ABS EIXAMPLE LLEIDA Dra. Marta Torres

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
T La infermera a pediatria CASAP Can Bou. Xerrades Programa Formació pares i mares Lactància materna SiE Espai Nadó Vacunacions escolars Benvinguda Nounat.
Advertisements

La qualitat, garantia de millora.
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Servei d’Urgències de l’Hospital de Sabadell i Centre Sociosanitari Albada Unitat de psicogeriatria Novembre 2013.
PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL QUALITAT DE VIDA
Escola Montserrat Sant Just Desvern
“MESURES PENALS ALTERNATIVES EN LA COMUNITAT” Pilar Casaus
Programa de Transició Escola Treball
NOUVINGUTS RESIDENTS 2013 DOCÈNCIA EN MEDICINA FAMILIAR I COMUNITÀRIA
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
1 u n i t a t L’educador infantil.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Un pont cap al teu futur Institut Català de la Salut ABS Balaguer
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Cicle administració IES LLOIXA.
FORMACIÓ CONTINUADA · DAP CAMP DE TARRAGONA
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Jornada de portes obertes
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
PROCÉS D’ALTA PRECOÇ.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Programa BIBE: perspectives de futur
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
Projecte d’Itineraris Formatius
FORMACIÓ CONTINUADA · U. DOCENT DE MFIC TARRAGONA
EL PLA INDIVIDUALITZAT
20 DE MARÇ DE 2018 Jornada de Portes Obertes per a futurs residents de l’Hospital Universitari Joan XXIII i la Unitat Docent Multiprofessional d’Atenció.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
El paper de les ciutats en el procés d’innovació empresarial
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
Memòria de Farmàcia Pràctica Disseny i estructuració d’un servei farmacèutic per a ser implementat a la farmàcia comunitària Maria Rubio Valera Professora.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Sala d’actes Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
El farmacèutic tutor: responsabilitat en la docència de Pràctiques Tutelades Dra. Marian March 8a Jornada de Desenvolupament de Competències pels Tutors.
Oferiment per a l’Associació amics de l’UAB
Serveis de Formació.
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
IV JORNADES DOCTORIALS
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
ALIANCES ESTRATÈGIQUES
IES CAN PUIG CURS
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
VIDA SALUDABLE I CONSUM
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Convivència i Mediació Escolar
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
CICLES FORMATIUS.
MEDIACIÓ COMUNITÀRIA ICQP.
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

ABS EIXAMPLE LLEIDA Dra. Marta Torres PROJECTE DOCENT ABS EIXAMPLE LLEIDA Dra. Marta Torres

PLA FORMATIU R1 : 6 mesos rotació per ABS + 6 mesos rotació per MI.

PLA FORMATIU R2 : 6 mesos rotació per MI + 2 mesos ABS + 4 mesos rotacions obligatòries (Salut Mental, Dermatologia, Salut de la Dona, Geriatria)

PLA FORMATIU R3 : 4 mesos continuació rotacions obligatòries + 2 mesos rotació rural + 6 mesos rotacions optatives (ORL, Oftalmologia, UFISS, PADES, COT, Urgències, SEM-VAM, salut pública…)

PLA FORMATIU R4 : Rotació per ABS

ABS EIXAMPLE

ABS EIXAMPLE

ABS EIXAMPLE. ESTRUCTURA Soterrani : Magatzems, vestuaris, aula de formació i sala de reunions. Planta Baixa : Box d´urgències, Sala d´extraccions, Sala d´esterilització, Sala de proves complementàries (espiro, ECO…) Unitat Administrativa(GIS). Despatx director i adjunt d´infermeria. Primera planta : Odontòleg, llevadora, assistent social, 4 consultes mèdiques pediàtriques i 4 consultes d´infermeria. Centre de Vacunacions Internacionals (CVIE). Càmera a-midriàtica.

ABS EIXAMPLE. ESTRUCTURA Segona Planta : 5 Consultes de MFiC i 4 Consultes d´Infermeria. Biblioteca. Tercera Planta : 5 consultes de MFiC i 5 consultes d´infermeria. Sala de reunions. Quarta Planta : zona de descans del personal.

