AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El pare delegat d’aula. AMPA Enric Valor Castalla
Advertisements

El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
Valorem el que mengem! Disseny de projectes de comunicació, i educació ambiental.
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Programa de Transició Escola Treball
Compartim el que feim: conviure en positiu a l’escola
Com fer una presentació de diapositives
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
No tractar el càncer de pròstata, ¿és correcte?
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Estratègia de Xarxes Socials
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
La comunicació en les xarxes socials: Facebook i Twitter
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES DE L’ESCOLA PACO CANDEL
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
Les eines de la Comunitat Virtual de la Xarxa d’Arxius Municipals
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Autor: Samuel Lozano Alcodori
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera
Tesis Doctorals en Xarxa
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
AMPA PURIFICACIÓ SALAS
El màrqueting i els seus elements
ESTEM PREPARATS PER AFRONTAR L’ACP? Proposta d’itinerari d’Implantació
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
TECNOLOGIA.
Coneixements i idees previs
PTT VilaBicis Solidàries
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Xerrada sobre morositat a les Escoles Concertades
Xarxa de Custòdia del Territori
Acollida ESO Curs 201 _-201 _ BENVINGUTS curs ESO Grup
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Recurs educatiu Europa
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Àrea d’Atenció a les Persones
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Convivència i Mediació Escolar
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
ORGANITZACIÓ ACCIÓ TUTORIAL
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona CCAPAC - 3a EDICIÓ AMPAs EN XARXA La Comunicació amb les famílies: noves tecnologies i xarxes socials Diumenge, 21 de febrer (de 9.30 a 14 hores) a l’escola Mare de Déu del Carme (c. Independència, 107) de Terrassa.

De què parlarem? Què vol dir 2.0? Pot servir pels objectius de l’AMPA? Com es fa i qui ho pot fer Web i bloc Butlletí, AMPA informa i AMPA IPSE NEWS Xarxes socials: Facebook, Youtube , Twitter, ... Mòbil: WhatsApp i AmpaIpseApp En ha servit per alguna cosa?

Del Web 2.0 (2004) al AMPA IPSE 2.0 (2009) Què vol dir 2.0? Del Web 2.0 (2004) al AMPA IPSE 2.0 (2009)

Pot servir pels objectius de l’AMPA?

Objectius de l’AMPA 2.0 OBJECTIUS GENERALS OBJECTIUS ESPECÍFICS Informar a les famílies i a la resta de la comunitat Implicar i motivar a les famílies Afavorir una imatge moderna i positiva   OBJECTIUS ESPECÍFICS Fomentar la comunicació i col·laboració Família - Escola Treballar de manera col·laborativa Millorar els canals de comunicació Facilitar la dinamització i planificació de les activitats. Sentir-se AMPA i captar socis

Com es fa i qui ho pot fer Fer allò que és viable: Pels recursos que es tenen Per les capacitats disponibles Amb el temps que calgui No costa començar, el difícil és el dia a dia Organització: Un responsable de comunicació Intentar que tothom aporti continguts

BENEFICIS PER A L’AMPA Millorar la entesa entre famílies i escola Millorar la comunicació i la informació Millorar de la qualitat educativa Treball en equip Transparència Ganes i implicació

Web i bloc https://ampaipse.wordpress.com http://www.ampaipse.com

Butlletí - AMPA informa

AMPA IPSE NEWS

Xarxes socials: Facebook i Youtube

Xarxes socials: Twitter i Instagram

Mòbil: WhatsApp i AmpaIpseApp

En ha servit per alguna cosa? Obligatori en les tecnologies plenament integrades: El web, punt de referència i carta de presentació Menys paper i més PDF (Correu electrònic) El mòbil, accessibilitat i disponibilitat (Wathsapp) Prescindible però recomanable si hi ha l’oportunitat: Presencia a les xarxes socials Bloc, curació de noticies, butlletins informatius Aplicació pel mòbil

Criteris per decidir No es poden fer servir criteris empresarials Som un AMPA: Teoria del 3% en associacions El temps que hi dediquen no te preu Aprofita el que els pares poden oferir Dissenyador, advocat, informàtic, comunicador, ... Cada any hi ha canvis, cal adaptar-s’hi Que no perjudiqui l’entorn educatiu escolar Que sigui útil pels objectius de l’AMPA

Útil pels objectius de l’AMPA Complir amb els obligacions estatutàries: Participar en els òrgans de l’escola (consell) Els legals pròpies de l’associació (assemblea) Canal de comunicació pares-escola Serveis i activitats (extraescolars, festes, ...) Estar preparats per a situacions crítiques: Conèixer l’equip: capacitats i disponibilitat Organització i eines preparades per actuar Visibilitat, imatge i reconeixement

Moltes gràcies per la vostra atenció