La funció de relació SANTIAGO RAMÓN Y CAJAL 1.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LA APORTACIÓN DE RAMÓN Y CAJAL
Advertisements

Erika Álvarez Mastache
EL SISTEMA NERVIOSO.
Sistema Nervioso Células Nerviosas.
La Biblioteca de Ciències Socials presenta:
Quan anàvem a l’estraperlo
MARC AHICART TORT i ORIOL GONZÀLEZ SERRA
GASPARD MONGE GIRARD DESARGUES.
Ciència, tècnica i societat
LA NEURONA I EL SISTEMA NERVIÓS
i les seves observacions fa 400 anys
 El fetge és l'òrgan que forma la sang.
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Joan Puig i Ferreter.
BICENTENARI 12 de febrer de 2009
No tractar el càncer de pròstata, ¿és correcte?
1. La Segona Revolució Industrial
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
CONCEPTES BÀSICS DE GENÈTICA.
GANDHI, un exemple a seguir
El descobriment de la cèl·lula. La teoria cel·lular
El Pare Claret és un regal per a tots
Estudi per a la identificació de
Percepció i coordinació
LA MENTIDA DESCOBERTA.
DIFERÈNCIES ENTRE EL SISTEMA NERVIÓS I EL SISTEMA ENDOCRÍ
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
Laia Martín Calderón Gerard Redondo Huelín Quique Talabán Martínez
VICENT SÁNCHEZ PRATS PAULA SANZ GADEA
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Tractaments neuropsicològics i plasticitat cerebral en malalties cròniques Natalia Ojeda del Pozo Catedràtica de Neuropsicologia a la Universitat de Deusto.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
Aquí tens alguns consells que Bill Gates recentment va fer durant una conferència en un IES sobre les 11 coses que els estudiants no aprenen a l’escola.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
CRISTOFOL COLOM.
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
L' ANTIC EGIPTE.
Mohs i l’escala de duresa dels minerals
Biblioteca Patrimonial Digital de la Universitat de Barcelona
TEMA 2 FUNCIÓ DE RELACIÓ.
S’encarrega de dirigir la funció de relació.
La gestió per processos
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Entrevista a Enric Larreula
La història de la conservació dels aliments comença amb l'aparició dels primers éssers humans.
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
BIG BANG I VIA LÀCTIA.
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
Tipus de Divisió cel·lular
Salvador DALÍ.
BIODIVERSITAT A L’HORT
EL PRIMER MANAMENT MT, 22,
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Cavall de Troia Marta Poveda 4rtB 6 juny de 2013.
SISTEMA NERVIÓS.
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers el nostre cos… Després de molt pensar va sorgir la pregunta…
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Explorant la matèria.
El sistema nerviós.
Vincent Van Gogh.
La lírica.
Transcripción de la presentación:

La funció de relació SANTIAGO RAMÓN Y CAJAL 1

Santiago Ramón y Cajal • Santiago Ramón y Cajal va néixer a Petilla de Aragón el 1852 i va morir a Madrid el 1934. • Es va llicenciar en medicina el 1873. Després d'obtenir plaça en la sanitat militar (1874), el van destinar a Cuba com a capità mèdic. Quan va retornar a Espanya, el van nomenar ajudant interí d'anatomia de l'Escola de Medicina de Saragossa. • Dos anys més tard, el 1877, es va doctorar per la Universitat Complutense de Madrid i es va iniciar en les tècniques d'observació microscòpica. • Ramón y Cajal va ser nomenat director de museus anatòmics de la Universitat de Saragossa (1879) i més tard catedràtic d'anatomia de la de València (1883), on va destacar en la lluita contra l'epidèmia de còlera que va assotar la ciutat el 1885. Santiago Ramón y Cajal

Santiago Ramón y Cajal • A partir de 1888, Ramón y Cajal es va dedicar a l'estudi de les connexions de les cèl·lules nervioses, per a la qual cosa va desenvolupar mètodes de tenyiment propis, exclusius per a neurones i nervis, que en milloraven els creats per Camillo Golgi. Gràcies a això va aconseguir demostrar que la neurona és el constituent fonamental del teixit nerviós. • Va estudiar també l'estructura del cervell i del cerebel, la medul·la espinal, el bulb raquidi i diversos centres sensorials de l'organisme, com la retina. • La seva fama mundial va augmentar amb la concessió, el 1906, del premi Nobel de Fisiologia i Medicina per les descobertes sobre l'estructura del sistema nerviós i el paper de la neurona, guardó que va compartir amb C. Golgi. Esquema d'una neurona dibuixada per Santiago Ramón y Cajal.

Santiago Ramón y Cajal • Per fer les activitats sobre aquesta presentació, PREMEU Activitats

Santiago Ramón y Cajal Activitats Expressa el que has après 1 Fes un resum de la vida de Ramón y Cajal. 2 Cerca informació sobre Camillo Golgi i escriu un resum de la seva biografia. Debat 3 Planteja un debat a classe sobre la importància del llegat científic de Ramón y Cajal. • Per fer les activitats sobre aquesta presentació, PREMEU Inicia