ABS EIXAMPLE. ESTRUCTURA Horari : de 8 a 20 hores de dilluns a divendres. Distribució : Torn matí de 8:00 a 15:00 hores. Torn tarda de 13:00 a 20:00 hores. Població assignada :+ 27.000 habitants (23.000 adults i 4.000 nens) Característiques socio-demogràfiques : Nivell socio-econòmic mig-alt (zona alta de la ciutat i rodalies)

ABS EIXAMPLE RECURSOS HUMANS 14 MFiC 4 Pediatres 1 Odontòleg 1 Llevadora 1 Assistent social 18 Infermeres 1 Auxiliar d´infermeria 9 Personal de GIS Residents, estudiants pre-grau medicina i infermeria, estudiants treball social.

ABS EIXAMPLE ESTRUCTURA DOCENT 7 TUTORS ACREDITATS (4 per ICS i per IES) 9 RESIDENTS (2R1, 3R2, 2R3, 2R4) 10 TUTORS Col.laboradors en la DOCÈNCIA PRE-GRAU de MEDICINA. INFERMERES col.laboradores en la DOCÈNCIA PRE-GRAU d´INFERMERIA. ALUMNES Pre-grau d´Infermeria i Medicina. ALUMNES Pre-grau Treball Social.

ABS EIXAMPLE CARTERA DE SERVEIS Formació pre i post-grau en Medicina i Infermeria. Visites en el centre (CP, Espontànies, programades i Urgències) Atenció telefònica. Atenció Domiciliària Gestió de la IT. Gestió de la TIS. Visita d´acollida a l´immigrant. Extraccions de sang. Vacunacions. Control TAO. ECG. Espirometries. MAPA. Eco-Doppler vascular. Ecografies Cirurgia menor. Infiltracions. Consulta anti-tabac. Programa del nen sa. PAFES. Programa salut, escola i comunitat. CROC. Atenció a la salut sexual i reproductiva. Atenció odontològica. Atenció a la dependència. Consultoria psiquiàtrica. Atenció al dol. Programa pacient expert. Salut comunitària. Formació en servei (acreditada) Educació sanitària poblacional. Projecte de millora contínua de la Qualitat. Recerca.

PROJECTE DOCENT : GUIA DE COMPETÈNCIES Inclou totes les competències del programa de l´especialitat (“full de ruta”). Ens orienta sobre el pla d´aprenentatge del resident tant en el centre de salut com en les rotacions. Defineix 5 grans àrees competencials del metge de família :

ÀREES COMPETENCIALS Competències essencials: comunicació, entrevista clínica, raonament clínic, presa de decisions, bioètica… Atenció a l´individu: necessitats i problemes de salut, factors de risc. Atenció a la família. Atenció a la comunitat. Formació, Docència i Recerca.

PROJECTE DOCENT : FUNCIONS DEL TUTOR(I) Acollida i integració en el centre de salut. Compartir,dirigir i orientar la formació. Establir una relació empàtica. Tutorització sistemàtica i organitzada de l´itinerari formatiu. Estimular activitats docents i de recerca. Promoure els VALORS del metge de família (treball, respecte, prudència, dedicació, proximitat, lleialtat, honradesa, equitat).

PROJECTE DOCENT: FUNCIONS DEL TUTOR(II) Reforçar positivament les decisions i actituds del resident i reconèixer allò que ha fet bé. Establir una metodologia de treball mitjançant la priorització de tasques i la gestió del temps. Avaluació formativa (coneixements, actituts, habilitats, judici clínic…) Assesorar en les sortides laborals.

… I ELS RESIDENTS ? UFF!!! Existència d´una nova situació vital. Desconeixement del medi on desenvolupar-se. Dificultats de comunicació i situacions relacionals difícils. Pors, inseguretats, desànim, frustració… Guàrdies !!!! Conciliació vida personal i temps de lleure. Drets i deures (aspectes legals i ètics de la pràctica professional). Assumpció progressiva de responsabilitats assistencials. UFF!!!

REFLEXIONS DES DE LA TUTORITZACIÓ Establir una relació respectuosa. Aprofitar i gaudir aquest moment de la vida professional. Satisfacció pel treball diari ben fet ens donarà força i autoestima per continuar. Difondre l´estudi com a eina bàsica en la nostra pràctica professional. Aprendre a “fer de metge” inclou aprendre el maneig de les “emocions”.

REFLEXIONS DES DE LA TUTORITZACIÓ Mantenir l´entusiasme i els desitjos de superació. Ser autocrític quan la situació ho requereixi. En els serveis que funcionen bé, els residents solen funcionar correctament. El resident serà, professionalment, un reflex del lloc on s´ha format. I ….finalment recodar que: “El bon resident d´avui esdevindrà el bon especialista en el futur.”

US ESPEREM A L´EIXAMPLE !!!