“Taller de psicopatologia i entrevista de diagnòstic psiquiàtric” Curs IES per a MEF psiquiatria i PEF Coordinador del curs: Dr. Diego J Palao 15 de Setembre.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
XARXA D’INICIATIVES D’ATENCIÓ A LA INFÀNCIA I LES FAMÍLIES
Advertisements

DAVID FRANCISCO CAMARGO HERNÁNDEZ Dafra ENTREVISTAS Y DIAGNÓSTICO PREVENTIVO CON EXPERTOS EN PSICOLOGÍA Y PSIQUIATRÍA.
TNR. Metodologia del Focus Group Carles Roca
TFC Intranet Escolar Desenvolupament d’una aplicació Java2 EE
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
CURS DE MONITORS 2010 ANNA TORT
Podeu posar una foto del vostre centre
Toca fusta FENT DECORATS
La Consolidació de la Infermera com a Gestora de Casos
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
BENVINGUTS I BENVINGUDES
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
FORMACIÓ CONTINUADA · DAP CAMP DE TARRAGONA
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Massa Abdominal: Plastró apendicular
TFC-Disseny d’aplicacions per a iOS Viral Zombies TD
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
Validació de l’experiència professional
17a ESCOLA D’ESTIU DEL VOLUNTARIAT 2016
FORMACIÓ CONTINUADA · U. DOCENT DE MFIC TARRAGONA
IV Congreso de la Sociedad Científica Española de Enfermería Escolar
El viatge de Primària a Secundària
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Immobiliària 2.0, adequació als estàndards actuals
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
Presentació de la Guia per a la identificació i
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
Seminari d’Educació Especial
“Modelització d’un treball interdisciplinari amb la utilització de les TIC tenint com un dels elements de referència competències transversals i amb una.
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
FORMACIÓ CONTINUADA · DAP CAMP DE TARRAGONA CURS D’AVALUACIÓ FORMATIVA
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Daniel Miró Pettican TFG Primer semestre/
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Taula sectorial de Diversitat funcional Avaluació i línies de treball
Formació per als equips directius d’educació secundària
Socialització de llibres de text.
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
TOTS ELS RECURSOS AL SERVEI D’UNA ACTUACIÓ D’EXIT
P-5 Curs
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Qui som? El Dr. Jordi Julvez, investigador principal del projecte, treballa al Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL, ubicat.
El Treball de Recerca.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
EL CONSUM DE DROGUES ENTRE LA POBLACIÓ HOMOSEXUAL USUÀRIA D’ESPAIS D’OCI NOCTURN DE CATALUNYA.     UNA APROXIMACIÓ QUANTITATIVA.
Coneixement del medi natural
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Knowing by sharing ( Ens coneixem compartint)
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Transcripción de la presentación:

“Taller de psicopatologia i entrevista de diagnòstic psiquiàtric” Curs IES per a MEF psiquiatria i PEF Coordinador del curs: Dr. Diego J Palao 15 de Setembre a 3 de Novembre de 2010

OBJECTIUS Objectiu general del curs: Proporcionar als participants els coneixements i les competències necessàries per a realitzar una exploració psicopatològica vàlida, un diagnòstic sindròmic i plantejar un diagnòstic diferencial. Objectius específics del curs Aprendre a explorar els principals signes i símptomes psicopatològics en diferents situacions clíniques. Aprendre a realitzar un diagnòstic sindròmic basat en l’exploració psicopatològica. Conèixer dos tipus d’entrevistes psiquiàtriques diagnòstiques estructurades.

METODOLOGIA: tallers interactius de 3 hores en 6 dies (18 hores) TALLER 1: Exploració dels principals signes i símptomes de les síndromes d’ansietat i depressiva. Gemma Garcia Pares – Narcís Cardoner – Rosa Hernandez TALLER 2: Exploració dels principals signes i símptomes de les síndromes maníaca i psicòtica (I). Mayte Campillo – Gemma Parramon TALLER 3: Exploració dels principals signes i símptomes de les síndromes psicòtica negativa, desorganitzada i catatònica (II). Jesús Cobo – C. Domenech (dia 2) TALLER 4: Aspectes clau i específics per l’exploració en psiquiatria infanto-juvenil (TDAH, autisme, anorèxia...). Rebeca Gracia – Nuria Reina TALLER 5: Contenció física en pacients amb risc de conductes agressives. Javier Núnez (roba i calçat còmodes) TALLER 6: Taller d’entrevistes psiquiàtriques estructurades de diagnòstic (MINI-interview i SCID-I). Diego J Palao – Antoni Serrano-Blanco En la plataforma disposeu d’una Guia de l’Alumne amb material docent i bibliografia.

Calendari i distribució dels Tallers per 5 grups * *El Taller 6 d’entrevista s’agrupen en dos grups (G1+2 i G3+4)

Avaluació del curs: Avaluació individual de l'últim cas treballat en els 4 primers tallers (es recollirà al finalitzar). Considerar assistència i participació activa en els tallers. NOTA: Per desenvolupar el Taller 6 d’entrevista (23 d’octobre) s’identificaran dos voluntaris per grup per a preaprar rol playing d’entrevista. Un per representar un cas de depressió dels que s’han treballat prèviament. Un altre que ha de realitzar l’entrevista MINI-INTERVIEW al cas. Un per representar un cas de mania. Un altre per realitzar de forma supervisada el mòdul corresponent de la versió clínica de la SCID. (més un suplent per cada voluntari) Avaluació total: suma de resultats en 1+2