu personal tècnic: 1. Suspensió a) a instàncies de l’entitat Incompliment de requisits d’habilitació b) d’ofici Incompliment de les obligacions a que resten subjectes les EC Mesura cautelar en el procés d’instrucció d’un procediment sancionador

28 2. Pèrdua SUSPENSIÓ I RETIRADA DE L’HABILITACIÓ (art. 20-23) II
Un cop acordada la suspensió a instància de l’entitat i aquestes no demana o no obté l’aixecament de la suspensió (auditories / comprovacions no favorables) Finalitzat el termini d’habilitació i l’entitat incompleix requisits d’habilitació (no renovació)

29 3. Retirada SUSPENSIÓ I RETIRADA DE L’HABILITACIÓ (art. 20-23)
Com a mesura addicional en la resolució d’expedient sancionador Finalitzat el termini de suspensió d’ofici i l’entitat no ha esmentat les deficiències

30 RÈGIM SANCIONADOR (art. 24-26)
1. Regulat a la Llei 26/2010, de 3 d’agost 2. Classificació de les sancions: - Molt greus (de a € i poden comportar la retirada de l’habilitació per 2 anys) - Greus (de a €) - Lleus (fins a €) 3. Graduació sancions: - Intencionalitat - Reiteració - Reincidència - Benefici obtingut - Naturalesa dels perjudicis causats

31 4. Òrgans competents per imposar sancions
RÈGIM SANCIONADOR (art ) 4. Òrgans competents per imposar sancions - Incoació expedient sancionador i mesures cautelars: titular de la direcció general competent en matèria d’EC - Imposició de sancions · Fins a €, òrgan immediatament inferior al conseller que tingui atribuïdes les competències en matèria d’EC · Més de € i retirada de l’habilitació, el conseller

32 ENTRADA EN VIGOR (Disposició final 3a)
6 mesos (30 d’octubre de 2015) Entitats en l’àmbit de la prevenció i control ambiental de les activitats (art ) Entitats en l’àmbit de la prevenció de la contaminació atmosfèrica (art ) Entitats en l’àmbit de la prevenció de la contaminació acústica (art ) Entitats en l’àmbit del comerç d’emissió dels gasos amb efecte d’hivernacle (art ) Entitats en l’àmbit del sistema comunitari de gestió i auditoria ambientals (EMAS ) (art ) Entitats en l’àmbit del l’etiquetatge ecològic de productes i serveis (art ) Això implica que mentre no entri en vigor les EC que sol·licitin ser habilitades, s’habilitaran pel procediment vigent (procediment previ al regulat en el decret 60/2015). Les sol·licituts de noves habilitacions un cop entrada en vigor s’avaluaran d’acord amb D 60/2015

33 ENTRADA EN VIGOR (Disposició final 3a)
12 mesos (30 d’abril de 2016) Entitats en l’àmbit de la prevenció de la contaminació del sòl (art 3.1.7) Entitats en l’àmbit del control i de la caracterització dels residus i dels lixiviats (art ) Entitats en l’àmbit del control i la vigilància de la qualitat de les masses d’aigua i gestió dels abocaments (art ) Per procediments d’habilitació d’entitats iniciats abans de l’entrada en vigor d’aquest Decret es tramiten i es resolen d’acord amb el procediment vigent en el moment de la presentació de la sol·licitud (disposició transitòria 1a) Això implica que mentre no entri en vigor les EC que sol·licitin ser habilitades, s’habilitaran pel procediment vigent (procediment previ al regulat en el decret 60/2015). Les sol·licituds de noves habilitacions un cop entrada en vigor s’avaluaran d’acord amb D 60/2015. Un cop hagi entrat en vigor el Decret, les renovacions de l’habilitació de les entitats que actualment estan habilitades pel DTES es tramitaran i resoldran d’acord amb l’establert en el Decret 60/2015, independentment de la data d’aquesta renovació

34 ADAPTACIÓ ALS NOUS REQUISITS (Disposició transitòria 1a i 2a)
Termini d’adaptació als nous requeriments del Decret 60/2015 de les entitats habilitades pel DTES: Entitats habilitades directament per OA, ACA i ARC (D.T. 1a) 18 mesos des de l’entrada en vigor Entitats acreditades o autoritzades EMAS (D.T. 2a) (entitats exempció controls Llei 20/2009) EC-PCAA (EAC) Inspecció DEI + Prevenció i control Llei 20/2009 EMAS mesos (30 d’abril de 2017) V-PCAA (EMAS) EC-PCA (EPCA) Acústica A-PCA (EPCA) V-DGQA (VEDQA) Etiquetatge ecològic V-EUE (VEUE) LA-AIG (ETA) - mesos (30 d’octubre de 2017) LA-RES (laboratoris acreditats)

35 Gràcies per la vostra atenció


Descargar ppt "Art. 144 Estatut d’Autonomia Art. 149 Constitució Espanyola"

Presentaciones similares


Anuncios Google